تیپ شخصیتی کارآفرین

تیپ شخصیتی کارآفرین فردی است با خصوصیات شخصیتی برون گرا، اهل دقت و بصری، قدرت تفکر بالا و با قدرت آینده نگری و پیش بینی خوب. آن ها دوست دارند سرشار از انرژی بوده و عمل گرا هستند  ماهرانه در هر چیزی که سر راهشان قرار گیرد وارد عمل خواهند شد. این تیپ شخصیتی دوست دارد تمام فرصت های زندگی را بشناسد، چه در اجتماع و روابط با دیگران باشد و چه در دنبال کردن مسائل شخصی تر.

تیپ شخصیتی کارآفرین همیشه روی اطراف خود اثر خواهد داشت، بهترین راه شناخت آن ها در یک مهمانی کسی است که مرتبا از گروهی به سمت گروهی دیگر رفته و مرتبا در حال گردش و جابجایی بین جمع است. فرد شخصیت کارآفرین با خنده و کمی شوخ طبعی ملایم و جذاب همیشه همراه بوده و دوست دارد مرکز توجه دیگران باشد. اگر از یکی از مخاطبان در جایی خواسته شود روی صحنه بیایند فرد کارآفرین حتما داوطلب خواهد شد.

نکته قابل توجه

تئوری ها، مفاهیم خاص و بحث های پرجنجال در مورد جهان و مفاهیم آن نمی تواند برای زمانی طولانی علاقه ی فرد کارآفرین را جلب کند. تیپ شخصیتی کارآفرین دوست دارد مکالمات خود را پرانرژی پیش ببرد، همره با به کار بردن هوش زیاد، اما آن ها دوست دارند در مورد چیزی که واقعا وجود دارد حرف بزنند نه حدس ها  نظریات، و یا حتی بهتر از آن بلند شده و دست به عمل بزنند. فرد کارآفرین قبل از نگاه کردن دقیق به سرعت وارد عمل می شود و در حین پیشرفت در کار مشکلات خود را حل خواهد کرد. او به جای اینکه بنشیند خود را برای احتمالات آمده کرده و سعی می کند از جزئیات دور بماند.

تیپ شخصیتی کارآفرین در بین گروه های شخصیتی متفاوت بیشترین احتمال را دارد که در طول زندگی دست به رفتارهای پرخطر بزند. او در لحظه زندگی کرده و دست به عمل می زند، او در طوفان حوادث می تواند چشم شما باشد. افرادی که دارای تیپ شخصیتی کارآفرین هستند از درام و عاشقانه های زیاد لذت می برند اما نه برای هیجانات عاطفی همراه با ان، بلکه به این دلیل که برای ذهن منطقی ان ها می تواند بسیار محرک باشد. آن ها اغلب مجبور هستند طی یک روال واکنشی محرک فوری بر اساس حقایق و واقعیت های موجود تصمیم هایی مهم و اساسی بگیرند.

نکته قابل توجه

این خصوصیات باعث می شوند مدرسه و دیگر محیط هایی که قوانین محکمی دارند برای افراد کارآفرین به یک چالش تبدیل شوند. دلیل مسلما این نیست که ان ها افرادی باهوش نیستند یا اینکه خوب می توانند دست به عمل بزنند، بلکه سبک مشخص و تنظیم شده برای تحصیلات خیلی دور از یادگیری عملی است که فردکارآفرین از ان لذت می برد. برای اینکه بتوان متوجه شد این روال ابزاری لازم برای رسیدن به پایان دلخواه است فرد کارآفرین باید به بلوغ کافی رسیده باشد، چیزی که می تواند باعث فرصت های هیجان انگیزتری برای شما شود.

این ها برای فرد کارآفرین بسیار پرچالش هستند و این باعث می شود بیشتر از هر فرد دیگری محدوده ی خاصی برای خود داشته باشند. قوانین تعیین شده توسط ان ها زیر پا گذاشته می شوند. این چیزی است که اغلب ناظران در مدرسه یا در محیط دیگر دوست دارند گزارش دهند و می تواند شهرت خاصی برای فرد کارآفرین به همراه داشته باشد. اما اگر آن ها این مشکل سازی را به حداقل برسانند، بتوانند انرژی خود را مهار کرده و روی همان روال کسل کننده تمرکز داشته باشند، افراد کارآفرین تبدیل به قدرتی خواهند شد که می توانید روی آن ها حساب کنید.

اغلب افراد به قدر کافی خوب گوش نمی دهند.

با داشتن بهترین دیدگاه و پیش بینی در هر موردی، افراد تیپ شخصیتی کارآفرین دارای مهارت منحصر به فردی در متوجه شدن کوچکترین تغییرات هستند. چه این تغییر در عوض شدن حالت صورتتان باشد، سبک لباس پوشیدن شما و یا کنار گذاشتن یک عادت خاص، ان ها می توانند به سرعت متوجه افکار و انگیزه های درونی شما شوند. تیپ شخصیتی کارآفرین به سرعت از این مشاهدات خود استفاده خواهد کرد، تغییرات را اعلام کرده و سوالاتی خواهد پرسید، و اغلب حساسیت زیادی از خود نشان می دهد. اما افراد کارآفرین باید به یاد داشته باشند همه ی افراد نمی خواهند رازها و تصمیم هایشان را بلند اعلام کرده و کسی بداند.

اگر تیپ شخصیتی کارآفرین خوب مراقب نباشد ممکن است بیش از حد در زمان حال گرفتار شده، همه چیز را خیلی دور دیده، کاملا به نظرات و عقاید دیگران بی توجهی کرده و فراموش کند که از سلامت و امنیت خود باید مراقبت نماید. این تیپ شخصیتی تنها چهار درصد از جمعیت را تشکیل می دهد، اما این عدد به قدری هست که باعث شود در اطراف خود همه چیز را رقابتی نگه دارند و البته آن قدری نیست که منجر به یک خطر سیستمیک شود.

نکته قابل توجه

تیپ شخصیتی کارآفرین سرشار از انگیزه و انرژی هستند، و اغلب ذهنی منطقی دارند، البته گاه شاید دچار حواس پرتی هایی شوند. آن ها الهام بخش، متقاعد کننده و شاداب هستند، به طور طبیعی نقش رهبری را در گروه ها بر عهده می گیرند، هر کسی در مسیر که کمتر حرکت و تلاش کند را به جلو هل می دهند و هرجایی که می روند با خود زندگی و هیجان را به همراه خواهند برد. قرار دادن این خصوصیات و قابلیت ها برای دست یابی به یک پایان سازنده و خوب چالش واقعی افراد کارآفرین است.

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی کارآفرین

نقاط قوت

  • افرادی برجسته هستند، تیپ شخصیتی کارآفرین سرشار از زندگی و انرژی است. برای این افراد هیچ لذتی بالاتر نیست از برداشتن محدودیت ها و کشف و به کار بردن وسایل و ایده های تازه.
  • افرادی منطقی بوده و اهل عمل هستند، تیپ شخصیتی کارآفرین دانش و فلسفه را دوست دارد اما نه برای خودشان فقط. چیزی که برای افراد کارآفرین جال است یافتن ایده هایی است که قابل اجرا بوده و اینکه وارد جزئیاتی شوند که بتوان با کمک آن هر ایده ای را قابل استفاده کرد. اگر یک مکالمه کاملا بی ربط به این چیزها باشد، او فکر می کند می تواند استفاده ی بهتری از وقت خود داشته باشد.
  • ایده هایی اصل دارند، ترکیب درخشش و فعال بودن باعث می شود افراد تیپ شخصیتی کارآفرین دوست داشته باشند ایده ها و راه حل های جدید را امتحان کنند. ان ها طوری همه چیز را کنار هم می چینند که فرد دیگری نمی تواند به ان فکر کند.
نکته قابل توجه
  • قدرت درک و پیش بینی بالایی دارند و البته اینکه چه زمانی نیاز به تغییر وجود دارد. تغییرات کوچک در عادات و حتی ظاهر توجه فرد کارآفرین را به خود جلب می کند. ان ها می توانند از این مشاهدات خود برای کمک به ایجاد ارتباط با دیگران استفاده کنند.
  • روارست و رک هستند، مهارت درک و دقت بالا تنها برای بازی های ذهنی استفاده نمی شود، تیپ شخصیتی کارافرین ترجیح می دهد واضح با دیگران مکالمه برقرار کند، با سوالات و جواب هایی روراست و مستقیم و واقعی. این چیزی نیست که آن ها عملا به دنبال آن باشند، کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند به دنبال استفاده ی عالی از تعاملات اجتماعی و فرصت های ارتباطات گروهی می باشند.

تیپ شخصیتی کارآفرین | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف تیپ شخصیتی کارآفرین

  • احساساتی نیستند، احساسات و عواطف برای افراد کارآفرین بعد از حقایق و واقعیت ها هستند. آن ها در موقعیت های عاطفی بسیار ضعیف و بی دست و پا بوده و احساسات ناراحتی دارند و صداقت ان ها نیز در این رابطه نمی تواند برایشان کمکی باشد. این شخصیت ها اغلب اشتباهات زیادی برای شناخت دیگران و نحوه ی ابراز احساسات خود مرتکب می شوند.
  • صبر و تحمل زیادی ندارند، تیپ شخصیتی کارآفرنی با سرعت خود برای حفظ هیجانش در زندگی حرکت می کند. کند شدن به این علت که فرد دیگری نمی تواند به او برسد و یا نیاز است روی جزئیات خاصی برای زمانی بیشتر تمرکز شود چالش بسیار بزرگی برای شخصیت کارآفرین خواهد بود.
  • مستعد خطر و ریسک کردن هستند، این نداشتن صبر و بردباری می تواند ان ها را وارد موقعیت خطرناکی کند بدون اینکه به نتایج طولانی مدت آن دقتی داشته باشند. شخصیت های کارآفرین گاهی عمدا می خواهند با کمی ریسک بیشتر با ایجاد کسالت و یکنواختی مبارزه کنند.
  • قانون و ساختار کلی ای را نمی پذیرند، تیپ شخصیتی کارآفرین فرصت ها را می بیند، برای حل یک مشکل یا برای پیشرفت کردن یا حتی برای شاد بودن- و در همان لحظه سیر می کند. او اغلب در حین این روال به قوانین و انتظارات اجتماعی بی توجه است. او شاید بتواند کارها را به سرانجام برساند اما ممکن است باعث ایجاد عوارضی ناخواسته در اجتماع گردد.
  • ممکن است چشم اندازهای بزرگتر را از دست بدهد. زندگی کردن در زمان حال باعث شود فرد نتواند چیزهای بزرگ و بهتری را ببیند. افراد کار آفرین دوست دارند مشکلات فعلی را حل کنند. همه ی بخش های یک پروژه شاید عالی باشند اما اگر این بخش های مختلف نتوانند باهم تناسب داشته باشند پروژه شکست خواهد خورد.
نکته قابل توجه
  • جسور و مبارز هستند، تیپ شخصیتی کارآفرین خود را محدود نخواهد کرد. شهرت، قوانین سخت گیرانه و ساکت نشستن در زمان یادگیری چیزی نمی تواند وضعیتی باشد که ان ها می خواهند با ان زندگی کنند. آن ها اهل عمل بوده و روی کارهای عملی تمرکز دارند. محیط هایی مانند مدرسه و اداراتی که قوانین زیاد دارند می توانند برای آن ها بسیار خسته کننده باشند زیرا صبر و تحمل زیادی ندارند. افراد کارآفرین در چنین موقعیت هایی نیاز به تلاش زیادی دارند تا بتوانند تمرکز خود را حفظ کنند.

روابط عاشقانه برای تیپ شخصیتی کارآفرین

 زندگی شاد است و سرشار از سورپرایزهای مختلف. آن ها از هر لحظه ی خود لذت می برند.  

از نظر روابط جنسی افراد کارآفرین هیچ محدودیتی قائل نمی شوند. این کار شاد است، همراه با حرکات فیزیکی است، ایده های جدید در ان همیشه خوشایند است. قدرت درک بالای فرد کارآفرین باعث می شود به خوبی بتواند متوجه نیازهای شریک جنسی خود شود. با این وجود جدا کردن فعالیت جنسی و فیزیکی از ارتباطات عاطفی و صمیمت، می تواند برای فرد مشکل باشد. برخی افراد برای ابراز عشق واقعی خود نیاز به رابطه ی جنسی دارند و فرد کارآفرین اینطور نیست.

منابع
16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا