رفع احساس ناامیدی زندگی

اگر احساس می کنید زندگی ناامید کننده است، چه کاری باید انجام دهید؟ اگر مانند اکثر افرادی هستید که در حال حاضر روی کره زمین قدم می زنند، احتمالاً کمی ناامیدی و سرخوردگی از زندگی را تجربه کرده اید. مطمئناً، ما همیشه به آنچه می‌خواهیم نمی‌رسیم، اما برخی شرایط به طور قابل‌توجهی ناامیدکننده‌تر و آزاردهنده‌تر از دیگر موراد هستند. رفع احساس ناامیدی زندگی چطور رخ می دهد؟ در ادامه این مقاله از وب سایت همکده به بررسی این مطلب می پردازیم. برای بهبود شرایط روانی خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد که علاوه بر خدمات حضوری، مشاوره تلفنی روان شناسی را هم ارائه می کند.

رفع احساس ناامیدی زندگی

کسی که جاه طلبی و انرژی زیادی دارد ممکن است در جایی که در روزگار مدرن، هر تلاشی را می توان متوقف کرد، گیر افتاده و ناامید شود. آنها چیزهای زیادی برای ارائه به جهان دارند، اما به نظر می رسد شرایط برای مسطح کردن آنها توطئه می کنند. علیرغم داشتن مجموعه مهارت‌های عالی، آنها فرصتی برای انجام کار، روابط سالم یا حتی خانه‌ای که متناسب با نیازهایشان باشد، ندارند. اگر چنین احساسی دارید، چگونه می توانید از باتلاق غم و اندوهی که احساس می کنید در آن غرق می شوید رها شوید؟ و علاوه بر این، چگونه برای داشتن زندگی ای که احساس می کنید سزاوار آن هستید، قدم بردارید؟ در ادامه راه هایی برای رفع احساس ناامیدی زندگی بررسی می شوند:

مشخص کنید که برای شادی و رضایت به چه چیزی نیاز دارید

اگر از زندگی احساس ناامیدی می کنید، ضروری است که مشخص کنید چرا احساس ناامیدی می کنید. اساساً باید انتظارات خود را مشخص کنید. بیایید بگوییم که انتظار یک زندگی آرام و راحت را داشتید. زیرا این چیزی است که والدین شما داشتند. آنها ممکن است هزینه تحصیلات دانشگاهی خود را به صورت بورسیه پرداخت کرده باشند. بلافاصله بعد از مدرسه شغلی پیدا کرده باشند. به راحتی خانه ای خریدند و قبل از 30 سالگی تشکیل خانواده داده باشند. اگر این نوع زندگی برایشان جذاب باشد. شما، پس ممکن است به شدت احساس ناامیدی کنید که اکنون در همان شرایط زندگی نمی کنید.

زندگی اکنون بسیار متفاوت از چند دهه پیش است. اکنون شما هزاران نفر را دارید که به جای چند صد نفر برای شغل رقابت می کنند. املاک و مستغلات به قدری گران است که شما عملا مجبورید برخی از اعضای داخلی بدن را بفروشید تا بتوانید خانه بخرید. و چگونه می توانید حتی به بچه دار شدن فکر کنید وقتی شما و شریک زندگی تان فقط برای گذران زندگی در دو شغل کار می کنید؟ چیزی که وجود دارد این است که اگر کمی انتظارات و شرایط خود را تغییر دهید، شگفت زده خواهید شد که بفهمید به چه چیزی می توانید برسید.

آیا توقعات شما غیر واقعی است یا فاقد تمرکز است؟

رفع احساس ناامیدی زندگی با فهم مطالب بسیاری پیگیری می شود. پسر عموی شریک زندگی من وقتی بچه بود می خواست خواننده، بازیگر و رقصنده شود. البته، نداشتن هیچ استعدادی در خوانندگی، بازیگری یا رقصیدن باید خیلی زود به همه اینها پایان می داد. اما او مصمم بود. او بیش از 20 سال را صرف تست بازیگری برای نقش های مختلف کرد و رد شد. در موارد نادری که او نقشی را در کاری دریافت کرد، در نهایت بازخوردهای وحشتناکی دریافت کرد. دوستان و اعضای خانواده سعی کردند دلگرم کننده باشند، اما همه می‌دانستند که این کار هرگز به نتیجه نمی‌رسد.

کلید تحقق بیشتر در اینجا نهفته است: هدف خود را کشف کنید که ریشه کاری را که می خواهید انجام دهید، و سپس تمام راه های مختلفی را تعیین کنید که می توانید آن را به واقعیت تبدیل کنید. از آنچه در دسترس شماست استفاده کنید، از مجموعه مهارت های منحصر به فردتان گرفته تا فضا و منابع اطرافتان، و از آنچه می توانید به دست آورید شگفت زده خواهید شد.

برای رفع احساس ناامیدی زندگی به جای کمبود، روی فراوانی در این لحظه تمرکز کنید

همه ما می‌توانیم فهرست‌های بزرگی درباره تمام چیزهایی که احساس می‌کنیم در حال حاضر در زندگی‌مان کمبود دارند، بنویسیم. ممکن است گوشی شما ترک خورده باشد، لباس‌هایتان چند سال پیش از مد افتاده، فقط یک قوطی لوبیا پخته و مقداری چیپس در کمد وجود دارد، شاید یک ماه است که دست نخوابیدید. خب شرایط را به گونه ای دیگر ببینید. به نکات مثبت نگاه کنید. ممکن است گوشی شما کرک شده باشد، اما کاربردی است. شما لباس‌هایی دارید که شما را گرم و راحت می کند. امشب می‌توانید غذا بخورید، و لازم نیست نگران داشتن یک بیماری مقاربتی باشید.

تغییر در دیدگاه می تواند کارهای زیادی انجام دهد تا جایی که شما را از وضعیت منفی بیرون بیاورد. همه چیز ممکن است در حال حاضر تلخ به نظر برسد، اما ممکن است بسیار بدتر نیز باشد. وقتی روی فراوانی و سپاسگزاری تمرکز می کنید، می توانید چیزهای خوبی را که در دنیای شما می گذرد، بررسی کنید، و بدون شک تعدادی از آنها وجود دارد. تمام چیزهای خوبی که در این لحظه در دنیای شما می گذرد را بنویسید. آیا شما در مکانی زندگی می کنید که در بیشتر موارد آرام، گرم و امن است؟ امروز چیزی خوردی؟ آیا دوستی دارید که بتوانید به او اعتماد کنید؟

یک فنجان چای داغ در دسترس است؟ به طور جدی، تمام فراوانی و خوبی را که تجربه می کنید یادداشت کنید.

برای رفع احساس ناامیدی زندگی تشخیص دهید که برخی از شکست‌ها می‌تواند منجر به یک مسیر عالی و جایگزین شود

یک بار مدتی را صرف صحبت با یک خلبان جنگنده بازنشسته مسن کردم که در مورد روزهای اولیه خود در یادگیری پرواز به من گفت. بیش از حد متوسط ​​طول کشید تا او مجوز خود را دریافت کند، که در آن زمان باعث ناامیدی او نشد – به خصوص به این دلیل که تاخیرها به دلیل هیچ نقصی نبود. اما روزی که قرار بود اولین آزمایش پرواز خود را انجام دهد، مربی او مریض شد. سپس مجبور شد چندین ماه در لیست انتظار باشد تا اینکه فضای دیگری برای شرکت در امتحان بعدی در اختیارش قرار گیرد. او به شدت از ناعادلانه بودن این کار ناامید بود. بنابراین او بوکس را شروع کرد و در آن واقعاً خوب شد.

این کمک کرد تا از نظر فیزیکی ناامیدی هایش را برطرف کند و در عین حال به شکلی عالی برسد، و او به تمرین پرواز ادامه داد تا اینکه توانست در امتحانش شرکت کند. خب، این تمرین اضافی و تجربه بوکس او را به سمتی برد که پیش بینی نمی کرد. او در امتحان پرواز خود نمره کاملی گرفت. بین توانایی های پروازی و تناسب اندام این آقا از بوکس، او به سرعت در رده ها صعود کرد و خلبانی ممتاز شد.

وقت بگذارید و در نظر بگیرید که آنچه در حال حاضر یک شرایط سخت است ممکن است بهتر از آنچه تصور می‌کردید عمل کند. جادو زمانی اتفاق می‌افتد که به اتفاقات فضا اجازه دهید تا وارد شوند.

توجه خود را به آنچه می توانید انجام دهید و در این لحظه به دست آورید معطوف کنید

برای رفع احساس ناامیدی زندگی به لحظه ها فکر کنید. اگر احساس ناراحتی می کنید زیرا تمام رویاها و اهداف شما دست نیافتنی به نظر می رسند یا به دلیل غیرمنتظره ها کنار گذاشته شده اند، در همین لحظه کارهایی را که می توانید انجام دهید بررسی کنید. درست همین ثانیه. آیا احساس می‌کنید در مکان فعلی خود گیر کرده‌اید و احساس می‌کنید برای مدت نامحدودی در آنجا گیر می‌افتید، زیرا نمی‌توانید حرکت کنید؟ مشخص کنید که دقیقاً کجا می خواهید بروید؟ به آنجا بروید و شروع به تحقیق در مورد آن کنید.

به دنبال مشاغل و اجاره‌ای در آن منطقه باشید و به نوع فضایی که می‌خواهید در آن زندگی کنید فکر کنید. آیا دکوراسیون با آنچه اکنون دارید متفاوت خواهد بود؟ سپس از شر چیزی که دارید خلاص شوید و آن را با چیزی جایگزین کنید که در خانه جدیدتان، در آن مکان جدید، عالی به نظر برسد. طوری زندگی کنید که انگار در حال رسیدن به جایی هستید که می خواهید باشید. می‌خواهید شغل خود را تغییر دهید، اما این نیاز به بازگشت به مدرسه دارد (که در حال حاضر نمی‌توانید از عهده آن برآیید)؟ هیچ چیزی مانع از تماس شما با مدرسه، درخواست برنامه درسی برنامه و دریافت برخی از آن کتاب ها از کتابخانه یا آنلاین نیست.

فقط به این دلیل که نمی توانید به طور رسمی یک برنامه مدرسه را شروع کنید به این معنی نیست که نمی توانید از همین لحظه شروع به آموزش خود کنید. همیشه اقداماتی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به جلو بردن شما کمک کند. این فقط یک موضوع است که آنچه را که برای ایجاد پایه و اساس چیزی که می خواهید بسازید نیاز دارید تعیین کنید. سپس شروع به چیدن بلوک ها کنید.

برای رفع احساس ناامیدی زندگی نقش دیگران را در جایی که اکنون هستید مشخص کنید

این با سرزنش دیگران به خاطر عدم رضایت شما بسیار متفاوت است. اگر متوجه شدید که به دلیل اعمال، نیازها، انتظارات و غیره دیگران احساس ناامیدی زیادی می کنید اشکالی ندارد. این یک دام قابل درک است که باید در آن گرفتار شوید، و زمانی که در مسیر پیشرفت هستید، قطعاً افراد دیگری درگیر خواهند شد. همچنین طیف بسیار گسترده ای از نیازها و مشارکت های افراد دیگر وجود دارد که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، اگر فلج شده باشید، ممکن است از زندگی ناامید شوید. شما هرگز این شانس را نداشتید که بسیاری از کارهایی را که ممکن است بخواهید به دلیل بی مسئولیتی دیگران انجام دهید، انجام دهید.

اما نوآوری‌های شگفت‌انگیزی در زمینه کمک‌های حرکتی، تکنیک‌های مراقبت و برنامه‌های توسعه وجود دارد که می‌تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند. میزان انجام کارهایی که برای دیگران انجام می دهید در مقایسه با کارهایی که آنها برای شما انجام می دهند را بررسی کنید. سپس در نظر بگیرید که چقدر برای خودتان انجام می دهید.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا