آیا رنگ آمیزی بزرگسالان بهترین جایگزین برای مدیتیشن است؟

رنگ آمیزی بزرگسالان با کتاب های مشخص یک روش مناسب برای مدیتیشن جهان رفع استرس است. مدیتیشن برای جلوگیری از افسردگی و اضطراب‌ نیز مفید است. نکته ای که مهم است این است که مدیتیشن تاثیرات بسیاری بر سلامت روان انسان ها دارد. مدیتیشن یکی از روش های مناسب برای درمان بسیاری از اختلالات شخصیت است. آرامش موجود در مدیتیشن باعث می شود شما احساسات آزار دهنده را در کنار خود نبینید. امروزه در بین همه مردم اندکی وسواس یا ترس به علت مریضی ایجاد شده است. مدیتیشن چه برای وضعیت جسمانی و چه برای جلوگیری از فشار های روانی استفاده خواهد شد. مشکلات همیشه و همه زمانی وجود داشته است.

نکته مهم این است که افراد چگونه بتوانند با این مشکلات کنار بیایند. یکی از مشکلات و اختلالات روانی استرس است. استرس می تواند در طولانی مدت آسیب های جسمی خطرناکی را ایجاد کند. این آسیب های جسمی اگر ادامه دار باشند برای زندگی فرد خطرناک هستند. روان شناسان راه حل های مختلفی را برای درمان اختلالات روانی ارائه داده اند. یکی از این راه ها مدیتیشن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا رنگ آمیزی بزرگسالان بهترین جایگزین برای مدیتیشن است؟

رنگ آمیزی بزرگسالان و روش های کمکی مدیتیشن

هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا رنگ آمیزی بزرگسالان بهترین جایگزین برای مدیتیشن است؟ صحبت کنیم.

روش های کمکی مدیتیشن و رنگ آمیزی بزرگسالان برای ایجاد شادی

روش های کمکی مدیتیشن به دلیل فواید آن در زندگی ما به طور فزاینده ای محبوب هستند. احتمالاً از یک دوست یا جایی در اینترنت در مورد مدیتیشن شنیدید، اما آنقدر غرق مشکلات زندگی شدید که نمی توانید بیشتر بدانید. مدیتیشن یک فعالیت ساده نشستن یا ایستادن و تمرکز بر تنفس است. به شما کمک می کند از استرس دوری کنید و شادی خود را افزایش دهید. بسیاری از تمرین‌کنندگان اذعان دارند که از مدیتیشن برای بهبود کیفیت کلی زندگی خود استفاده می‌کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در روش های کمکی مدیتیشن و رنگ آمیزی بزرگسالان یک مربی گام به گام به شما کمک می کند تا به ذهن خود متصل شوید و به حالت مراقبه برسید. این یک روش بهینه برای کسانی است که تازه به مدیتیشن می پردازند تا از آن استفاده کنند. برنامه‌های بی‌شمار گوشی‌های هوشمند، ویدیوهای YouTube و گروه‌های رسانه‌های اجتماعی برای کمک به شما وجود دارد.

در این‌جا چند روش علمی ارائه می شود که روش های کمکی مدیتیشن به شما کمک می کند شادتر شوید:

استرس و اضطراب را کاهش می دهد

کاهش استرس شاید مهمترین مزیت روش های کمکی مدیتیشن باشد. استرس زمانی اتفاق می افتد که ما غرق در سختی های زندگی روزمره می شویم. با این زمان کم، کارهای زیادی وجود دارد. خیلی وقت ها این نگرانی ها کار خیالی است. اما ما هورمون های استرس را به بدن خود می فرستیم. تکرار چنین عادت هایی در طول زمان منجر به اضطراب شدید و استرس مزمن می شود. در این‌جا نحوه مدیتیشن به شما کمک می کند تا از شر استرس خلاص شوید.

مدیتیشن و رنگ آمیزی بزرگسالان به شما فضای ذهنی و وضوح می دهد تا ذهن خود را سازماندهی کنید. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن به کاهش سطح کورتیزول (هورمون های استرس) کمک می کند. و هورمون های شادی را در بدن افزایش می دهد.

روش های کمکی مدیتیشن و رنگ آمیزی بزرگسالان با افسردگی مبارزه می کند

افسردگی یک بیماری موذیانه است که به آرامی شادی و نشاط را از شما می گیرد. افسردگی نه تنها بر شادی و رفاه عمومی شما تأثیر می گذارد، بلکه بر ذهن و تصمیم گیری شما نیز تأثیر می گذارد.

وقتی با مدیتیشن تمرین می کنید، عمیقاً با خودتان ارتباط برقرار می کنید. و استرس و افسردگی را کنار بگذارید. علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که چگونه مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا از شر نشخوارهای ذهنی خلاص شوید – به شما درخشش درونی شادی و رضایت می دهد.

همدلی و مهربانی بیشتر

یکی از راه‌های ساده برای شادی، اشتراک‌گذاری مهربانی با دیگران است. پس ادامه دهید و سعی کنید از یکدیگر تعریف کنید، به خیریه کمک کنید، یا وقتی همسرتان درباره روزش به شما می گوید، به حرف های او گوش دهید.

در زمان حال بمانید

روش های کمکی مدیتیشن و رنگ آمیزی بزرگسالان باعث می‌شود شما حضور بیشتری داشته باشید، آرام‌تر شوید و احساس کنید بیشتر به دنیا متصل هستید. مطالعات نشان می دهد که انواع خاصی از مراقبه به شما کمک می کند تا قدردانی، درک و همدلی را نسبت به همه ایجاد کنید. نگرش قدردانی شما باعث شادی شما خواهد شد.

خودآگاهی بیشتری ایجاد کنید

آیا رنگ آمیزی بزرگسالان بهترین جایگزین برای مدیتیشن است؟

تحقیقات نشان می دهد که وقتی خود را به وضوح می بینید – اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

آیا تا به حال با کسی که همیشه آرام به نظر می رسد، در یک جمع بودید؟ او به سرعت با همه ارتباط برقرار می کند. او هرگز از موقعیت های ناراحت کننده غافل نشد.

روانشناسان توضیح می دهند که چگونه “رنگ آمیزی بزرگسالان” بهترین جایگزین برای مدیتیشن است؟

با رشد سریع‌تر و پر هیجان‌تر جهان، بسیاری از مردم برای حفظ سلامت عقل و آرامش خود به ذهن آگاهی روی آوردند. تمرکز حواس به سادگی به معنای حضور در لحظه بدون حواس‌پرتی است و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام آن مدیتیشن است. طبق مقاله ای از انجمن روانشناسی، مدیتیشن مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • فکر بیش از حد را کاهش می دهد.
  • استرس و اضطراب را کاهش می دهد.
  • حافظه را تقویت می کند.
  • تمرکز و کنترل عاطفی را افزایش می دهد.
  • خودآگاهی را افزایش می دهد.
  • به برقراری ارتباط در روابط کمک می کند.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • شهود را تقویت می کند.
  • تلاش برای انجام وظایف را کاهش می دهد.

فواید مدیتیشن در کنار رنگ آمیزی بزرگسالان

سایر فواید سلامتی مدیتیشن شامل کاهش افسردگی، ایجاد مهربانی، کاهش فشار خون و درد، بهبود خواب و کمک به غلبه بر اعتیاد است. این‌ها تنها برخی از مزایای متعدد مراقبه ذهن آگاهی هستند. اما ما باید در این‌جا متوقف شویم زیرا می توانیم به معنای واقعی کلمه در مورد اینکه چگونه این نوع مراقبه می تواند زندگی را تغییر دهد بنویسیم.

نکته

در پایان این مقاله، مایلیم اصول مدیتیشن را برای کسانی که به جای این روش دستیابی به ذهن آگاهی را ترجیح می دهند، مرور کنیم. اکنون که در مورد مزایای تمرکز حواس صحبت کردیم و اینکه چگونه می توانید تمرین خود را شروع کنید، جایگزین جدیدی برای مدیتیشن خواهیم کرد: رنگ آمیزی.

چگونه کتاب‌های رنگ آمیزی بزرگسالان می‌توانند جایگزین مدیتیشن شوند؟

بله درست خواندید کتاب‌های رنگ آمیزی بزرگسالان در سال‌های اخیر رایج شدند. شاید به این دلیل که مردم مخفیانه می‌خواهند دوباره احساس کودکی کنند، یا شاید به این دلیل که به آنها فرار آرامش‌بخشی از استرس‌های روزانه می‌دهد. کتاب‌های رنگ‌آمیزی ماندالا، به‌ویژه، همراه با تم‌های طبیعت و حیوانات محبوبیت پیدا کردند.

رنگ آمیزی بزرگسالان از روش های ذهن آگاهی استقبال می کند

رنگ آمیزی ممکن است به افراد دارای ذهن آگاهی کمک کند زیرا ذهن آن‌ها باید روی یک کار متمرکز شود. علاوه بر این، رنگ آمیزی نیاز به تفکر انتقادی زیادی ندارد. این به مغز استراحت می دهد زیرا حالت «جریان» را القا می کند. جایی که شما زمان را از دست می دهید و به سادگی از لحظه لذت می برید.

برای افرادی که مدیتیشن را دوست ندارند، کتاب‌های رنگ‌آمیزی می‌توانند فواید یکسانی را به روشی کاملاً متفاوت ارائه دهند. قبل از اینکه به مطالعه در مورد کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان بپردازیم، بیایید در مورد چیستی ماندالا و خواص درمانی که ارائه می دهد صحبت کنیم.

نکته

ماندالا در آیین بودا و هندو نماد جهان هستی است. طرح‌های متنوع آن در کتاب‌های رنگ آمیزی بزرگسالان به هنرمند اجازه می‌دهد تا به دنیاهای جدید سفر کند. طرح‌ها متفاوت ساخته شدند، بنابراین بزرگسالان می‌توانند به اندازه کافی با این فعالیت تحریک شوند و حداقل برای مدتی در آن فعالیت کنند.

رنگ آمیزی بزرگسالان استرس را کاهش می دهد

اضطراب و استرس در بالاترین حد خود هستند. زیرا مردم اثرات زندگی مدرن را با شدت فزاینده احساس می کنند. رنگ آمیزی بزرگسالان بدون نیاز به صرف هزینه یا زمان زیادی برای فعالیت، فراری از استرس و مسئولیت‌های زندگی بزرگسالی است. بزرگسالان لیاقت این را دارند که برای مدت کوتاهی کودک باشند. حتی اگر هر روز فقط 30 دقیقه وقت دارید، اختصاص زمان برای این فعالیت آرام می تواند تفاوت بزرگی در ذهنیت شما ایجاد کند.

مراقبه و رنگ آمیزی بزرگسالان

چند مطالعه فواید کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان را ثابت کردند. اول از همه، رنگ‌آمیزی به ما کمک می‌کند تا به‌طور موقت از نگرانی‌هایمان جدا شویم و در عوض روی کار در حال انجام تمرکز کنیم. مطالعات همچنین افزایش تمرکز حواس و کاهش اضطراب را نشان می‌دهد که تمام هدف تمرین است. روانشناس گلوریا مارتینز آیالا توضیح می دهد که هنگام رنگ آمیزی در مغز ما چه اتفاقی می افتد.

نکته

این عمل هم شامل منطق است که به وسیله آن فرم ها را رنگ می کنیم و هم خلاقیت را در هنگام ترکیب و تطبیق رنگ ها. این شامل نواحی از قشر مغز می شود که در بینایی و مهارت های حرکتی ظریف [هماهنگی لازم برای انجام حرکات کوچک و دقیق] نقش دارند. آرامشی که ایجاد می کند، فعالیت آمیگدال را کاهش می دهد، بخشی اساسی از مغز ما که در کنترل احساسات که تحت تأثیر استرس قرار می گیرد، نقش دارد.

رنگ آمیزی بزرگسالان به شما این امکان را می دهد که دوباره کودک باشید

با افزایش سن، استرس بیشتری داریم. خیلی وقت‌ها به نظر می‌رسد که روزهای بی‌خیالی کودکی خیلی پشت سرمان است. کودکان معمولاً نگرانی زیادی در مورد آن ندارند، به این معنی که پاسخ جنگ یا گریز آن‌ها به آن اندازه فعال نیست. بزرگسالی مستلزم به عهده گرفتن مسئولیت های زیادی است و گاهی اوقات ممکن است بسیار طاقت فرسا شود. خوشبختانه، بسیاری از مردم در فعالیت های ساده ای که ما در کودکی ساعت ها صرف آن می کردیم، لذت و آرامش می یابند.

نکته

آیا رنگ آمیزی بزرگسالان بهترین جایگزین برای مدیتیشن است؟

“رنگ آمیزی بزرگسالان” به شما این امکان را می دهد که به آن حالت ذهنی بی خیال بازگردید و خود را در تجربه خلاقانه غوطه ور کنید. بسیاری از ما ارتباط خود را با جنبه خلاقانه خود از دست دادیم. اما رنگ‌آمیزی به شما این امکان را می‌دهد تا یک بار دیگر از آن استفاده کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا