اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟

احساس نفرت در هر فردی سخت و دردناک است. به خصوص هنگامی که به نظر برسد این احساس نفرت از مادر شما ناشی شود. درک اینکه این احساسات از کجا ناشی می شود و چگونه بهتر می توان آن ها را برطرف کرد، می تواند مشکل باشد. در بسیاری از مواقع، وقتی احساس می کنید مادرتان از شما متنفر است، واقعاً اینگونه نیست.  ممکن است عوامل و درگیری دیگری نیز وجود داشته باشد که باعث ایجاد تنش در روابط شما می شود. در این مقاله ما به این سوال پاسخ می دهیم که اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟ 

اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟

نفرتی که احساس می کنید جدی تر بوده، طولانی مدت است و یا مدیریت آن به تنهایی سخت تر است، مهم است که درک کنید گزینه های شما برای پشتیبانی چه هستند. اگر احساس می کنید تمام گزینه های خود را برای بهتر شدن رابطه با مادرتان به پایان رسانده اید یا مشکوک هستید که قربانی سو استفاده شده اید، بدانید که لیاقت کمک گرفتن را دارید. اگر احساسات شما جدید است یا می خواهید آن ها را بهتر درک کنید، شکستن آن ها مفید خواهد بود. در این مقاله، ما به شما کمک خواهیم کرد احساسات خود را بهتر درک کنید، آن ها را شناسایی کرده و در این راستا قدم هایی بردارید. در ادامه ما راه هایی را ارائه می دهیم که می توانید بدانید چگونه باید با مادرتان رفتار کنید.

مشخص کنید که افکار “مادر من از من متنفر است” از کجا ناشی می شود.

احساس نفرت از جانب کسی می تواند بسیار دشوار باشد. به این فکر کنید که چرا احساس می کنید مادرتان از شما متنفر است. شاید بهتر باشد که در این باره کاغذ و قلم را درآورده و به مدت ده یا پانزده دقیقه درباره احساسات خود بنویسید. آیا یک مورد خاص باعث ایجاد فکر شما در مورد “مادر من از من متنفر است؟” یا این بیشتر یک احساس کلی است؟ شاید با هم درگیر شده باشید، در طی آن مادرتان در واقع گفته است که از شما متنفر است، یا شاید چیز مهمی را برای شما فراموش کرده باشد.

شاید اتفاق خاصی نیفتاده باشد. اما احساس می کنید مادر شما با خواهر و برادر متفاوت از شما رفتار می کند. شاید شما فقط این حس را دارید که او از شما متنفر است. به هر حال، فقط دانستن اینکه احساسات شما از کجا ناشی می شود می تواند به شما کمک کند. هنگامی که باورهای خود را درک کردید، می توانید آن ها را بهتر به مادر یا متخصص بهداشت روان بیان کنید.

انتظارات خود را مدیریت کنید.

اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟

ما از همه انتظار داریم. ما انتظار داریم غریبه ها در صف فروشگاه های مواد غذایی منتظر بمانند، نه اینکه جلوی ما بروند. امیدواریم اگر ما در شرایط سختی به سر می بریم، دوستانمان به ما گوش فرا دهند. شما و مادرتان ممکن است انتظارات متفاوتی از معنای دوست داشتن شخصی داشته باشید. به موقعیتی فکر کنید که کودک از درس پیانو متنفر است. مادر می داند که کودک از درس پیانو متنفر است، اما با این وجود او را هر سه شنبه شب مجبور می کند. کودک فکر می کند مادرش باید از او متنفر باشد و این نوعی مجازات بی رحمانه و غیرمعمول است.

مادر احتمالاً اصلاً به این فکر نمی کند. در واقع ، او ممکن است فکر کند که نواختن پیانو مهارت بسیار خوبی است. شاید او فکر می کند این کار به فرزندش کمک می کند وارد دانشگاه شود و آینده بهتری برای خودش بسازد. همچنین ممکن است که مادر شما متوجه نباشد که انتظارات شما چیست یا دلیل موجهی وجود دارد که مادر شما نمی تواند آن ها را برآورده کند. به انتظارات خود از مادرت فکر کن. آیا واقع بین هستند؟ او متوجه می شود شما چه می خواهید؟ آیا دلیل موجهی وجود دارد که او نتواند این انتظارات را برآورده کند؟ تلاش برای درک واقعیت شرایط، در این مورد می تواند به شما کمک کند.

اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟ – سعی کنید دیدگاه مادر خود را مشاهده کنید.

گاهی اوقات موقعیتی با شما ارتباطی ندارد. اما احساس می کنید که چنین است. به شخصی سازی خوش آمدید! شخصی سازی نوعی تحریف شناختی است. وقتی واقعیت و چگونگی درک واقعیت با هم مطابقت ندارند، آنچه را که تحریف شناختی نامیده می شود را تجربه می کنید. تحریف شناختی شخصی سازی باعث می شود احساس کنید موقعیتی که خارج از کنترل شما باشد، تقصیر شماست. شما خود را مقصر رویدادهایی می دانید که کنترل نمی کنید و نمی توانید کنترل کنید. آسان است که شروع به فکر کردن کنید، “مادرم از من متنفر است” اگر او به سختی با شما صحبت کند یا به شما ضربه بزند، یا اگر تلاش می کنید زمانی را برای گذراندن با او پیدا کنید. در مواردی از این دست، ممکن است رفتار مادر شما هیچ ارتباطی با شما نداشته باشد.

به احتمال زیاد مادر شما حال خوبی ندارد. او ممکن است بیش از حد کار کند، بیش از حد فشار داشته باشد یا با مشکل دیگری دست و پنجه نرم کند. به شرایط مادر خود فکر کنید. شاید او اخیراً شغل خود را از دست داده باشد ، یا شاید در حال حاضر بیش از حد کار کرده است. یادآوری اینکه همه چیز تقصیر شما نیست، می تواند مفید و دلگرم کننده باشد. سعی کنید به یاد داشته باشید که مادر شما فقط انسان است و مستعد روزهای بد است – درست مثل شما. در بعضی موارد، ممکن است بهترین کار این باشد که تمام تلاش خود را برای درک و رها کردن مسائل انجام دهید. با این حال باید بدانید که شما مستحق رفتار نادرست و ارتباط سمی نیستید.

در مورد احساس خود با مادرتان صحبت کنید.

اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟

وقتی احساس می کنید مادرتان از شما متنفر است یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که در مورد احساس خود با مادرتان صحبت کنید. ارتباطات بخش اصلی حل مسئله است. اگر مادر شما حتی از عملکردهای شما احساس آگاهی ندارد یا تأثیر واقعی آنها را نمی فهمد، ممکن است نداند چگونه بهتر تغییر کند. اگر تصمیم دارید بنشینید و با مادرتان مکالمه کنید، سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که هر دو نسبتاً آرام باشید. احتمالاً بهترین کار این نیست که سعی کنید وقتی مادرتان در حال آماده شدن برای رفتن به محل کار خود است، یا در وسط تهیه شام ​، در مورد مسئله جدی صحبت کنید.

می توانید در زمان آزاد برای پیاده روی دو نفره برنامه ریزی کنید. در طول این مکالمه ، دیدگاه خود و آنچه را که احساس کرده اید، تا حد ممکن واضح و روشن بیان کنید. شما می خواهید به مادرتان کمک کنید تا شما را درک کند. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. در صورت نیاز چند نفس عمیق بکشید تا اضطراب را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که این مکالمه ممکن است برای مادر شما نیز دشوار باشد. از اظهارات اتهامی پرهیز کنید. گرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما به احتمال زیاد آنها بیشتر از مکالمه شروع به مقابله می کنند. سعی کنید مادر خود را سرزنش نکنید. سعی کنید کاری کنید که او از دید شما چیزها را بفهمد.

وقت با کیفیتی با هم بگذرانید.

ممکن است احساس کنید مادرتان از شما متنفر است زیرا وقت کافی را با هم نمی گذرانید. بعضی اوقات می خواهید وقت خود را با مادرتان بگذرانید، اما به نظر می رسد او هیچ وقتی برای شما ندارد. این لزوما به این معنی نیست که مادرتان از شما متنفر است. در واقع، او ممکن است برای مراقبت از شما و خانواده شما کار دیگری انجام دهد. مادر شما ممکن است کارهای روزانه زیادی انجام دهد و شاید با مدیریت زمان دست و پنجه نرم کند.

این شامل وقت گذاشتن برای افراد مهم زندگی اوست. به یاد داشته باشید که فقط به این دلیل که مادر شما کارهای دیگری برای انجام دادن دارد، به این معنی نیست که از شما متنفر است. این نمونه دیگری است که در آن ارتباطات می تواند ابزاری مفید باشد. ابراز احساسات خود در مورد فاصله در رابطه با مادر ممکن است به او کمک کند تا درک کند که اعمالش چه تاثیری بر شما داشته است. اگر فرصتی برای گذراندن وقت با کیفیت در کنار هم دارید ، از این زمان نهایت استفاده را ببرید. به کارهایی که مادرتان دوست دارد انجام دهد فکر کنید و برای “قرار ملاقات با مادر” برنامه ریزی کنید. به طور کلی، وقت گذرانی با مادرتان راهی عالی برای داشتن رابطه بهتر با او است.

اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟- از قدرت قدرشناسی استفاده کنید.

اگر مادرم از من متنفر باشد چه کار باید انجام دهم؟

در بسیاری از مواقع اگر در چرخه تمرکز روی چیزهای بد قرار بگیریم، چشم پوشی از خوبی ها واقعاً آسان است. (این یک تحریف شناختی دیگر است!). اگر اخیراً احساس کرده اید که مادرتان از شما متنفر است، ممکن است با جلب توجه خود به موارد خوب رابطه با مادرتان، این احساسات را برگردانید. یک تمرین مفید این است که حداقل ده مورد در مورد مادر یا رابطه خود با مادر خود ذکر کنید که آنها را دوست دارید و از آنها احساس قدردانی می کنید.

شما می توانید به چیزهایی فکر کنید که درباره او دوست دارید، اما ممکن است در مورد کارهایی که او در پشت صحنه برای شما انجام می دهد فکر کنید (یعنی آیا او برای حمایت از شما کار می کند یا هر شب شما را شام می کند؟). خاطره خوب خود را با مادر خود به اشتراک بگذارید یا برخی از مواردی را که به خاطر او سپاسگزار هستید به او بگویید. تشکر از مادر خود و به خاطر سپردن اوقات خوبی که به اشتراک گذاشته اید واقعاً می تواند رابطه شما و مادرتان را به یک رابطه مثبت تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا