کارآفرین چه کسی است؟

همه ما برای رسیدن به موفقیت و اهدافمان نیاز به تلاش و همت خود داریم. هرگاه که شما بتوانید روی خودتان حساب باز کنید و در کار خود موثر باشید می توانید به اهداف خود برسید. علاوه بر این مزیت حساب باز کردن روی خودتان می تواند در آینده شما را به عنوان فردی کار آفرین تبدیل کرد. کار آفرینی علاوه بر تاثیراتی که بر روی کار شما خواهد گذاشت و اصطلاحا استایل کاری شما را بالا می برد، می تواند برای افرادی که در کنار شما کار می کنند نیز مفید باشد. پس لازم است بدانیم، کارآفرینی چیست؟! اگر می خواهید فردی کارآفرین باشید باید تکنیک های بسیاری را مورد بررسی قرار دهید. 

کارآفرین کیست؟

کارآفرینان با استفاده از مهارت ها و ابتکار لازم برای پیش بینی نیاز ها و آوردن ایده های جدید خوب به بازار ، نقشی اساسی در هر اقتصادی بازی می کنند. به کارآفرینانی که ثابت می کنند در پذیرش ریسک یک شرکت نوپا موفق هستند ، پاداش سود ، شهرت و ادامه رشد می دهند. کسانی که شکست می خورند ، متحمل ضرر می شوند و در بازار ها کمتر راه پیدا می کنند.

 شخصی که خطر شروع یک کار تجاری جدید را بر عهده دارد ، کارآفرین نامیده می شود. یک کارآفرین بنگاه اقتصادی ایجاد می کند که سرمایه و نیروی کار را برای تولید کالا ها یا خدمات برای سود جمع می کند. کارآفرینی محرک مهم رشد اقتصادی و نوآوری است. کارآفرینی پرخطر است ، اما همچنین می تواند پاداش بالایی داشته باشد زیرا در خدمت تولید ثروت اقتصادی ، رشد و نوآوری است.

کار آفرینان چگونه کار می کنند؟

کارآفرینی یکی از منابعی است که اقتصاددانان آن را به عنوان محصول اصلی جدا می کنند ، سه منبع دیگر زمین یا منابع طبیعی ، نیروی کار و سرمایه است. یک کارآفرین سه مورد اول را برای تولید کالا یا ارائه خدمات ترکیب می کند. آنها معمولاً یک طرح تجاری ایجاد می کنند ، نیروی کار استخدام می کنند ، منابع علمی و منابع مالی را به دست می آورند و رهبری و مدیریت را برای تجارت فراهم می کنند. کارآفرینان معمولاً هنگام ساخت شرکت های خود با موانع زیادی روبرو می شوند. چند موردی که بسیاری از آن ها به عنوان چالش برانگیزترین آنها ذکر می کنند به شرح زیر است:

  • غلبه بر دیکتاتوری
  • استعداد استخدام کردن افراد
  • اخذ بودجه
  • سرمایه گذاری

کار آفرین و سرمایه گذاری

با توجه به ریسک پذیری یک سرمایه گذاری جدید ، به دست آوردن بودجه سرمایه ای به ویژه چالش برانگیز است و بسیاری از کارآفرینان از طریق بوت استرپینگ با آن مقابله می کنند. یعنی تأمین مالی یک کسب و کار با استفاده از روش هایی مانند استفاده از پول خودشان ، تأمین ارزش سهام برای کاهش هزینه های کار ، به حداقل رساندن موجودی کالا و فاکتورینگ مطالبات. در حالی که برخی از کارآفرینان تنها اشخاصی هستند که در تلاشند تا مشاغل کوچک را از زیر زمین رد کنند ، برخی دیگر شرکایی را در اختیار دارند که دسترسی بیشتری به سرمایه و منابع دیگر دارند. در این شرایط ، شرکت های جدید ممکن است از سرمایه گذاران خطرپذیر ، سرمایه گذاران خاص، صندوق های تامینی ، تأمین منابع مالی ، یا از طریق منابع سنتی تر مانند وام های بانکی تأمین مالی کنند.

ویژگی های کار آفرینان

کارآفرینان اقتصاد را تحت تأثیر قرار می دهند.

از نظر اقتصاددان ، یک کارآفرین به عنوان یک عامل هماهنگ کننده در اقتصاد سرمایه داری عمل می کند. این هماهنگی به منزله منابعی است که به سمت فرصت های بالقوه سود جدید هدایت می شوند. این کارآفرین منابع مختلفی را لمس می کند ، چه ملموس و چه غیرمادی ، و باعث تقویت تشکیل سرمایه می شود. در یک بازار پر از عدم اطمینان ، این کارآفرین است که در واقع می تواند به پاک کردن عدم اطمینان کمک کند ، زیرا قضاوت می کند یا خطر را به عهده می گیرد. تا آنجا که سرمایه داری یک سیستم سود و زیان پویاست ، کارآفرینان با کشف کارآمد، به طور مداوم دانش را آشکار می کنند.

شرکت های تاسیس شده با افزایش رقابت و چالش های کارآفرینان روبرو هستند که اغلب آن ها را به سمت تلاش های تحقیق و توسعه نیز سوق می دهد. از نظر اقتصادی فنی ، کارآفرین روند تعادل در حالت پایدار را مختل می کند.

کارآفرینان به اقتصاد ها کمک می کنند.

پرورش کارآفرینی از چند جهت می تواند تأثیر مثبتی در اقتصاد و جامعه داشته باشد. برای مبتدیان ، کارآفرینان تجارت جدیدی ایجاد می کنند. آن ها کالاها و خدمات را اختراع می کنند و در نتیجه استخدام می کنند. کار آفرینان اغلب یک اثر موج دار ایجاد می کنند  و نتیجه آن توسعه بیشتر و بهتر است. به عنوان مثال ، پس از آغاز فعالیت چند شرکت فناوری اطلاعات در هند در دهه ۱۹۹۰،مشاغل در صنایع وابسته ، مانند عملیات مرکز تماس و ارائه دهندگان سخت افزار ، با ارائه خدمات پشتیبانی و محصولات نیز شروع به توسعه کردند.

 کارآفرین به درآمد ناخالص ملی می افزاید.

مشاغل موجود ممکن است محدود به بازارهای خود باشند و در نهایت به سقف درآمد برسند. اما محصولات یا فناوری های جدید بازارهای جدید و ثروت جدید ایجاد می کنند. از این رو با افزایش اشتغال و درآمد بالاتر به پایه مالیاتی کشور کمک می کند و هزینه های بیشتر دولت را برای پروژه های عمومی امکان پذیر می کند.

کارآفرین ایجاد تغییرات اجتماعی می کند.

آن ها سنت را با اختراعات منحصر به فرد که وابستگی به روش ها و سیستم های موجود را کاهش می دهد ، شکست می دهند و گاهی آنها را منسوخ می کنند. به عنوان مثال ، تلفن های هوشمند و برنامه های آنها انقلابی در کار و بازی در سراسر جهان ایجاد کرده است. کارآفرینان در پروژه های جامعه سرمایه گذاری می کنند و به موسسات خیریه و سایر سازمان های غیرانتفاعی کمک می کنند و از اهداف فراتر از آنها حمایت می کنند. به عنوان مثال بیل گیتس ، از ثروت قابل توجه خود برای آموزش و ابتکارات بهداشت عمومی استفاده کرده است.

اکوسیستم های کارآفرین

کارآفرین چه کسی است؟ | مرکز مشاوره همکده

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد اشتغال زایی در سطح بالا می تواند توسعه اقتصادی را متوقف کند. کارآفرینی ، اگر به درستی تنظیم نشود ، می تواند منجر به رویه های ناعادلانه بازار و فساد شود. تعداد زیادی از کارآفرینان می توانند نابرابری در درآمد را در جامعه ایجاد کنند. به طور کلی ، کارآفرینی محرک اساسی در نوآوری و رشد اقتصادی است. بنابراین ، تقویت کارآفرینی بخش مهمی از استراتژی های رشد اقتصادی بسیاری از دولت های محلی و ملی در سراسر جهان است.

به همین منظور ، دولت ها معمولاً در توسعه اکوسیستم های کارآفرینی کمک می کنند ، که ممکن است شامل خود کارآفرینان ، برنامه های کمک با حمایت دولت و سرمایه گذاران خطرپذیر باشد. کارآفرینان همچنین ممکن است شامل سازمان های غیردولتی مانند انجمن های کارآفرینان ، دستگاه های جوجه کشی تجاری و برنامه های آموزشی باشند. به عنوان مثال یکی از مکان های طبیعی در کالیفرنیا اغلب به عنوان نمونه ای از اکوسیستم کارآفرینی با عملکرد مناسب ذکر می شود. 

  کار آفرین شدن چگونه است؟

برخلاف مشاغل سنتی ، که معمولاً راهی مشخص برای پیمودن آن وجود دارد ، راه برای کارآفرینی برای اکثر مردم رمزگشاست. آنچه برای یک کارآفرین مفید است ممکن است برای فرد بعدی مفید نباشد و بالعکس. با این گفته ، چند مرحله کلی وجود دارد که بیشتر آن ها ، اگر نگوییم همه به کارآفرینان موفق عمل کرده اند:

به عنوان کار آفرین، از ثبات مالی خویش اطمینان داشته باشد.

این مرحله اول یک نیاز سختگیرانه نیست اما قطعاً توصیه می شود. در حالی که کارآفرینان کسب و کارهای موفقی را ایجاد کرده اند در حالی که از نظر مالی کمتر از سطح بالایی هستند (به مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک به عنوان دانشجوی دانشگاه فکر کنید) ، شروع کار با پول نقد کافی و اطمینان از ادامه بودجه می تواند به یک کارآفرین مشتاق کمک کند. باند شخصی او را افزایش می دهد و به او بیشتر فرصت دهید تا به جای نگرانی در مورد پول درآوردن سریع ، در ساختن یک تجارت موفق کار کند.

به عنوان کار آفرین، یک مجموعه مهارت متنوع بسازید.

هنگامی که فرد از نظر مالی قدرتمند است ، ایجاد مجموعه ای متنوع از مهارت ها و سپس استفاده از آن مهارت ها در دنیای واقعی مهم است. زیبایی مرحله دو این است که می توان همزمان با مرحله یک انجام داد.  ساخت یک مجموعه مهارت با یادگیری و امتحان وظایف جدید در محیط های واقعی به دست می آید. به عنوان مثال ، اگر یک کارآفرین مشتاق سابقه مالی داشته باشد ، می تواند در شرکت فعلی خود به نقش فروش بپردازد تا مهارت های نرم افزاری لازم برای موفقیت را بیاموزد.

تولید محتوا در چندین کانال

همانطور که ساخت یک مجموعه مهارت متنوع از اهمیت برخوردار است ، نیاز به مصرف آرایه متنوعی از مطالب نیز به همین اندازه است. این مطالب می تواند به صورت پادکست ، کتاب ، مقاله یا سخنرانی باشد.

منابع
psychology.wikia.orgpsychology.wikia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا