نشانه های استرسی که افراد سعی می کنند پنهان کنند

نشانه های استرسی در افراد مختلف متفاوت است. استرس می تواند آسیب های زیادی را به ما برساند. یکی از این آسیب ها عدم انگیزه در طول زندگی است. اختلالات اگر ادامه پیدا کنند و درمان نشوند باعث آسیب های مختلفی به جسم افراد می شود. اگر اختلالات از کودکی در افراد باقی نماند.

استرس ممکن است در افراد مختلفی به وجود بیاید. برخی افراد هستند که که در طول دوران مختلف زندگی دچار استرس می شوند. استرس می تواند در سنین مختلف برای هر فردی به وجود بیاید. برای برخی از افراد ممکن است در سنین کودکی به وجود آمده باشد و تا دوران ازدواج هم ادامه داشته باشد. درمان ها برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از طریق داروهای مختلف و زیر نظر روان پزشک این روند درمانی را طی می کنند. برخی هم ممکن است با ایجاد فعالیت های جدید یا ورزش کردن این کار را انجام دهند.

شرایط خانواده و شناسایی نشانه های استرسی

در کل این که بگوییم در افراد مختلف نشانه های افسردگی چگونه است به گزینه های مختلفی بستگی دارد. برای مثال شرایط خانواده در برخی افراد یک عامل مهم است. شرایط زندگی به گونه ای است که در افراد مختلف نشانه های متفاوتی به وجود خواهد آمد. روند درمان هر پزشکی با پزشک دیگر متفاوت است اما شما حتما باید به آن ها اطمینان کنید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه های استرسی که افراد سعی می کنند پنهان کنند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که از الکل یا مواد مخدر برای مدیریت شناسایی علائم استرس و اضطراب یک مشکل سلامت روان استفاده می کنید، به آن «خوددرمانی» می گویند. ممکن است بدانید که مشکل سلامت روانی دارید اما هیچ راه سالم تری برای مقابله با آن نمی دانید.

خوددرمانی و شناسایی نشانه های استرسی و اضطراب ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد

در حالی که خوددرمانی ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد، با گذشت زمان فقط مشکلات شما را تشدید می کند. خوددرمانی منظم می تواند منجر به اعتیاد، بدتر شدن اختلالات خلقی و افزایش مشکلات سلامتی شود. همچنین می تواند به روابط شما در خانه، محل کار و مدرسه آسیب برساند.

اما تو ناتوان نیستی با درک بهتر دلایل و زمان خوددرمانی، می‌توانید راه‌های سالم‌تر و مؤثرتری برای کنار آمدن با مشکلات و بهبود خلق و خو و رفاه کلی خود بیابید.

چرا مردم خود درمانی برای نشانه های استرسی می کنند؟

همه ما هر از چند گاهی در پاسخ به مشکلات و شکست های زندگی احساس ناراحتی، نگرانی و عدم تعادل می کنیم. احساس ناامیدی، ترس، عصبانیت، غم و اندوه یا استرس شدید شروع به تداخل در عملکرد شما در زندگی روزمره می کند. این می تواند نشانه ای باشد که برای یک بیماری زمینه ای شناسایی محرک های استرس و اضطراب به کمک لازم است. با این حال، به جای جستجوی درمان، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که سعی کنید خودتان به ساده‌ترین راه ممکن کنار بیایید.

راه هایی برای شناسایی نشانه های استرسی و اضطراب

آیا اغلب احساس می کنید که برخی رویدادها سطح اضطراب شما را از بین می برد؟ آیا تا به حال از نزدیک شدن به موقعیت‌های خاص می‌ترسید که استرس از ذهنتان خارج شود؟ اگر احساس می‌کنید که جنبه‌های خاصی از زندگی بدون هیچ دلیل آشکاری باعث اضطراب شدید شما می‌شوند، احتمالاً در حال تحریک شدگی هستید. احتمالاً شنیده اید که از این اصطلاح به عنوان شوخی در رسانه های اجتماعی استفاده می شود. اما محرک ها موضوع ساده ای نیستند. خوشبختانه، شما می توانید یاد بگیرید که آن‌ها را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنید.

نشانه های استرسی و اضطراب چیست؟

محرک یک اصطلاح روانشناختی برای شرایط خارجی است که علائم استرس یا روانپزشکی منفی ایجاد می کند. این علائم معمولاً اضطراب، وحشت، ناامیدی، استرس و خودگویی منفی است. اغلب این یک محرک است، مانند بو، صدا، یا بینایی که افراد را به یاد آسیب های گذشته می اندازد. این ها اغلب باعث فلاش بک موقعیت های آسیب زا می شوند. این ممکن است باعث شود که کسی مسیر اطراف خود را از دست بدهد و رویداد آسیب زا را دوباره زنده کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

محرک ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، برخی قابل پیش بینی، برخی دیگر کمتر بصری هستند.

خستگی مزمن

احساس اینکه می خواهید همیشه بخوابید می تواند نشانه ای باشد که استرس دارید. اختلال زندگی روزمره برای همه رایج است، اما استرسی که باعث خستگی مزمن می شود متفاوت است. این نوع از اختلالات باعث خستگی عاطفی می شود که از بین نمی رود. این می تواند باعث شود همیشه احساس خواب آلودگی و خستگی کنید زیرا استرس مزمن شما را خسته می کند.

نشانه های استرسی که افراد سعی می کنند پنهان کنند

استرس یکی از مشکلات رایج در جامعه امروزی است. همه مسئولیت های زیادی دارند که باید از عهده آن‌ها برآیند و زمان کافی برای استراحت ندارند. به دلیل کمبود وقت، مردم تمایل دارند مسائل خود را پنهان کنند. وانمود کنید که هیچ مشکلی ندارید، به کار خود ادامه دهید سپس همه چیز به نوعی تغییر خواهد کرد. یا حداقل این چیزی است که یاد می گیرید به نشانه های استرسی خودتان بگویید.

اما این نه درست است نه پایدار برای همیشه. و حتی اگر یاد بگیرید که رایج‌ترین نشانه‌های استرس را تشخیص دهید، باز هم علائم زیادی وجود دارند که می‌توانند در زیر رادار قرار بگیرند. برای مثال یک روز به اندازه کافی نخوابید. اما شما به هیچ چیز فکر نمی کنید. روز بعد، کمتر از یک روز قبل می خورید. باز هم، شما چیزی در مورد آن فکر نمی کنید. و سپس اتفاق غیرقابل توجه دیگری رخ می دهد تا اینکه ده ها مشکل روی هم جمع شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سلامتی شما بدتر می شود، سطح انرژی شما پایین می آید و شادی شما کاهش می یابد. و شما زمان لازم برای مقابله با آن را ندارید، بنابراین همه چیز را پنهان می کنید. شما وانمود می کنید که همه چیز خوب است، و چهره ای شاد به نمایش می گذارید. اما، اگر نشانه های استرسی درمان نشود، می تواند زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد. یادگیری در مورد علائم پنهان استرس ضروری است تا بتوانید به افرادی که می شناسید یا حتی خودتان کمک کنید.

چه چیزی باعث استرس می شود؟

استرس احساسی است که وقتی بدنتان به محرک های خارجی که به عنوان تهدید تلقی می شوند پاسخ می دهد احساس می کنید. به طور مشابه، زمانی که تحت فشار یا تقاضای زیادی هستید، احساس استرس می کنید. بدن شما به دنبال پاسخ “جنگ یا گریز” است. در این حالت تمرکز و هوشیاری بیشتری دارید. این به شما مزیتی را می دهد که برای عبور از موقعیت های دشوار نیاز دارید. به عنوان مثال، زمانی که باید چیزی را در مقابل افراد زیادی ارائه دهید، استرس وارد می‌شود.

نشانه های استرس را چگونه ارزیابی کنیم؟

اما گاهی اوقات این استرس می تواند به تمرکز شما کمک کند. در عمل، استرس ممکن است هر از گاهی از کنترل خارج شود. بنابراین، اگر مدام خود را در موقعیت های استرس زا قرار دهید، ایجاد اختلالات استرس مزمن غیر معمول نیست. عوامل استرس زا عواملی هستند که این واکنش را تحریک می کنند. استرس های روزمره زیادی وجود دارد، مانند برنامه کاری شلوغ. اما این عوامل استرس زا معمولا ذهنی هستند. برخی از افراد زمانی که همیشه در حال حرکت هستند پیشرفت می کنند. دیگران پس از یک روز کاری به زمان نیاز دارند تا دوباره شارژ شوند و استراحت کنند.

علائم درونی مشکلات روانی

همه عوامل استرس زا خارجی نیستند. برخی از آنها خودساخته هستند که ناشی از نگرانی، غیرمنطقی، کمال گرایی و غیره است. این عوامل اسیب زا هیپوتالاموس را تحریک می کنند تا پیامی برای ترشح کورتیزول به غدد فوق کلیوی ارسال کند. این هورمون به عنوان هورمون دلهره اولیه شناخته می شود و می تواند خلق و خو و تمرکز را کنترل کند. کورتیزول گاهی اوقات در مقادیر کم قابل توجه است.

در برابر نشانه های استرسی چه کار کنیم؟

اصلی‌ترین کاری که استرس انجام می‌دهد این است که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و اگر بدن فکر نمی‌کند که به آن‌ها نیاز دارد، برخی عملکردها را از مسیر خارج می‌کند. به عنوان مثال، اگر باید برای سلامتی خود بدوید، کورتیزول می تواند سیستم گوارش و تولید مثل شما را تا زمانی که از خطر خارج شوید، از کار بیاندازد. این برای حفظ منابع شما برای مدت کوتاهی عالی است. اما در دراز مدت، استرس بیش از حد و در نتیجه کورتیزول بیش از حد، منجر به مشکلات سلامتی می شود. عملکردهای بدن شما می تواند از مسیر خارج شود، و می توانید اضطراب، افسردگی، مشکلات قلبی، مشکلات حافظه و تمرکز و موارد دیگر را ایجاد کنید.

باید سعی کنید شخص را آرام کنید

وقتی کسی استرس دارد، باید سعی کنید او را آرام کنید. و اولین قدم این است که به نشانه های استرسی توجه کنید. به جرات می توان گفت که فردی که بیشتر آشفته یا مضطرب به نظر می رسد احتمالاً استرس دارد. اما دیگر نشانه‌های این اختلال چیست که ممکن است از آن‌ها آگاه نباشید؟

چند نشانه استرس که اکثر مردم از دنیا پنهان می کنند

الگوهای غذایی شما تغییر می کند

وقتی این مشکل را دارید، کورتیزول می تواند اشتهای شما را تغییر دهد. کورتیزول، در مقادیر زیاد، می تواند شما را به کصرف غذاهای شیرین، شور یا چرب وادار کند. همه این غذاها سوخت فوری برای بدن شما هستند. از آنجایی که استرس واکنش جنگ یا گریز را تحریک می کند، منطقی است که مغز شما بخواهد بدن شما را به طور کامل تامین کند.

نه تنها زمانی که استرس دارید، هوس این غذاهای پرکالری را می‌کنید، بلکه حتی مقدار بیشتری غذا از آن‌چه معمولاً می‌خورید، می‌خورید. ممکن است این چرخه را به عنوان نشانه های استرسی پرخوری بدانید. اکثر مردم زیاد به آن فکر نمی کنند. اما این نشانه واضحی است که سطح اختلال شما از کنترل خارج است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با وجود اینکه واکنش بیولوژیکی این است که وقتی استرس دارید، غذا بخورید، برخی افراد آنقدر درگیر می شوند که فراموش می کنند غذا بخورند. این بیشتر یک پاسخ روانی است. نشانه های گرسنگی هنوز وجود دارد. بدن شما همچنان به شما می گوید که بخورید. اما می توانید آنقدر روی نشانه های استرسی متمرکز شوید که فراموش کنید به بدن خود گوش دهید. بنابراین، حتی ممکن است کمتر از آنچه نیاز دارید بخورید.

این اختلال بر متابولیسم نیز تأثیر می گذارد

یک مطالعه نشان می دهد افرادی که در یک بازه زمانی 24 ساعته با نشانه های استرسی بیشتری احاطه شدند، حدود صد کالری کمتر می سوزانند. این امر به ویژه در صورت مصرف وعده های غذایی پرچرب صادق است. افراد استرس زا که غذاهای پرچرب می خورند در طی چند ماه مقداری وزن اضافه می کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا