راه های مثبت برای مقابله با احساسات غمگین

مقابله با احساسات غمگین به گونه است که باعث ایجاد آرامش در هر فردی می شود. احساسات غمگین ممکن است در زوجین هم تاثیرات بسیاری بگذارد. دنیای ما همیشه خطرات عجیبی در خودش دیده است. از فوران شدن آتشفشان ها تا بمب گذاری های مختلف و جنگ های جهانی. بنابراین ما نمی توانیم مشکلات را پیش بینی کنیم.

اما می توانیم خودمان در برای هر نوع فرآیندی آماده کنیم. اشتباه نکنید منظورمان داشتن وسواس برای این که هر لحظه ممکن است اتفاق خاصی بیفتد نیست. بلکه شما باید بدانید چگونه خود را به اوج تقویت در زمینه جسم و روان برسانید. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های مثبت برای مقابله با احساسات غمگین چگونه است. برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد.

علائم مختلف مقابله با احساسات غمگین

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های مثبت برای مقابله با احساسات غمگین صحبت کنیم.

هنگامی که یکی از عزیزان می میرد، مقابله با احساسات غمگین طاقت فرسا باشد

هنگامی که یکی از عزیزان می میرد، مقابله با احساسات غمگین طاقت فرسا باشد. شما تشخیص می دهید که داشتن این احساسات طبیعی است، اما احساس می کنید فقط می توانید تا حد زیادی از عهده آن برآیید. می دانید که می خواهید گریه را متوقف کنید. می دانید که می خواهید قلب شما شفا یابد، اما شفا دادن کار آسانی نیست. خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای درک و زندگی با درد عاطفی فقدان انجام دهید. درمان می تواند شفابخش باشد و می تواند شما را از غم و اندوه جدا کند.

چرا وقتی یک عزیز می میرد مقابله با احساسات غمگین این قدر سخت است؟

مرگ عزیز برای بسیاری از دلایل سخت است. البته، شما دلتان برای آن ها تنگ شده است، آن ها زمانی بخشی از واقعیت شما، از روال روزمره شما بودند. حالا که آن ها رفته اند، باید با زندگی بدون آن ها سازگار شوید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بدون آن ها نمی توانید تصور کنید، یا مکان هایی که تصور نمی کنید بدون آن ها انجام می دهید. اگر آن فرد همسر شما بوده است، ممکن است اکنون که آن ها رفته اند تنها زندگی کنید. ممکن است مجبور شوید از مشاغلی که مدتی یا قبلاً انجام نداده اید مراقبت کنید. برای پیچیده تر شدن امور، نه تنها که با مشکلات مشابه و بسیاری دیگر روبرو هستید، بلکه احساس می کنید که با احساس غم و اندوه سر و کار دارید.

علائم شایع غم و اندوه و مقابله با احساسات غمگین چیست؟

اگر بعد از مرگ احساس غم و اندوه می کنید، می تواند به روش های دیگری نیز ظاهر شود. ممکن است احساسات پیچیده ای از غم، تنهایی، عصبانیت، اضطراب یا احساس گناه داشته باشید. حتی ممکن است افکار شما سردرگم باشند و در تمرکز مشکل داشته باشید. ممکن است در مورد آن چه از دست داده اید وسواس داشته باشید. غیر معمول نیست که علائم فیزیکی غم خود را احساس کنید.ممکن است احساس سرگیجه کنید، ضربان قلب سریع داشته باشید، احساس خستگی کنید،  تنگی نفس داشته باشید، در قفسه سینه یا گلو احساس سفتی یا سنگینی کنید، یا سردرد یا معده درد داشته باشید.

کاهش وزن یا افزایش وزن نیز ممکن است رخ دهد. حتی این امکان وجود دارد که رفتار شما نیز تغییر کند. یا ممکن است بیش از حد معمول گریه کنید ، علاقه خود را به انجام کارهایی که قبلاً برایتان لذت بخش بوده است از دست بدهید. ممکن است بیقرار باشید یا خود را به کار خود بیاندازید. ممکن است در خواب مشکل داشته باشید.

راه های مثبت برای مقابله با احساسات غمگین

احساسات غمگین بخشی از زندگی است. مواقعی خواهید داشت که خوشحال هستید، اما مواقع عصبانیت یا غمگینی نیز خواهید داشت. هنگامی که این احساسات به وجود می آیند، مهم است که بدانید چگونه آن‌ها را تنظیم و مدیریت کنید. بدون مقابله با احساسات غمگین، آن‌ها می توانند به مشکلات شدیدتری در آینده تبدیل شوند. با این حال، گفتن مقابله با احساسات غمگین آسان تر از انجام آن است. بسیاری از مردم در سراسر جهان با احساسات غم انگیز دست و پنجه نرم می کنند و نمی دانند چگونه به درستی با آن‌ها برخورد کنند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، ادامه مطلب را بخوانید. در این‌جا آمده است که چگونه تحقیقات و درمانگران چند راه مثبت برای مقابله با احساسات غمگین را نشان می دهند.

خود را از نشخوار فکری منحرف کنید

نشخوار فکری به موقعیتی اشاره دارد که در آن شما اساساً در درون افکار خود به دام می افتید، در حالی که در ظرفی از افکار منفی، پشیمانی و نگرانی ها خورش می کنید. بر اساس مطالعات، این یکی از عوامل اصلی اختلالاتی مانند افسردگی است و می تواند احساسات منفی را به میزان قابل توجهی بدتر کند.

به این ترتیب، Tchiki Davis، متخصص و مشاور، می‌گوید غلبه بر نشخوار فکری اولین گام برای مقابله با احساسات غم‌انگیز است. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، حواس‌پرتی است. به‌ویژه با چیزهایی که می‌توانند به طور مستقل تفکر مثبت را تقویت کنند. در این‌جا چندین راه وجود دارد که می توانید حواس خود را پرت کنید:

انجام فعالیت های خوشایند و مقابله با احساسات غمگین

در ابتدا، ممکن است احساس کنید که نمی‌خواهید کار خوبی انجام دهید. اما خودتان را مجبور به انجام آن کنید، و افکار مثبت به آرامی به درون شما نفوذ می‌کند. پیاده‌روی کنید، ساز بزنید، سرگرمی کنید یا حتی برای مدت طولانی فکر کنید.

وقت خود را با عزیزان بگذرانید

بودن در کنار افرادی که دوست دارید می تواند تولید اکسی توسین را در بدن افزایش دهد. همچنین احساسات مثبت را تحریک کند و علائم افسردگی را کاهش دهد. این می تواند حتی به اندوه خفیف شما کمک کند.

احساسات خود را دچار یک شوک کنید

کاری را با بدن خود انجام دهید که شامل درگیر کردن کامل آن با چیزی شدید باشد، مانند یک دوش آب سرد، یک برنامه ورزشی دشوار، یا انجام یک بازی ویدیویی. این اقدامات می تواند مغز را وادار کند که تمرکز خود را بر روی چیزهای منفی متوقف کند و انرژی خود را به سمت وظیفه هدایت کند.

شناسایی و پذیرش احساسات

برای مقابله با احساسات غم انگیز، باید بتوانید با آن‌ها مقابله کنید. این بدان معناست که از آن‌ها آگاه باشید، آن‌ها را شناسایی کنید، آن‌ها را در علت های مختلف جستجو کنید و آنها را بپذیرید. جنیفر لیتنر، درمانگر ازدواج و خانواده و تراپیست معتبر توصیه می کند که این سوالات را از خود بپرسید تا احساسات خود را بفهمید.

  • احساس فعلی من چیست؟ آیا بیشتر از یک احساس در من وجود دارد؟
  • چه اتفاقی می افتد که منجر به این احساس می شود؟
  • آیا توضیح دیگری برای وقوع این حات وجود دارد که منطقی باشد؟
  • در مورد احساساتی که تجربه می کنم می خواهم چه کار کنم؟
  • آیا راهی بهتر از آن برای کنترل احساساتی که تجربه می کنم وجود دارد؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این شما را گام به گام از مقابله با احساسات غمگین عبور می دهد. شما گزینه‌های منطقی را در نظر می‌گیرید و ذهن خود را مجدداً تنظیم می‌کنید تا بتوانید موقعیت را به طور مؤثری پخش کنید. به هر حال، طبق علم، تفکر در مورد احساسات ممکن است به شادی کلی کمک کند. در ابتدا، انجام این کار آسان نخواهد بود، اما در نهایت، با ایجاد عادت کاملاً حرفه ای خواهید شد.

شناسایی احساسات و مقابله با احساسات غمگین

با این حال، فقط شناسایی احساسات کافی نیست – شما همچنین باید آن‌ها را بپذیرید. احساسات غمگین طبیعی هستند و بخشی از انسان هستند، و اگر سعی کنید آن‌چه را که احساس می کنید کم اهمیت جلوه دهید، خود را بی اعتبار می کنید و بیش از حد آن را مختل می کنید. پذیرش احساسات شما چیزی است که در نهایت منجر به زندگی مثبت تر و شادتر می شود. یادگیری پذیرش احساسات ممکن است زمان ببرد، اما همانطور که گفتیم، این عادت ایجاد خواهد شد.

به خودتان اجازه دهید که گریه کنید

آیا تا به حال شنیدید که کسی به خود افتخار کند که هرگز گریه نمی کند؟ این افراد ممکن است در واقع بیشترین احساسات را داشته باشند. گریه روشی کاملاً سالم است و یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از شدیدترین احساسات پس از یک رویداد غم انگیز یا سخت است. به گفته مشاور دارای مجوز، ترودی گریفین، در این‌جا دلایلی وجود دارد که گریه می تواند مفید باشد:

اندورفین را آزاد می کند

اندورفین یک انتقال دهنده عصبی احساس خوب است که باعث می شود احساس مثبت تری داشته باشید. وقتی گریه می کنید، بدن اندورفین ترشح می کند که باعث آرامش شما می شود و به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید.

سیستم عصبی را فعال می کند

سیستم عصبی پاراسمپاتیک بدن در حوزه تروما و بازیابی استرس عمل می کند. وقتی گریه می کنید، این قسمت از سیستم عصبی فعال می شود و بهبودی سریعتر را تسهیل می کند.

عدم مقابله با احساسات غمگین درد را منتقل می کند

وقتی گریه می کنید، به اطرافیان خود اطلاع می دهید که درد دارید. اگر سیستم حمایتی مثبتی دارید، گریه و مقابله با احساسات غمگین در اطراف آن‌ها می تواند به آن‌ها کمک کند. این کار باعث می شود تا با شما همدردی کنند و سطوح مناسب و مفیدی از حمایت شما را ارائه دهند. البته چند نکته در مورد گریه برای مدیریت احساسات وجود دارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا