برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم؟

اینکه برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم یکی از چالش های اصلی در برقراری ارتباط به خصوص با جنس مخالف است که بتوانیم یک ارتباط موثری را داشته باشیم. اما در هر شرایط بهتر است برای شروع رابطه به سوالاتی بپردازیم که هدفمند باشند.

سوالات نباید به گونه ای مطرح شوند که فرد احساس کند ما قصد داریم در همان اوایل رابطه به حریم شخصی و خصوصی او لطمه ای وارد کنیم و خط قرمزها را نادیده بگیریم. در این شرایط بهتر است قبل از شروع رابطه، سوالاتی را در ذهن خود داشته باشیم تا برای برقراری ارتباط دچار مشکل نشویم. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از همکده برخی از موارد پرتکراری که باید برای شروع رابطه بپرسیم را مورد بررسی قرار دهیم.

32 سوال موثر و چالشی برای شروع یک رابطه موثر

مهم نیست که در چه مرحله ای از رابطه هستید، اما بهتر است برای بهبود روابط خود به دنبال فرصتی برای شناخت بیشتر طرف مقابل تان باشید. گاهی اوقات به طور طبیعی موضوعات مهم در مکالمه مطرح می شود، گاهی نیز، لازم است از شریک زندگی خود سؤالات خاصی بپرسید تا بتوانید در مورد علائق و اهداف او اطلاعات بیشتری را کسب کنید. مهمترین نکته در هنگام شروع رابطه این است که بتوانید او را بهتر و بیشتر بشناسید. یکی از راه های شناخت بهتر این است که سوالاتی را در مورد دوران کودکی، علایق فردی از او بپرسید.

اگر در هنگام برقراری ارتباط دنبال این هستید که برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم، بهتر است از بین سوالات زیر، مواردی که فکر می کنید به شخصیت و رسیدن به اهداف اصلی شما در رابطه کمک می کند را انتخاب کنید. به طور کلی بهترین سوالات عاشقانه برای شروع یک رابطه موثر و پایدار، عبارتند از:

نام مستعار مورد علاقه شما چیست؟

پرسیدن سوال در مورد نام مستعار به عنوان یک از سوالاتی که برای شروع رابطه  به شما این ایده را می‌دهد که طرف مقابل شما از چه اسمی خوشش می آید و به شما کمک می کند تا او را با چه اسمی صدا کنید.

عجیب ترین عادت شما چیست؟

پرسیدن این سوال باعث می شود که بدانید خود را در زندگی برای چه چیزی آماده کنید و چه رفتارهایی را نباید از خودتان بروز دهید. پرسیدن در مورد یک عادت عجیب به شما کمک می کند که در صورت روبرو شدن با این عادت غافلگیر نشوید.

دوران دبیرستان را چگونه گذراندید؟

درک اینکه نامزدتان دوران دبیرستان را چگونه سپری کرده است، یک ایده کلی از دوران نوجوانی او به شما می دهد تا بتوانید او را بهتر بشناسید.

زبان عشق شما چیست؟

برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم؟ || همکده

درک زبان عشق و حتی زبان بدن فردی که دوستت دارد، در شروع یک  رابطه بسیار مهم است. بدون شک هر کسی برای ابراز علاقه خود یک روش منحصر به فردی را دارد که با آن بهتر می تواند عشق و علاقه خودش را نشان دهد. پس برای استحکام روابط تان بهتر است زبان عشق طرف مقابلتان را بشناسید. حتی درک زبان عشق همسرتان به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین روش از رابطه خود حفاظت کنید.

چگونه مسائل و درگیری ها را حل می کنید؟

قبل از هر چیز باید با سبک تعارض نامزد خود آشنا باشید که در هنگام بروز درگیری های احتمالی و سوءتفاهم ها، چگونه و با چه راهکارهایی می خواهد مشکلات را حل کند. شناخت حل تعارض طرف مقابل به عنوان یکی از سوالاتی که برای شروع رابطه باعث می شود تا زمان ایجاد سوء تفاهم، بتوانید رابطه خود را به طور موثر هدایت کنید.

ماه تولد شما چیست؟

اگرچه همه به طالع بینی اعتقاد ندارند، اما اطلاع از ماه تولد نامزدتان به شما کمک می کند تا بتوانید میزان سازگاری تان را با یکدیگر مقایسه کنید و یک  شناخت کلی از شخصیت او داشته باشید.

نقطه قوت و مثبت شما چیست؟

اجازه دهید نامزدتان درباره خودش حرف بزند و حتی اگر هم شده لاف بزند. جواب این سوال به عنوان یک از سوالاتی که برای شروع رابطه یک بینش کلی به شما می دهد تا در مورد چیزی که همسرتان به آن افتخار می کند بیشتر بدانید.

بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟

اگر چه اطلاع از نقاط مثبت شخصیت همسر آینده شما بسیار خوب است، اما با این حال باید بدانید که معایب او چیست. پرسیدن این سوال باعث می شود تا نامزدتان کمی در مورد خود فکر کند، و تشویق شود که ایرادهای خودش را به تدریج و با کمک شما برطرف کند.

انتظارات شما از برقراری رابطه چیست؟

از همان شروع آشنایی باید انتظارات نامزدتان را از این رابطه بدانید. جواب این سوال به شما کمک می کند تا بفهمید که همسرتان تا چه حد به رابطه و زندگی با شما متعهد است. همچنین اگر بدانید که نامزدتان از رابطه با شما چه انتظاراتی دارد بهتر می توانید در مسیر پیشرفت زندگی با یکدیگرهمسو باشید.

علت شکست شما در رابطه قبلی چیست؟

در یک رابطه بالغ، شما و شریک زندگیتان باید بتوانید در مورد روابط گذشته خود صحبت کنید. درک اینکه چرا آخرین رابطه نامزدتان به پایان رسیده است، روش هایی را به شما نشان می دهد که بدانید چگونه در آینده زندگی خود را بهتر حفظ کنید و برای نجات روابط خود از بروز چه رفتارهایی پیشگیری کنید.

نظرتان در مورد پول خرج کردن چیست؟

اختلافات مالی اغلب اصلی ترین دلیل مشکلات در هر رابطه ای هستند. هر کسی دوست دارد پول خودش را به طرز خاصی خرج و یا حتی پس انداز کند. به نحوی که برخی از ویژگی های شخصیتی مانند خساست باعث فروپاشی زندگی می شوند. پرسیدن سوال در مورد عادات خرج کردن نامزدتان باعث می شود تا در مورد ویژگی های شخصیتی او اطلاعات بیشتری داشته باشید.

آیا به نامزد قبلی خود خیانت کرده اید؟

شما باید بدانید که نامزدتان در مورد وفاداری و خیانت چه نگرشی دارد. اگر او در گذشته خیانت کرده است، به او اجازه بدهید تا علت این کار را توضیح بدهد و بعد از او قول بگیرید که هرگز این کار را تکرار نخواهد کرد.

دوست دارید تعطیلات خود را چگونه بگذرانید؟

همه مردم و به خصوص افراد پرکار و پرمشغله تعطیلات را دوست دارند، زیرا فرصت خوبی برای استراحت و تجدید قوا به آنها می دهد. پرسیدن اینکه طرف مقابلتان دوست دارد تعطیلات آخر هفته خودش را چگونه بگذراند، باعث می شود تا بتوانید رابطه خود را با یک سوال چالشی شروع کنید و حتی بتوانید برای آخر هفته خود برنامه ریزی کنید.

آیا به کارما اعتقاد دارید؟

برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم؟ || همکده

پرسیدن این سوال بهترین روشی است که به کمک آن می توانید تا با نحوه نگرش و فلسفه زندگی همسرتان آشنا شوید. نحوه رفتار با مردم تا حد زندگی به پاسخ این سوال بستگی دارد. اعتقاد یا عدم اعتقاد افراد به کارما مطمئنا در رفتار و زندگی اشخاص  تاثیر زیادی دارد.

به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارید؟

شما به عنوان همسر آینده حق دارید که نظر همسرتان را در مورد اعتقادش به زندگی پس از مرگ بپرسید. بنابراین با پرسیدن این سوال می توانید با نامزدتان در مورد زندگی روی زمین و پتانسیل زندگی پس از مرگ بحث جالبی را شروع کنید.

بهترین هدیه ای که دریافت کرده اید چیست؟

با این سوال می فهمید که نامزدتان برای چه چیزهایی ارزش قائل است. علاوه بر آن پاسخ این سوال ایده هایی برای خرید هدیه به شما می دهد.

آیا تا به حال با یک فرد مشهور ملاقات کرده اید؟

افراد زیادی هستند که در زندگی خود با یک فرد مشهور برخورد کرده اند. این ملاقات چه یک تجربه خوب باشد چه یک تجربه بد، قطعا باعث می شود که بحث جالبی بین شما و نامزدتان شکل بگیرد.

مهمترین پشتیبانت در زندگی کیست؟

این یک سوال خیلی مهم است که به شما کمک می کند تا بدانید مهمترین پشتیبان شما در زندگی مشترکتان چه کسی است.

تیم ورزشی مورد علاقه شما کدام است؟

اختلاف نظر در مورد تیم های ورزشی همیشه وجود دارد. برخی افراد این تفاوت سلیقه را به عنوان یک اختلاف آشتی ناپذیر محسوب می کنند. اگر بدانید تیم ورزشی مورد علاقه همسرتان کدام است بهتر می توانید برای دنبال کردن بازی های مهم  ورزشی برنامه ریزی کنید.

آیا آشپزی را دوست دارید؟

برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم؟ || همکده

آشپزی یک روش فوق العاده سرگرم کننده برای گذراندن وقت در میان زوج ها است. شما می توانید وعده های غذایی را با کمک هم تهیه کنید. همچنین اگر نامزدتان آشپزی بلد نیست می توانید با صرف کمی وقت این هنر جذاب را به او آموزش بدهید.

غذای مورد علاقه شما چیست؟

 از نامزدتان بپرسید که چه غذاهایی را بیشتر از همه دوست دارد. در طول زندگی به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده این غذاها را با کمک هم درست کنید.

بهترین خاطره کودکی شما چیست؟

پرسیدن در مورد دوران کودکی نامزدتان، به‌ویژه قسمت‌های خوب، به شما این امکان می‌دهد که شخصیت او را در سطح عمیق‌تری بشناسید و بفهمید که چه افرادی از دوران کودکی برای طرف مقابل شما مهم و محبوب هستند.

چه مکانی را برای صحبت کردن دوست دارید؟

آیا نامزد شما دوست دارد شبی صمیمانه را در خانه و در کنار هم بگذرانید یا ترجیح می دهد برای تفریح به بیرون از منزل بروید؟ پاسخ این سوال شما را با بیشتر با روحیات نامزدتان آشنا می کند.

چه چیز را بیشتر از همه دوست دارید؟

بهترین راه برای تقویت رابطه صمیمانه با نامزدتان این است که زبان عشق او را بلد باشید. بنابراین در همان اوائل رابطه از او بپرسید که چه چیز را در رابطه با شما بیشتر از همه دوست دارد. برخی افراد یک جعبه شکلات را به همه چیز ترجیح می دهند. برخی دیگر پیاده روی با نامزد خود را بهترین تفریح می دانند. در نظر برخی افراد هم دریافت یک پیامک ساده صبح به خیر از همه چیز جذاب تر است.

نظر شما در مورد دین چیست؟

بهتر است در همان اولین روزهای آشنایی از نامزدتان در مورد دین و مذهبش سوال کنید. برای تفاهم بیشتر در زندگی بهتر است مذاهب شما با هم مطابقت داشته باشد.

آیا به تک همسری اعتقاد دارید؟

حتی اگر برای ازدواج با هم قرار گذاشته اید، قبل از تصمیم گیری برای برداشتن گام بعدی در زندگی، باید بدانید آیا همسر شما به تک همسری اعتقاد دارد یا خیر.

آیا به فکر مهاجرت هستید؟

به تدریج که رابطه شما جدی تر می شود، باید در مورد زندگی مشترک خود صحبت کنید. با پرسیدن این سوال می فهمید که آیا همسر شما در آینده قصد مهاجرت دارد یا نه. مهاجرت زندگی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. برای مهاجرت هر دو زوج باید موافق باشند. در صورت عدم رضایت یکی از زوجین، زندگی مشترک با چالش بزرگی مواجه خواهد شد.

پنج سال دیگر خودت را کجا می بینی؟

نامزد شما نیازی به تصمیم گیری در مورد برنامه پنج ساله خود ندارد. اما پاسخ این سوال روشن می کند که آیا هر دوی شما در مورد آینده هدف یکسانی دارید یا خیر.

در آینده می خواهید کجا زندگی کنید؟

موقعیت مکانی تاثیر زیادی در حفظ یا تقویت رابطه شما دارد. ممکن است نامزد شما بخواهد بعد از ازدواج به زادگاه خود برگردد. یا تصمیم بگیرد به خاطر شغل و حرفه اش به یک شهر دیگر نقل مکان کند. بنابراین قبل از جدی تر شدن رابطه و شروع زندگی مشترک باید در مورد محل زندگی آینده خود اطلاعات کافی داشته باشید.

آیا حیوان خانگی دارید؟

آیا نامزد شما به نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه علاقه دارد؟  برخی افراد با نگهداری حیوانات خانگی در منزل به شدت مخالف هستند. برعکس عده ای دیگر ترجیح می دهند با یک حیوان خانگی زندگی کنند. بنابراین پاسخ این سوال در ادامه یا خاتمه رابطه تاثیر زیادی دارد.

آیا بچه می خواهید؟

فرزند آوری هدف بسیاری از زوجین در زندگی مشترک است. بنابراین اگر نامزد شما در مورد تشکیل خانواده و فرزند آوری با شما هم عقیده نباشد، یک رابطه طولانی مدت کارساز نخواهد بود.

برای شروع رابطه در چت چه سوالاتی بپرسیم؟

برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم؟ || همکده

با توجه به استفاده روز افزون از اینترنت و شبکه های مجازی، بسیاری از روابط در این شبکه ها و با چت های نوشتاری یا متنی شروع می شوند. برای همین اساس ممکن است یکی از چالش های اصلی شما برای شروع رابطه ها و اینکه چه سوالاتی را بپرسید این باشد که هنگام چت و در شرایطی که هیچ ارتباط چشمی با طرف مقابل وجود ندارد چه سوالاتی را برای شروع رابطه بپرسیم که زودتر بتوانیم به هدف خود برسیم.

اگر چه می توانید اکثر سوالاتی که که برای شروع رابطه مطرح شده را هنگام چت هم مطرح کنید، اما مهمترین نکته در چت و پرسیدن سوالات این است که زمان و مکان و موقعیت طرف مقابل برای پاسخ گویی را در نظر بگیرید. بهتر است زمان مناسبی را برای شروع سوالات خود در چت انتخاب کنید تا فرد مقابل شما فرصت کافی برای پاسخ دادن را داشته باشد. وگرنه کمبود وقت و حتی نامناسب بودن مکان و موقعیت برای پاسخگویی به سوالات نوشتاری می تواند منجر به بروز سوء تفاهم و حتی درگیری های بیشتر شود که رابطه ها را در همان اوایل شروع با مشکل روبرو کند.

سوالات متداول

مراحل آشنایی بعد از پرسیدن سوالات برای شروع رابطه کدامند؟ چه در شروع یک رابطه هستید یا چند سالی با طرف مقابل خود رابطه دارید، به طور کلی مراحل آشنایی را می توان به 5 مرحله: جذب، واقعیت، تعهد، صمیمیت و در نهایت، تعامل تقسیم بندی کرد.

چه چیزی باعث می شود که یک پسر به یک رابطه تمایل داشته باشد؟ اعتماد، صداقت و وفاداری تنها بخشی از چیزهایی است که پسران در یک رابطه به دنبال آن هستند. زنان بیشتر در مورد نیازها و خواسته های خود صحبت می کنند، اما چیزهایی که مردان در یک رابطه می خواهند اغلب یک راز باقی می ماند.

آیا دختری که با من چت می کند من را دوست دارد؟ برخی از رفتارهای دختران در هنگام چت کردن می تواند  نشان دهنده دوست داشتن و علاقه آنها باشد. به خصوص وقتی او چت های طولانی و پشت سرهم دارد و یا سریعا به سوالات شما در چت پاسخ می دهد. البته این موارد در همه دختران صدق نمی کند.

سخن آخر

دانستن اینکه برای شروع رابطه چه سوالاتی بپرسیم می تواند یکی از رازهای موثر در برقراری ارتباط با جنس مخالف باشد. اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که شناخت طرف مقابل آن هم از جنس مخالف یک فرایند پیچیده و حتی حیاتی است که بهتر است از تجربیات و راهنمایی های افراد معتمد و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. یکی از بهترین افراد قابل اعتمادی که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند، روانشناسان متخصص در زمینه های مختلف زناشویی و روابط زوجین هستند که به راحتی می توانید از خدمات همکده برای ارتباط با این روانشناسان بهره بگیرید.

منابع
https://hellorelish.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا