غم و اضطراب پس از جدایی

شما و شریک زندگی تان از هم جدا شده اید. اکنون شما نمی توانید بخوابید، نمی توانید غذا بخورید، نمی خندید، وقتی دیگران به نظر می رسد در اطراف شما خوشحال هستند احساس ناراحتی می کنید. حتی اگر جدایی تصمیم شما بوده باشد، با پایان یافتن رابطه، این تعدیل نتیجه خود را می دهد. جدایی می تواند فردی را که از سلامت روانی پایدار بسیار راضی است به پوستی افسرده و مضطرب از خود سابق تبدیل کند و اگر دچار اختلال اضطراب، مسئله سو مصرف مواد یا اضطراب اجتماعی هستید، ایجاد ثبات در آن حتی دشوارتر است. در این مقاله ما در ارتباط با غم و اضطراب پس از جدایی صحبت می کنیم . اگر دچار این چنین مشکلی شده اید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

خطرات افزایش مبارزات پس از جدایی

اگر می دانید که از قبل مشکلات ذهنی زیر را دارید، بلافاصله اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا از چرخش اضطراب پس از جدایی جلوگیری شود.

سو مصرف مواد

 سو مصرف مواد عصای متداول در این زمان ها است، و اگر قبلاً با آن دست به گریبان بوده اید یا با سلامت روانی دست به گریبان هستید، سو مصرف مواد ممکن است آشفتگی عاطفی عمیق تری ایجاد کند. بهتر است فوراً اقداماتی را انجام دهید تا از سو مصرف بالقوه مواد جلوگیری شود. این باعث می شود که سلامت روان شما به شدت از کنترل خارج نشود.

افسردگی مزمن

اگر قبلاً افسردگی داشته اید، حتی اوقات خوب می تواند این احساس را برای شما ایجاد کند که احساس خوشبختی زیادی ندارید. جدایی می تواند باعث ایجاد یک بحران کامل سلامت روان همراه با استرس آسیب زا شود.

اضطراب اجتماعی

آیا شما به شدت درون گرا هستید و اضطراب اجتماعی دارید؟ اگر در خارج از خانه خود به فعالیت هایی مشغول هستید، با همراهی دوست خوب یا عزیزانتان به دنبال حمایت عاطفی باشید. تن دادن به اضطراب اجتماعی می تواند منجر به انزوایی شود که با تسلیم در مقابل ضعف سلامت روانی، تمام تلاش شما برای حرکت را دشوارتر می کند. در صورت تلاش برای غلبه بر اضطراب اجتماعی با بیرون رفتن با دوستان، به خصوص در مورد سو مصرف مواد مراقب باشید. اضطراب شما ممکن است سو مصرف مواد را تحریک کند.

اختلال اضطراب و غم و اضطراب پس از جدایی

غم و اضطراب پس از جدایی

داشتن یک اختلال اضطرابی مانند گرفتن اضطراب اجتماعی و تقویت آن تقریباً در هر شرایط خاصی موجود است. این شایع ترین اختلال سلامت روان در بسیاری از کشور ها است و بیش از 18 درصد از مردم را درگیر می کند، اما فقط حدود یک سوم آن ها تحت درمان قرار می گیرند. اگر مستعد حملات وحشت هستید، ممکن است از قبل آگاه باشید که باید از مکانیسم های مقابله ای برای سلامت روان خود استفاده کنید تا در اسرع وقت از غم و اندوه خود عبور کنید.

اختلالات خوردن

 استرس ناشی از جدایی باعث می شود که بیشتر ما یک دوره بی نظمی در غذا خوردن داشته باشیم. این که بیشتر غذا بخوریم یا کمتر، به مرحله عزاداری و شرایط فردی بستگی دارد. اما افراد مبتلا به اختلالات خوردن ممکن است این میزان را بیش از حد تجربه کنند. اگر متوجه شدید اختلال در خوردن شما در حال لغزش است، می توانید از خدمات بهداشتی برای مداخله در برنامه های تغذیه ای استفاده کنید در حالی که به دنبال پشتیبانی بهداشت روانی نیز هستید.

اختلال شخصیت

 افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی برای سازگاری با تغییرات تلاش می کنند، بنابراین جدایی می تواند به راحتی باعث بحران سلامت روان شود. بهترین راه برای مقابله با جدایی استفاده سریع از تکنیک های مقابله و جستجوی خدمات بهداشت روان است. آن ها می توانند با انجام فعالیت هایی که سالم هستند اما باعث حواس پرتی می شوند، خطر را کاهش دهند.

چگونه می فهمیم که نیاز به پیگری مشکلات غم و اضطراب داریم؟

احساس غمگینی امری طبیعی است اما از کجا می دانید که خیلی زیاد است و نیاز به مداخله دارید؟ به دنبال پرچم های قرمز زیر باشید:

انزوای اجتماعی

خوب است که یک روز به خودتان وقت بدهید و خود را در احساسات خود غرق کنید. این در واقع برای سلامت روان شما مفید است. اما اگر چند روز را در خانه خود گذرانده اید، اضطراب اجتماعی و افسردگی احتمالی شما از مرزهای سالم خارج می شود. یک اختلال اضطراب اجتماعی با بیرون نرفتن تشدید می شود.

حملات هراس و غم و اضطراب پس از جدایی

 اگر خود را دچار حملات وحشت کنید اضطراب شما پس از جدایی تسریع می شود. ممکن است مسائل مربوط به سلامت روان شما به سرعت در حال رشد باشد و زمان مناسبی است که با تعیین وقت قبلی برای خدمات بهداشت روان، به دنبال مداخله باشید. اگر در تلاش برای ترک خانه هستید، به دنبال کمک برای سلامت روان خود نیستید – می توانید به دنبال یک درمانگر آنلاین باشید.

افکار و احساسات مسابقه ای

این نشانه ای از یک مسئله بزرگتر در سلامت روان است، قطعاً از اضطراب یا یک اختلال اضطرابی نشات می گیرد.

سو مصرف مواد

 این موضوع قبلاً مورد توجه قرار گرفته است و شما به خوبی می دانید که سو مصرف مواد در صورتی مسئله ای است که قبلاً برای شما و سلامت روان شما مشکل ساز شده باشد.

نکات مهم برای کنار آمدن با غم و اضطراب پس از جدایی

برای کنار آمدن با غم و اضطراب بعد از جدایی، نکات مهمی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. با این حال شما برای بهبود شرایط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

اهداف رابطه خود را ارزیابی کنید.

غم و اضطراب پس از جدایی

در این بخش یک راه عالی برای مقابله با جدایی وجود دارد.  شناسایی تمام راه هایی که این رابطه همان چیزی نیست که شما می خواستید. آیا شریک زندگی شما احساس طرد شدن را برای شما ایجاد کرد؟ احساس می کنید در بحران میانسالی به سر می برید و رابطه از ابتدا فکر بدی است؟ آیا آنها سو مصرف مواد داشتند یا مشکلات روحی و روانی خود را داشتند که بدون درمان رها کردند؟ آیا شما همیشه با اضطراب اجتماعی، سو مصرف مواد یا مشکلات بهداشت روانی دست و پنجه نرم کرده اید و از آن ها پشتیبانی نمی کنید؟ نکته مهمی که باید در این فرایند به خاطر بسپارید این است که چگونه این رابطه به مشکل خورده و اهداف رابطه را دوباره ارزیابی کنید. شرایط و ضوابط خود را برای رابطه بعدی تعیین کنید. مطمين باشید بهتر پیش خواهد رفت.

از این زمان برای بهتر شدن خود استفاده کنید.

آیا جمله “خوب زیستن بهترین انتقام است” را شنیده اید؟ درست است  و بهترین خبر این است که وقتی خوب زندگی می کنید، حتی انتقام هم برایتان مهم نخواهد بود. اوقات خوب در پیش است و آن ها از مراقبت خوب و سلامت روان پایدار ناشی می شوند. از آن جا که شما به دنبال خدمات بهداشت روان هستید، سلامت جسمی خود را از طریق خدمات بهداشتی بهبود می بخشید و وقت خود را درگیر فعالیت های متمرکز بر سلامتی، سلامت روان و خودسازی می کنید که از بینش جدید حاصل می شود. اگر اضطراب اجتماعی و سلامت روان شما بهتر شده است، روش هایی برای انجام این کار بصورت آنلاین وجود دارد.

برای رفع غم و اضطراب پس از جدایی مهارت جدیدی بیاموزید.

آیا احساس می کنید هرجا که می روید، یاد همسر سابق خود می افتید؟ چیز جدیدی بیاموزید که با آن ها ارتباط برقرار نکنید. ایتالیایی را یاد بگیرید (مگر اینکه سابقا شما ایتالیایی باشد!)، در یک کلاس رقص یا سفال شرکت کنید، یوگا و ذهن آگاهی را تمرین کنید تا به سلامت روان خود کمک کنید. فعالیتی را انتخاب کنید که برای مدتی باید به آن متعهد باشید، بنابراین این امر به یک عادت تبدیل می شود و در این مدت، هرگز به فکر شریک قبلی خود نخواهید بود و یک روند بهداشت روان ایجاد می کنید.

هر آنچه در این رابطه اشتباه بود را به خاطر بسپارید.

همه اوقات رابطه با شرایط خوبی نبود. ما این را فراموش می کنیم در حالی که در  استرس آسیب زای جدایی هستیم. از طریق عینک های گل رز به آن رابطه نگاه نکنید. رابطه شما تا زمانی ادامه داشت که هر دو مایل بودید روی آن کار کنید یا تا زمانی که دیگری نتواند دیگری را تحمل کند. سلامتی ذهنی شما ارزش این را ندارد که رابطه عاشقانه بهتر از آنچه در واقعیت بود، باشد.

به ماجراجویی بپردازید.

غم و اضطراب پس از جدایی

مکان های جدیدی را که در آن هستید کشف کنید. اما اگر قادر هستید، یک بار در زندگی تجربه  ها را به روز کنید. هرچه خاطرات بیشتری داشته باشید که همسر سابق شما را در بر نگیرد، بیشتر در پشت سر شما خواهند ماند. اگر در این مدت فقط می توانید در شهر بمانید، هرچه بیشتر بیرون بروید و از دیدن دوستان خود و ملاقات با افراد جدید لذت ببرید. هیچ چیز برای سلامت روان شما بهتر از بیرون رفتن از حباب شخصی و کشف چیزهای جدید نیست.

برای رفع غم و اضطراب پس از جداییوقت خود را پر کنید.

اگر هنوز در تلاش برای کاهش افکار مسابقه ای خود هستید، به یک فرصت داوطلبانه یا یک کار نیمه وقت نگاه کنید. اگر می خواهید چیز جدیدی بیاموزید و آن ها رایگان نیستید، در همه مشاغل دوره های کارآموزی محدودترین ساعت ها هستند و می توانند مهارت های جدیدی برای شما فراهم کنند. به طور خاص یک فرصت داوطلبانه  به شما حس معنا می بخشد و سلامت روانی شما را بهبود می بخشد.

به دنبال درمان باشید.

زیبایی درمان آنلاین این است که می توانید بلافاصله شروع کنید. شما می توانید به راحتی از مشاوره تلفنی روان شناسی مرکز مشاوره همکده هم استفاده کنید.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا