نشانه های طلاق عاطفی در روابط زناشویی

معمولا در زندگی زناشویی برخی از زوجین، زمانی ممکن فرا برسد که روابط  رو به سردی و یکنواختی رفته و ارتباط زوجین، مکالمات، عواطف و حتی روابط جنسی آن‌ها رو به افول پیش می‌رود، در اینجاست که باید زن و شوهر با آگاهی از نشانه های طلاق عاطفی آشنا باشند تا بتوانند برای بهبود رابطه زناشویی خود اقداماتی انجام دهند.

نشانه های طلاق عاطفی چیست؟

همسرتان نگرانی هایش را با شما در میان نمی‌گذارد.

شاید قبلا اولین کسی بودید که همسرتان در زمان ناراحتی یا نگرانی پیش او می آمد. اما حالا دیگر نه.

وقتی می دانید مشکلی وجود دارد و از همسرتان در مورد آن سوال می کنید او می‌گوید چیزی نیست. شما دیگر به جهان درون او راه داده نمی‌شوید. به نظر می‌رسد که دیگر همسرتان به شما اعتماد نداشته یا ارزشی برایتان قائل نیست و این باعث می‌شود به غریبه‌های مودب نسبت به کسی که دوستش دارید حس بهتری داشته باشید.

وقتی حرف می زنید علاقه ای نشان نمی‌‌دهد.

نشانه های طلاق عاطفی در روابط زناشویی

شاید حرف‌های دلتان را پیش او می‌زنید یا موضوع هیجان انگیزی که در طول روز برای شما اتفاق افتاده است را با او در میان می‌گذارید اما همسر شما کسل بوده و حتی به نظر می‌رسد از این مکالمه ناراحت است.

به جای داشتن یک مکالمه‌ی فعال، تنها صحبتی یک طرفه دارید که در آن شما در تلاش هستید تا موضوعی را با او در میان گذاشته و نزدیکی بیشتری ایجاد کنید اما همسر شما هیچ کدام از این خصوصیات را ندارد.

او با احساسات شما هیچ تغییری نمی‌کند.

شاید شما در تلاش برای جلب توجه همسر خود، عصبانی شده یا بسیار ناراحت شوید. درد و احساس طرد شدن باعث جاری شدن اشک‌ها و شکستن قلب شما می‌شود. اما همسر شما در مقابل احساساتتان هیچ واکنشی ندارد. او مقابل شما سخت شده، به اذیت شدنتان اهمیتی نداده و توجهی به نیاز شما برای دوست داشته شدن و مهربانی ندارد.

در بحث ها بی تفاوت به نظر می رسد.

شما می‌خواهید روی مشکلات و اختلاف نظرهای خود کار کنید تا بتوانید از گذشته عبور کرده و ارتباط بین خود را دوباره بسازید. اما همسر شما علاقه‌ای برای بررسی مشکلات ندارد.او نه عصبانی شده و نه حتی ابراز ناامیدی می‌کند، تنها بی‌تفاوت است. او اهمیتی نمی‌دهد به اینکه مشکلات حل می‌شوند یا نه.

حتی اگر شما در تلاش باشید تا او را وارد یک مشاجره کنید تنها واکنشی که از او می بینید چرخاندن چشم‌ها یا نگاهی با عصبانیت و خارج شدن از اتاق است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق عاطفی و خطرات آن این مقاله را مطالع بفرمایید.

از شما دوری می‌کند و نمی‌خواهد زمانی کنار هم باشید.

شما دوست دارید زمانی را کنار همسر خود بوده و با هم صحبت کرده و از مصاحبت یکدیگر لذت ببرید. اما هربار که پیشنهاد گذراندن زمانی با هم را می‌دهید او بهانه‌ای آورده و می‌گوید باید جایی برود.

اگر وارد اتاقی شوید که همسرتان آنجا نشسته و سعی کنید با او وارد صحبت شوید او بلند شده و به اتاق دیگری می‌رود یا خود را مشغول به انجام پروژه‌ای نشان می‌دهد.

علاقه ای به رابطه ی جنسی ندارد.

نشانه های طلاق عاطفی در روابط زناشویی

زندگی جنسی شما با همسرتان کاملا سرد شده است و هربار می‌خواهید آن را دوباره بسازید او ناراحت شده یا سرد و بی‌علاقه است. اگر سعی کنید خودتان رابطه‌ی جنسی را شروع کنید به نوعی جلوی شما را می‌گیرد.

گاهی او تلاش می‌کند قضیه را برعکس نشان داده و جوری به نظر برسد که مشکل از جانب شماست. او می‌خواهد نشان دهد شما دلیل عدم علاقه‌ی او به رابطه‌ی جنسی هستید.

نشانه های طلاق عاطفی در روابط زناشویی | مرکز مشاوره همکده

تلاشی برای شاد کردن شما ندارد.

او قبلا برای شاد کردن شما کارهایی انجام داده و می‌دانست که شما چه چیزی دوست دارید و چطور علاقه‌ی خود را می‌تواند به شما نشان دهد. او برای شما گل خریده یا گاهی شعر می‌نوشت. برای شما غذای مورد علاقه‌تان را می‌پخت یا پشتتان را ماساژ می‌داد. اما همه‌ی این‌ها کاملا از بین رفته‌اند.

او تلاش کمی برای انجام کارهایی دارد که شما از آن لذت می‌برید یا علاقه و توجه خود را کم نشان می‌دهد. حس می‌کنید یک هم خانه‌ای مزاحم هستید که همسرتان شما را تحمل می‌کند.

او نیازهای خود را متفاوت از شما می‌داند.

نشانه های طلاق عاطفی در روابط زناشویی

او نه تنها نسبت به انجام کاری برای شاد کردن شما بی‌توجه است بلکه به ندرت نیازهای شما را مقدم بر نیازهای خود می‌داند. اهمیتی ندارد شما دارید از سرما یخ می زنید و یا شما تب کرده‌ید. همسرتان با دوستان خود بیرون رفته و شما را با بچه ها در خانه می‌گذارد. به نظر می‌رسد او در تصمیم گیری ها یا انجام کارها دیگر به احساسات شما توجهی ندارد یا نگران تاثیر کارش روی رابطه‌ی بین شما نیست.

به ندرت مهربان است.

قبلا زمان پیاده روی دست شما را می‌گرفت و شما را برای زمانی طولانی بغل کرده یا در تخت در آغوشتان می‌گرفت. اما حالا دیگر با شما مهربان نیست. وقتی می‌خواهید او را بغل کرده یا ببوسید شما را عقب می‌زند. به نظر می‌رسد تماس فیزیکی با شما او را ناراحت می‌کند.

تنها سکوت را با شما دوست دارد.

به نظر می‌رسد همسرتان راحت است در سکوت همراه شما بنشیند، اما نه نزدیک شما.

او در واکنش به شما تنها یک کلمه گفته یا در مقابل تلاش شما برای صحبت کردن تنها با بی‌تفاوتی از خود صدایی در می‌آورد. او هیچ تلاشی برای صحبت با شما ندارد و به ندرت خودش وارد یک مکالمه می‌شود. به نظر می رسد او با اجتناب از صحبت عمداً می خواهد شما را از خودش براند.

برای آگاهی از تاثیر طلاق عاطفی در فرزندان می‌توانید این مقاله را بخوانید.

وقتی در تلاش برای حل مشکلات هستید ساکت است.

مشخص است اوضاع بین شما درست پیش نمی‌رود و می‌خواهید روی مشکلات بین خودتان کار کنید تا رابطه را کمی بهبود ببخشید. اما وقتی پیش او رفته و برای شروع صحبت و حل مشکل تلاش می‌کنید او هیچ علاقه‌ای به ادامه دادن ندارد.

او طوری وانمود می‌کند که اوضاع خوب پیش می‌رود و یا با اجتناب از صحبت شما را ساکت می‌کند. به هر صورت شما متوجه می‌شوید همسرتان دیگر علاقه‌ای به حل مشکلات در این رابطه ندارد.

وقتی می‌خواهید با او صحبت کنید عصبانی می‌شود.

وقتی تلاش می‌کنید صحبت را شروع کنید او به جای ساکت ماندن یا بهانه آوردن ممکن است عصبانی شود. او از خشم خود به عنوان سلاحی برای پیشگیری از فاش شدن حقیقت پنهان در رفتارش استفاده می کند.

خشونت باعث می شود شما فاصله را حفظ کنید و نمی‌توانید در بین دفاعیات او متوجه شوید حقیقت مطلب چیست.

منابع
liveboldandbloom.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا