سوالات مهم برای ادامه رابطه

پایان دادن به یک رابطه همیشه یک تصمیم بزرگ است. در هر شرایطی، جدایی باعث درد و رنج می شود و می تواند منجر به تغییرات بزرگی در زندگی شما و دیگران شود. این تصمیمات گاهی می توانند نسبتاً ساده و سیاه و سفید باشند. گاهی اوقات، شما فقط می دانید که این کار درستی است. اما، بیشتر اوقات، این تصمیم‌ها شامل سردرگمی‌های زیادی می‌شوند. هرگز مطمئن نخواهید بود که راه درست را انتخاب کرده‌اید. به همین دلیل، خیلی آسان است که به تصمیم گیری در مورد جدایی ادامه دهید. اما نترسید! فقط به این دلیل که شما گزینه جدایی از کسی را در نظر می گیرید، به این معنی نیست که رابطه شما لزوما محکوم به پایان است. اگر این افکار را دارید، رابطه شما قطعاً نیاز به کار دارد، زیرا چیزی بین شما درست نیست. سوالات مهم برای ادامه رابطه در این مقاله همکده بررسی شده است.

مرکز مشاوره همکده برای بهبود رابطه شما به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی بهترین اقدام ها را دارد. در عین حال می توانید با متخصصان ما برای مشاوره حضوری هم پیش بروید.

سوالات مهم برای ادامه رابطه

چگونه می دانید کار درست چیست؟ متأسفانه، هیچ پاسخ یکسانی برای این پاسخ وجود ندارد. تنها کسی که می تواند بداند چه چیزی برای شما مناسب است شما هستید. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که چگونه باید از اینجا به جلو حرکت کنید، اما در اینجا لیستی از سوالاتی وجود دارد که می توانید از خود بپرسید تا بفهمید قدم بعدی برای شما و شریک زندگی شما چیست. این سوالات را از خود بپرسید و از حقیقت دوری نکنید. شما باید آنچه را که درست است انجام دهید، و همانطور که همه ما می دانیم، آنچه درست است لزوماً همیشه آسان نیست. سوالات مهم برای ادامه رابطه را بیان می کنیم:

آیا من خوشحالم؟

این سوال بسیار اساسی است. البته، شادی هرگز نباید کاملاً به وضعیت رابطه شما بستگی داشته باشد. شادی باید از درون بیاید و به همه چیزهایی بستگی دارد که هیچ ربطی به شریک زندگی شما ندارند. اما اگر چیزی در رابطه شما درست نیست، احساس خوشبختی یا رضایت از زندگی‌تان دشوار است. اگر احساس آزاردهنده‌ای دارید که چیزی در رابطه‌تان کمی سخت است پس باید بیشتر فکر کنید.

آیا شریک زندگی من خوشحال است از سوالات مهم برای ادامه رابطه

شما دو نفر در این رابطه هستید، و اگر این شخص برای شما مهم است، مطمئن هستم که به همان اندازه که نگران خوشبختی خود هستید، نگران خوشبختی او نیز هستید. آیا اون نیز شما را خوشحال تصور می کند؟ باز هم، خوشحالی آنها هرگز نباید به عهده شما باشد، و آنها ممکن است به دلایلی که به شما ربطی ندارد ناراضی باشند. اما اگر فکر می کنید که رابطه شما ممکن است تأثیر منفی بر آنها داشته باشد، این نشانه خوبی نیست.

آیا رابطه به یادگیری و رشد من کمک می کند؟

وقت آن است که به تأثیری که رابطه شما بر شما به عنوان یک شخص می گذارد فکر کنید. سعی کنید از دیدگاه بهترین دوستتان به آن فکر کنید. آیا آنها می گویند که رابطه به شگفتی شما می افزاید یا از آن می کاهد؟ شریک زندگی شما بهترین ها را برای شما به نمایش می گذارد؟ آیا آن ها درخشش شما را کمرنگ می کنند یا باعث می شوند بیشتر از همیشه بدرخشید؟ آنها شما را تشویق به یادگیری و رشد کرده اند؟ آیا آنها شما را با چیزهای جدیدی آشنا کرده اند؟

سوالات مهم برای ادامه رابطه – آیا شریک زندگی من به من انگیزه می دهد که فرد بهتری شوم؟

وقتی کسی را دوست داریم، فکر می‌کنیم که او علی‌رغم نقص‌هایش بسیار شگفت‌انگیز است. شگفت‌انگیز بودن آنها به ما الهام می‌دهد تا بهترین نسخه‌ای از خود باشیم که می‌توانیم باشیم. اگر شریک زندگی شما این کار را نمی کند و هرگز به شما انگیزه نداده است که خودتان را بهتر کنید، ممکن است این رابطه برای شما مناسب نباشد.

آیا ما از یکدیگر حمایت می کنیم؟

وقتی در یک رابطه هستید، عضو یک تیم هستید. هر دو عضو آن تیم باید مایل به حمایت از طرف مقابل در زمانی که شرایط سخت می شود، باشند. اگر احساس نمی‌کنید که از آنها حمایت می‌کنید، و حمایتی را که نیاز دارید دریافت نمی‌کنید، این نشانه بدی است. این بدان معناست که رابطه شما احتمالاً زمانی که زندگی آن را تحت فشار قرار می دهد شروع به شکاف می کند.

ارتباط ما چگونه است از سوالات مهم برای ادامه رابطه

آیا شما دو نفر به خوبی ارتباط برقرار می کنید؟ می توانید در مورد موضوعات حساس، اصلی و شخصی با هم بحث کنید؟ آیا می توانید کاملاً صادق باشید؟ اگر ارتباط شما عالی نیست، فکر می‌کنید چیزی است که می‌توانید روی آن کار کنید یا ممکن است یک نقص کشنده باشد؟

مشکلات اصلی در رابطه ما چیست؟

نوشتن لیستی از بزرگترین مشکلات بین شما ممکن است مفید باشد. قرار دادن انگشت خود بر روی آنچه که دقیقاً اشتباه است، می تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا می توان موارد را اصلاح کرد یا خیر.

آیا در مورد این موضوعات بحث و کار کرده ایم؟

بنابراین شما مشخص کرده اید که مسائل اصلی شما چیست. آیا آنها چیزهایی هستند که در گذشته روی آنها کار کرده اید؟ در مورد آنها گفتگوهای صادقانه ای داشته اید؟ آیا سعی کرده‌اید راه‌هایی برای حل آن‌ها بیابید و واقعاً برای درست کردن همه چیز تلاش کرده‌اید؟ مدیریت روابط کار سختی است و همیشه موانعی وجود دارد. اگر این شخص را دوست دارید، باید بتوانید بگویید که هر کاری از دستتان بر می‌آمد انجام داده‌اید تا این کار را انجام دهید، حتی اگر اینطور نباشد. اگر مایل به انجام این کار نیستید، پس پاسخ خود را دریافت کرده اید.

آیا به آنها اعتماد دارم از سوالات مهم برای ادامه رابطه

اعتماد پایه هر رابطه ای است. اگر اعتماد بین شما از بین رفته است، و فکر نمی کنید که می توان آن را تعمیر کرد، پس هیچ پایه ای برای ایجاد آن دو نفر وجود ندارد. در حقیت اگر پایه های رابطه متزلزل شده است باید در این زمینه فکرهای زیادی داشت.

آیا حاضرم برای این شخص فداکاری و سازش کنم؟

وقتی دو نفر در یک رابطه عاشقانه با هم می آیند، همیشه درگیر فداکاری هستند. آیا شما با آن موافق هستید؟ آیا آنقدر آنها را دوست دارید که در مواقع لزوم نیازهای آنها را در مقابل نیازهای خود قرار دهید؟ با این راه باید موارد زیادی را بررسی کرده و نشان دهید. سازش و فداکاری نقش مهمی در روابط افراد خواهند داشت.

آیا من از او دلخور هستم؟

آیا تا به حال حس کرده اید که رابطه تان شما را عقب نگه داشته است؟ همه ما باید به خاطر عشق مصالحه کنیم، اما اگر به خاطر مصالحه هایی که برای او انجام داده اید از شریک زندگی خود رنجیده باشید، ممکن است به آرامی رابطه شما را از بین ببرد.

آیا می توانم آینده ای را با این شخص تصور کنم؟

داشتن آینده یکی از سوالات مهم برای ادامه رابطه است. زندگی خود را پنج سال بعد، ده سال بعد و سی سال بعد تصور کنید. آینده شما چگونه است؟ آیا شریک فعلی شما بخشی از آن است؟ آیا می توانید ببینید که با آنها زندگی می کنید؟ این سوالی بسیار اساسی است. چرا که ما در آینده نیاز به رابطه ای مستحکم تر داریم.

آیا من اهداف مشترکی با همسرم دارم؟

مهم نیست چقدر عشق بین دو نفر وجود دارد، اگر آنها دیدگاه یکسانی نداشته باشند و اهداف مشترکی داشته باشند، پایه و اساس زیادی برای یک رابطه پایدار وجود ندارد. شما مجبور نیستید در مورد همه چیز به توافق برسید (اینجاست که تمایل به سازش ظاهر می شود)، اما باید برای آینده ای تلاش کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد.

آیا از تعهد می ترسم از سوالات مهم برای ادامه رابطه

آیا این افکار در مورد شکستن نتیجه ترس از تعهد از جانب شماست؟ اگر ممکن است چنین باشد، به دقت فکر کنید که آیا اگر اجازه دهید این مسائل رابطه شما را خراب کند پشیمان می شوید یا خیر.

آیا معامله شکنی وجود دارد؟

وقت آن است که با خودتان صادق باشید. آیا چیزی در مورد این شخص وجود دارد که بتواند در نقطه ای از خط پایان، رابطه شما را به پایان برساند؟ آیا آنها بچه نمی خواهند، در حالی که شما همیشه آرزو دارید پدر و مادر باشید؟ اگر چیزهای بزرگی وجود دارد که به چشم نمی بینید و می دانید که می تواند بعداً شما را از هم جدا کند، ممکن است موردی برای پایان دادن به همه چیز در حال حاضر هم وجود داشته باشد. از این رو بهترین کار این است که به سوال خود با دقت بیشتری نگاه کنید.

آیا دوستان و خانواده من او را دوست دارند از سوالات مهم برای ادامه رابطه

مادرت او را دوست دارد؟ آیا بهترین دوستان شما آنها را دوست دارند؟ آنها ممکن است به طور فعال نفرت خود را ابراز نکرده باشند، اما اگر هرگز به شما نگفته اند که فکر می کنند با هم خوب هستید، ممکن است نسبت به رابطه شما محتاط باشند. با خودتان صادق باشید که چرا ممکن است چنین باشد. افرادی که بیشتر از همه ما را دوست دارند، می دانند چه چیزی برای ما بهترین است، حتی اگر در بسیاری از مواقع، ما نخواهیم آن را بشنویم. از این رو بهترین کار این است که به حس برخی افراد اعتماد کنیم.

اگر می توانستم فقط یک دکمه قرمز بزرگ را فشار دهم و رابطه را بدون هیچ یک از موارد آشفته جدایی پایان دهم، آیا این کار را انجام می دادم؟

این چیزی است که من در چند سال اخیر زیاد شنیده ام. آزمون نهایی برای اینکه بفهمید آیا باید از کسی جدا شوید این است. تصور کنید می توانید وارد اتاق شوید، یک دکمه قرمز بزرگ را فشار دهید و رابطه را تمام کنید، بدون هیچ یک از مکالمات ناخوشایند، هیچ یک از اشک ها، هیچ یک از درد دل ها و سختی های موجود. آیا شما آن را انجام می دهید؟ اگر می خواهید، پس پاسخ خود را دریافت کرده اید.

مشاوره نهایی با متخصص

ما در بخش های اصلی مقاله خود سوالات مهم برای ادامه رابطه را بیان کردیم. هنوز مطمئن نیستید که آیا باید در مورد رابطه خود بمانید یا جدا شوید؟ این تصمیم بزرگی است، به خصوص اگر مدت طولانی با این شخص بوده اید. ممکن است مفید باشد که در مورد تصمیم با یک متخصص روابط با تجربه صحبت کنید. پس چرا با یکی از کارشناسان مرکز مشاوره همکده که می تواند به شما در کشف مسائل کمک کند صحبت نمی کنید؟ شما می توانید این کار را هم به صورت حضوری و هم با مشاوره تلفنی روان شناسی انجام دهید. تمرکز بر روی خود در حین یک رابطه و در نهایت ادامه یا عدم ادامه آن به کمک روان شناسان ممکن است. متخصصان مرکز مشاوره همکده نیز در این زمینه آموزش دیده اند تا شما را در مسیر اصلی رابطه تان هدایت کنند.

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا