زندگی بدون نگرانی چگونه است؟

بسیاری از افراد معمولاً تعجب می کنند که زندگی بدون نگرانی چگونه خواهد بود. میلیون ها نفر در سراسر جهان با نگرانی آسیب شناختی روزانه کنار می آیند. با وضعیت جامعه ما و عوامل استرس زایی که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند، جای تعجب نیست که بسیاری از افراد داروهای ضد اضطراب مصرف می کنند و هنوز هم با نگرانی وسواسی دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که مقدار مشخصی از نگرانی طبیعی است، اما نگرانی آسیب شناختی می تواند مشکل ساز شود. مطالعات نشان داده است که نگرانی پاتولوژیک یکی از دلایل اصلی اختلال اضطراب عمومی است. برای رفع موثر اضطراب، فرد باید بیاموزد که چگونه بیشتر زندگی بدون نگرانی داشته باشد. بیشتر زندگی بدون نگرانی عمدتاً مسئله تغییر ذهنیت شماست.

شما می توانید این کار را با یادگیری نحوه کنترل افکار و احساسات خود و انجام آنچه می توانید برای آماده شدن برای اجتناب ناپذیری انجام دهید. سپس، می توانید تلاش خود را بر زندگی در زمان حال، مراقبت از خود و زندگی عمدتاً بدون نگرانی متمرکز کنید. برای رفع نگرانی های خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

بپذیرید که نگرانی بد است.

اولین قدم در بیشتر نگرانی ها، پذیرش بد بودن نگرانی است. برخی از افراد تصور اشتباهی دارند که نگرانی چیز خوبی است. آنها احساس می کنند که نگرانی باعث تولید، آمادگی بیشتر آنها می شود و نشان می دهد که آنها به موقعیت ها و افراد اهمیت می دهند. در واقع، نگرانی وسواسی برای شما، اطرافیان و حتی سلامتی شما مضر است. وقتی بی دلیل درباره چیزهایی نگران باشید می تواند شما را از زندگی در امان نگه دارد و باعث می شود دیگران از زندگی خود جلوگیری کنند. همچنین، شرایط سلامتی جسمی می تواند ناشی از نگرانی بیش از حد باشد. نگرانی استرس زا است و می تواند از جمله سایر موارد، افزایش وزن و فشار خون بالا باشد.

تشخیص دهید که نگرانی از کجا ناشی می شود

زندگی بدون نگرانی

گام بعدی برای داشتن زندگی عمدتاً بدون نگرانی، شناخت محل نگرانی است. برای بسیاری از افراد، نگرانی مداوم در مورد برخی شرایط یا افراد ناشی از آسیب دیدگی گذشته است. وقتی آن آسیب را به عنوان منبع نگرانی خود تشخیص دادید، می توانید با گذشته کنار بیایید و آن را رها کنید. وقتی دیگر در گذشته زندگی نمی کنید، متوجه خواهید شد که نگرانی شما بسیار کمتر شده است.

زندگی بدون نگرانی، مراقب افکار خود باشید.

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا بیشتر بدون نگرانی باشید این است که مراقب افکار خود باشید. تصور بر این است که نگرانی آسیب شناختی مربوط به فعالیت شناختی خیالی است، یا اساساً تخیل شما با شما فرار می کند. با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که وقتی صحبت از اختلال اضطراب عمومی می شود، نگرانی آسیب شناختی بیشتر بر اساس افکار است تا تخیل. فکر کردن در مورد چیزی با وسواس می تواند منجر به نگرانی در مورد آن شود تا حدی که باعث اضطراب شود. هوشیار بودن به افکار خود و تلاش آگاهانه برای کنار گذاشتن افکار غیرمعقول می تواند کمک زیادی به رفع نگرانی از زندگی شما کند.

آنچه را که نمی توانید کنترل کنید تشخیص دهید.

برای زندگی بیشتر بدون نگرانی، باید مواردی را که نمی توانید کنترل کنید تشخیص دهید و آنها را رها کنید. یاد بگیرید که این ذهنیت را بپذیرید که چه خواهد بود. شما نمی توانید همه چیز و همه را کنترل کنید. وقتی این واقعیت را تشخیص دادید، آن را بپذیرید. تلاش برای کنترل همه چیز را رها کنید و تقریباً به همین اندازه نگران نخواهید شد. این بدان معنا نیست که همه چیز را رها کنید و فقط منتظر بمانید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. استفاده از مواردی که می توانید کنترل کنید به شما احساس امنیت و برنامه ریزی می دهد که می تواند نگرانی را نیز از بین ببرد. اما اگر چیزی واقعاً از کنترل شما خارج است، از پرداختن به آن خودداری کنید.

زندگی حال حاضر

وقتی دائماً نگران هستید، در آینده ای ترسناک زندگی می کنید. این می تواند مانع لذت بردن شما از زندگی شود. به جای اینکه بیشتر اوقات به آینده فکر کنید، سعی کنید ذهنیت خود را تغییر دهید تا بر زمان حال تمرکز کنید. وقتی در زمان حال زندگی می کنید، می توانید برای جلوگیری از مشکلات آینده اقدامی انجام دهید که می توانید انجام دهید، اما تمرکز خود را روی آنچه ممکن است در آینده رخ دهد نخواهید داشت. شما می پذیرید که آینده آنچه را که بخواهد به ارمغان می آورد و تلاش خود را معطوف به انجام کار درست در زمان حال می کنید.

برای زندگی بدون نگرانی، ایمان داشته باشید که عملی خواهد شد

زندگی بدون نگرانی

ایمان و ترس نمی توانند با هم وجود داشته باشند. وقتی ایمان دارید که همه چیز چگونه باید کار شود، به شما امکان می دهد ترس خود را کنار بگذارید. داشتن ایمان به اینکه همه چیز درست خواهد شد می تواند به معنای ایمان داشتن به کارمای خوبی باشد که به سمت شما می آید. برخی از افراد با ایمان به قدرتی بالاتر مانند طبیعت یا جهان آسایش زیادی پیدا می کنند. این به آنها این امکان را می دهد که گویی قدرت بالاتری از آنها مراقبت می کند و اطمینان حاصل می کنند که همه چیز همانطور که باید کار می کند. اگر می توانید از این نوع ایمان داشته باشید، اعتماد به قدرت بالاتر می تواند نگرانی شما را بسیار کاهش دهد.

آماده باشید.

یکی از بهترین راه های زندگی عمدتاً بدون نگرانی، آماده بودن است. وقتی در آینده چیزی پیش می آید که شما را نگران کرده، خود را برای حضور آماده کنید. پس از انجام تمام مقدمات، آن را رها کنید و منتظر بمانید تا ببینید اوضاع چگونه پیش می رود. ممکن است بیش از حد برای چیزی آماده باشید. گرچه عاقلانه است که خود را برای طوفان، گردباد، یا سایر بلایای طبیعی مشترک در منطقه جغرافیایی خود آماده کنید، اما ممکن است از این حد بگذریم. احتکار ذخایر مواد غذایی و مایعات ممکن است غیرضروری باشد. با این حال، یک مقدار آماده سازی سالم می تواند نگرانی های شما را آرام کند.

چک لیست ایجاد کنید

مانند آماده بودن، لیست های کنترل می توانند با اقدام به شما در رفع نگرانی خود کمک کنند. وقتی در تمام مراحل آماده سازی خود چک لیست تهیه می کنید، به شما کمک می کند مطمئن شوید که هیچ جزئیات مهمی را فراموش نمی کنید. ساختن چک لیست نیز خوب است زیرا به شما تصویری از آنچه تهیه کرده اید می دهد. وقتی همه موارد در لیست چک کامل شد، می توانید به لیست خارج شده نگاه کنید و بدانید که دیگر جای نگرانی نیست.

در کارهای انجام شده ساکن نباشید

پس از اتمام تمام وظایف شما در لیست های بازرسی و آماده سازی، زمان آن است که آن را رها کرده و تلاش خود را در جای دیگری متمرکز کنید. وقتی وقت زیادی را صرف کارهایی که قبلاً انجام داده اید می کنید، نمی توانید روی آنچه در مرحله بعدی باید انجام شود تمرکز کنید. نگرانی ناسالم ناشی از پرداختن به کارهایی است که قبلاً انجام شده اند یا نمی توانید کنترل کنید.

نگران آنچه دیگران فکر می کنند نباشید

یکی از مواردی که بسیاری از مردم نگران آن هستند، فکر دیگران است. شما ممکن است نگران آنچه دیگران درباره شما، خانواده شما یا آنچه انجام می دهید می اندیشند. بسیار مهم است که نگران این موارد نباشید. نظر دیگران اهمیتی ندارد. فقط مهم این است که شما درباره خود چه فکر می کنید و اینکه فرد خوبی هستید. وقتی از فکر کردن با دیگران چشم پوشی کنید، زندگی در اکثر موارد بدون نگرانی راحت تر است.

در زندگی بدون نگرانی از تجزیه و تحلیل بیش از حد موقعیت ها خودداری کنید

به یاد داشته باشید که افکار وسواسی منبع اصلی نگرانی بیمارگونه است. وقتی اوضاع را بیش از حد تجزیه و تحلیل می کنید، باعث می شود افکار شما به گردبادی در حال چرخش وسواس و نگرانی تبدیل شوند. هرچه بیشتر به چیزی فکر کنید، بیشتر نگران آن خواهید بود. برای اطمینان از آمادگی در آینده می توانید از چند طرف به یک وضعیت نگاه کنید. با این حال، اگر آنقدر وقت را صرف تجزیه و تحلیل موقعیت ها کنید که هرگز اقدامی انجام ندهید یا نتوانید آن را از ذهن خود خارج کنید، خیلی زیاده روی می کنید. به شرایط موجود فکر کنید، اقدامی انجام دهید و سپس آن را از ذهن خود بیرون کنید.

برای زندگی بدون نگرانی، صبور باش

زندگی بدون نگرانی

آنها می گویند صبر یک فضیلت است اما همه صبر ندارند. وقتی صبر زیادی ندارید، می تواند باعث نگرانی شما شود. خواهید فهمید که هرچه صبر و تحمل شما کمتر باشد، نگرانی شما در مورد مسائل در آینده بیشتر خواهد بود. برای یافتن صبر، به سختی جستجوی حقیقت در مورد خود و برخی از تمرینات نیاز دارید. اما، اگر بتوانید میزان صبر و حوصله خود را در انتظار حل و فصل شرایط افزایش دهید، می تواند میزان نگرانی شما را محدود کند.

به دنبال چیزهای خوب باشید تا از آنها خوشحال شوید

هر وقت خود را نگران کردید، به دنبال چیزهای خوبی باشید که از آنها خوشحال شوید. وقتی به دنبال چیزهایی برای شادی هستید، ذهنیت شما را کاملاً در زمان حال قرار می دهد. به شما این امکان را می دهد که تشخیص دهید همه چیز بد نیست و در واقع بسیاری از چیزهای زندگی خوب هستند. جستجوی چیزهایی برای خوشحال کردن نیز می تواند ترس شما را آرام کند. نگرانی در مورد آینده اغلب می تواند احساس شود وقتی که به این فکر می کنیم که چقدر چیزهای خوب گذشته است. این می تواند دیدگاه مثبت تری نسبت به آینده داشته باشد.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا