رهبری و مدیریت ایده

در جهانی که زندگی می کنیم برای پیشرفت و ترقی نیاز به استفاده از تنوع و ایده های جدید در زندگی یا در محل کارمان داریم. اما همانطور که در حال ایجاد ایده برای پیشرفت هستیم، باید بتوانیم آن را مدیریت کرده و به شکل درست رهبری کنیم. رهبری و مدیریت ایده نه تنها در زندگی شما تاثیر گذار است، بلکه می تواند در طول دوره های مختلف شغلی شما بسیار کمک کند. در ادامه به تعریفی از رهبری و مدیریت ایده  می پردازیم.

مدیریت ایده

در بیشتر مشاغل ، مدیریت ایده به عنوان یک مفهوم متمایز تلقی نمی شود. درعوض ، ایده ها بصورت شهودی می آیند و می روند ، بدون آنکه به روشی سیستماتیک دستگیر ، توسعه یافته و به کار گرفته شوند. برخورد با مدیریت ایده به عنوان چیزی که می توانید تمرین و پیشرفت کنید می تواند مزایای زیادی برای شرکت شما ایجاد کند. با ایجاد ساختار در فرایندهای تفکر خود ، به ایده های بهتری دسترسی پیدا می کنید ، آن ها را سریعتر توسعه می دهید و از متخصصان نظرات گسترده تری می گیرید. یک تعریف سریع مدیریت ایده فرآیند سیستماتیک تولید ، توسعه و پیاده سازی ایده ها برای به حداکثر رساندن ایده ها ، به طور کلی با استفاده از یک نرم افزار مدیریت ایده است.

این بدان معنی است که سیستم هایی در اختیار داشته باشید تا:

ایده های عالی تهیه کنید (چه در داخل و چه در خارج) درک و اصلاح تعاریف مسئله و الزامات توسعه ایده ها را مرحله به مرحله از طوفان مغزی اولیه به عمل یا اثبات مفهوم تبدیل کنید این مدرک اثبات مفهوم را از طریق یک محصول کاربردی و تمام شده به پایان برسانید.

مدیریت ایده بخشی اصلی در ایجاد فرهنگ نوآوری در تجارت شماست. مدیریت ایده نه تنها می تواند به طور قابل توجهی به بهره وری و سودآوری کمک کند ، بلکه منجر به سطح بالاتری از درگیری کارکنان می شود.

اشکال رهبری و مدیریت ایده های موقت

ممکن است این تفکر را داشته باشید: “فرایندهای فعلی ما برای مدیریت ایده چه مشکلی دارد؟” ما امکانات زیادی داریم ، یک سیستم بایگانی داریم  به چه چیز دیگری نیاز داریم؟ ” این قابل درک است ، زیرا اکثر مشاغل با استفاده از فرایند های موقت که براساس هر کسی که در آن زمان فکر می کند ، تکامل می یابند ، ایده های خود را به روشی شهودی مدیریت می کنند.

بیایید یک لحظه وقت بگذاریم تا در مورد نحوه برخورد این روش موقت در عمل فکر کنیم. بسته به بخشی از مشاغل یک کارمند ، و ماهیت نقش آن ها ، ایده های ارزشمند آن ها ضبط و در اسنادی از نوعی ذخیره می شود. این اسناد شامل یادداشت ها ، پیشنهاد ها ، مشخصات پروژه یا سایر اسناد فنی است.

 از آنجا ، این ایده ها هر سیستم مدیریت دانش را که کسب و کار استفاده می کند ، بررسی می کند. این بزرگترین ریسک با یک فرآیند موقت است: اگر ایده ای به سادگی نوشته و در مکانی مبهم ثبت شود ، برای هیچ کس چندان مفید نخواهد بود.

این فرایندهای تعریف نشده و غیرمستقیم به این معنی است که اکثر مشاغل و سازمان ها از بهترین ایده های خود در حد توان بالقوه خود استفاده نمی کنند. اگرچه آنها ممکن است هر چند وقت یکبار با یک ایده عالی به یک مسابقه خانگی برسند ، اما کارهای بیشتری می توانند برای بهبود شانس خود انجام دهند. به همین دلیل است که مشاغل باید شیوه تولید ، ارزیابی و اجرای ارزشمندترین ایده های خود را ساختار و بهبود بخشند.

آیا مدیریت ایده همان مدیریت نوآوری نیست؟

مدیریت ایده و مدیریت نوآوری فرایندهای متمایز اما مرتبطی هستند. ممکن است به نظر مشابه برسند ، اما مفاهیم جداگانه ای هستند. حتی اگر خواننده منظم مقاله های نوآوری باشید ، تشخیص این دو چیز از یکدیگر گیج کننده است. با این حال برای مدیریت ایده های خود می توانید به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما می توانید از مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

 تفاوت های اساسی

 مدیریت نوآوری به روش هایی اطلاق می شود که شرکتها مفاهیم و پیشنهادهای جدیدی را برای سوددهی استفاده می برند. مدیریت ایده می تواند مواردی فراتر از نوآوری را شامل شود. به عنوان مثال ، مشاغل به روشی برای مدیریت ایده های موجود و آزمایش اینکه آیا هنوز برای اهداف مناسب هستند ، نیاز دارند. مدیریت نوآوری و ایده ها از فرایندها و روش های مرتبط استفاده می کند ، اما این روش ها کاملاً یکسان نیستند.

نرم افزار مدیریت نوآوری با نرم افزار مدیریت ایده متفاوت است. به عنوان مثال ، فرض کنید شما در حال تهیه نقشه راه محصول هستید. با استفاده از نرم افزار مدیریت نوآوری ، می توانید از مجموعه مبتکران در این نقشه راه سهم بگیرید و بهترین مفاهیم جدید را برای بهبود پیش نویس کار کانال کنید. با استفاده از نرم افزار مدیریت ایده ، می توانید تمام تفکرات موجود خود را در ارتباط با نقشه راه ثبت کنید و می توانید این تفکر را بررسی کرده و آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام ایده ها را باید حفظ کنید و کدام یک از آنها قدیمی است.

چگونه باید ایده ها را در تجارت خود مدیریت کنید؟

خوشبختانه ، در مورد فرآیند مدیریت ایده ، بسیاری از راه حل های عالی وجود دارد. درست مانند روشهای مختلفی که یک شرکت می تواند ایده های جدیدی ایجاد کند (مانند تأمین منابع عمومی ، ایجاد مشتری مشترک ، نوآوری آزاد و مسابقات نوآوری) ، همچنین بسترهای نرم افزاری مختلفی برای کمک به شما در مدیریت این ایده ها وجود دارد.

با استفاده از نرم افزار اختصاصی مدیریت ایده ، می توانید: ایده های کارمندان را بدون در نظر گرفتن اینکه از کجا آمده اند ، با جزئیات لازم ضبط کنید. این ایده ها را در برابر الزامات اصلی و تعریف مسئله آزمایش و توسعه دهید. بهترین ایده ها را از طریق تولید مفهوم ، آزمایش و درنهایت پیشرفت دهید. شما همچنین به روشی برای اندازه گیری عملکرد کلی اکوسیستم مدیریت ایده خود نیاز دارید.

نرم افزار مدیریت ایده می تواند به همه این موارد کمک کند ، و به طور کلی می تواند بهترین ایده های شرکت شما را سریعتر ، روانتر و آسان تر کند.

رهبری، مدیریت ایده و نوآوری 

 سایر مدیران نوآوری را مهمترین راه شرکتها برای تسریع در روند تغییر در فضای کسب و کار امروز جهانی می دانند. متفکران برجسته استراتژیک فراتر از تمرکز بر روی دسته بندی محصولات سنتی و خدمات به ابتکار نوآوری در فرآیندهای تجاری ، توزیع ، زنجیره ارزش ، مدل های تجاری و حتی عملکردهای مدیریتی می پردازند.

اکثر مدیران به طور کلی از توانایی تحریک نوآوری ناامید شده اند: حدود 65 درصد از مدیران ارشد مورد نظرسنجی فقط “تا حدودی” ، “کمی” یا “اصلا” مطمئن نبودند در مورد تصمیماتی که می گیرند. چه چیزی فاصله بین آرزوها و اعدام رهبران را توضیح می دهد؟ حتی شروع به ساخت سازمانی که نوآوری در آن نقشی اساسی ایفا می کند ، اغلب بسیار ناامیدکننده تر از تصور تصویب اکثر مدیران است. بسیاری از کسانی که از رویکردهای موفق ترین پزشکان تقلید می کنند ، این مسیر را بی تأثیر دانسته اند. حفظ نوآوری برای ایجاد ارزش واقعی در مقیاس – تنها نوآوری که تأثیر مالی قابل توجهی دارد – دشوارتر است.

راه حل برای نوآوری؟؟

هیچ راه حل ۱۰۰ درصد و قطعی برای پرورش نو آوری وجود ندارد. به نظر ما ساختارها و فرایندهایی که بسیاری از رهبران بطور انعکاسی از آنها برای تشویق استفاده می کنند مهم هستند اما کافی نیستند. برعکس ، مدیران ارشد تقریباً به اتفاق آرا – 94 درصد – می گویند که مردم و فرهنگ سازمانی مهمترین عامل ایجاد نوآوری هستند.

 تجربه ما را متقاعد می کند که تمرکز منضبط بر سه مبانی مدیریت مردم ممکن است عناصر سازمانی یک سازمان نوآور را ایجاد کند. اولین قدم ادغام رسمی نوآوری در برنامه مدیریت استراتژیک رهبران ارشد تا حدی است که تعداد کمی از شرکت ها تاکنون انجام داده اند. به این ترتیب می توان نوآوری را نه تنها تشویق کرد بلکه به عنوان یک عنصر اصلی در آرزوهای رشد شرکت نیز همراه با مدیریت ، ردیابی و اندازه گیری ارائه کرد. دوم ، مدیران می توانند با ایجاد شرایطی که امکان ظهور و شکوفایی شبکه های نوآوری پویا را فراهم می کند ، بدون اجرای برنامه های تغییر مختل ، از استعداد موجود (و غالباً استفاده نشده) برای نوآوری استفاده بهتری کنند. سرانجام ، آنها می توانند گامهای آشکاری برای پرورش فرهنگ نوآوری مبتنی بر اعتماد در بین کارکنان بردارند.

نکته قابل توجه

در چنین فرهنگی ، مردم می دانند که ایده های آنها ارزشمند است ، اطمینان دارند که بیان این ایده ها ایمن است و به طور مشترک ، همراه با مدیران خود ، بر ریسک نظارت می کنند. چنین فضایی می تواند موثرتر از مشوق های پولی در پایداری نوآوری باشد. این لیست مراحل جامع نیست. هنوز هم ، با توجه به زمان و ابزار محدود – و همچنین فشارهای عملکرد کوتاه مدت که مدیران به طور مداوم با آن روبرو هستند – پیگیری نوآوری با هر چیز دیگری غیر از استعداد و منابع موجود ، اغلب یک گزینه نیست. این سه مبانی اساسی یک نقطه شروع عملی برای بهبود شانس سازمان برای تحریک و حفظ نوآوری در جایی است که بیشترین اهمیت را دارد یعنی در بین افراد یک شرکت.

 

منابع
mckinsey.combraineet.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا