11 راه تشخیص اضطراب

راه هایی برای آرام کردن اضطراب شما وجود دارد می دانید که احساس قلب شما در پاسخ به یک وضعیت استرس زا سریعتر می شود؟ یا شاید، به جای آن، دست نخورده دست های شما هنگامی که با یک کار یا رویداد قاطع مواجه می شوید، عرق می کند. این اضطراب؛ پاسخ طبیعی بدن ما به استرس است. 11 راه تشخیص اضطراب در ادامه بیان شده است.

اگر هنوز عوامل اضطراب خود را به رسمیت نشناخته اید، در اینجا چندین راه رایج است: اولین روزی که در یک کار جدید، ملاقات با خانواده شریک زندگی خود و یا دادن پیش نمایش در مقابل بسیاری از مردم. هر کس دارای عوامل مختلف است و شناسایی آنها یکی از مهمترین مراحل برای مقابله با حملات اضطراب است.

شناسایی عوامل شما می تواند زمان و بازتاب خود را داشته باشد. در عین حال، چیزهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بتوانید آرامش خود را به دست آورید.

11 راه تشخیص اضطراب | مرکز مشاوره همکده

5 راه سریع برای مقابله با اضطراب

اگر اضطراب شما پراکنده باشد و نتوانید با تمرکز به وظایف خود برسید، برخی از راه های سریع و هومیوپاتی وجود دارد که می تواند به شما در کنترل وضعیت کمک کند.

اگر اضطراب شما روز به روز بیشتر می شود، مانند نگرانی در مورد رویداد آینده، ممکن است متوجه نشوید که علائم آن کوتاه مدت هستند و معمولا بعد از رویداد پیش بینی رخ می دهد.

ذهن خود را از موضوع منحرف کنید.

افکار منفی می توانند در ذهن شما ریشه یابند و شدت وضعیت را تحریف کنند. یکی از راه های این است که ترس خود را به چالش بکشید، بپرسید که آیا آنها درست هستند یا خیر، و ببینید که آیا آن را می توانید کنترل کنید.

تمرین متمرکز، تنفس عمیق 11 راه تشخیص اضطراب

سعی کنید برای 4 شمارش تنفس کنید و 4 دقیقه برای 5 باردقیقه نفس بکشید. با گذشت زمان از نفس خود، میزان ضربان قلب شما را کاهش می دهد که باید آرام شود.

روش 4-7-8 همچنین برای کمک به اضطراب شناخته شده است.

از آروماتراپی استفاده کنید.

این که آیا آنها در قالب روغن، بخور دادن یا شمع هستند، عطرهای مانند اسطوخدوس، بابونه و چوب صندل می توانند بسیار آرام بخش باشند.

آروماتراپی برای کمک به فعال کردن گیرنده های خاص در مغز شما، به طور بالقوه موجب کاهش اضطراب می شود.

به پیاده روی بروید یا 15 دقیقه یوگا را انجام دهید.

گاهی اوقات بهترین راه برای جلوگیری از افکار اضطراب این است که با وضعیت کنار بیایید. در نظر گرفتن زمان برای تمرکز بر روی بدن و ذهن شما ممکن است به کاهش اضطراب شما کمک کند.

افکار خود را بنویسید.

11 راه تشخیص اضطراب

نوشتن آنچه که باعث اضطراب شما می شود، از سر شما خارج می شود و می تواند آن را ناخوشایند تر کند.

این ترفندهای آرامش بخش مخصوص کسانی است که اضطراب را به صورت پراکنده تجربه می کنند. آنها همچنین ممکن است در افرادی که اختلال اضطراب عمومی (GAD) را تشخیص داده اند نیز به خوبی کار کنند.

با این حال، اگر شما مشکوک به GAD هستید، روشهای مقابله سریع تنها نوع درمان شما نیستند. شما باید برای پیدا کردن استراتژی های بلند مدت برای کمک به کاهش شدت علائم و حتی جلوگیری از آنها به خود کمک کنید.

11 راه تشخیص اضطراب | مرکز مشاوره همکده

6 استراتژی درازمدت برای مقابله با اضطراب

اگر اضطراب بخش منظم زندگی شما باشد، برای یافتن راهکارهای درمانی باید تلاش کنید. این ممکن است ترکیبی از چیزهایی مانند بحث درمانی و مدیتیشن باشد، یا ممکن است فقط موضوع حل و فصل عوامل اضطراب باشد.

اگر شما مطمئن نیستید که اضطراب از چه زمانی شروع می شود، همیشه بحث در مورد گزینه ها با یک متخصص بهداشت روانی مفید است که ممکن است چیزی را که قبل از آن تصور نکرده اید پیشنهاد دهد.

شناسایی و یادگیری برای مدیریت عوامل

شما می توانید عوامل خود را با ی درمانگر شناسایی کنید. گاهی اوقات آنها می توانند آشکار باشند مانند کافئین، نوشیدن الکل و یا سیگار کشیدن. بار دیگر آنها می توانند کمتر آشکار باشند.

مشکلات بلندمدت مانند شرایط مالی و یا کاری ممکن است کمی زمان بگذارد این ممکن است از طریق درمان یا از طریق دوستان، از حمایت اضافی برخوردار باشد.

هنگامی که شما عوامل اضطراب خود را کشف، باید سعی کنید که از قرار گرفتن در معرض آن ها اجتناب کنید. اگر شما نمیتوانید آن را محدود کنید – مثل اینکه اگر به دلیل یک محیط کاری استرس زا باشد که در حال حاضر نمیتوانید تغییر دهید، استفاده از تکنیکهای مقابله با دیگران ممکن است کمک کند.

11 راه تشخیص اضطراب

برخی از عوامل کلی برای اضطراب عبارتند از:

  • یک کار استرس زا یا محیط کاری
  • رانندگی یا مسافرت
  • ژنتیک، اضطراب می تواند در خانواده شما اجرا شود
  • خروج از داروها یا داروهای خاص
  • عوارض جانبی داروهای خاص
  • تروما
  • ترس و وحشت، از قبیل agoraphobia (ترس از فضاهای شلوغ و یا باز) و claustrophobia (ترس از فضاهای کوچک)
  • برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت یا آسم
  • درد مزمن
  • داشتن بیماری روحی دیگر مانند افسردگی
  • کافئین

درمان رفتاری شناختی (CBT)

CBT به مردم کمک می کند راه های مختلفی برای تفکر و واکنش به شرایط اضطراب ایجاد کنند. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا شیوه های تغییر الگوهای تفکر منفی و رفتارها را تغییر دهید.

انجام مدیتیشن روزانه یا معمولی یکی از 11 راه تشخیص اضطراب

مدیتیشن ذهنی، زمانی که به طور مرتب انجام می شود، در نهایت می تواند به شما در تمرین مغز کمک کند تا افکار مضر را زمانی که آنها بوجود می آیند نادیده بگیرید.

اگر نشستن و تمرکز دشوار است، سعی کنید با یوگا شروع کنید.

سعی کنید مکمل ها یا رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

تغییر رژیم غذایی یا مصرف مکمل ها قطعا یک استراتژی بلند مدت است. تحقیقات نشان می دهد که مکمل های خاص یا مواد مغذی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

این شامل:

  • بادرنجبویه
  • اسیدهای چرب امگا 3
  • چای سبز
  • ریشه والری
  • کوا کوا
  • شکلات تلخ (در آرامش)

با این حال، می تواند تا سه ماه طول بکشد تا بدن شما واقعا بر روی تغذیه ای که این گیاهان و غذاها آن را فراهم می کند، اجرا شود. اگر داروهای دیگر مصرف می کنید، مطمئن شوید که با پزشک خود درباره داروهای گیاهی صحبت کنید.

11 راه تشخیص اضطراب – بدن و ذهن خود را سالم نگه دارید.

ورزش منظم، خوردن وعده های متعادل، داشتن خواب کافی و متصل کردن به افرادی که در مورد شما مراقبت می کنند، روش های عالی برای از بین بردن علائم اضطراب است.

از پزشک خود درباره داروها بپرسید.

اگر اضطراب شما به اندازه کافی شدید باشد که متخصص روانپزشک شما معتقد است که شما باید از دارو استفاده کنید، بسته به نشانه های شما، جهت های مختلفی وجود دارد. نگرانی های خود را با دکتر خود در میان بگذارید.

11 راه تشخیص اضطراب

چه زمانی اضطراب مضر خواهد بود؟

شناسایی نوع اضطراب که با آن برخورد می کنید می تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد، زیرا بدن فرد به خطر درک شده واکنش می دهد که در مقایسه با شخص دیگری کاملا متفاوت است.

این احتمال وجود دارد که اضطراب را به عنوان یک کلمۀ پدیده برای احساس ناخوشایند، عصبانیت یا ناراحتی بشنوید. اغلب احساس در پاسخ به یک رویداد آینده که نتیجه نامطمئن دارد رشد کرده است.

هر فردی با آن در یک زمان و یا هر چیز دیگری با آن برخورد می کند، زیرا این قسمت از پاسخ مغز ما به یک خطر درخور استحتی اگر این خطر واقعی نیست.

گفته می شود که اضطراب زمانی می تواند جدی باشد و به حملات اضطرابی تبدیل شود که در ابتدا احساس راحتی می کند و سپس به تدریج طی چند ساعت ایجاد می شود. (این متفاوت از یک حمله وحشت است.)

نشانه های حمله اضطراب

این ها برخی از علائم روانی و جسمی رایج اضطراب هستند:

  • احساس خطر، وحشت، یا نگرانی
  • عصبی بودن یا بی حوصلگی
  • ضربان قلب سریع
  • تعریق
  • لرزش یا لرز
  • خستگی یا ضعف
  • مشکلات گوارشی
  • مشکل تمرکز

همچنین ممکن است به طور همزمان یک حمله اضطراب و ترس را تجربه کنید. استراتژی های مقابله سریع که در بالا ذکر شده نیز ممکن است به یک حمله تهاجمی کمک کنند

علل اضطراب و 11 راه تشخیص اضطراب

اگر متوجه شوید راهنمایی های سریع تاثیری نداشته اند، ممکن است بخواهید به یک روانکاو مراجعه کنید. به خصوص اگر فکر می کنید GAD دارید و در فعالیت های روزمره و علایم فیزیکی مداخله دارد.

یک متخصص بهداشت روانی می تواند به ساده سازی روند تشخیص عوامل شما، حفظ استراتژی های بلند مدت از طریق رفتار، داروها و موارد دیگر کمک کند.

به عنوان مثال، اگر اضطراب ناشی از یک آسیب در گذشته باشد، ممکن است مفید باشد که از طریق یک درمانگر مجاز به کار خود ادامه دهید. از سوی دیگر، اگر شما دچار مشکلات شیمایی مغزی هستید، شما را به اضطراب مزمن تبدیل می کند، ممکن است لازم باشد برای کنترل آن دارو بگیرید.

اضطراب همیشه می تواند بخشی از زندگی شما باشد، اما نباید هر روز خود را با آن بگذرانید حتی بیشترین اختلالات اضطرابی را می توان درمان کرد.

هنگامی که شما پیدا کنید که چه درمانی بهترین درمان برای شما است، زندگی بسیار لذت بخش بوده و بسیار کمتر دلهره آور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا