راه هایی برای کنار آمدن با زندگی وقتی روحیه مضطرب دارید

روحیه مضطرب زمانی است که شنا در بخشی از زندگی با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم کنید. البته خیلی از کسانی که دچار این مشکلات می شوند از طریق مشاوره خود را درمان می کنند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اظزذای طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند.

اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود.

اختلالات روانی و روحیه مضطرب

اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه هایی برای کنار آمدن با زندگی وقتی روحیه مضطرب دارید صحبت کنیم.

اختلالات خوردن می تواند به اشکال و انواع مختلفی وجود داشته باشد

اختلالات خوردن و روحیه مضطرب می تواند به اشکال و انواع مختلفی وجود داشته باشد که همگی به طور بالقوه تهدید کننده زندگی هستند و درجات مختلفی از نگرانی های عاطفی و جسمی را شامل می شوند. مفهوم سازی شده است که برای برخی، این عادات ناسازگار به عنوان مکانیزم کنار آمدن برای محیط ناآرام توسعه می یابد. غذا خوردن یا کمبود آن و اضطراب بعد از غذا خوردن، با دویدن یا پاکسازی به چیزی تبدیل می شود که افراد می توانند آن را کنترل کرده و به دست خود بگیرند. البته، این رفتار در نهایت برای فرد مضر است و می تواند عواقب وخیمی داشته باشد.

آسیب های جسمی شدید بعد از الگوی غذایی ناسازگار

با گذشت زمان، این الگوی غذایی ناسازگار ممکن است منجر به موارد جدی پزشکی مانند سو تغذیه، آسیب به اعضای بدن و ناباروری شود. اختلالات خوردن به ویژه در نوجوانان و بزرگسالان جوان شیوع دارد. دلایل این اختلالات خوردن بی شمار است و می توان دقیقاً تعیین کرد که چه عاملی باعث اختلال در خوردن در برخی افراد شده است. برای بسیاری از افراد، یک اختلال خوردن می تواند به صورت احساس اضطراب شدید پس از خوردن غذا ظاهر شود.

روحیه مضطرب بعد از مصرف غذا

دلایل زیادی می تواند پس از خوردن غذا ایجاد شود، با یک دلیل غیرمنتظره احساسات فیزیولوژیکی غذا در حال پردازش و هضم غذا است. وقتی غذا توسط بدن تجزیه می شود، روی هضم بیش از حد غذا کار می کند و ضربان قلب شما را بالا می برد و احساس اضطراب می کند. برای کسانی که علائمی را تجربه می کنند که با اختلال پرخوری سازگار است، اضطراب بعد از غذا خوردن می تواند ناشی از احساس گناه داخلی یا شرم ناشی از پرخوری باشد.

Bulimia Nervosa و روحیه مضطرب بعد از غذا

این می تواند خود را به صورت Bulimia Nervosa نشان دهد، یک اختلال در خوردن که با قسمت هایی از در خور شدن و لاغری بیش از حد مشخص می شود. این مشخصه که با خوردن مقادیر زیادی کالری و سپس اقدامات شدید برای خنثی کردن غذا، مانند تحریک کردن یا انجام تمرینات شدید، مشخص می شود. در حالی که افرادی هستند که از این گرایشات آگاه هستند، اما اغلب اوقات کسانی که به این رفتارها می پردازند ممکن است الگوی ناسازگار اساسی را تشخیص ندهند.

احساس شرمندگی در ارتباط با این زمینه

همان طور که در بالا ذکر شد، برخی از افراد تمایل دارند پس از پرخوری احساس شرم کنند. اگر عادت بد غذایی یا مصرف بیش از حد غذا را دارید، مطمئناً آگاهی دارید که این رفتار چقدر بد است. حتی وقتی از نظر منطقی و فکری می فهمید که این رفتار خود مخرب است، متوقف کردن خود دشوار است. وقتی کسی دچار اختلال در مصرف غذا می شود، مانند یک اعتیاد شدید است. ا

احساس شرم بعد از غذا و روحیه مضطرب بعد از مصرف غذا

اگر احساس شرم بعد از پرخوری زیاد به اندازه کافی شدید، پس احتمالاً احساس می کنید دارای افسردگی یا مضطرب هستید. این می تواند بسیار مضر باشد و از بسیاری جهات مانع شما می شود. این کل روند مصرف غذا را به چیزی تبدیل می کند که فقط برای زندگی شما چشمگیر است. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، این احتمال وجود دارد که پس از مصرف یک وعده غذایی این روحیه مضطرب را احساس کنید. این می تواند بسیار مأیوس کننده باشد اما لازم نیست برای همیشه به همین شکل باقی بماند.

شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید

در حالی که برخی از افراد، از طریق خوداندیشی و آزمون و خطا، می توانند الگوی غذایی ناسازگار خود را تحت کنترل درآورند، اما بسیاری از آن ها مشکل تر می کنند. گر چه ممکن است برای مدتی به مصرف غذای سالم و طبیعی بچسبند، اما به خصوص در مواقع استرس یا درگیری در معرض عود هستند. این یک رفتار بسیار طبیعی است، زیرا برخی از افرادی که الگوی غذایی طبیعی دارند در اوقات استرس زا به میان وعده تبدیل می شوند. حتی در این صورت، شما می خواهید از پس آن چه در زندگی شما می گذرد، برآیید.

سعی کنید سالم زندگی را شروع کنید

مهم این است که سعی کنید سالم زندگی را شروع کنید و به دنبال جایگزین های مثبت برای پرخوری باشید. این اتفاق یک شبه نخواهد افتاد و نباید انتظار داشته باشید همه چیز را خودتان برطرف کنید. در مرحله اول، باید وقت بگذارید و با پزشک خود در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت کنید.

راه هایی برای همیاری با زندگی وقتی روحیه مضطرب دارید

داشتن روحیه مضطرب در دنیای مدرن ما غیر معمول نیست. ما از برخی جهات چیزهای بیشتری نسبت به اجدادمان داریم که می‌توانیم آن ها را تغییر دهیم. ما از حیوانات وحشی فرار نمی‌کنیم یا بر سر غذا دعوا نمی‌کنیم، اما با استرس‌های روانی بیشتری سروکار داریم. مدیریت بین مشاغل سخت، مسئولیت‌های خانه و کارهای به ظاهر بی‌پایان بسیار است. گاهی اوقات زندگی در این زمان ها علیرغم همه پیشرفت ها و راحتی های ما ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، اگر بیش از حد متفکر هستید، این نشانه‌ای است که باید عقب‌نشینی کنید و روحیه مضطرب را دوباره ارزیابی کنید. فقط به این دلیل که دیگران در مسائل گرفتار نشدند، به این معنی نیست که شما باید از آن‌ها پیروی کنید. بیشتر اوقات، به طور کلی آن‌چه برای اقتصاد یا جامعه بهترین است، مستقیماً در تضاد با زیست شناسی طبیعی ما است. اشکالی ندارد که خود را در اولویت قرار دهید زیرا نمی توانید از یک فنجان خالی بریزید.

چند راه برای همیاری با زندگی وقتی روحیه مضطرب دارید

امیدواریم نکات زیر به شما کمک کند تا دوباره با روح خود ارتباط برقرار کنید و به شما یادآوری کند که هر چند وقت یکبار سرعت خود را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید که در زمان وحشت یا اضطراب نفس بکشید.

درک آن سخت است، اما ما تا حد زیادی فراموش کردیم که چگونه طبیعی ترین کار را در جهان انجام دهیم. تنفس به ما این امکان را می دهد که دوباره بر لحظه حال تمرکز کنیم و ذهن، بدن و روح خود را همسو می کند. با این حال، اکثر ما در این شیوه زندگی مدرن بسیار سریع و عصبی نفس می کشیم که آرامش و تعادل درونی ما را به هم می زند.

بسیاری از ما در طول روزهای خود به دلیل روحیه مضطرب، محرک های خارجی یا دلایل دیگر با اضطراب و حملات پانیک مواجه می شویم. ذهن ما ناآرام و ناهماهنگ است زیرا دنیا بیش از حد نیاز دارد. به جای تمرکز بر بهبودی و تندرستی، ما به دنبال پول و سایر موارد موقت هستیم. همه ما برای زندگی به پول نیاز داریم، اما می توانیم با آرامش بیشتری به دنبال آن باشیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بنابراین، دفعه بعد که در محل کار یا مدرسه احساس استرس کردید، زمانی را برای تنفس و اتصال مجدد به بدن خود اختصاص دهید. به آرامی و عمیق نفس بکشید و برای مدتی همه چیز بیرون از خود را نادیده بگیرید تا بتوانید روح مضطرب خود را درمان کنید. طبیعت عجله نمی کند، اما همه چیز در نهایت انجام می شود.

برای دوری از روحیه مضطرب رفاه خود را در اولویت قرار دهید.

کسب درآمد اشکالی ندارد، اما وقتی روحیه مضطرب دارید باید خودتان را در اولویت قرار دهید. این بدان معنی است که شما باید نیازهای واقعی خود را دوباره ارزیابی کنید و شاید شغلی با استرس کم انتخاب کنید. سپس می توانید به جای خواسته های بی پایان شغل خود، زمان بیشتری را به آرامش و شفای درونی اختصاص دهید. بسیاری از مردم امروز خواهان انعطاف پذیری و تعادل بهتر بین کار و زندگی هستند. زیرا استرس های مربوط به کار در بالاترین حد خود است. بنابراین، اگر می خواهید شغل خود را تغییر دهید یا ساعات کمتری کار کنید، بدانید که تنها نیستید.

نکته

افراد دارای روحیه مضطرب ممکن است در محیط‌هایی مانند دفاتر خانه، کتابخانه‌ها یا دیگر فضاهای آرام رشد کنند. به طور خلاصه، هنگام انتخاب مسیر شغلی، نیازهای شخصی و تمایلات طبیعی خود را در نظر بگیرید. درونگراها و افراد مضطرب معمولا ترجیح می دهند به تنهایی یا در محیط های کم استرس کار کنند و هیچ ایرادی در این کار وجود ندارد.

اگر روحیه مضطرب دارید به طبیعت برگردید

وقتی روحی مضطرب دارید، ضروری است که اغلب در طبیعت غوطه ور شوید. بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب سیستم عصبی بیش از حد حساسی دارند و نیاز به استراحت مکرر از دنیای مدرن دارند. شواهد نشان می دهد که گذراندن وقت در طبیعت استرس، روحیه مضطرب و افسردگی را کاهش می دهد و بهزیستی را افزایش می دهد. قرار است ما نزدیک به طبیعت زندگی کنیم، همانطور که برای هزاران سال انجام دادیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، از آنجایی که بیشتر ما در شهرهای بزرگ زندگی می کنیم، باید فعالانه به دنبال فعالیت های طبیعی باشیم. اگر روحیه مضطرب دارید، نقل مکان به یک شهر کوچکتر با دسترسی بیشتر به محیط های طبیعی را در نظر بگیرید. در هر صورت، همه افراد برای بهبودی از دنیای مدرن پر هرج و مرج و پر استرس به سفرهای منظم طبیعت نیاز دارند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا