دلایل ایجاد رابطه ناخواسته

کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید.خصوصا اگر احساس می کنید در یک رابطه ناخواسته هستید. زمانی که افراد در رابطه نسبت به هم سرد رفتار می کنند حس ناخواسته بودن پدید می آید‌. برای برخورد با شریک و رابطه ای که باعث حس ناخواسته شدن شما می شود، از متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره همکده با مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی برای بهبود روابط شما اقدام می کند. در ادامه این نوشته هم ما به بررسی دلایل ایجاد رابطه ناخواسته می پردازیم.

احساس ناخواسته بودن در رابطه

احساس خواستن توسط شریک زندگی شما بخش مهمی از داشتن یک رابطه سالم است. با این حال، شما شروع به این حس کرده اید که رابطه شما یک طرفه است. شما خیلی بیشتر سرمایه گذاری می کنید و شریک زندگی شما دیگر آغازگر شرایط عاشقانه و صمیمیت نیست. آنها عقب کشیده اند و ناگهان به نظر می رسد که علاقه ای به گذراندن وقت با شما ندارند. وقتی صحبت می کنید واقعاً به شما گوش نمی دهند و حتی ممکن است جذب افراد دیگر شوند. اینها برخی از نشانه هایی هستند که نشان می دهد شریک زندگی شما مانند گذشته شما را نمی خواهد. هر چقدر هم که ترسناک به نظر می رسد، در واقع بسیار رایج است. به خصوص در روابط طولانی مدت. رابطه ناخواسته و تکنیک های آن همراه با دلایلی است.

دلایل ایجاد رابطه ناخواسته و تکنیک های آن

ما به برخی از دلایل احتمالی این وضعیت نگاه خواهیم کرد.  شما می توانید یاد بگیرید که در مورد آن چه کاری انجام دهید. چند دلیل احتمالی که باعث می شود شریک زندگی خود را ناخواسته احساس کنید در ادامه بیان می شوند. قبل از رویارویی با شریک زندگی خود و برخورد با موضوع، مهم است که بفهمید چه چیزی ممکن است باعث آن شده باشد. شناسایی علت مشکل می تواند یافتن راهی برای رفع آن را برای شما بسیار آسان تر کند.

دلایل زیر را بخوانید که چرا ممکن است شریک زندگی تان دیگر بخواهد با شما نباشد، و قبل از ادامه، بفهمید که کدام یک برای موقعیت شما صدق می کند.

احساس ناامنی، حسادت یا تنهایی از دلایل ایجاد رابطه ناخواسته

شاید، فقط شاید، شما در حال تصور این موضوع هستید. این نباید باعث شود که نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید. در واقع باید شما را خوشحال کند. اگر همه چیز در ذهن شماست، پس همسرتان همچنان شما را می خواهد. ممکن است احساس کنید که آنها دیگر شما را به دلیل ناامنی هایتان نمی خواهند. شاید باور داشته باشید که آنقدر خوب نیستید که آنها شما را بخواهند.

شاید شما مشکلات تصویر بدنی دارید یا به سادگی خودتان را آنطور که باید دوست ندارید. ممکن است از توجهی که شریک زندگیتان به افراد دیگر از جنس دلخواه خود می کند حسادت می کنید. اگر شریک زندگی شما شروع به توجه بیشتر به شخص دیگری کند، ممکن است به دلیل آن احساس بودن در رابطه ناخواسته کنید. از طرف دیگر، شما می توانید به سادگی در یک رابطه یا به طور کلی با احساس تنهایی کنید. شریک زندگی شما به اندازه ای که دوست دارید به شما زمان نمی دهد، بنابراین احساس می کنید که ناخواسته هستید.

از رابطه ناراضی هستید.

نارضایتی از دلایل ایجاد رابطه ناخواسته است. شاید به شما مربوط نیست در عوض، شما دو نفر شروع به احساس نارضایتی در رابطه کردید. درست است، شاید فقط یکی از شما چنین احساسی داشته باشد. اما، اگر یکی از شما ناراضی باشد، به سختی ممکن است که دیگری خوشحال باشد. مثل قبل نمی خندید. تفریح ​​نمی کنید. قرار قرار نمی گذارید یا زمان با کیفیتی را با هم نمی گذرانید. شاید شما بیشتر دعوا را شروع کرده اید، و درام و تنش زیادی وجود دارد.

اگر همه چیز در رابطه شما بدتر شده باشد، طبیعی است که شما برای شریک زندگی خود احساس نیاز نکنید. در حقیقت وارد رابطه ناخواسته شدید. آنها شروع به عقب نشینی کرده اند و به نظر می رسد که علاقه ای به شما و رابطه شما ندارند. شاید قبلاً خوشحال بودید. اما همه چیز تغییر کرده است، و شما می توانید آن را حس کنید. شما دیگر همدیگر را خوشحال نمی کنید و این مسئله بزرگی است که نمی توانید نادیده بگیرید.

شاید ناراحتی شما در عوض مربوط به مشکل فعلی باشد که با آن دست و پنجه نرم می کنید. شاید هنوز از هم راضی هستید؛ شما فقط از برخی جنبه های رابطه خود راضی نیستید. با پرداختن به مسائلی که باعث ایجاد چنین احساسی در شما می شود، رفع این مشکل آسان تر خواهد بود.

دلایل ایجاد رابطه ناخواسته: همه چیز در رابطه خسته کننده شده است.

ازدواج گاهی می تواند یکنواختی را به دنبال داشته باشد. زوجین به خصوص در روابط طولانی مدت خسته می شوند. زمانی که مرحله ماه عسل می گذرد، ممکن است به ورطه سقوط بیفتید و هیجانی را که قبلاً احساس می کردید از دست بدهید. هر روز مانند گذشته به نظر می رسد، و شما همان مکالمات خسته کننده را دارید و همان فعالیت های قدیمی را انجام می دهید.

همه چیز در اتاق خواب نیز ممکن است تکرار شود. وقتی رابطه جنسی به یک روال تبدیل می شود و بیشتر شبیه یک شغل است تا لذت، رابطه با مشکل جدی مواجه می شود. برای تازه و هیجان انگیز نگه داشتن چیزها به تلاش نیاز است. هر دوی شما باید سعی کنید با امتحان چیزهای جدید و شرکت در فعالیت های سرگرم کننده، رابطه خود را جذاب نگه دارید. در این حالت می توانید از رابطه ناخواسته دور شوید.

شما و همسرتان از نظر جنسی یا عاشقانه ناسازگار هستید.

گاهی اوقات، افراد به سادگی همتای خوبی نیستند و همین از دلایل ایجاد رابطه ناخواسته است. شما می توانید عمیقاً به یکدیگر اهمیت دهید. اما آنقدر ناسازگار باشید که نمی توانید آن را به نتیجه برسانید. این فقط به این معنی نیست که شما خیلی متفاوت هستید. شما ممکن است چیزهای مشترک زیادی داشته باشید و همچنان ناسازگار باشید. این چیزی است که رفع آن سخت است‌. زیرا شما واقعا نمی توانید مشکل را شناسایی کنید. شاید هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

اما چیزی به سادگی درست نیست. هیچ راه حل آسانی برای این وجود ندارد. با این حال، اگر هر دوی شما مصمم به انجام آن هستید، می توانید. به خاطر داشته باشید که شما ممکن است هرگز همبازی هم  در بهشت ​​نباشید. در نهایت، وقتی مردم به یکدیگر اهمیت می دهند، گاهی اوقات مجبور می شوند چیزهای خاصی را بپذیرند. ممکن است هرگز به یکی از آن زوج هایی تبدیل نشوید که کاملاً با هم هماهنگ هستند. با این حال، می توانید رابطه خود را به نتیجه برسانید و خوشحال باشید.

شما مسائل حل نشده ای دارید.

دلیل احتمالی دیگری وجود دارد که بیشتر به شما مربوط می شود تا شریک زندگیتان. آیا احساس ناخواسته بودن در یک رابطه برای شما تازگی دارد یا قبلاً چنین احساسی داشته اید همه می دانند که روابط قبلی یک فرد می تواند به طور جدی بر روابط فعلی آنها تأثیر بگذارد. شاید در مقطعی از رابطه از طرف همه شرکای گذشته خود احساس ناخواسته ای کرده باشید. ممکن است شریک قبلی شما به شما خیانت کرده باشد و شما را با مشکلات اعتماد و ناامنی مواجه کرده است.

شاید شما هم متوجه رفتار مشابهی با شریک فعلی خود شده باشید که باعث شده از طرف شریک قبلی خود وارد رابطه ناخواسته شوید. حتی ممکن است در مورد روابط گذشته شما نباشد. مسائل حل نشده گذشته شما ممکن است حتی به دوران کودکی شما برگردد. ریشه بسیاری از مشکلاتی که ما در بزرگسالی با آن مواجه هستیم در واقع از رابطه ما با والدین مان نشات می گیرد.

مقالاتی از این دست برای خیلی چیزها بسیار مفید هستند. اما، وقتی صحبت از آسیب های گذشته می شود، در یک مقاله راه حلی پیدا نمی کنید. شما باید با یک درمانگر در مرکز مشاوره همکده صحبت کنید که در مورد وضعیت خاص شما یاد می کند و به شما کمک می کند تا با آسیب گذشته خود مقابله کنید.

استرس شریک زندگی از دلایل ایجاد رابطه ناخواسته

ممکن است دلیلی برای هشدار وجود نداشته باشد. اگر شریک زندگی شما اخیراً تحت استرس زیادی بوده است، احتمالاً به همین دلیل است که از توجهی که شما می خواهید به شما غفلت کرده است. شاید آنها در محل کار تحت فشار زیادی هستند یا یکی از اعضای خانواده آنها به بیماری جدی مبتلا شده است.

اگر حواس شریک زندگی شما به خاطر مسائل خودش پرت شده باشد، نمی تواند آنقدر که می خواهید روی شما تمرکز کند. شاید آنها فقط به این دلیل که از نظر ذهنی یا حتی جسمی خسته شده اند، باعث می شوند احساس بودن در رابطه ناخواسته کنید. اخیراً در زندگی آنها چه می گذرد؟ آنها ممکن است توضیحی کاملاً قابل درک برای داشتن زمان کمتر برای شما و حواس پرتی داشته باشند. چه مدت است که از نظر آنها ناخواسته هستید؟ آیا همزمان با از دست دادن شغل یا ارتقای شغلی آنها این اتفاق افتاد؟

اگر اخیراً چیزی در زندگی آنها تغییر کرده است، راه حل مشکل شما ممکن است صرفاً دادن مدتی به آنها برای مرتب کردن مسائل باشد.

شریک زندگی شما مشکلات روانی دارد.

افسردگی و اضطراب را نباید ساده گرفت. این موارد خود دلیلی در میان دلایل ایجاد رابطه ناخواسته هستند. آنها باعث می شوند که فرد رفتار و احساس متفاوتی نسبت به حالت عادی داشته باشد. ممکن است شریک زندگی شما با برخی از مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم کند که باعث می شود رفتار متفاوتی با شما داشته باشد. مسائل مربوط به سلامت روان نیز می تواند باعث کاهش میل جنسی شود که ممکن است دلیل مشکلات شما باشد. اگر شریک زندگی شما با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می کند، با او صبور باشید. آنها را تشویق کنید که به دنبال کمک باشند و با یک درمانگر صحبت کنید که می تواند به آنها کمک کند تا بر این مشکل غلبه کنند.

شریک زندگی در رابطه ناخواسته ناامن است.

همانطور که این ممکن است همه چیز در مورد ناامنی های شما باشد. در عوض می تواند در مورد ناامنی آنها باشد. شریک زندگی شما ممکن است مشکلاتی در تصویر بدن یا ناامنی های دیگری داشته باشد که باعث می شود احساس کند به اندازه کافی خوب نیست. شاید آنها از صمیمیت جنسی اجتناب می کنند زیرا نسبت به بدن خود احساس مثبتی ندارند. با این حال، ناامنی ها فقط به ظاهر فیزیکی مربوط نمی شود. شریک زندگی شما ممکن است مشکلات عزت نفس داشته باشد.

آنها ممکن است فاقد اعتماد به نفس لازم برای ایجاد احساس نیاز باشند. در پایان، ممکن است شریک زندگی‌تان احساس نکند که از طرف شما خواسته شده است‌. بنابراین در عوض باعث نمی‌شود که شما احساس نیاز کنید. حتی اگر به آنها نشان دهید که آنها را مطلوب می دانید، ممکن است برای آنها سخت باشد که شما را باور کنند. وقتی شخصی خود را مطلوب نمی‌داند، سخت است که باورش شود که دیگران آن را مطلوب بدانند. شریک زندگی خود را تشویق کنید تا با کمک یک درمانگر ماهر با این مسائل کنار بیاید.

خیانت از دلایل ایجاد رابطه ناخواسته

متأسفانه، چیزی که بیشتر از همه از آن می ترسید ممکن است درست باشد. شریک زندگی شما ممکن است از شما غافل شود زیرا به شما خیانت می کند. با این حال، می تواند رابطه ناخواسته کلید بخورد.  آنها ممکن است به سادگی جذب افراد دیگر شوند، که به نوبه خود باعث می شود شما احساس ناخواسته ای کنید. شاید به شخص خاصی توجه خاصی می کنند.

این بدان معنی است که آنها ممکن است یک رابطه عاطفی داشته باشند. گرفتن احساسات نسبت به شخص دیگری بدون عمل به آنها از نظر فنی تقلب نیست. اما هنوز هم به نوعی بی وفایی است. شریک زندگی شما ممکن است با همخوابی با این شخص به احساسات خود عمل نکند. با این حال، با صرف زمان بیشتر با آنها و توجه ویژه به آنها خیانت می کنند. به جای توجهی که باید به شما داشته باشند.

شریک زندگی شما دیگر علاقه ای به رابطه ندارد.

دلیل دیگری که احتمالاً از آن می ترسید این است که شریک زندگی شما به سادگی از رابطه خارج شده است. آنها ممکن است علاقه خود را به رابطه از دست داده باشند تا جایی که قبلاً در ذهن خود از شما جدا شده باشند. با این حال، ممکن است آنقدرها هم بد نباشد. شاید آنها کمتر به رابطه علاقه دارند زیرا مرحله ماه عسل گذشته است و همه چیز خسته کننده شده است. شاید به این دلیل است که اخیراً زیاد دعوا کرده اید. شما می توانید روی مسائل خود تمرکز کنید و رابطه ناخواسته خود را دوباره به نتیجه برسانید. با این حال، شریک زندگی شما نیز باید بخواهد که کار کند. اگر این کار را نمی کنند، حداقل باید با شما صادق باشند و به جای آسیب رساندن به شما، به کارها پایان دهند.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا