برای شروع رابطه با دختر چه بگوییم

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که زن و مرد ناگزیر به ارتباط هستند. بسیاری از آقایان برای چگونگی ارتباط با دختران دچار دغدغه فکری هستند. اگر آقایان در این زمینه موفق نباشند، ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.  دقت کنید، منظور ما چت و صحبت کردن صرف نیست، بلکه ارتباط دوستی و عشق یا تعاملات اجتماعی است. برقراری رابطه با جنس مخالف یک نیاز طبیعی در هر انسان است. اما، گاهی اوقات، افراد شیوه درست و مناسب ارتباط برقرار کردن را نمی دانند و می پرسند برای شروع رابطه با دختر چه بگوییم؟ و یا ممکن است در ارتباط با یک فرد خاص برایشان مشکل ایجاد شود.

ما در این مقاله به شما مهارتهای لازم را آموزش میدهیم، با ما همراه باشید.

رابطه دختر و پسر :

رابطه دختر و پسر می تواند به شکلهای مختلفی باشد.

به عنوان مثال : همکار ، همکلاسی دانشگاه ، دوست اجتماعی ، و آشنایی به جهت ازدواج ، شریک عاطفی.  آن چیزی که مهم است این است که دختر و پسر، مهارت ارتباطی در هر کدام از این سطوح را بلد باشند.

رابطه دختر و پسر چگونه باید باشد

گاهی نداشتن مهارت ارتباطی، باعث آسیب می شود. به عنوان مثال : دختر خانمی که برای کار به جایی مراجعه میکند، و در آن محل با شوخ طبعی و صمیمیت یکی از همکاران مرد مواجهه شود، ممکن است برداشتی که از رفتار آن همکار داشته باشد تمایل به رابطه با خود بداند. در حالی که این رفتار جز شخصیت آن آقا محسوب می شود و نه تمایلش به ایجاد رابطه دوستی. یا اینکه آقایی که دلسوزی و مهربانی کردن یک دختر مثلا برای در اختیار قرار دادن جزوه درسی و یا کمک کردن در یک سری موارد را به پای علاقه به خودش برداشت کند، در حالی که آن دختر شاید با فرد دیگری در رابطه باشد.

پس یک سری مسائل باید به صورت شفاف بیان شود، همانطور که قبلا اشاره شد برای شیوه برقراری ارتباط درست باید یک سری مهارتها را یاد بگیرید.

دغدغه های فکری پسران:

ارتباط با یک دختر و داشتن یک رابطه خوب، شاید دغدغه ای جذاب برای پسران به شمار بیاید. بسیاری از پسران، به دلیل تجربه های منفی در گذشته، یا نداشتن اعتماد به نفس، نمیتوانند مهارتهای ارتباطی با جنس مخالف را به کار گیرند که همین مسئله می تواند در آینده مشکلات زیادی برایشان به وجود آورد. مهارتهای ارتباطی، متاسفانه خیلی کم و به ندرت توسط سیستم های آموزشی و خانواده ها جدی گرفته می شود

برای شروع رابطه با دختر به این موارد توجه کنید :

اول خودتان رابشناسید.

اول خودتان را بشناسید و بعد برای شناخت طرف مقابل تلاش کنید. اشاره به خودشناسی برای این است که با شناختی که از خود دارید، ملاکهای خود را می شناسید و انتخاب مناسبتر و بهتری خواهید داشت، وقتی فرد مناسب را با توجه به ملاکهای مورد نظرتان انتخاب کردید، باید اقدام کنید برای شروع رابطه و آشنایی بیشتر.

هدف خود را  از رابطه مشخص کنید:

برای شروع رابطه با دختر و پیش قدم شدن برای دوستی، باید تکلیف خود را مشخص کنید.

اینکه به خود بگویید: قصدتان از ارتباط با این دختر چیست ؟

یک ارتباط دوستی ساده ،یک رابطه عاطفی، جایگزین کردن عشق سابق یا ازدواج و…. دقت کنید که تمام تلاشتان رو راست بودن و صادق بودن با خودتان باشد ، پس هدف رابطه را در ذهن خود مشخص کنید.

پیدا کردن نقاط مشترک :

مهمترین و اساسی ترین مسئله برای شروع یک ارتباط ، پیدا کردن یک وجهه اشتراک برای شروع رابطه است. این وجهه اشتراک می تواند هر چیزی مثل : علائق ، فرهنگ ، سبک زندگی و … باشد.

یافتن نقاط مشترک در رابطه پسر و دختر

خودتان باشید:

برای شروع رابطه با یک دختر ، سعی کنید خودتان باشید و همانطور که اشاره شد با صداقت پیش بروید ، به اصطلاح عامیانه، ظاهر و باطن یکی. نقش بازی کردن و به دلخواه طرف مقابل درآمدن شاید برای مدت کوتاه و گذرا او را جذب کند ولی صداقت و خودتان بودن در رابطه نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

توجه کافی داشته باشید:

دختران حتی به مسائل کوچک و کم اهمیت از نظر شما، هم اهمیت می دهند و توجه می کنند. در رابطه ، توجه کردن برای دخترها آن هم از جانب پسرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید در موقعیتهای مختلف توجه و محبتتان را بی قید و شرط نشان دهید.  گاهی اشاره کنید به خاطره مشترکی که با هم داشتید دقت کنید که یادآوری شما برای دختر، جنبه توجه را دارد.

سعی کنید حس خوب و انرژی مثبت منتقل کنید:

در برابر صحبتهایش واکنش مناسب نشان دهید، وقتی به نظرات و پیشنهادها، علائق و دغدغه هایش توجه نشان دهید حس خوبی به شما پیدا خواهد کرد. در زمانهایی از او تعریف و تمجید کنید، از یک سری رفتارها و اخلاقهایی که دارد و مورد پسند شماست، از موفقیتها و پیشرفتهایش به این شکل می توانید کم کم نظر مثبتش را نسبت به خود و رابطه تون جلب کنید.

شوخ طبع باشید:

شوخ طبعی به معنی شوخی در هر زمان و مکان نیست، دختران معمولا از پسرانی که شوخ طبع بوده و گرم برخورد می کنند، خوششان می آید و تمایل به برقراری ارتباط بیشتری دارند و از بودن کنارشان لذت می برند. لازم است بدانید که بعضی از دختران هم بنا به سلیقه شخصی خود پسران جدی را دوست دارند و به سمت آنها جذب می شوند، ولی در کل طبق تحقیقات، درصد بالایی از افراد از بودن در کنار افراد شوخ طبع لذت می برند، چون حس خوبی به آنها می دهد و باعث می شود، برای چند ساعت هم که شده دغدغه های ذهنی خود را کنار بگذارند.

احترام بگذارید:

یک دختر هر چقدر هم که نظر مثبت و خوبی نسبت به شما و رابطه با شما داشته باشد احترام گذاشتن برایش از جایگاه ویژه ای برخوردار است، حتی اکر از موضوعی ناراحت یا دلخور هستید، سعی کنید با لحن آرام و مودبانه آن را بیان کنید، چون احترام گذاشتن نشانه پختگی و بلوغ است و یکی از عوامل موثری است که باعث جذابیت شما می شود.

از ورود به مسائل خیلی شخصی و خصوصی خودداری کنید:

برای شروع رابطه با دختر، از ورود به مسائل خیلی شخصی و خصوصی خودداری کنید، خصوصا در اوایل رابطه. متاسفانه بسیاری از پسران تصور می کنند صحبت در مورد رابطه های گذشته، نشان دادن حس اعتماد و به وجود آمدن آن در دختران است، در صورتی که واقعا اینطور نیست، تاکید می کنیم که در مورد روابط شکست خورده گذشته، از دست دادن عزیزان، و هر موضوعی که فکر میکنید باعث ناراحتی دختر مورد نظرتان میشود خودداری کنید.

به رابطه هیجان بدهید:

سعی کنید با صحبت کردن در مورد موضوعات خوشحال کننده و شاد، به رابطه هیجان بدهید و حس خوب و انرژی مثبت را منتقل کنید.

به رابطه هیجان بدهید

پسران برای رابطه با دختران دقت کنید که:

انرژی عاطفی خوبی داشته باشید.

دختران تحت ناثیر مردی قرار می گیرند که انرژی عاطفی خوبی دارد اگر در مورد موضوعی صحبت می کند از خود اشتیاق نشان دهد.

شنونده خوبی باشید.

دختران جذب پسری می شوند که شنونده خوبی است. زیرا شنونده خوب بودن باعث ایجاد حس امنیت در دختران می شود.

ارتباط چشمی برقرار کنید.

سعی کنید در زمان صحبت کردن، ارتباط چشمی برقرار کنید، به این شکل احساس صمیمیت ایجاد می شود.

در مورد خواسته ها و علائقش بپرسید:

زمانی که یک دختر ببیند که شما علائقش را دنبال می کنید و از خود اشتیاق نشان می دهید، در مورد هدفها و برنامه هایش کنجکاو هستید، این را نشانه توجه و اهمیت شما نسبت به خودش می داند ولی توجه داشته باشید که در مسائلی که خیلی شخصی هستند دخالت نکنید.

از او تعریف کنید :

اگر صفات شخصیتی یا ویژگی رفتاری خاصی دارد که خوشایند شما است ، آن را به زبان آورید ، و برای آن ابراز خوشحالی کنید و مطمئن باشید این کار شما ، حس خوبی را به او منتقل می کند.  این مورد را هم دقت داشته باشید زیاد غلو یا چرب زبانی نکنید.

از او نظر خواهی کنید:

گاهی برای حل مسئله ، انجام دادن کاری و یا تصمیم گیری برای موضوعی، از او مشورت و راهنمایی بگیرید.

پیام های عاشقانه بفرستید

پیامهای محبت آمیز بفرستید:

پیامهای دوستانه و محبت آمیز و در عین حال محترمانه، به شما کمک می کند به دختر مورد علاقه تان نزدیک تر شوید، گاهی در پیامهایی که ارسال می کنید به موصوعات جالب و هیجان انگیز اشاره کنید.

با رعایت مواردی که به آن پرداختیم می توانید رابطه خوبی را شروع کنید لازم به ذکر است که ارتباط برقرار کردن با هر فردی، با توجه به شرایط محیطی و فرهنگی و همینطور میزان آشنایی که بین افراد وجود دارد می تواند متفاوت باشد.

سخن اخر با شما دوست عزیز

اگر در برقراری ارتباط با دختران مشکل دارید، یا اعتماد به نفس لازم برای شروع یک رابطه را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره روابط عاطفی از روانشناس متخصص رابطه کمک بگیرید.

برای شروع رابطه با دختر از مشاور کمک بگیرید

سمیه نادیان

2/11/1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا