آن چه که حافظه اولیه می تواند به ما کمک کند

حافظه اولیه در افراد بسیار مهم است. هر فردی سعی می کنند از حافظه خود استفاده کند تا به موفقیت برسد. حافظه می تواند به افراد در حالت های مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با این موضوع صحبت کردیم که حافظه در افراد چه تاثیری خواهد داشت. در ادامه نیز می خواهیم بگوییم که حافظه چه تاثیری در افراد خواهد داشت. در ادامه می خواهیم ببینیم این حافظه اولیه چه تاثیری بر افراد خواهد داشت.

حافظه برای این که تقویت شود نیاز به استفاده از روش های مختلف دارد. برای مثال اگر می خواهید حافظه خود را تقویت کنید باید بدانید که حافظه مانند بدن نیاز به تقویت از لحاظ فکری و از لحاظ جسمی است. جسم هر فرد می تواند از طریقی راه های مختلف به تناسب اندام و سلامتی ایده آل برسد. از آن سمت حافظه و ذهن هم با استفاده مناسب می تواند تقویت شود. تقویت حافظه در افراد بسیار مهم است. در ادامه ابن مقاله می خواهیم ببینیم حافظه اولیه چه ویژگی هایی دارد..

یکی از اشکال آموزش حافظه که برخی از افراد از آن استفاده می کنند، پرایمینگ است

یکی از اشکال آموزش حافظه که برخی از افراد از آن استفاده می کنند، پرایمینگ است. پرایمینگ چیزی است که ما در آموزش حافظه خود از آن استفاده می کنیم تا به سود ما برسد و راهی برای تقویت حافظه است. برای تسلط بر آن، کمی تمرین هم در نظر گرفته شده است، اما در اینجا تمام جنبه های آن را با جزئیات در زیر مرور خواهیم کرد.

پرایمینگ چیست؟

آن چه که حافظه اولیه می تواند به ما کمک کند

پرایمینگ یک روش حافظه است که در آن ما خود را در معرض تأثیرات قرار می دهیم و محرک را پاسخ می دهیم بدون اینکه حتی در مورد آن بدانیم. خاطرات ما بلافاصله پاسخ به برخی محرک های جهان را تحریک می کند. این می تواند یک چیز خوب یا یک چیز بد باشد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، گندم معمولاً چیزی است که ما هنگام صحبت درباره نان بیشتر از این که در مورد دلقک صحبت کنیم، آن را تشخیص می دهیم. اگر مکان خاصی را به خاطر بسپاریم، گاهی اوقات آن را به مکان های دیگر نسبت می دهیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این برای یادگیری نیز صدق می کند. این نوعی حفظ است که می تواند برای به خاطر سپردن اطلاعات استفاده شود و همچنین بسیار مفید است. معمولاً ما دو نوع محرک اولیه داریم و آن نشانه های دیداری یا کلامی است. هر چند گاهی اوقات، بین دو کلمه است.

بتونه کاری مثبت با حافظه اولیه

آغاز بکار می تواند به روشی مثبت انجام شود، در آن جا محرک هایی دارید که به یاد می آورید باعث ایجاد یک حافظه مثبت می شوند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، ممکن است شما کلمه گل را بشنوید، و به گل های رز فکر کنید و سپس زمانی را به یاد بیاورید که از شریک زندگی خود گل رز گرفته اید. این قسمتهای خاصی از حافظه ارتباط شما را فعال می کند و این ها معمولاً با یافتن محرک فعال می شوند. این پردازش این را تسریع می کند.

آغازگر منفی

منفی بر روی آغازگر شما نیز تأثیر می گذارد. منفی سرعت آن را بسیار زیاد کند و معمولاً ناشی از تجربه محرک است. موارد مثبت همیشه آگاهانه دیده نمی شوند. فهم منفی بسیار دشوارتر است و معمولاً به بازیابی اپیزودیک در بانک های حافظه نیز مربوط می شود. به عنوان مثال، شاید شما در مورد مراجعه به دندانپزشک چیزی شنیده اید و آخرین باری که رفته اید اوضاع وحشتناکی داشته اید. بلافاصله، حافظه شما کند می شود و ممکن است نگاه مثبت به آن دشوار باشد.

نکته  

همچنین در مغز پرچم گذاری می شود، یک حافظه بد است و مغز ممکن است از یادآوری این مسئله جلوگیری کند زیرا باعث درگیری و احساسات منفی می شود.

مقدماتی مفهومی و ادراکی

هر دوی این انواع آغازگرها بر اساس محرک های مختلف ساخته می شوند، اما معمولاً بیشتر شکلی معنایی دارند. پرایمینگ مفهومی معمولاً بر اساس معنی محرکها اتفاق می افتد، همانطور که در یک کار انجام می شود. این معمولاً زمانی است که به فکر می افتید که ممکن است کلمات مشابه را کنار هم قرار دهید.

مثالی در ارتباط با حافظه اولیه

به عنوان مثال، شما در مورد کلمه صندلی راحتی فکر می کنید، ممکن است این کلمه مربوط به کلمه مبل باشد زیرا هر دو این دسته بندی های مشابهی دارند.

آغازگر ادراکی بیشتر بر اساس محرک ها انجام می شود

آن چه که حافظه اولیه می تواند به ما کمک کند

آغازگر ادراکی بیشتر بر اساس محرک ها انجام می شود و سپس بین محرک های مختلف مطابقت دارد. معمولاً، این نوع پرایمینگ در بعضی موارد نیز کلمات و تصاویر را به هم متصل می کند، و نحوه درک شما از چیزی است و سپس نحوه ارتباط آن با یکدیگر است.

مثالی در ارتباط با این زمینه

 به عنوان مثال، ممکن است تصویری داشته باشید، نوع دیگری از کلمات را به شما یادآوری کند ، یا شاید کلمه ای تصویری را که قبلاً داشته اید به شما یادآوری کند. آزمونهای تکمیل کلمه – ساقه نمونه ای از این موارد است، جایی که شما کلمات را برای ایجاد رابطه با هریک از اینها می گیرید.

آغازگر معنایی در حافظه اولیه

این نوعی پرایمینگ است که اساساً از کلمات برای اتصال دو معناشناسی مختلف استفاده می کند. به عنوان مثال، ممکن است کلمه گربه را به شیر وصل کنید، زیرا هر دو شبیه یکدیگر هستند و ریشه هر دو آن ها یکسان است. این معمولاً برای کمک به اتصال موارد به یکدیگر استفاده می شود و این است که چگونه کلمات خاصی می توانند به کلمات دیگر در مغز متصل شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حتی بعضی اوقات حتی اختصارات را می توان در این حالت به هم متصل کرد. به عنوان مثال، اگر از کلمه روان استفاده کنید، در واقع بلافاصله به شما اطلاع می دهد که کلمه روانشناسی است.

این نوع پرایمینگ با دو کلمه، اختصار یا حتی اصطلاحات عامیانه استفاده می شود.

این نوع پرایمینگ با دو کلمه، اختصار یا حتی اصطلاحات عامیانه استفاده می شود. این چگونه مردم معنایی زبان را به خاطر می آورند. وقتی فردی کلمه ای دارد که با یک کلمه قبلی مرتبط است، این آغازگر معنایی است. این می تواند زمان واکنش شما را بهبود بخشد، و باعث کاهش زمان پوسیدگی مغز فرد می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این بدان معنا است که اگر کلماتی را در ارتباط با کلمات دیگر داشته باشید، می توانید این ها را بهتر به خاطر بسپارید، بیاد آوری خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید و می تواند بر نحوه حفظ حافظه شما تأثیر بگذارد.

شروع حافظه از نظر معناشناسی

بنابراین شروع حافظه، به ویژه از نظر معناشناسی، مهم است، خصوصاً اگر به دنبال به خاطر سپردن اطلاعات هستید و این، همراه با تمرین و سایر فرایندهای حافظه، می تواند شما را به طرز جادویی تغییر دهد.

شروع با تکرار حافظه اولیه

این نوعی پرایمینگ مثبت است که برای تسریع در فراخوانیدن فرد استفاده می شود. اساساً، هر زمان که شما چیزی را تجربه می کنید، از ابتدا آغاز می شود، بنابراین محرک های بعدی بلافاصله توسط مغز و به روشی بسیار سریع تر پردازش می شوند. این خصوصاً خوب است اگر می خواهید اطلاعات را به طور مداوم به خاطر بسپارید، و به شما امکان می دهد این موارد را سریع حفظ کنید.

آماده سازی پاسخ

این نوعی پرایمینگ است که شامل کنترل های حرکتی و تصویری است، به این معنی که ویژگی اصلی است.این است که شما هدف را به شکلی فوق العاده سریع تنظیم می کنید، و سپس با مهارت های حرکتی مناسب پاسخ می دهید. وقتی این اتفاق می افتد، فرد می تواند بلافاصله به این هدف نیز پاسخ دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این به نوبه خود باعث بهبود زمان پاسخ شما و همچنین زمان واکنش شما می شود و بارها در بهبود واکنش به محرک های مختلف به ویژه در ورزش مورد استفاده قرار می گیرد.

آغازگر مشارکتی

آن چه که حافظه اولیه می تواند به ما کمک کند

این نوعی پرایمینگ است که شامل ارتباط عوامل دیگر با عوامل دیگر است. این احتمال وجود دارد که هدف با پرایم ظاهر شود، اما ممکن است این گونه نباشد، و به نوبه خود باعث شود که همبستگی های متفاوتی داشته باشد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

بیایید کلمات سگ و گربه را بگیریم. این ها هر دو توسط مغز همراه می شوند، زیرا هر دو حیوان هستند و در اصطلاحات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. مقدمات زمینه از محرک های موجود در آن جا برای درک زمینه استفاده می کند.

نکته ای درباره حافظه اولیه

متن را می خوانید و از سرنخ های متنی استفاده می کنید و از آن جا می توانید یک کلمه را با کلمه دیگری مرتبط کنید و می توانید از این برای پاسخ بهتر حتی به رایج ترین کلمات استفاده کنید.

مهربانی

این معمولاً هنگامی مشاهده می شود که کسی نوعی مهربانی را برای ایجاد محرک هایی که واکنش مثبت در آن مثبت است، تجربه کند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا