چند نشانه که شریک زندگی شما برای مدیریت رابطه به اندازه کافی بالغ است

مدیریت رابطه در هر فردی متفاوت است. در واقع شما نمی توانید تماما رفتار طرف مقابل را مدیریت کنید اما می توانید نحوه برخورد در مواقع حساس را در رابطه خود کنترل کنید. روابط می توانند مثبت یا منفی باشید. اما این بدان معنا نیست که اگر شما در یک یا دو زمینه نسبت به همسرتان رفتار متناسب داشته باشید یعنی رابطه خوبی دارید. در واقع اکثریت کار های ما نیاز به برقراری ارتباط دارد. شما اگر می خواهید در محل کار خود موفق شوید باید روابط قوی داشته باشید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است.

در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با تنهایی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. روابط به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی أوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه منفی شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که شریک زندگی شما برای مدیریت رابطه به اندازه کافی بالغ است چگونه است.

نظر روانشناسان درباره مدیریت رابطه آزاردهنده ذهنی

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که شریک زندگی شما برای مدیریت رابطه به اندازه کافی بالغ است، صحبت کنیم.

راه هایی برای مدیریت رابطه آزاردهنده ذهنی

وقتی یک رابطه آزاردهنده ذهنی را ترک کردید، بهبودی از آسیب ضروری است. این کار بر عزت نفس، روابط، شغل، سلامت روان و رفاه کلی شما تأثیر می گذارد. برای شروع بهبودی باید رابطه بد خود را ترک کنید. اگر قبلاً آن گام دشوار را برداشته اید، پس بهبودی شما از قبل شروع شده است. به عنوان یک قدم بزرگ، گاهی اوقات انجام این کار سخت ترین قدم است. به خود یادآوری کنید که آزار روانی نوعی خشونت خانگی است و شما لیاقت این را ندارید که در آن موقعیت قرار بگیرید.

نکته ای در ارتباط با مدیریت رابطه

هنگامی که رابطه را ترک کردید، باید زندگی خود را دوباره جمع کنید. روی آن‌چه شما را خوشحال می کند و آنچه شما را سالم نگه می دارد تمرکز کنید. روی عزیزانتان، خانه و شغلتان تمرکز کنید و به هر قیمتی از افراد سمی دوری کنید. در حالی که ممکن است گاهی دلتنگ رابطه آزاردهنده ذهنی قبلی خود شوید، به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما تغییر نمی کنند. شما در آینده بهبود خواهید یافت، حتی اگر فوراً این اتفاق نیفتد. دانستن اینکه پس از پایان رابطه آزاردهنده ذهنی چه کاری باید انجام دهید تا بهبودی زودتر و موثرتر اتفاق بیفتد مهم است. از طریق تحقیقات و مشاهدات، درمانگران بهترین راه ها را برای بهبودی از یک رابطه آزاردهنده ذهنی تعیین کرده اند.

چگونه مدیریت رابطه آزاردهنده ذهنی را ایجاد کنیم

در این‌جا چند نکته برای بهبودی از این سوء استفاده وجود دارد.

آنچه اتفاق افتاده را تصدیق کنید

اگر می‌خواهید بهبود پیدا کنید، نمی‌توانید وانمود کنید که سوء استفاده صورت نگرفته است. در عوض، بپذیرید که مورد آزار و اذیت قرار گرفتید و هرگز آنچه را که اتفاق افتاده کم اهمیت جلوه دهید. احتمالاً نسبت به موقعیت احساس منفی دارید، و نادیده گیری آن ممکن است گزینه آسانی به نظر برسد. اما به بهبودی شما کمکی نمی کند. نادیده گیری آن تنها باعث آسیب بیشتر می شود و احساسات منفی شما باقی خواهند ماند. برای بهبودی، ابتدا باید آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید و با تمام احساسات بعدی روبرو شوید. احتمالاً احساس خجالت، شرم، عصبانیت یا ترس خواهید داشت، اما بهتر خواهد شد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مهم این است که آن‌چه را که برای شما اتفاق افتاده بی اهمیت جلوه ندهید. علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید یا دیگران ممکن است بگویند، شما بعد از آن اتفاق یک فرد معمولی نیستید. واکنش‌های شما دقیقاً درست است، همانطور که احساسات شما واقعی هستند. اگرچه یادآوری تجربیات شما ممکن است دردناک باشد، تشخیص سوء استفاده ضروری است. سپس، می توانید به مرحله بعدی در بهبودی بروید.

برای مدیریت رابطه آزاردهنده ذهنی سوء استفاده کننده را از زندگی خود حذف کنید

انجام این نکته ممکن است در صورتی که فرد را دوست دارید سخت باشد، اما اگر می خواهید درمان را شروع کنید ضروری است. شما نباید با آن‌ها تماس بگیرید و باید از بررسی رسانه های اجتماعی آن‌ها خودداری کنید. همچنین حذف تصاویر و یادگاری هایی که از زمان خود با آن‌ها دارید، ضروری است. حذف فرد آزارگر از زندگی شما همچنین به معنای قطع رابطه با دوستانی است که با فرد آزارگر شما وقت می گذرانند. استفاده از احتمال برخورد با آن‌ها می تواند احساسات دردناک زیادی را تحریک کند و روند بهبودی شما را مختل کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در عوض، وقت خود را با افرادی بگذرانید که از شما حمایت می کنند و به شما احساس راحتی می دهند. کسانی را بیابید که به شما شادی می دهند و وقت و انرژی خود را برای آن افراد سرمایه گذاری کنید.

عزت نفس در هنگام حمایت دیگران

وقتی حمایت داشته باشید، می توانید عزت نفس خود را بازیابی کنید. شما به ارزش واقعی خود پی خواهید برد و خواهید دانست که سخنان و رفتار سوء استفاده کننده شما هیچ ربطی به شما ندارد. اگر به جای آن افراد سمی را انتخاب کنید، بهبودی شما غیرممکن خواهد بود. سیستم مدیریت رابطه شما نباید به رابطه آزاردهنده ذهنی شما متصل باشد. اگر این باعث شد دوستان کمی داشته باشید، با پیوستن به یک گروه یا شرکت در کلاس، با افراد ملاقات کنید. همچنین می توانید سعی کنید با دوستان قدیمی که ارتباط خود را با آن‌ها از دست دادید دوباره ارتباط برقرار کنید.

چند نشانه که شریک زندگی شما برای مدیریت رابطه به اندازه کافی بالغ است

«اگر هنوز عشق واقعی خود را پیدا نکردید، به جستجو ادامه دهید. مانند هر رابطه عالی، با گذشت سال‌ها ارتباطات شما بهتر و بهتر می شود.” – استیو جابز. شروع یک رابطه می تواند گردبادی از هیجان باشد. متأسفانه، بسیاری از ما این احساسات را خصوصا در اول رابطه داشتیم و بعداً متوجه شدیم که شریک زندگی‌مان تقریباً برای انجام یک رابطه آماده نیست.

نکته

در حالی که رابطه می تواند سرگرم کننده و غیررسمی باشد، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که نشانه های مدیریت رابطه و آمادگی شریک زندگی فراهم است. این کار باعث می شود تا قدم بعدی را به سمت یک رابطه بهتر بردارید. برخی از افراد فقط تجربه ندارند، در حالی که برخی دیگر هنوز آماده نیستند.

چگونه می توان یک شریک بالغ را شناسایی کرد؟

بسیاری از زنان در مورد قرار ملاقات با یک “مرد بالغ” صحبت می کنند. آن‌چه آن‌ها واقعاً به آن اشاره می کنند “بلوغ عاطفی” است. کریستین کارتر، نویسنده، می‌گوید: «یک مرد بالغ از نظر عاطفی مردی است که شما را در لحظه‌ای که همه چیز در زندگی‌اش استرس‌زا می‌شود، باز نمی‌دارد».

مطمئن شوید که نشانه های مدیریت رابطه وجود دارد. چند نشانه مدیریت رابطه توسط شریک زندگی شما:

آن‌ها مایل به بیان منطقی آسیب پذیری هستند

فرض کنید طرف مقابلتان پرخاشگر است، دمدمی مزاج است و به نظر نمی‌رسد که می‌خواهد حرفش را باز کند. ممکن است نشانه‌ای از این باشد که او برای مدیریت رابطه آمادگی ندارد. به هر حال، یکی از مؤلفه‌های مدیریت رابطه، توانایی و تمایل به آسیب‌پذیری با شریک زندگی‌تان است. شریک زندگی شما باید مایل باشد که احساسات خود را با شما در میان بگذارد، حتی زمانی که این احساسات ناراحت کننده هستند.

آن‌ها دارای اعتبار و اعتماد هستند

شریک زندگی شما باید مانند یک شخص واقعی رفتار کند و احساس کند. اگر شریک زندگی شما معتمد است، به این معنی است که او مایل است به باورهای اصلی خود پایبند باشد و نیازی به پنهان کاری آن در اطراف افراد دیگر را احساس نمی کند. شریک زندگی شما باید کاملاً با کسی که هستند راحت باشد. اگر اینطور نیستند، چگونه مدیریت رابطه را انجام خواهند داد؟

آن‌ها خودکفا هستند

اگر چیزی پیش بیاید یا همه چیز بر وفق مراد خود پیش نرود، آن‌ها می توانند به جای ایجاد یک تناسب، با مهربانی با آن برخورد کنند. شما می‌خواهید مطمئن باشید که شریک زندگی‌تان می‌تواند با این جریان پیش برود. زیرا زندگی و روابط همیشه در زمانی که ما انتظارش را نداریم در حال تغییر هستند. شما شریکی را نمی خواهید که از شما برای منافع مالی استفاده کند.

این مهم است که کسی بتواند از نظر عاطفی و جسمی از خود مراقبت کند. مارک ای شارپ، دکتر روانشناس بالینی و نویسنده، می گوید: «اگر آن ها مدیریت رابطه را ایجاد نکنند، هرگز نمی توانند حمایتی را که باید ارائه کنند.

نکته

داشتن شریکی که انعطاف پذیر است و به راحتی می تواند تغییرات را مدیریت کند به چه معناست؟ به این معنی است که آن‌ها قطعا آماده و به اندازه کافی بالغ هستند تا وارد یک رابطه شوند.

صمیمی هستند

داشتن یک زندگی با رابطه جنسی خوب بخش بسیار مهمی از داشتن یک رابطه بالغ است. اگر شریک شما در رابطه با صمیمیت عاطفی مشکل دارد، ممکن است نشانه آن باشد که او آمادگی مدیریت رابطه را ندارد.

آن‌ها باید بتوانند احساسات خود را با شما در میان بگذارند و قسمت هایی از خود را که با دیگران ندارند به اشتراک بگذارند. این بخش مهمی از صمیمیت است.

عادات مالی خوبی دارند

ویژگی بارز کسی که به اندازه کافی برای برقراری مدیریت رابطه بالغ نیست، ناتوانی او در اداره امور مالی است. آن‌ها باید بتوانند صورتحساب های خود را به موقع پرداخت کنند بدون اینکه تصادفاً برای چیزهایی که نباید بیش از حد خرج کنند. شریک زندگی‌تان باید عادت‌های مالی خوبی به وجود بیاورد. این گونهمی‌توان گفت که به اندازه‌ای بالغ است که بتواند یک رابطه را مدیریت کند.

آن‌ها اهدافی دارند و به آن‌ها پایبند هستند

وجود اهداف خوب است. اما گاهی اوقات افراد فقط آن‌ها را در یک قفسه می گذارند و فراموش می کنند که واقعا تلاش کنند و به آن‌ها برسند. شما می خواهید مطمئن شوید که شریک زندگی تان توانایی هدف گذاری دارد و همچنین آن‌ها را دنبال می کند. اگر آن‌ها می‌خواهند چند کیلو وزن کم کنند، همسرتان باید کنترل تغییر رژیم غذایی یا ورزش خود را داشته باشد تا این کار را انجام دهد.

آن‌ها انسان خوبی هستند

انسان های بالغ در رابطه با غریبه ها، کارکنان خدماتی، دوستان و والدین خود چگونه رفتار می کنند؟ ارزش های آن‌ها چیست؟ چه احساسی نسبت به کمک به دیگران دارند؟

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا