تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه

اگر حس ناخواسته بودن در رابطه دارید. فکر می کنید دوست داشتنی و مطلوب نیستید باید کاری در این زمینه انجام دهید. قبل از هر چیزی توصیه ما مراجعه حضوری و یا مشاوره تلفنی روان شناسی در همکده است. نکته مهم تر این که بدانید همه چیز در رابطه تمام نشده است. در واقع مشکل شما حتی ممکن است به آن اندازه که فکر می کنید بزرگ نباشد. حتی اگر این طور به نظر برسد. در ادامه این نوشته تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه را بیان کرده ایم.

تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه

احتمالاً همسرتان همچنان به شما اهمیت می دهد و دوباره شما را می خواهد. اگر آنها اهمیتی نمی دهند، بهتر است به هر حال زودتر بفهمید. وقتی احساس می کنید که شریک زندگی تان دیگر شما را نمی خواهد چه کاری می توانید انجام دهید:

به درون نگاه کنید

شما احتمالا در نوشته های قبل در مورد دلایل احتمالی که بیشتر در مورد شما هستند تا در مورد شریک زندگی خود خوانده اید. بنابراین، وقت آن است که کمی درون نگری کنیم:

  • آیا به طور کلی در روابط احساس ناامنی می کنید؟
  • با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید؟
  • آیا دور خودت دیوار می کشی یا هیچ حد و مرزی نداری؟
  • بیش از حد حسود هستید؟
  • آیا احساس تنهایی کرده اید؟

در نظر بگیرید که آیا احساس ناخواسته بودن واقعاً ناشی از ناامنی های شماست

در مورد مسائل احتمالی دیگری که ممکن است داشته باشید و این احساس را در شما ایجاد می کند فکر کنید. آیا در بدن خود احساس خوبی دارید یا از بدن خود خجالت می‌کشید؟ این یک سوال جدی است که باید تا حد امکان صادقانه به آن پاسخ دهید. می تواند یکی از تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه را با پرسش دقیق به این سوال باز کند.  اگر خود یا بدنتان را دوست ندارید، کاری در مورد آن انجام دهید. شما باید اقدام کنید حتی اگر این چیزی نیست که در حال حاضر باعث ایجاد مشکل در رابطه شما می شود.

یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید و بدنتان را بپذیرید. روی بهبود خود هم در درون و هم از بیرون کار کنید و احساس خوبی در پوست خود بسیار آسان تر خواهد شد. اگر به طور کلی احساس نمی‌کنید. نه فقط از طرف شریک زندگیتان. این چیزی است که باید به آن بپردازید. یک درمانگر می تواند در این زمینه به شما کمک کند، اما شما باید کارهای سنگین را انجام دهید.

فکر به گذشته از تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه

آیا چیزی که احساس می کنید برای شما تازگی دارد یا قبلاً آن را در روابط گذشته خود تجربه کرده اید؟ این سوال مهم دیگری است که باید از خود بپرسید. آیا این احساس معمولا بعد از گذراندن فاز ماه عسل اتفاق می افتد؟ آیا وقتی شریک زندگی تان دیگر کسی نیست که نمی تواند دستش را از شما دور کند، احساس ناخواسته ای می کنید به روابط گذشته خود فکر کنید. در نظر بگیرید که چگونه این تجربیات ممکن است با آنچه اکنون تجربه می کنید مرتبط باشد.

اینجا متوقف نشو به دوران کودکی خود فکر کنید. شاید همیشه سعی کنید مردم را نجات دهید. حتی زمانی که آنها نمی خواهند نجات پیدا کنند. شما همه چیز را به آنها می دهید تا شما را دوست داشته باشند. این احتمالاً در مورد عشقی است که شما باید داشته باشید اما در کودکی دریافت نکرده اید. اگر گذشته شما در زمان حال برای شما مشکل ایجاد می کند، آن را نادیده نگیرید. با یک درمانگر ماهر صحبت کنید که می تواند ریشه مشکل را پیدا کند و به شما کمک کند تا از آسیب های گذشته خود غلبه کنید.

آنچه اخیرا اتفاق افتاده را در نظر بگیرید

تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه به نکاتی در زمان حال هم وابسته است. این مشکل از چه زمانی شروع شد و چه اتفاقی افتاد؟ آیا از طریق یک تغییر بزرگ یا یک نقطه عطف بزرگ در رابطه خود گذرانده اید؟ شاید به تازگی بچه دار شده اید. شریک زندگی شما اکنون روی کودک متمرکز شده است. در حالی که شما قبلا تمرکز اصلی آنها بودید. این می تواند دلیلی باشد که شما احساس ناخواسته بودن می کنید.

اکثر والدین پس از تولد نوزاد مشکلاتی را در روابط خود تجربه می کنند. آنها دچار استرس و خستگی می شوند و حتی از رابطه خود ناراضی می شوند. شاید شما بچه دار نشده اید. اما به دلیل تغییرات بزرگ دیگری در رابطه خود استرس دارید. شاید شما فقط به زمان نیاز دارید تا خود را با شرایط جدید وفق دهید و کمتر مضطرب شوید. احساس ناخواسته در یک رابطه اغلب یک مشکل دائمی نیست. ممکن است شریک زندگی شما در حال حاضر به سادگی مشغول چیزهای دیگری باشد.

فکر به جزئیات زندگی شریک از تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه

آیا شریک زندگی شما اخیراً شغل خود را از دست داده یا ارتقاء یافته است؟ آیا خانواده یا دوستان آنها مشکلات عمده ای را تجربه کرده اند؟ اگر در حال حاضر چیزی مهم و همه‌گیر در زندگی آن‌ها در جریان است، ممکن است تمام آن چیزی باشد که باعث مشکل شده است. شریک زندگی شما نمی تواند روی ایجاد احساس خاص بودن در شما تمرکز کند.

زیرا تحت استرس زیادی است. آنها مسئولیت ها یا نگرانی های زیادی دارند که باعث می شود زمان و انرژی کمتری برای تمرکز روی شما باقی بگذارند. سعی کنید با آنها صبور باشید و به آنها اجازه دهید همه چیز را مرتب کنند تا بتوانند به شما برگردند و احساس دلخواه بودن کنید. از آنها حمایت کنید و در صورت گذراندن شرایط سخت در کنار آنها باشید. اگر با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند، آنها را تشویق کنید تا با یک درمانگر صحبت کنند.

مسائل را از دیدگاه شریک زندگی خود در نظر بگیرید

تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه با نگاه از دید دیگران بهتر خود را نشان می دهند. شاید نتوانید به اتفاق بزرگی که در حال حاضر در زندگی شریک زندگی تان می افتد فکر کنید. اما، سعی کنید خود را به جای آنها بگذارید. برای اینکه آنها به چیزهای دیگر مشغول شوند یا احساس استرس کنند، لازم نیست اتفاق مهمی رخ دهد. ما اغلب مسائل شخصی خود را به روابطمان فرافکنی می کنیم. ما اجازه می دهیم تخیل منفی ما را فریب دهد تا فکر کنیم مشکلی وجود دارد در حالی که واقعاً وجود ندارد.

بنابراین، کمی وقت بگذارید و سعی کنید مسائل را از دیدگاه شریک زندگی خود ببینید. آیا آنها حتی می دانند که شما احساس ناخواسته ای می کنید؟ اگر این را به آنها بگویید چه واکنشی نشان می دهند؟ می توانید پیش بینی کنید چه چیزی می گویند؟ چه نوع توضیحاتی که به شما می دهند؟ آیا زندگی آنها در حال حاضر شلوغ است؟ آیا هنوز با شما با مهربانی، محبت و عشق رفتار می کنند؟ قبل از صحبت با آنها به این موارد فکر کنید.

تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه: علائم سمی بودن را بررسی کنید

شاید رفتار شریک زندگی شما سمی باشد. آیا آنها دستکاری، خودشیفته یا بی وفا هستند؟ آنها شما را سنگ اندازی یا نادیده می گیرند؟ آیا احساس می کنید که دوست ندارید و شنیده نشده اید، نه فقط ناخواسته؟ آیا آنها به صورت لفظی، عاطفی یا حتی فیزیکی به شما سوء استفاده می کنند در حالی که تشخیص آزار فیزیکی آسان است، شناسایی آزار عاطفی دشوارتر است. به خصوص اگر قبلاً آن را تجربه کرده باشید. آیا در کودکی مورد آزار عاطفی قرار گرفته اید؟

اگر چنین است، ممکن است بی‌حس شده باشید و نتوانید از خود دفاع کنید، بنابراین حتی تشخیص سوء استفاده برایتان سخت است. در مورد علائم مسمومیت در یک رابطه بیشتر بدانید تا ببینید آیا رفتار شریک زندگی شما سمی است یا خیر. اگر چنین است، احتمالاً بهتر است کمی از آنها فاصله بگیرید و در مورد مشکلات خود با یک درمانگر صحبت کنید.

درک کنید که کدام اقدامات خاص باعث می شود شما احساس ناخواسته ای کنید.

تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه با درک اولیه بهتر مشخص می شوند. شریک زندگی شما دقیقاً چه کاری انجام می دهد تا شما احساس کنید که دیگر شما را نمی خواهد؟ کمی وقت بگذارید و به این سوال فکر کنید. شاید آنها در دسترس نیستند، از نظر عاطفی دور هستند، یا مشغول چیز دیگری هستند. آیا این به دلیل شرایطی است که هیچ یک از شما نمی توانید آن را کنترل کنید؟ آیا آنها آگاهانه به شما احساس ناخواسته می دهند؟

به عنوان مثال، شاید وقتی با آنها صحبت می کنید، همیشه حواسشان پرت می شود. آنها به تلفن خود نگاه می کنند یا چشمانشان در اتاق پرسه می زند و به دنبال چیز جالب تری می گردند. شاید آنها در عوض به زنان یا مردان دیگر نگاه می کنند. سعی کنید دقیقاً آنچه را که باعث می‌شود احساس ناخواسته بودن کنید، با جزئیات و تا حد امکان دقیق توصیف کنید. این به شما در حل مشکل و صحبت با آنها در مورد آن کمک می کند.

خودتان را سرزنش نکنید.

وقتی صحبت از مشکلات رابطه به میان می‌آید، ما تمایل داریم به چیزها بیش از حد فکر کنیم و خود را دیوانه کنیم. فکر کردن بیش از حد به آن می تواند منجر به سرزنش خود برای همه چیز شود و در مورد خود بد فکر کنید. مشکلات رابطه به ندرت تنها تقصیر یک نفر است. اگر چنین باشد. فراموش نکنید که برای تانگو دو نفر لازم است. از این بابت احساس بدی در خودت ایجاد نکن. این یکی از مهم ترین تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه است.

هر دوی شما به احتمال زیاد به این شکلی که الان هست کمک کرده اید. یا این است، یا موضوع شرایطی است که از کنترل شما خارج است. شما نمی توانید تمام تقصیرها را به گردن شریک زندگی خود بیندازید. اما نمی توانید تمام تقصیرها را نیز به گردن بگیرید. اجازه ندهید افکار منفی شما را از بین ببرد و باعث شود درباره خودتان بد فکر کنید.

تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه: اجازه ندهید که به عزت نفس و اعتماد به نفس شما آسیب برساند.

احساس ناخواسته بودن می تواند به عزت نفس و اعتماد به نفس شما آسیب جدی وارد کند. می تواند بذرهای شک و تردید در خود بکارد که می تواند به افکار منفی در مورد خودتان تبدیل شود. می توانید فکر کنید که به اندازه کافی خوب نیستید یا حتی ارزش عشق را ندارید. ممکن است باور داشته باشید که کاری کرده اید که شریک زندگی خود را از خود دور کنید. در پایان، ممکن است احساس کنید که مشکلی جدی در شما وجود دارد که شما را دوست داشتنی نمی کند.

هیچ یک از این چیزها درست نیست. پس از فکر کردن بیش از حد خودداری کنید. شما می توانید این کار را با تمرکز بر چیزهای دیگری که در زندگی شما اتفاق می افتد، خارج از زندگی عشقی خود انجام دهید. کارهای بیشتری انجام دهید که شما را خوشحال می کند، وقت خود را به سرگرمی های خود اختصاص دهید یا خود را وارد حرفه خود کنید. روی خودسازی تمرکز کنید و سعی کنید آن گونه باشید که می خواهید باشید. فقط این کار را انجام ندهید تا شریک زندگی شما را بخواهد. برای خودت انجامش بده تا خوشحالت کند.

در مورد آن با شریک زندگی خود صحبت کنید

در نهایت، ما به مهم ترین بخش مقابله با احساس ناخواسته توسط شریک زندگی خود می رسیم. یعنی مهم ترین تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه! در مورد حس خود با آنها صحبت کنید. ارتباط سالم به راحتی می تواند اکثر مشکلات رابطه را حل کند. مطمئن شوید که ذهنتان شما را فریب نمی دهد که فکر کنید در این رابطه ناخواسته هستید. اگر در مورد تخیل منفی شما نیست، با شریک زندگی خود بنشینید و یک صحبت جدی داشته باشید.

بگذارید بدانند رفتارشان چه احساسی در شما ایجاد می‌کند و چه اقداماتی باعث می‌شود شما احساس ناخوشایندی کنید. به آنها یادآوری کنید که آنها را دوست دارید و می خواهید کارها را انجام دهید. ممکن است تعجب کنید. ممکن است شریک زندگی شما کاملاً از تأثیری که اعمال او بر شما می‌گذارد و میزان جدی بودن آن بی‌اطلاع باشد. آنها ممکن است کمی به موضوع بتابانند و به شما کمک کنند تا چیزها را از دید آنها ببینید. رفع مشکل در رابطه شما ممکن است به آسانی گفتگوی صادقانه با همسرتان باشد.

مشاوره زوجین را در نظر بگیرید.

تکنیک های رفع احساس ناخواسته بودن در رابطه با مشاوره در مرکز همکده قدرت بهتری می گیرند. وقتی نمی توانید به تنهایی مشکل را حل کنید، به یاد داشته باشید که افرادی هستند که برای کمک به شما در این زمینه آموزش دیده اند. تا زمانی که شما و شریک زندگیتان مایل به کار روی رابطه خود هستید، قطعاً می توانید آن را به نتیجه برسانید. ممکن است فقط به کمی راهنمایی از کسی که در مسائلی که با آن روبرو هستید نیاز داشته باشید.

به یاد داشته باشید: جایی که اراده وجود دارد، راهی وجود دارد. زوج ها اغلب مشاوره را به عنوان آخرین راه حل در نظر می گیرند و سال ها پس از اولین تجربه این مشکل به آن روی می آورند. این اشتباه است. هر چه بیشتر برای حل مشکل صبر کنید، حتی با کمک بیرونی، حل آن دشوارتر خواهد بود. بنابراین، به محض اینکه مشکل از کنترل خارج شد، از درخواست کمک نترسید.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا