19 نوع بغل کردن و معانی آنها

انواع بغل کردن، از نظر روانشناسی می تواند معانی و مفهوم خاصی داشته باشد. این در حالی است که انواع مختلف در آغوش گرفتن و بغل کردن می توانند از بهترین و قابل قبول ترین راه ها برای نشان دادن محبت و عشق است. از راه بغل کردن می توانید احساسات خود را که با کلام نمی توانید نشان دهید را به طرف مقابل تان ابراز کنید.

در آغوش گرفتن انواع مختلفی دارد که احساسات متفاوتی را بیان می کند. وقتی احساس ضعف، عصبانیت، مضطرب یا غمگینی می کنید، برای بهبود خلق و خوی خود نیاز دارید که کسی شما را بغل کند. حتی بغل کردن عاشقانه می تواند قلب های شکسته را التیام بخشد و اختلافات را تا حدود زیادی برطرف و حل کند.

در آغوش گرفتن نیز نوعی احوالپرسی با مردم و نشان دادن صمیمیت است. اما انواع بغل کردن، از نظر روانشناسی می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از همکده انواع بغل کردن و معانی آن از نظر روانشناسی را مورد بررسی قرار دهیم.

19 نوع مختلف در آغوش گرفتن و معنای آنها

اگر وقتی کسی شما را بغل می کند می خواهید معنا و مفهوم رفتار او را بدانید و به بهترین نحو به او پاسخ دهید بهتر است انواع مختلف بغل کردن و معانی آنها را بشناسید، که عبارتند از:

آغوش و بغل کردن محکم

این نوع از بغل کردن، نوعی آغوش گرم و تنومند است که در آن دست‌های خود را کاملا دور فرد مورد علاقه‌تان حلقه می‌کنید. این نوع در آغوش گرفتن معمولا در موقعیت‌های احساسی و برای ایجاد صمیمیت بیشتر بین دو فرد اتفاق می‌افتد که نمی توانند احساسات خودشان را با کلام ابراز کنند، مانند زمانی که بعد از مدت‌ها با کسی ملاقات یا زمانی که خداحافظی می‌کنید. فقط اما این نوع بغل کردن فقط با افرادی که رابطه صمیمی دارید، ممکن است معنا و مفهوم داشته باشد.

بغل کردن از پهلو

این نوع بغل کردن نسبت به روش قبلی از صمیمیت کمتری برخوردار است و بیشتر بین دو دوست انجام می شود و مهربان بودن را نشان می دهد. مثلا ممکن است کارکنانی را ببینید که در محیط کار یا زمانی که دوستان شما برای عکس گرفتن ژست می‌گیرند، از پهلو همدیگر را بغل می کنند. در آغوش گرفتن پهلو ممکن است غیر عادی به نظر برسد، اما اغلب می تواند واقعی و معنادار باشد. آشنایان در موقعیت های خاص یا در مهمانی ها برای دادن انرژی مثبت، همدیگر را از پهلو بغل می کنند.

آغوش مودبانه

یکی از آغوش ها و نوع بغل کردن که بیشتر بین همکاران و بستگان دور انجام می شود، آغوش مودبانه است که در برقراری و استحکام پیوند بین افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. یک آغوش مودبانه معمولا کوتاه و سریع است. باید به ظرافت های ظریف چنین آغوشی توجه کنید زیرا ممکن است تا حدودی ناخوشایند به نظر برسد و طرف مقابل را ناراحت کند.

بغل کردن طولانی

در آغوش گرفتن طولانی  به نوعی نشان دهنده یک رابطه طولانی مدت بین دو نفر است و می تواند آرامش بخش و قوی باشد. به نحوی که وقتی احساس ضعیف بودن می کنند،  به دنبال این هستند که کسی آنها را برای یک مدت طولانی بغل کند.

آغوش از پشت سر

آغوش از پشت سر یک آغوش غافلگیرکننده است که بیانگر احساسات عمیق یا نشان دهنده لحظات شادی و هیجان انگیز است. این آغوش بیانگر ارتباط فیزیکی قوی شما در روابط قابل اعتماد و صمیمی است و حتی نشان می دهد که این دو نفر به یکدیگر علاقه دارند. یک بغل کردن ملایم و آرام از پشت می تواند احساسی را بروز دهد که یک میلیون کلمه قادر به بیان آن نیستند.

آغوش خرس

19 نوع بغل کردن و معانی آنها || مرکز مشاوره همکده

واقعی ترین و معنادارترین نوع بغل کردن آغوش خرس است که در این شرایط افراد در لحظات شادی یا هیجان انگیز همدیگر را بغل می کنند. چنین آغوشی شامل حلقه کردن بازوهای خود دور شخص دیگری است که می تواند اهمیت یک رابطه را به هر دو نفر نشان دهد.

آغوش استرادل

آغوش استرادل به عنوان یکی از انواع بغل کردن با تماس چشمی عمیق همراه است. این روش اغلب بین افراد با روابط عاشقانه انجام می شود. حتی به عنوان یک ژست خصوصی و صمیمی محسوب می شود.در آغوش گرفتن ارتباط فیزیکی خوب و اعتماد متقابل بین دو نفر را نشان می دهد.

بغل کردن پل لندن

آغوش پل لندن شامل لمس قسمت بالایی بدن است در حالی که قسمت پایینی بدن جدا می ماند. آغوش پل لندن یک آغوش رسمی یا در آغوش گرفتن صمیمانه است که در آن دو نفر فاصله مشخصی را از یکدیگر حفظ می کنند. به نظر می رسد این نوع از بغل کردن بدترین نوع آغوش است. ما اغلب شاهد چنین آغوشی بین دیپلمات ها یا سیاستمداران هستیم. چنین آغوش‌هایی اغلب برای ایجاد یک پیوند اجتماعی یا ایجاد یک رابطه غیر شخصی انجام می شود.

آغوش چشم به چشم

این نوع از بغل کردن بیشتر در میان زوج های جدید و افرادی که احساسات عمیق تری دارند رایج است. چنین آغوشی اغلب می تواند بیانگر عشق رمانتیک باشد. آغوش چشم به چشم یک آغوش شخصی و صمیمی است که نشان دهنده پیوند قوی و عمیق بین دو نفر است.

آغوش جیب بری

بغل کردن از نوع جیب بری از نظر روانشناسی به معنی شور و هیجان زیاد است. در این وضعیت افراد دست‌ های خودشان را روی باسن طرف مقابل قرار می دهند و به جیب‌های پشتی‌ هم نزدیک‌تر می‌شوند. آغوش گرفتن جیب بری احساسات محبت آمیز نسبت به یکدیگر، همراه با امنیت رابطه را نشان می دهد.

نوازش در آغوش گرفتن

بغل کردن همراه با یک نوازش ملایم به معنای تقویت روحیه یک فرد غمگین یا افسرده است. نوازش در آغوش گرفتن می تواند نشان دهنده رفاقت بین دو فرد باشد.

آغوش سریع

به طور کلی آغوش گرفتن سریع اغلب به به عنوان بی محبتی یا یک نوع از بغل کردن سرد تعبیر می شود، اما ممکن است همیشه درست نباشد. اما یک آغوش سریع به ندرت می تواند نشان دهنده روابط عاشقانه باشد.

بغل کردن با سرهای تکیه بر یکدیگر

19 نوع بغل کردن و معانی آنها || مرکز مشاوره همکده

تکیه دادن سر بر روی یکدیگر در حالی که یک نفر را در بغل می گیرید یک نوازش گرم و عاشقانه است. این روش از بغل کردن یک آغوش عاشقانه عمیق و طولانی مدت است که به شما احساس امنیت می دهد. وقتی هنگام بغل کردن سر خود را روی سر شریک زندگی خود می گذارید، این نشان می دهد که دیوانه وار عاشق شخص خاص هستید. این نوع از آغوش گرفتن یک ژست صمیمی است که نشان دهنده اعتماد متقابل و تعهد عمیقی است که با آن فرد به اشتراک می گذارید.

بغل کردن با چرخاندن شخص به اطراف

آغوش گرفتنی که با چرخاندن شخص مقابل در هوا همراه باشد می تواند نشان دهنده شادی بیش از حد و خوشحالی زیاد باشد. در این نوع در آغوش گرفتن، شخص قد بلندتر، فرد نسبتاً کوتاه تری را بلند می کند و با در آغوش گرفتن محکم او را به اطراف می چرخاند. وقتی دو نفر بعد از مدت ها یکدیگر را ملاقات می کنند ممکن است به این روش همدیگر را بغل کنند.

بغل کردن راگدال

یکی از انواع بغل کردن که می تواند نشان دهنده رابطه یک طرفه باشد، آغوش راگدال است. در این شرایط ممکن است طرف مقابل تمایلی به بغل کردن نداشته باشد. این نوع آغوش تا حدودی معنی سردی را تداعی می کند و ناخوشایند است. البته این نوع بغل می تواند نشان دهنده این باشد که طرف مقابل خجالتی است و یا در برقراری روابط جسمی زیاد راحت نیست.

آغوش شلخته

آغوش شلخته بیشتر در مناسبت ها یا مهمانی های شاد انجام می شود می شود. در این شرایط افراد برای ایجاد پیوندهای اجتماعی و دوستانه همدیگر را با این نحو بغل می کنند. ممکن است آغوش شلخته صمیمی و دوستانه به نظر برسید اما بیشتر مواقع نشان دهنده صمیمیت نیست.

آغوش رقص آهسته

آغوش با رقص آهسته یک ژست شیرین و صمیمی است که احتمالاً در قرار ملاقات در یک جشن عاشقانه یا در مراسم عروسی در هنگام رقص دیده می شود. این نوع آغوش گرفتن نشان دهنده تمایل مشترک برای در کنار هم بودن است که وقتی با تماس چشمی عمیق همراه باشد، می تواند تاثیر بیشتری را نشان دهند.

آغوش معاشقه

بغل کردن معاشقه که با نوعی عشوه گری همراه است نشانه عشقی تازه یا شروع یک رابطه جدید است. چنین آغوشی شامل لمس و توجه ظریف به بدن طرف مقابل است. آغوش عشوه گر یک حرکت خوب با ظاهری منحصر به فرد است که احساسات قوی را منتقل می کند.

بغل کردن یک طرفه

احتمالاً آغوش گرفتن یک طرفه بدترین نوع بغل کردن است که طرف مقابل شاید شما را بغل نکند و شما احساس سردی کنید زیرا طرف مقابل به سرعت خودش را جدا می کند. در آغوش گرفتن یک طرفه ممکن است احساس ناخواسته ای در شما ایجاد کند که باعث ناراحتی شما شود.

سوالات متداول

آغوش نامناسب چیست؟ بغل کردن زمانی نامناسب و ناخوشایند تلقی می شود که فرد احساس ناراحتی می کند و نمی خواهد شما را در آغوش بگیرد اما مجبور می شود این کار را انجام دهد. از طرفی هم آغوش گرفتن شامل لمس بدن هم می شود که این وضعیت می تواند برای طرف مقابل ناخوشایند باشد.

چه مدت باید ک فرد را بغل کرد؟ آغوش گرفتن بین پنج تا ده ثانیه می تواند طبیعی باشد. اما، باید خود را به این بازه زمانی محدود کنید.

آغوش قاب چیست؟ آغوش قاب به حالتی گفته می‌شود که در آن دو نفر از هم جدا می‌ایستند و با خم کردن کمر و خم شدن به جلو به‌گونه‌ای در آغوش می‌گیرند که فقط شانه‌هایشان هنگام در آغوش گرفتن با هم تماس داشته باشند.

سخن آخر

برخی از آغوش ها گرم و دوستانه و برخی دیگر صمیمی و عاشقانه هستند. زبان بدن افرادی که یکدیگر را در آغوش می گیرند می تواند چیزهای زیادی را در مورد نوع رابطه آنها آشکار کند. اگر چه در آغوش گرفتن به یک امر عادی تبدیل شده است، اما قبل از در آغوش گرفتن افراد باید مراقب باشید زیرا بسیاری از افراد فضای شخصی خود را ترجیح می دهند و دوست ندارند آنها را بغل کنید.

منابع
https://www.momjunction.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا