درباره طلاق عاطفی چه می دانید؟

طلاق عاطفی یک مکانیسم روانی است که برخی از زوج های جوان وقتی احساس می کنند که ازدواج تهدیدی برای رفاه و آرامش زندگی آنهاست، از آن استفاده می کنند. هنگامی که شما به طرز عاطفی از همسر خود طلاق می گیرید. احساسات خود را از او جدا کرده اید و دیگر حسی به او ندارید. برای برخی از زوج ها، این اتفاق قبل از طلاق واقعی اتفاق می افتد. برای برخی دیگر اما، این اتفاق تا پس از روند طلاق واقعی اتفاق نمی افتد.

اکثر طلاق ها یک طرفه هستند. به ندرت، زن و شوهر با هم یکجا می نشیند و تصمیم می گیرند تا طلاق بگیرند. به طور معمول، زوجی که قبلا تقاضای طلاق عاطفی کرده است درخواست طلاق واقعی را نیز می دهد. زن یا شوهر درخواست دهنده طلاق؛ “طلاق عاطفی” را به نتیجه رسانده و اکنون قصد دارد تا به صورت قانونی از همسر خود جدا شود.

درباره طلاق عاطفی چه می دانید؟

برخی از همسران سال ها با فاصله احساسی و دوری از یکدیگر از لحاظ عاطفی مبارزه می کنند تا اینکه متوجه شوند که طلاق بهترین راه حل است. یک زوج ممکن است به دلایلی متفاوت از نظر احساسی از یکدیگر جدا شوند. این نوع از طلاق یک روش استدلال ذهنی است که به زوج ها اجازه می دهد که مرزهای خود را زمانی که احساس می کنند آسیب می بینند یا ازدواج برای آنها ناامن شده است حفظ کنند.

طلاق عاطفی یک زوج کمک می کند تا یک فرد احساس یکپارچگی روحی را در صورت مواجه با موقعیتی احساسی حفظ کند. اساسا طلاق عاطفی برای برخی از طلاق های قانونی پیش می آید زیرا آنها احساس نیاز به عقب نشینی و حفاظت از خود را که ناشی از مشکلات ازدواج است را دارند.

زوج هایی که پس از طلاق قانونی هنوز با احساسات خود درگیر هستند و از جدایی راضی نیستند؛ مهم نیست که چه نقشی ایفا می کنید، شما باید با پایان یافتن ازدواج خود دیگر درگیر آن نباشید و شروع به یک زندگی جدید در جامعه کنید و خود را به عنوان یک فرد جدید و جدا از همسر قبلی خود بپذیرید.

خصوصیت زوج هایی که به جدایی تمایل دارند.

درباره طلاق عاطفی چه می دانید؟

پس از گذراندن سال ها تلاش برای ارتباط و شکست یافتن آن، می تواند ناامید کننده باشد و آنان دیگر امیدی به ادامه ندارند.

مقدار زیادی از وقت طرفین برای فرار از خانه و برای دوری کردن از محیط پر تنش خانه و رهایی از این ازدواج ناموفق می باشد. تحریک پذیری و بی تابی و تلاش های زوج دیگر برای نجات ازدواج بی نتیجه می ماند.

این زوج ها از خود علاقه نشان می دهند که روند طلاق را به سرعت ادامه پیدا کند و سرعت پذیرد.

خصوصیت زوج هایی که از جدا شدن راضی نیست.

  • او از این تصمیم شوکه است و تصوری از مشکلاتی که دیگری دارد را برای خود متصور نیست.
  • به دنبال راه هایی برای نجات ازدواج خود است.
  • اغراق می کند، اغلب التماس می کند و برای داشتن یک شانس دیگر دعا می کند.
  • رفتار های عجیب و غریبی مانند رفتن پیش فال گیر و غیره از خود نشان می دهد.
  • احساس اضطراب و ترس از آینده دارد.
  • تلاش می کند تا روند طلاق را به تاخیر بیاندازد و برای ازدواج و همسرش مجددا تلاش کند.

تلاش برای کنترل احساسات

درباره طلاق عاطفی چه می دانید؟

غریزه یک همسر که از جدایی خود ناراضی است آن است که وضعیت کنونی را کنترل کند. این افراد نتوانسته اند تا وضعیت را به درستی تشخیص دهند و بفهمند که نشانه هایی وجود دارد که این ازدواج در معرض خطر می باشد و همچنین نتوانسته اند تا به این نشانه ها پاسخ مناسبی بدهند. برعکس پاسخ آنها موجب دور شدن همسرشان از آنها شده است.

آنها می خواهند کاری انجام دهند یا چیزی بگویند که همسرشان را به ازدواج عاطفی باز می گرداند. با توجه به ترس و احساس که همراه با از دست دادن کسی که دوستش دارید ممکن است به شما دست دهد، همسر ناراضی از جدایی خود اغلب موجب اخلال افتادن در روند طلاق می شود که این امری بی فایده است چرا که دیگر فرد مقابل تصمیم خود را گرفته است.

مهم است که درک کنیم که یک فردی که از همسر خود جدا می شود یک شیطان نیست و به او به این دید نگاه نکنیم. او تنها کاری که می کند فرار از درد و رنج گرفتار به آن است. آنها به دنبال فرار از وضعیتی هستند که موجب آسیب و درد می شوند.

خواسته ها و نیازهای خود را نمی توان با رفتار غیر عقلانی و عجیب و غریب کنترل کرد. بهترین چیزهایی که برای همسرتان می تواند انجام دهد این است که با این واقعیت برخورد کنید. که فقط بتوانید کنترل احساسات خود را به دست بگیرید. همچنین بر احساسات طرف مقابل خود نیز آگاهی پیدا کنید. بدانید که چرا خود یا دیگری به این تصمیم رسیده اید که از هم جدا شوید. در این صورت روند طلاق قانونی بعد از طلاق عاطفی برای شما و همسرتان با آسودگی بیشتری همراه است.

منابع
mydomaine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا