برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

روابط سالم مثل روابطی که در فیلم ها نشان می دهند همیشه هیجان انگیز، پرشور و پر زرق و برق نیستند. اوقات خوشی وجود دارد، اما اوقات سختی نیز وجود دارد. آنچه روابط سالم را از روابط ناسالم متمایز می کند این است که زوج های سالم از پشت به یکدیگر چسبیده اند. حتی اگر آنها جنگ کنند، می توانند خونسردی خود را حفظ کنند، در مورد آن صحبت کنند و مسائل را حل کنند. در مورد ویژگی های روابط سالم در مقابل روابط ناسالم تعجب می کنید؟ زوج های سالم یکدیگر را دوست دارند و از آنها حمایت می کنند حتی اگر همیشه در مورد همه چیز چشم به هم نبینند. روابط ناسالم، نه خیلی زیاد. شما می توانید برای بررسی برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

نمی دانید رابطه شما سالم است یا ناسالم؟ گاهی اوقات ممکن است چنان در یک رابطه منفی گیر افتاده باشید که حتی نمی دانید در یک رابطه قرار گرفته اید. ممکن است احساس گناه کنید زیرا فکر می کنید رابطه شما ناسالم است. شما به خود می گویید که شخص مهم دیگر شما بعضی اوقات عاشق است، اما در مورد مواقعی که اینطور نیست، چه می کنید؟ آنها ممکن است همیشه عذرخواهی کنند اما آیا مایل به تغییر هستند؟ صحبت با یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا در مورد وضعیت خود شفافیت کسب کنید. اما در ادامه ما برترین ویژگی های روابط سالم را برای شما بیان می کنیم.

عشق

برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

زوج های سالم یکدیگر را دوست و مراقبت می کنند. اگر رابطه هنوز در مراحل اولیه باشد، یک زوج سالم حداقل یکدیگر را دوست دارند (به روشی فراتر از هوس). روابط سالم بیش از صمیمیت جسمی، محبوبیت و سایر موارد پیش پا افتاده ساخته شده است. روابط جامد به کار و ارتباط واقعی نیاز دارد. عشق همیشه آسان نیست، اما ارزشش را دارد. از خودت بپرس:

  • آیا شخص مهم دیگرم را دوست دارم؟
  • اگر فقیر و مریض بودند باز هم دوست داشتم با آنها باشم؟
  • آیا ارتباط عمیقی بین ما وجود دارد؟

تفاوت زیادی بین عشق هوس باز و عشق واقعی وجود دارد. هنگامی که آن را تجربه کردید، معمولاً آسان می توان فهمید. اگر احساس می کنید عشق در روابط شما محو می شود، ممکن است این یک هشدار باشد. وقتی این اتفاق می افتد، پرداختن به آن مهم است تا ببینید آیا این احساسات موقتی هستند یا نه. شاید بتوانید با کمی تلاش عشق خود را دوباره زنده کنید. عشق در روابط اهمیت زیادی دارد. شاید گاهی لازم باشد با اقداماتی عشق خود را زنده کنید و در این زمینه خود را بهتر نشان دهید. عشق می تواند کمک زیادی به شرایط شما کند. می تواند رابطه تان را شاد نگه دارد و شما را در مسیر پیشرفت پیش ببرد. از این رو هیچ گاه از عشق غافل نشوید.

محبت یکی از برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

اکثر زوج های سالم به نوعی دوست داشتنی هستند. آنها بوسه می زنند، بغل می شوند، دست می گیرند و از تماشای فیلم روی نیمکت نوازش لذت می برند. این ممکن است با گذشت زمان کمی تغییر کند اما اگر شما تحمل لمس یکدیگر را ندارید، این معمولاً نشانه این است که در روابط شما مشکلی پیش آمده است. در یک رابطه سالم، می توانید روزها یا هفته هایی داشته باشید که از نظر جسمی نزدیک به هم نباشید، اما آن دوره ها معمولاً می گذرد. از خودت بپرس:

  • آخرین باری که دیگر شخص مهم زندگی خود را بوسیدید کی بود؟
  • آیا یکی از شما تمایل به جمع شدن یا دور شدن از تماس بدنی دارد؟
  • اگر از یکدیگر دور شده اید، آیا اتفاقی افتاده است که این تغییر را ایجاد کند؟

روابط دوره های گرم و سرد را پشت سر می گذارد، اما اگر اخیراً اوضاع بین شما به ویژه سرد شده باشد، ممکن است اوضاع بد پیش برود. این احتمال وجود دارد که یکی یا هر دوی شما جذابیت خود را نسبت به دیگری از دست داده باشید یا مشکلی اساسی در روابط شما باعث شده است که از محبت جلوگیری کنید. در هر صورت، مهم است که در مورد آن صحبت کنید، اگر می خواهید همه چیز را به حالت عادی برگردانید.

اعتماد کنید

برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

اعتماد قسمت بزرگی از روابط سالم است. در یک رابطه سالم، باید بتوانید همه چیز را به یکدیگر بگویید، زیرا می دانید که رازها سرانجام ظاهر می شوند. زوج های سالم اوقات خود را با هم می گذرانند، اما آنها همچنین بخشهایی از زندگی خود را دارند که جدا از کار، سرگرمی و گذراندن وقت با دوستان خاص است. آنجاست که اعتماد اهمیت فوق العاده ای دارد. از خودت بپرس:

  • آیا به شخص دیگر مهم خود اعتماد دارید؟  آنها به شما اعتماد دارند؟
  • آیا در رابطه خود دروغ می گویید؟ اگر چنین است، چرا؟
  • وقتی شخص مهم دیگر بدون شما کار می کند، حسادت می کنید یا مشکوک می شوید؟

زوج های سالم می توانند بدون اینکه حسادت یا سو ظن بر آنها غلبه کند، اوقات را با هم و جدا از هم بگذرانند. در صورت بروز این احساسات، احتمالاً زوج های سالم قبل از اینکه به یک مسئله بزرگتر تبدیل شود، در مورد آن صحبت می کنند و مسائل را آرام می کنند. از طرف دیگر، روابط ناسالم اجازه می دهد تا این احساسات بدتر شوند تا زمانی که یک انفجار اجتناب ناپذیر رخ دهد.

ارتباطات یکی از برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

بخشی از حفظ اعتماد به یک رابطه سالم مستلزم تمرکز بر ارتباطات است. در صورت نیاز باید بتوانید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. شما می خواهید رابطه شما سالم باشد. به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما نمی تواند ذهن شما را بخواند، حتی اگر فکر می کنید احساسات شما باید برای او واضح باشد. اگر می خواهید با هم کنار بیایید باید به هم بگویید چه احساسی دارید. از خودت بپرس:

  • وقتی اتفاق خوب یا بدی می افتد، راحت هستید که به شخص مهم خود بگویید؟
  • آیا وقتی از همه چیز باز می کنید از قضاوت یا انتقاد می ترسید؟
  • آیا شما دو تمایل دارید که از رویارویی اجتناب کنید؟

زوج های سالم از گفتن چیزهای خوب یا بد به یکدیگر نمی ترسند. حتی وقتی زندگی سخت می شود، زوج های سالم مایلند به جای اجازه دادن به سختی ها، همه چیز را بازگو کنند و برای مشکلات راه حل پیدا کنند. این به این دلیل است که زوجین سالم می دانند که اجتناب از مسائل کوچک باعث مشکلات بزرگتری می شود، در حالی که در روابط ناسالم اغلب اجتناب و ارتباط نادرست اتفاق می افتد.

دوستی

اگر در یک رابطه سالم هستید، احتمالاً شریک زندگی خود را یکی از دوستان خود می دانید، اگر نه بهترین دوست شما. شاید شما قبل از اینکه با هم جمع شوید دوست بودید، یا شاید نه، اما با گذشت زمان هر دوی شما ارتباط خاصی برقرار کرده ایم. شما چیزهایی راجع به یکدیگر می دانید که هیچ کس دیگری این کار را نمی کند و گاهی اوقات به نظر می رسد شخصی که بیشتر از همه “خودتان” هستید. از خودت بپرس:

  • آیا از گذراندن وقت با شخص مهم دیگر لذت می برید؟
  • آیا شما قسمت مهمی از زندگی یکدیگر هستید؟
  • اوضاع ناگهان بین شما ناجور شده است یا اینکه می بینید هیچ اشتراکی ندارید؟

بعضی اوقات وقتی بدون اینکه ابتدا شخص را بشناسید وارد یک رابطه می شوید، بعد از این واقعیت می فهمید که اشتراکات زیادی ندارید. این می تواند باعث ایجاد فشار بر روابط شود زیرا این زوج ها معمولاً تلاش می کنند چیزهایی را برای گفتگو یا انجام کار مشترک پیدا کنند. اگر دوست نیستید، لذت بردن از گذراندن با هم دشوار است و مانع ایجاد یک رابطه محکم می شود.

تعهد یکی از برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

تعهد یکی از مواردی است که روابط سالم را در کنار هم حفظ می کند. برای اینکه یک رابطه احساس امنیت کند، هر دو شریک باید بدانند که در کجا ایستاده اند. اگر احساس می کنید که باید در رابطه خود خیانت کنید، احتمالاً به این معنی است که چیزی در روابط شما گم شده است. کار بالغ این است که در مورد آن صحبت کنید، ببینید آیا می توانید کارها را حل کنید و اگر شخص دیگری را می خواهید به پایان برسانید. از خودت بپرس:

  • آیا در مورد وضعیت رابطه خود صحبت کرده اید و توافق کرده اید که افراد دیگر را نبینید؟
  • تا به حال متوجه معاشقه قابل توجه دیگری با افراد دیگر شده اید؟
  • آیا تعهد کاری است که برای هر دوی شما مهم باشد؟

وقتی کسی در گذشته در روابط زیادی خیانت کرده باشد، متوقف کردن این الگو برای او سخت خواهد بود. ممکن است فکر کنید که می توانید آنها را تغییر دهید، اما این عادت ها ممکن است آموخته شده باشند. این بدان معنی است که اگر بخواهند این عادت ها را یاد بگیرند زمان بر است. برای سالم بودن یک رابطه، هر دو نفر باید متعهد و متعهد باشند و درمورد هر مشکلی که به سطح ظاهر شود، کار خواهند کرد.

اختلاف نظر

برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی

بله درست است. اختلاف نظر در صورتی که به روشی خاص حل شود برترین ویژگی های روابط سالم در زندگی است. همه زوج ها هر از گاهی با یکدیگر بحث و جدال می کنند یا با هم اختلاف نظر دارند، این کاملا طبیعی است. تفاوت بین یک رابطه سالم و یک رابطه ناسالم این است که در یک رابطه سالم زوجین می توانند از طریق اختلاف نظر با یکدیگر صحبت کنند و به سازش برسند. از خودت بپرس:

  • وقتی مخالف هستید آیا با آرامش در مورد آن صحبت می کنید یا معمولاً مسائل گرم می شود؟
  • آیا شما و افراد مهم دیگر قادر به سازش هستید؟
  • آیا هر کدام از شما وقتی راه خود را پیدا نمی کنید، کینه را حفظ می کنید؟

اگر یک اختلاف نظر کوچک، شما و همسرتان را در جنجال های بزرگ تری سوق دهد که در آن صدا زدن و سایر رفتارهای توهین آمیز رخ می دهد، ممکن است روابط شما آنطور که فکر می کنید سالم نباشد. زوج های سالم می توانند اختلافات را به صورت بلوغ آمیز حل و فصل کنند، حتی اگر برخی از سخنان تند در داغ لحظه ای بیان شود. زوجین ناسالم معمولاً مسائل را حل نشده رها می کنند یا همیشه در بحث های جدید مسائل گذشته را مطرح می کنند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا