راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت

موانعی هستند که مانع رسیدن شما به اهداف می شوند. آنها عوامل محدود کننده ای هستند که شما را از رسیدن به آرزو های دلخواه باز می دارند و شما باید برای پیشرفت در زندگی خود از این موانع عبور کنید. با این حال برای تعیین اهداف کافی نیست. شما باید اهداف خود را تحقق بخشید. در نقطه سخت است که زندگی با تحمل عقب ماندگی ها و موانع پیش بینی نشده غیرقابل تحمل می شود.این چالش ها اغلب به عنوان مشكلاتی پیش می آیند كه شما باید آن ها را حل كنید. راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت میتواند منجر به پیروزی شود.

اگر می توانید آنها را حل کنید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که می توانید به اهداف خود  پس چرا غلبه بر موانع مهم است؟ آیا می توانید زندگی را بدون مواجه شدن با محدودیت طی کنید؟ برای یادگیری اطلاعات دقیق در این زمینه می توانید به مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده دارای خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

دلایل مهم بودن زندگی

در اینجا برخی دلیل مهم بودن موانع در زندگی آورده شده است.

موانع هویت واقعی شما را نشان می دهد.

برخی از چالش های زندگی شما را از هم می پاشند. وقتی این اتفاق می افتد ، شما می دانید که واقعاً چه کسی هستید. بعضی اوقات ، شما از توانایی ها و تمایلات کامل خود آگاهی ندارید. موانعی برای آزمایش شما و کشش شما در حد مجاز وجود دارد. واقعیت این است که وقتی محدودیت ها و تمایلات شما مشخص شد ، می توانید برای مقابله با آن ها قدم بردارید تا بتوانید در زندگی پیروز شوید. شما مجبور خواهید شد از این موانع عبور کنید ، که به شما کمک می کند تا خود واقعی خود را نشان دهید.

موانع عملکردهای شما را هدایت می کنند.

کسی یک بار گفت شما می توانید روی آب راه بروید ؛ شما فقط باید بدانید که سنگ ها در کجا قرار گرفته اند. موانع موجود در مسیر شما راهی جدید برای صعود به مرحله یا دوره بعدی ایجاد می کنند. به عنوان مثال ، اگر کسی به طور مداوم به احساس شما آسیب می رساند ، شرایط به شما امکان می دهد هنر بخشش را تمرین کنید.

هر مشکلی با حل آن همراه است. شما فقط باید دید خود را تغییر دهید تا درسی را که چالش ها به شما می آموزند کشف کنید. جای تعجب نیست که بنیامین فرانکلین یک بار تأیید کرد که:  چیزهایی که صدمه می زند ، آموزش دهید. پس از دریافت دستورالعمل ها ، یاد بگیرید و در جهت اهداف خود پیشرفت کنید. راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت را می خواهیم بیان کنیم.

 موانع باعث سخت گیری شما می شوند.

هیچ کس توانایی طبیعی مقاومت در برابر چالش ها را ندارد. شما باید مقاومت خود را از طریق زندگی توسعه دهید. آیا هرگز فکر نمی کنید همه چیز در یک بشقاب طلا به سراغ شما خواهد آمد. این فقط در قبر اتفاق می افتد. تا اینجا هستید ، باید از موانع عبور کرده و مشکلات را پشت سر بگذارید. ماهیت موانع سخت گیری شما است تا بتوانید شجاع باشید. بهتر است اگر جرأت داشته باشید شرایط خود را تغییر دهید و خود و دنیا را بهبود ببخشید. اگر متوجه شوید که شجاعت خود را از دست می دهید ، موانع می توانند شما را سخت تر کنند تا بتوانید به مرحله بعدی بروید.

موانع شما را قادر می سازد تا بر آنچه مهم است تمرکز کنید.

همه چیز در زندگی مهم نیست ، بنابراین شما باید روی اهداف خود تمرکز کنید و ماموریت های زندگی خود را دنبال کنید. وقتی اهداف و وظایف خود را روشن کردید ، هر مانعی که سر راه شما قرار می گیرد کوچکتر و قابل کنترل به نظر می رسد. اما وقتی سرنخ و جهت کافی ندارید ، این عدم اطمینان هر محدودیتی را بزرگتر می کند و پیگیری شما را به کوهی عظیم تبدیل می کند که برای صعود به آن نیاز دارید. نکته اصلی این است که شما باید درمورد اهداف خود کاملاً واضح باشید و مانند لیزر تمرکز کنید تا بتوانید از کوه هایی که شایسته توجه شما هستند عبور کنید.

 موانع باعث خلاقیت شما می شوند.

شما نمی دانید تا زمانی که با یک شیر در جنگل مواجه نشوید چقدر می توانید بدوید. این زیبایی زندگی است! بدون موانع ، ممکن است به قلمرو تخریب نشده برسید. اصرار و مقاومت برای یادگیری جایی که دیگران به دلیل بی حوصلگی شکست می خورند ، طول می کشد. موانع قادر به کشش عضلات خلاق شما هستند بنابراین می توانید از حد مجاز فراتر بروید. این یکی از راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت است.

 موانع به شما کمک می کنند تا معنایی برای زندگی خود پیدا کنید.

درک شما از زندگی نتیجه شما را تعیین می کند. شاید بخواهید از تجربه رئیس جمهور آبراهام لینکلن نشانه بگیرید. اگرچه با افسردگی دست و پنجه نرم می کرد ، اما ایالات متحده را در یکی از چالش برانگیزترین دوره های تاریخ رهبری کرد: جنگ داخلی. لینکلن علی رغم آشفتگی درونی اش ، هنر جریمه کردن معنا را با هدایت تلاشهای خود به خارج از طریق اتحاد کل ملت کشف کرد. او هنر استقامت را آموخت. او این نگرش را بیان کرد و از موانع خود معنی گرفت. او هدف را کشف کرد و به علت برجسته تری بالاتر از موانع خود ، کمک کرد.

موانع می توانند به شما در کشف معنایی فراتر از مشکل داخلی کمک کنند.

درست مثل لینکلن ، شما می توانید هدف خود را دریابید و دیگر به مشکلات خود نگاه نکنید و شروع می کنید به جستجوی اینکه چگونه دیگران را خوشحال کنید. با بلند کردن دیگران می توانید از موانع خود بالاتر بروید. این استراتژی یکی از بهترین روش ها برای مقابله با افسردگی است. این راهی برای بهبود بخشیدن به مشکلات زمان شماست ، بنابراین می توانید روی دیگران که رنج می برند تمرکز کنید. تمرکز به سمت بیرون شما را قادر می سازد تا درون خود را بهبود ببخشید.

راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت

اکنون که از اهمیت موانع آگاه شدید ، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید آن ها را به سنگ پله های موفقیت تبدیل کنید.

بدانید چه چیزی شما را محدود می کند.

بنشینید و عوامل محدود کننده خود را ارزیابی کنید. موانعی که بین شما و اهداف شما وجود دارد چیست؟ بفهمید چرا مهلت مقرر را رعایت نمی کنید. از لایروبی لیست شکایات خود خودداری کنید زیرا در نهایت بهانه ها به اوج خود می رسد. به عنوان مثال ، اگر گفتید ، “من وقت کافی ندارم” ، در مورد آنچه که وقت و انرژی خود را صرف می کنید انرژی منعکس کرده اید. عوامل محدود کننده شما می تواند اهمال کاری ، خود ارادی یا اتفاقات خارجی باشد. اگر گفتید ، “من بودجه کافی ندارم” ، بیشتر اوقات مربوط به اولویت ها است. چالش فوری شما ممکن است کمبود انگیزه یا وقت باشد ، یا شما باید متعهد شوید که یاد بگیرید چگونه درآمد اضافی کسب کنید و هزینه های خود را کاهش دهید.

راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت –  جدول زمانی Obstacle را مرور کنید.

چه مدت است که با این چالش روبرو هستید؟ چه نگرش یا عادت شما را از غلبه بر موانع باز می دارد؟ یافتن پاسخ این سوالات شما را قادر می سازد تغییرات درستی ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر شغل خود را تغییر دهید ، ممکن است چیزی در مورد کار جدید یا محل کار شما وجود داشته باشد که شما را به چالش بکشد. می تواند این واقعیت باشد که شما برای کنار آمدن با یک محیط جدید نیاز دارید. در مورد موانع مختلفی که در زندگی با آنها روبرو شده اید تأمل کنید. خواه بر سر آن ها کار کنید یا نه ، از تجربه خود کمک بگیرید و در زمینه مقابله با چالش های جدید درسهایی را به کار بگیرید.

راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت-  تعیین کنید چه چیزی فراتر از شما است.

راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت

برخی از چالش ها فراتر از شما هستند. آنها آنقدر دلهره آور هستند که شما سرنخی از چگونگی غلبه بر آنها ندارید. اما نباید پایان دنیا باشد. فقط یک نفس عمیق بکشید و مواردی را که می توانید، کنترل کنید ، از جمله:

  • عادت های شما
  • چقدر انرژی مصرف می کنید
  • تصمیم شما وقتی فرصتی به شما پیشنهادی می شود
  • سبک زندگی ، ورزش ، رژیم و آرامش شما ، همه در روحیه و خلق و خوی شخصی شما تأثیر می گذارد

روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید. با پرورش همه عادت های خوب زندگی شروع کنید. اهداف خود را تقسیم بندی کنید. حرکت غول پیکر به معنای برداشتن یک جهش به بالای بلندترین کوه نیست. این در مورد جسارت است که اهداف خود را در برابر مخالفت ها دنبال کنید. منطقی است که اهداف خود را به چند بیت تقسیم کنید و یک چک لیست تهیه کنید تا از موانعی که شما را به مشکل می اندازد اطلاع داشته باشید.  

راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت – آن هدفی را که همیشه می خواسته اید دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما آرزو دارید که بهترین نویسنده کتاب در جهان باشید ، یکی از موانع قریب الوقوع ثبت نام و دنبال کردن یک دوره آنلاین است. بنابراین ، هدف جدید شما می تواند درخواست کلاس آنلاین در زمینه نوشتن متن باشد. همین حالا می توانید با باز کردن مرورگر Google خود از این مانع عبور کنید.

یک برنامه فعال داشته باشید.

همیشه با لیست کارها کار کنید. روز خود را با کارهایی که باید انجام دهید شروع کنید و به هدف خود برسید. تشخیص دهید که موانع و حواس پرتی وجود دارد. درس های مربوط به مواجهه با موانع به شما کمک می کند تا برنامه خود را در یافتن بهترین استراتژی برای دستیابی به اهداف خود تطبیق دهید.

راه های مفید برای غلبه بر موانع موفقیت –  مهارت های حل مسئله خود را بهبود ببخشید.

اگر تمایل دارید که بر اساس غرایز خود تصمیم بگیرید ، ممکن است سعی کنید بیشتر تحلیلی باشید. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای تصمیم گیری اتخاذ کنید:

  • بدترین سناریو: اگر در دوره کپی رایتینگ ثبت نام کنم و موفق نشوم ، به کجا می رسم؟ برای این برنامه یک طرح پشتیبان طراحی کنید.
  • تحلیل هزینه و سود: اگر دوره کپی رایتینگ را بگذرانم چه چیزی به دست می آورم. ارزیابی کنید که آیا مزایای آن فداکاری ارزش دارد.

 پیشرفت خود را پیگیری کنید.

همانطور که اهداف خود را دنبال می کنید ، در مورد موفقیت ها و چالش های خود ژورنالی تهیه کنید. با تکمیل هر مرحله ، نقاط عطفی را تعیین کنید. چهار مرحله وجود دارد که می توانید برای پیگیری پیشرفت خود بردارید.

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا