با دختران چگونه صحبت کنیم

در این مقاله از وب سایت همکده می خواهیم بدانیم با دختران چگونه صحبت کنیم؟ صحبت با بچه ها نیاز به اطلاعات دقیق و ویژه ای دارد. در عین حال برخی اوقات نیاز به مشاوره با مشاوران است.

با دختران چگونه صحبت کنیم؟

نحوه صحبت کردن با دختران را در ادامه بیان می کنیم.

با دختران چگونه صحبت کنیم

صحبت کردن با دخترتان در مورد موضوعات حساس چیزی است که بسیاری از مادران از آن می ترسند. اما لزومی ندارد که جلسه ی رسمی باهم داشته باشید. صحبت در مورد موضوعات خاص نباید در یک جلسه ی رسمی باشد. این گام ها را دنبال کنید تا بتوانید در مورد موضوعاتی که با دختر خود مشکل دارید باهم صحبت داشته باشید.

  • از سنین کم صحبت کردن با دخترتان را شروع کنید.

صحبت کردن با دختر نوجوان شما در مورد موضوعات مهم باید سال ها قبل از اینکه او به سن بلوغ رسیده باشد شروع شود. مهم ترین چیز برای والدین این است که مرتبا گفتگوهای کوتاهی با دختر خود داشته باشند، نه یک مصاحبه ی طولانی و خسته کننده. با موضوعاتی متناسب با سن دخترتان از سنین کم این صحبت ها را شروع کرده و با توجه به بلوغ او در موضوعات پیش بروید، خصوصا بین سنین یازده تا چهارده سالگی.

  • با دختران چگونه صحبت کنیم؟ – وقتی با دخترتان صحبت می کنید رک و روراست باشید.

بر اساس گفته های روان شناسان و متخصص در امور سلامت روان روراست بودن با دخترتان کمک می کند او با شما حرف بزند.

اگر والدین بتوانند قضاوت نکرده و ذهنی باز داشته باشند، کودکان بیشتر تمایل خواهند داشت نزد آن ها رفته و صحبتی داشته باشند. زمانی که والدین سوالات خود را به شکل اتهامی از دختر خود می پپرسند کودک بین خود و والدینش دیواری خواهد ساخت. سوالاتی باز و ساده مانند ” این روزها در مورد دوستانت چه حسی داری؟ ” به جای ” دیشب در مهمانی چه اتفاقاتی افتاد؟” باعث می شود فرصت بیشتری برای صحبت کردن باهم داشته باشید.

به اشتراک گذاشتن تجربیات خودتان نیز می تواند در زمان صحبت کردن با دخترتان به شما کمک کند. مادران وقتی اطلاعات کافی – نه خیلی زیاد – از دوران نوجوانی خود را با دخترشان در میان بگذارند می توانند برای او تبدیل به یک مدل شخصیتی شوند. مسائل شخصی را با آن ها در میان بگذارید، بدون اینکه چیزهایی که مناسب سن شان نیست را بیان کنید.

  • تعادلی میان مادر و دوست بودن با دخترتان پیدا کنید.

با دختران چگونه صحبت کنیم؟ برای اغلب مادران، خط و مرز میان یک دوست و یک شخصیت مسلط مرزی بسیار باریک است، خصوصا در طول سال های نوجوانی دخترشان.

IFrame متخصصان می گویند حفظ کردن تعادل در این بین اصلا کار ساده ای نیست اما باید بدانید یک دختر نوجوان بیشتر از یک دوست ساده نیاز به راهنمایی های شما دارد.

این یعنی باید بدانید باید در ابتدا والدین بوده و بعد برای او یک دوست باشید. در کل هرچه بیشتر به او گوش داده و سعی کنید دلیل پنهان برای ترس ها، نگرانی ها یا دیگر احساسات مشکل ساز فرزند خود را درک کنید ساده تر می توانید به راه حلی با هم برسید. عصبانی شدن و پرخاشگری در اغلب موارد تاثیری نخواهد داشت و در این شرایط اصلا نمی توانید دوستی برای دختر خود باشید.

تلاش زیاد برای دوست بودن می تواند نتیجه ی معکوسی داشته باشد. گاهی والدین تلاش سختی دارند تا بتوانند به دختر خود خیلی نزدیک شوند و در نتیجه بتوانند در جریان جزئیات دنیای او قرار بگیرند. اما اغلب کودکان دوست دارند دنیای خود را از والدینشان جدا کنند. آن ها می خواهند والدین برای موضوعات مرتبط به والدین در کنارشان حضور داشته باشند اما نمی خواهند همیشه والدین در دنیای شخصی ان ها وارد شوند.

والدین خوب می توانند گه گاه محرم و هم راز دختر خود باشند و در عین حال هنوز هم قدرت داشته و مرزهای سالمی را ایجاد کنند. اولین و مهم ترین نکته برای مادران و دختران داشتن رابطه ی نزدیک و دوست داشتن یکدیگر است، در نتیجه دختر احساس امنیت، نزدیکی مطمئن، با ارزش بودن، احترام و مراقبت شدن دارد.

  • با دختران چگونه صحبت کنیم؟ – با دخترتان محدودیت هایی داشته باشید.

شاید برای شما سخت باشد که بدانید در زمان حرف زدن با دختر نوجوان خود باید تا چه حد سرسخت یا آسان گیر باشد. شما می خواهی بدون تحریک کردن سرکشی او، تشویق به مسئولیت پذیری کنید. گذاشتن محدودیت ها می توانند این احساس گیجی را برای هردو شما از بین ببرد.

اغلب روان شناسان والدین را تشویق می کنند تا از سنین کم محدودیت هایی گذاشته و برای او مشخص کنند که در صورت عبور از این مرزها چه عواقبی به دنبالش خواهد بود. صحبت کردن با کودکان راهی دلسوزانه است که باید با ذهنی باز باشد. شاید از کار اشتباه نوجوان خود اطلاع داشته باشید. می توانید بگویید ” من می دانم چه اتفاقی افتاده است و این چیزی نبود که من انتظار ان را از تو داشتم”

IFrame در حقیقت پارامترها رفتاری باعث ایجاد امنیتی می شود که دختر نوجوان شما به دنبال ان است. بخشی از یک رابطه ی دوست داشتن امنیتی است که زمانی ایجاد می شود که مادران مرزها و محدودیت هایی را مشخص کرده باشند. بنابراین مادران باید به گذاشتن قوانین و مرزهایی به عنوان والدین دقت داشته باشید زیرا این انعکاسی از علاقه ی آن ها و ارتباط خوبشان با دختر است.

  • در زمان صحبت کردن با دختر خود به جزئیات توجه کنید.

وقتی در مورد موضوعی با دختر خود حرف می زنید شاید او از شما بخواهد این موضوع را تمام کنید، چه به شکل شفاهی یا با رفتاری دیگر. مراقب این نشانه ها باشید. اگر او گیج شده، ساکت شده یا می خواهد از شما دور شود بهتر است موضوع را تغییر داده و در زمانی دیگر به موضوع اصلی برگردید.

از صحبت کردن در مورد موضوعی خاص و با جزئیات نترسید. اغلب والدین تشویق می شوند تا زمانی که نوجوانشان بگوید ” دیگر بس است ” به صحبت خود ادامه دهند. اگر موضوع صحبت را خیلی کلی نگه دارید از برای سوال کردن زیاد احساس راحتی نخواهد داشت.

  • با دختران چگونه صحبت کنیم؟‌ – باهم راه حل پیدا کنید.

این مورد زمانی بهترین تاثیر را خواهد داشت که در هنگام وجود اختلاف نظر مادر و دختر در کنار هم نشسته و با هم به نوعی مشکل را حل کنند.

بگذارید زمانی که در مورد مشکلی که دخترتان دارد صحبت می کنید او بتواند نظرات خود را درست بیان کند. نوجوانان نیاز به مقداری راهنمایی دارند اما در عین حال می خواهند بخشی از راه حل باشند – نه اینکه تنها به ان ها بگویید راه حل مشکلشان این است.

  • برنامه های خاصی در خانواده داشته و او را تفریح ببرید تا تشویق به حرف زدن شود.

با دختران چگونه صحبت کنیم؟ اهمیتی ندارد چقدر برای این کار حس می کنید آماده اید، صحبت کردن در مورد موضوعات جنسی، مواد، الکل و احساسات با دخترات می تواند باعث شود احساس اضطراب داشته باشید. اما راه هایی هستند که بتوانید یخ میان خودتان را آب کنید.

برنامه هایی برای خانواده داشته باشید، مانند شام در جمعه شب ها. اگر این کارها را از سنین کم شروع کنید فرزند شما در طول سنین نوجوانی نیز می خواهد به ان ادامه دهد.

اگر فرزند شما خواهر یا برداری دارد کارهایی را انجام دهید که تنها مادر و دختر بتوانند از آن لذت ببرند: خرید کردن، مانیکور ناخن ها، دیدن یا فیلم یا برنامه ی تلویزیونی، پختن شام و …

زمان رانندگی در ماشین نیز فرصتی عالی است تا باهم صحبت کنید زیرا نیازی نیست ارتباط چشمی داشته باشید. یک سفر شبانه نیز می تواند راهی عالی برای حرف زدن باشد زیرا باعث می شود نوجوان شما از گروه هم سالان خود دور شود. این سفر باید برای او هیجان انگیز باشد.

برخی فعالیت ها در کنار نوجوان شما می تواند علاوه بر ایجاد زمانی مثبت در کنار هم باعث پرورش چیزهای خوب دیگر نیز شود. سعی کنید در کنار هم آشپزی داشته باشید، ظرف های سفالی را رنگ کنید، به فعالیت هایی در بیرون از خانه بپردازید، برای کاری که متناسب با سن او باشد داوطلب شوید، با هم بیرون غذا خورده یا خرید بروید. می توانید در کنار هم در فعالیت های اجتماعی شرکت داشته باشید.

با دختران چگونه صحبت کنیم | مرکز مشاوره همکده
  • از رسانه های اجتماعی به عنوان محرکی برای صحبت با دختر خود استفاده کنید.

اگر بیلبورد یا چیزی را در تلویزیون دیدید که پیام درست یا غلطی را می فرستاد می توانید از دختر خود بپرسید ” در مورد این مطلب چه فکر می کنی ” اگر برنامه هایی را همراه با هم می بینید فرصت زیادی برای صحبت کردن خواهید داشت.

فکر نکنید فرصت خاصی برای این کار لازم است. مکالمه با دختر نوجوان خود را به عنوان بخش داخلی زندگی در کنار هم تعریف کنید. می توانید در هر روز از سال حمایتی که او نیاز دارد را برایش تامین نمایید.

چیزهایی که نباید به دختر نوجوان خود بگویید.

با دختران چگونه صحبت کنیم
  • تو خیلی خودخواه هستی

همه ی نوجوانان مجذوب خود هستند. شاید این برای شما خیلی آزاردهنده باسد اما اینکه نوجوان دختر شما زیاد به خودش فکر کند چیزی کاملا عادی است. سعی کنید یک مدل شخصیتی برای او باشید و در مورد اهمیت همدلی با او صحبت کنید اما انتظار جادو و معجزه نداشته باشید. این خصوصیت مقتضی سن کنونی اوست پس مرتبا آن را به زبان نیاورید.

  • اینقدر وضعیت بی ثبات نداشته باش

او نمی تواند. دختر شما حجم بالایی از هورمون ها را تحمل می کند که باعث می شوند یک لحظه بی دلیل بخندند و لحظه ای بعد در خودش باشد. خبر خوب اینکه اگر او ناراحت ست این حس می گذرد. به یاد داشته باشید او نمی تواند در این مورد کمکی کند و اشاره ی شما به این ناپایداری خلقی تنها باعث رنجش او خواهد شد.

  • تو لباس های مناسبی نمی پوشی

دختران نوجوان به شکلی لباس می پوشند که می تواند کلیشه های جنسی منفی را در ذهن شما تداعی کند.

  • تو خیلی زیبا هستی

سعی کنید تعریف های خود را به سمت شخصیت و کارهایی برگردانید که از جانب او هستند نه اینکه تنها حس کند خیلی زیباست.
  • با دختران چگونه صحبت کنیم؟‌ – ایرادی نداری

شاید این جمله از نظر شما حمایتی باشد اما مسلما یک اشتباه است. به دختر خود بهانه برای تلاش نداشتن ندهید. ایرادی ندارد به او بگویید برای موفقیت در ریاضی باید بیشتر تلاش کند اما جملاتی منفی که همراه با همدلی هستند تنها باعث می شوند او دیگر تلاش نکند. نقاط ضعف یا مشکلات خود را به دخترتان منتقل نکنید، زیرا مسیر او برای موفقیت کاملا متفاوت از شما می تواند باشد.

  • من از دوستان تو خوشم نمی آید.

دختران نوجوان کاملا اجتماعی بوده و به دوستان خود اعتماد دارند. در واقع آن ها در حال تغییر بوده و می خواهند تکیه کردن تنها بر خانواده را عوض کرده و شبکه ی حمایتی خود را گسترش دهند. از این رو انتقاد از دوستان او برایش به معنای انتقاد از خودش است. سعی کنید صحبت های منفی در مورد دخترهای دیگر در گروه دوست های او نداشته باشید، حتی زمانی که او از دستشان ناراحت است. به هرحال در این سن او تغییر می کند: دشمن اصلی او شاید فردا بهترین دوستش باشد و برعکس.

منابع
workingmother.comwebmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا