کار آفرینی چیست؟

همه افراد به خصوص مدیران شرکت های مختلف، دوست دارند در کار خودشان موفق و پیروز باشند. موفقیت و پیروزی خصوصا در زمینه های شغلی به سادگی به دست نمی آید و نیازمند تلاش زیاد، داشتن افراد مجرب در محل کار و ایجاد کار آفرینی است. هیچ شرکتی نمی تواند همیشه و همه جا از یک سری ایده عادی و تکراری خودش استفاده کند بنابراین برای ایجاد تنوع و ایده های بهتر نیاز به کار آفرینی دارد. ما امروز می خواهیم بدانیم که کار آفرینی چیست و چه تاثیری بر کار افراد می گذارد. برای یادگیری تکنیک های کارآفرینی می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

تعریف کار آفرینی

شخصی به نام جوزف شومپیتر کار آفرینی را این گونه تعریف می کند: انگیزه اساسی که موتور سرمایه را در حرکت نگه می دارد از کالاهای مصرف کنندگان جدید ناشی می شود ، روش های جدید تولید و حمل و نقل ، بازارهای جدید … بی وقفه از درون متحول می شود ، بی وقفه یک مورد قدیمی را تخریب می کند ، و بی وقفه ایجاد یک ایده جدید می کند. این روند جدید خلاق واقعیت اساسی سرمایه داری است.

 گروهی از کارآفرینان که به عنوان نمونه ای از کارآفرینی در عمل دور یک میز در یک تجارت جدید کار می کنند کارآفرینی به مفهوم توسعه و مدیریت یک سرمایه گذاری تجاری به منظور کسب سود با انجام چندین ریسک در دنیای شرکت ها اشاره دارد. به بیان ساده ، کارآفرینی تمایل به شروع یک کار جدید است. کارآفرینی نقش مهمی در توسعه اقتصادی بازار جهانی در حال گسترش داشته است.

یک کارآفرین معمولاً به عنوان یک مبتکر دیده و درک می شود. مهارت های مورد نیاز برای کارآفرینی موفق ، نوآوری و توانایی خلاقیت برای تولید ایده های جدید برای یک کار تجاری است. یک کارآفرین برای دستیابی به حداکثر سود خود باید از کیفیت رهبری و احساس قوی کار گروهی یکپارچه برخوردار باشد.

انواع کار آفرینی

اکثر مردم ممکن است تصور کنند که اصطلاح کارآفرینی یک معنی واحد دارد. با این حال ، همانطور که قبلا ذکر شد ، این اصطلاح کاملاً الاستیک است و دارای طیف وسیعی از معانی مختلف است. دو محبوب ترین نوع کارآفرینی ، کارآفرینی شرکت های نوپا و کارآفرینی مشاغل کوچک است.

انعطاف پذیری

مزیت داشتن حداکثر کنترل بر کاری که انجام می دهید اغلب می تواند به شما کمک کند حداکثر سود را ببرید. شخصیتی معتبر در محل کار خود اغلب به مزایای شخصی و شغلی منجر می شود. انعطاف پذیری یکی از مزایایی است که افراد معمولاً در شغل حرفه ای خود به دنبال آن می گردند و در کارآفرینی این مزیت به راحتی حاصل می شود.

تنوع

یکی از جنبه های عالی کارآفرینی این است که همه کارآفرینان از داشتن ایده های متنوع که ممکن است در بازار جهانی بی نظیر باشد نیز از این مزیت برخوردار هستند. با داشتن طیف متنوعی از ایده ها ، با توجه به چشم انداز کارآفرینی خود ، می توانید حداکثر بهره را از ایده های ارائه شده خود ببرید. کارآفرینی به عنوان گزینه شغلی برای هر علاقه مند به دنیای شرکت ها ، شروع کار خود می تواند ایده قابل توجهی باشد. داشتن کنترل بر کاری که انجام می دهید کاری است که بسیاری از افراد در مسیر شغلی خود آرزو می کنند. بنابراین ، کارآفرینی یک گزینه شغلی عالی برای کسانی است که مایلند نام خود را در دنیای شرکت ها بنشانند.

جستجوی رهبری با کیفیت یک روند در حال انجام است که از چند قرن گذشته در عمل وجود دارد. نیاز به یک رهبر خوب یکی از عواملی است که منجر به تکامل کارآفرینی شده است. گذشته از این ، چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که منجر به آغاز و افزایش اهمیت کارآفرینی می شود.

تجارت در کار آفرینی

با پیشرفت در ارتباط بین کشورها و بهبود حمل و نقل ، روند تجارت آغاز شد. این زمانی بود که مردم بیشتر و بیشتر استقلال می یافتند که منجر به موفقیت در تجارت می شد. همچنین اعتقاد بر این است که بازرگانان اولین کارآفرینان بودند.

کار آفرینی و ظهور جوامع پایدار و متخصص

هنگامی که تعداد بیشتری از افراد در اجتماعات پایدار مستقر می شوند و به صورت گروهی زندگی می کنند ، تغییر اساسی در سبک زندگی آنها مشاهده می شود. این واقعیت که هر قبیله یک رهبر فردی داشت که در یک کار تخصص داشت ، قابل چشم پوشی نیست. هر رهبر متخصص در یک کار خاص به سرعت بخشیدن به نوآوری و توسعه کیفیت رهبری در افراد کمک می کند. کیفیت رهبری همان چیزی است که باعث می شود کارآفرینان امروز در کارآفرینی بسیار موفق باشند.

شکل گیری بازارها

با افزایش تجارت و شکل گیری و ایجاد بازارهایی در سرتاسر جهان ، نیاز به ایده های بهتر و ویژگی های رهبری اهمیت بیشتری پیدا کرد. کارآفرینان اولیه (بازرگانان و تجار) برای کسب سود بیشتر در معاملات ریسک می کردند. با این حال ، با افزایش بازارها و نیازهای مردم ، نوآوری و تجارت به عنوان یک جنبه مهم در نظر گرفته شد و افراد بیشتری با درگیر شدن در این زمینه ریسک می کردند. این زمانی بود که اولین کارآفرینان برای کنار آمدن با رقابت فزاینده و کسب سود بیشتر ، خارج از چارچوب فکر می کردند.

نیاز به مسیر شغلی مستقل

 با افزایش جمعیت ، نیاز به انتخاب مسیر شغلی و به دست آوردن شغل برای حل و فصل مناسب پیدا شد. به دلیل کمبود مشاغل خوب و افزایش تعداد مشاغل نامناسب ، افراد بیشتری می خواستند شغلی مستقل انتخاب کنند.

هدف ها و کاربرد های کار آفرینی

انتخاب مسیر شغلی به منظور کسب سود طولانی مدت مهمترین دلیل انتخاب افراد برای کارآفرینی است. حفظ منبع درآمد مطمئن بهترین و مهمترین راه برای ایجاد یک شغل پایدار است. با توجه به این نکته ، رئیس بودن خود و داشتن چیزهایی در کنترل خود ، خواسته های اکثریت مردم است. برای برآوردن این نیاز ، کارآفرینان تجارت خود را برای کنترل شغل خود شروع می کنند.

بیشتر افرادی که در دنیای شرکت ها کار می کنند قادر به تحقق خواسته های خود نیستند. داشتن فرماندهی و اقتدار در مورد نوع کاری که می خواهید انجام دهید ، مزیتی است که اکثر کارآفرینان در تجربه کارآفرینی موفق خود دارند. بهترین جنبه حضور در بازار جهانی به عنوان یک کارآفرین این است که آنچه را می کارید برداشت می کنید. این بدان معنی است که همه کارآفرینان قادر خواهند بود از سخت کوشی خود بهره مند شوند.

کنترل و استقلال

تنها هدف از انتخاب کارآفرینی به عنوان یک مسیر شغلی این است که شرکت خود را کنترل کنید ، یک رهبر مستقل از تیم خود باشید و دقیقاً آنچه را که در محل کار شما وجود دارد انتخاب کنید. کارآفرینی مزیت تصمیم گیری صحیح را که به بهترین شکل ممکن به نفع آنها باشد ، برای کارآفرینان فراهم می کند. این یک فرصت عالی برای مستقل بودن و شکل دادن به حرفه خود به روشی است که هر کارآفرینی ترجیح می دهد.

تقاضا برای ایده های نوآورانه

با چنین فناوری پیشرفته و تقاضای روزافزون بازار برای ایده های نوآورانه در دنیای شرکت ها ، بسیاری از افراد را به عنوان کارآفرینان مشتاق شکل داد. تنها هدف ارائه ایده های نوآورانه تر در دنیای شرکت ها به امید کسب سود منجر به افزایش مشاغل جدید شد. با داشتن حداکثر افراد درگیر دستیابی به یک مکان قابل احترام در دنیای شرکت ها ، کارآفرینان با ارائه ایده های نوآورانه برای بازار ، خلاقیت بیشتری پیدا می کنند. حتی اگر بیشتر کارآفرینان هدف اصلی خود را برای سود بردن از خود و تجارت خود داشتند ، با این حال ، تأثیر بسزایی در گسترش دنیای شرکت ها داشت.

چشم انداز مدرن کار آفرینی

در کنار برخی از رشته های دیگر ، مطالعه کارآفرینی نیز راه خود را به عنوان یک زیرشاخه مهم در بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها هموار می کند. این بدان معنی است که جوانان علاقه زیادی به دنبال کارآفرینی به عنوان یک مسیر شغلی دارند. به همین دلیل چندین دوره مربوط به کارآفرینی معرفی شده است. مانند هر رشته مهم و محبوب دیگر ، کارآفرینی نیز به سرعت در حال رشد است. امروزه تعداد بیشتری از افراد طرفدار استقلال در مشاغل حرفه ای خود هستند و بنابراین انتقادات کمتری برای هر کارآفرین مشتاق وجود دارد.

کار آفرینی و رسانه های اجتماعی

زندگی در عصر رسانه های اجتماعی اگر کارآفرینی را به عنوان شغل خود انتخاب کرده باشید مطمئناً مزایایی دارد. کارآفرینان مدرن این مزیت را دارند که تجارت خود را گسترش دهند و با کمک رسانه های اجتماعی به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنند. این در نهایت فرصتی را برای هر کارآفرینی فراهم می کند تا راه خود را به بازار جهانی باز کند. کارآفرینی در دنیای مدرن چیزی است که هر فرد مستقلی با کیفیت رهبری انتخاب می کند.

کارآفرین نوین و امروزی

با ظهور عصر رسانه های اجتماعی و فناوری های پیشرفته ، کارآفرینی پیچیده تر شد. حتی اگر ایده ها و تکنیک های مختلفی وجود داشته باشد که ممکن است در فعالیت های کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرد ، این به نوعی زندگی یک کارآفرین را آسان نمی کند بنابراین ، در کارآفرینی ، مزایای بسیاری که ممکن است توسط یک کارآفرین کسب شود ، با چند معایب نیز همراه است.

منابع
101entrepreneurship.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا