چگونه یک طلاق عاطفی سالم داشته باشیم

۷ برخورد با طلاق می تواند یکی از پیچیده ترین و مشکل ترین تجارب زندگی باشد. اما احساسات همراه با آن می توانپد از خود طلاق دشوارتر باشد. برای داشتن طلاق عاطفی سالم، پیدا کردن راه هایی برای ارتباط با همسر سابق خود و مراقبت از خودتان مهم است. اگر فرزند دارید، به آنها کمک کنید که به علت طلاق شما پی برده و به شیوه جدید زندگی خود عادت کنند.

چگونه یک طلاق عاطفی سالم داشته باشیم | مرکز مشاوره همکده

از جنگ و دعوا اجتناب کنید

به دلیل آنچه که شما اغلب اوقات در تلویزیون دیده اید ممکن است تصور کنید که طلاق گرفتن باید یک مبارزه بزرگ باشد. حقیقت این است که اینطور نیست. حفظ این موضوع در ذهن شما می تواند کمک کند که حالت دفاعی نداشته باشید.

بدانید که طلاق بدان معنا نیست که شما می توانید از احساسات منفی اجتناب کنید. طلاق تقریبا همیشه دردناک است، بنابراین شما باید با احساس از دست دادن روبه رو شوید. اکثر افراد هنگام طلاق از خشونت، غم و اندوه، ترس و اضطراب برخوردارند.

اگر شما قادر به یافتن یک راه برای طلاق توافقی از همسر خود باشید، حتی ممکن است بتوانید طلاق خود را بدون صرف وقت و پول با یک وکیل، نهایی کنید.

برای طلاق عاطفی سالم، به خودتان استراحت بدهید.

 چگونه یک طلاق عاطفی سالم داشته باشیم

 اگر وقت و پول داشته باشید، به تعطیلات بروید. اگر این کار را نکنید، فقط یک یا دو روز خودتان را از مسئولیت خارج کنید. این بدان معنا نیست که شما باید فرزندان خود را نادیده بگیرید و یا بدون اینکه به کسی بگوئید این کار را انجام دهید، اما می توانید از تمام مسئولیت هایی که معمولا نگران آن هستید، خودداری کنید.

به عنوان مثال، اگر چند روز تعطیلات اضافی دارید، را فقط به استراحت و انجام کاری که از آن لذت می برید، در نظر بگیرید.

اگر به طور معمول در مورد غذا خوردن سالم و رفتن به ورزش خیلی سختگیر هستید، آن را برای یک یا دو این چیزها به شما کمک می کند تا ترقی کنید، اما به خودتان اجازه دهید که یک تفریح کوچک را تجربه کنید.

برای طلاق عاطفی سالم ، ارتباطات عاطفی خود را محدود کنید

 به احتمال زیاد بسیاری مسائل در رابطه شما اتفاق افتاده است که شما با یکدیگر قادر به زندگی کردن نیستید. نقطه ضعف در این است که بارها و بارها از آن  موضوعات گذشت کرده اید. قبول کنید که گذشته در گذشته بماند و این را یک آغاز جدید برای هر رابطه ای که ممکن است با همسر سابق خود داشته باشید، مطرح کنید.

اگر دلیلی برای برقراری ارتباط با همسر سابق خود پس از طلاق ندارید، این باید آسان باشد. سعی کنید ارتباطات خود را با همسر سابق خود در حد کسب و کار نگه دارید.

اگر می خواهید نوعی رابطه دوستانه با همسر سابق خود (به هر دلیلی) داشته باشید، پس با یکدیگر توافق کنید که تمام اتفاقات گذشته و اختلافات در گذشته باقی می ماند.

خشم را کنار بگذارید

 شما بدون شک می توانید در طول طلاق احساسات مختلفی داشته باشید. بسیاری از این احساسات ممکن است بسیار منفی باشد. در صورت برقراری ارتباط با همسر سابق خود، سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

این به خصوص اگر کودکی هم داشته باشید مهم است. تمرکز کردن روابط ناموفق خود را مرور کنید و تمرکز کنید که چگونه می توانید با هم برای پیشرفت فرزندتان تلاش کنید.

خشونت، شوک و سرزنش همسر دیگر برای شکست ازدواج، همه واکنش های رایج در مورد طلاق است. شما نباید آنها را نادیده بگیرید یا آنها را سرکوب کنید اما سعی کنید آنها را کنار بگذارید وقتی با همسر سابق خود ارتباط برقرار کنید، سپس با کمک یک درمانگر یا استفاده از ابزارهای مقابله ای سالم مانند یادداشت روزانه با این احساسات مقابله کنید.

درخواست ها ی خود را به صورت تقاضا مطرح نکنید.

وقتی طلاق را با همسر سابق خود ثبت می کنید، سعی کنید همه چیز قانونی باشد. اگر چیزی را می خواهید، آن را تقاضا نکنید. حتی اگر به معنای یک درخواست باشد زیرا در بسیاری موارد این موضوعات می تواند منجر به سوء تفاهم و خشم شود.

به عنوان مثال، اگر می خواهید خانه ای که با هم خریداری کرده اید، به فروش برسانید، نگویید: “ما خانه را می فروشیم.” این به نظر می رسد مثل یک امر و نهی باشد حتی اگر شما واقعا چنین منظوری نداشته باشید. در عوض، سعی کنید آن را به این شکل بنویسید: “فکر میکنید که در مورد فروش خانه و تقسیم پول 50/50 چه فکر میکنید؟” این به شما فرصتی میدهد تا احساسات خود را درست بیان کنید، و به شریک خود این فکر را ندهید که باید از خود دفاع کند.

چگونه یک طلاق عاطفی سالم داشته باشیم | مرکز مشاوره همکده

طلاق عاطفی سالم ، برای خودتان وقت بگذارید

اگر فرزند دارید، ممکن است در طی فرآیند طلاق ، از خودتان غافل شوید. شما ممکن است بیش از حد نگران کمک به فرزندان خود و یا دیگر اعضای خانواده پس از طلاق باشید؛ با این حال، مهم است که وقت خود را برای مراقبت از خود بگذارید.

زمانی برای انجام کارهایی که از آن لذت می برید پیدا کنید. اگر واقعا دوست دارید که به سینما بروید، آن کار را انجام دهید.  دوست دارید نقاشی کنید، پس رنگ کنید. اگر می خواهید یک ماساژ دریافت کنید، آن را انجام دهید. مهم این است که در این زمان کمی احساس شادی پیدا کنید.

اگر پول زیادی ندارید نگران نباشید ساختن زمان برای خودتان می تواند به همان اندازه ساده باشد که یک فنجان قهوه خوب یا یک حمام آرامبخش را داشته باشید.

اجازه دهید زمان باعث بهبود شما شود

 مهم این است که درک کنیم که طلاق یک از دست دادن است و احساسات ممکن است شبیه به مواقعی باشد که کسی نزدیک به شما می میرد. به خودتان اجازه دهید که دوران غم و اندوه خود را طی کنید

به خاطر داشته باشید که فرایند گردهمایی با اشخاصی که شرایط مشابه شما را دارند، بدون توجه به اینکه چقدر دشوار است، برای درمان  مهم است.

شما ممکن است طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنید که از انکار و خشم تا غم و اندوه و پذیرش متفاوت است. برای این احساسات خود را سرزنش نکیند، زیرا آنها صرفا بخشی از فرایند غم و اندوه هستند.

به خودتان اجازه دهید از این احساسات عبور کرده و آنها را پردازش کنید، به عنوان مثال، شما ممکن است فقط بخواهید در رختخواب بمانید و یا گریه کنید، یا ممکن است بخواهید همه چیزهایی را که احساس می کنید در یک دفترچه یاداشت کنید یا شاید با شخصی که به او اعتماد دارید دوست داشته باشید صحبت کنید.

به مشاوره بروید

چگونه یک طلاق عاطفی سالم داشته باشیم

 صحبت کردن در مورد طلاق شما و احساسات شما با یک حرفه ای آموزش دیده می تواند راهی عالی برای رسیدن به طلاق باشد. در ابتدا ممکن است احساس عجیب و غریب داشته باشید از اینکه با یک غریبه در مورد این موضوع صمیمی صحبت کنید، اما درمانگران برای کمک به شما برای مقابله با احساسات دشوار آموزش دیده اند.

یکی از مزایای بزرگ صحبت کردن با یک درمانگر این است که شما با فردی صحبت می کنید که در مورد این وضعیت دقیق آموزش دیده است و همچنین در خارج از قضایای شمااست. صحبت کردن با دوستان و اعضای خانواده نیز بسیار خوب است، اما این افراد ممکن است جانبدارانه صحبت یک درمانگر همچنین می تواند به شما در پیدا کردن راه هایی برای برقراری ارتباط با همسر سابق شما کمک کند.

به خانواده و دوستان خود تکیه کنید

چگونه یک طلاق عاطفی سالم داشته باشیم

علاوه بر دیدن یک درمانگر، صحبت کردن با خانواده و دوستانی که به آنها اعتماد دارید می تواند بسیار مفید باشد. افرادی که دارای سیستم های پشتیبانی قوی هستند، معمولا بهتر می توانند با شرایط دشوار مقابله کنند.

شما همچنین می توانید یک گروه پشتیبانی محلی یا آنلاین پیدا کنید که در آن می توانید به داستان های دیگران گوش کنید.

بعضی از مردم احساس می کنند که باید نظرات و توصیه های شما را به شما نشان دهند تا نشان دهند که آنها به آنچه که می گویید علاقه مند هستند.

اگر احساس راحتی در مورد صحبت کردن احساساتتان با کسی صحبت ندارید، حداقل سعی کنید وقت خود را صرف نوشتن درباره احساساتتان کنید. مهم این است که شما احساسات خود را به نحوی تخلیه کنید.

برای طلاق عاطفی سالم، در فعالیت های مثبت شرکت کنید.

 پس از اینکه کمی به خودتان استراحت دادید، سعی کنید مجددا خود را به فعالیت های خوب اختصاص دهید. این می تواند هر آنچه که می خواهید باشد، اما سعی کنید چیزی را انتخاب کنید که برای رفاه شما سودمند باشد. پیدا کردن جنبه های مثبت طلاق به شما کمک خواهد کرد که دوباره احساس شادی پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر شما حیوانات را دوست دارید، می توانید بخشی از وقت خود را در یک پناهگاه محلی به عنوان داوطلب بگذرانید. اگر از هنر لذت می برید، می توانید یک کلاس نقاشی یا مجسمه سازی داشته بروید. اگر ورزش به شما کمک می کند استرس را کنار بگذارید، به ورزش بروید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا