کاربرد های خلاقیت در زندگی

گاهی اوقات در مدرسه،کسانی را می بینیم که می توانند داستان خوبی بنویسند یا نقاشی های زیبایی بکشند ، این اشخاص کسانی هستند که خلاقیت خاصی دارند. اما تحقیقات نشان می دهد که همه افراد خلاق هستند. خلاقیت داشتن یک راه مناسب برای موفقیت در زندگی یا در محل کار است. خلاقیت کاربرد های مختلفی در زندگی افزاد دارد که در ادامه این مقاله کاربرد های خلاقیت در زندگی را برای شما توضیح خواهیم داد.  برای افزایش خلاقیت خود می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده ببرید. در واقع می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده از مزایای مشاوره حضوری و تلفنی با متخصصان استفاده کنید.

خلاقیت در زندگی

در واقع ، خلاقیت یکی از مهمترین خصوصیات انسان بودن است.  یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که باعث موفقیت ما به عنوان افراد و به عنوان یک گونه در حیات می شود.

کارگاه های مختلف خلاقیت در تمام دنیا صرفاً در مورد خلاق بودن صحبت نمی کنند، آن ها وقت کلاس خود را صرفاً به افراد می سپارند تا وارد کار شوند و کارهای خلاقانه انجام دهند. با بررسی های مختلفی که در آموزش های خلاقیت انجام شده، دریافتیم که اگر بگذاریم دست مان سریعتر از مغز ما حرکت کند ، موانع خلاقیت از بین می رود.  نکته حیرت انگیز این است که با استفاده از تکنیک های صحیح می توان افرادی را که فکر می کنند اصلاً هیچ خلاقیتی ندارند در انجام کارهای بسیار ابتکاری و تخیلی آسان دانست. یک محیط ایده آل برای آموزش خلاقیت شامل تمرینات و تکنیک هایی است که از فرآیند پشتیبانی ، بازیگوشی ، شگفت آور و ارزشمند نسبت به محصول برخوردار هستند.

یک ایده خلاق به سادگی به عنوان ایده ای تعریف می شود که هم در یک فضای خاص اجتماعی بدیع باشد و هم مفید ( تأثیرگذار) است. دانشمندی به نام فلاهرتی می گوید: این موارد در مورد تجارت ، فناوری اطلاعات ، علوم و ریاضیات صدق می کند همانطور که در زمینه هایی که معمولاً به عنوان زمینه های  “خلاقانه” تصور می کنیم مانند داستان نویسی ، هنر یا تئاتر صدق می کند. پس کاربرد های خلاقیت در زندگی بسیار است.

مغز و کاربرد های خلاقیت در زندگی

وقتی در حال انجام کاری خلاقانه هستیم ، واقعاً چه چیزی در مغز ما فعال است؟ محققان سیوآن لیو و آلن براون با ردیابی فعالیت مغز در خواننده های رپرهای سبک آزاد، در این باره تحقیق کردند.

به نظر می رسد قسمت هایی از مغز که ما در تفکر “تجارت به طور معمول” استفاده می کنیم هنگام خلاقیت کاملاً خاموش هستند ، در حالی که سایر قسمت های ذهن ما که روزمره استفاده نمی کنیم کاملاً فعال هستند. قشر جلوی مغز میانی فعالیت در حین بداهه پردازی و فعالیت پایین تر در قشر جلوی پیشانی پشتی را نشان داد. دانشمندی به نام براون دریافت که در حین ایجاد یک بیان خلاق ، “عملکردهای اجرایی” در پس زمینه ذهن قرار می گیرند و فرآیندهای بدون سانسور بیشتر مورد توجه و تمرکز قرار می گیرند.

تست خلاقیت جورج لند

 جورج لند در سال 1968 یک تحقیق آماری علمی انجام داد. آنچه آزمایش نشان می دهد یادگیری رفتار غیر خلاقانه است. لند آزمایش خلاقیت را روی کودکان در گروه سنی 3 تا 5 سال انجام داد. این همان آزمایشی بود که وی برای انتخاب دانشمندان و مهندسان نوآور ناسا انجام داد. او همین کودکان را در 10 سالگی و دوباره در 15 سالگی آزمایش کرد. نتایج تکان دهنده بود. در حالی که خلاقیت در کودکان 5 ساله 98٪ بود ، با رسیدن به سن 10 سالگی به 30٪ کاهش یافت و وقتی آن ها در سن 15 سالگی مورد آزمایش قرار گرفتند فقط 12٪ بود.

چرا بزرگسالان به اندازه کودکان خلاق نیستند؟

مدرسه قوانین و مقررات خلاقیت را از بین می برد. سیستم های مدرسه ای ما معمولاً تخیل ، رویا پردازی در روز و نقص را نادیده می گیرند. همه ویژگی هایی که به گفته بزرگان کلیدی ترین و انقلابی ترین ایده های آنها بود. سیستم های آموزشی اغلب به ما می آموزند که متفاوت فکر نکنیم، بلکه نحوه پیروی از دستورالعمل ها و اطاعت از وضع موجود را یاد بگیریم.

کاربرد های خلاقیت در زندگی در آموزش

جهان اکنون به سرعت در حال تغییر است که فقط یادگیری یک مجموعه مهارت خاص و مطابقا پیروی از آن، ما را خیلی دور نخواهد کرد. آنچه دانش آموزان را برای زندگی فراتر از کلاس آماده می کند، یادگیری نحوه خلاقیت بیشتر است که شامل انعطاف پذیری در درک و اجرای وظایف است. مدارس اعتراف به اهمیت خلاقیت در کلاسها را آغاز کرده اند. دوره های خلاقیت اکنون توسط دانشگاه ارائه می شود. زیرا اکنون دانش عمومی است و فقط خلاقیت می تواند به دانش آموزان در موفقیت در قرن 21 کمک کند. دیگر خلاقیت در کلاس به موضوعاتی مانند انگلیسی ، هنری یا موسیقی واگذار نمی شود. معلمان و اساتید نیز شروع به تأکید بر خلاقیت در علوم می کنند.

چرا به مربیان خلاق نیاز داریم؟

سر کن رابینسون ، مشاور بین المللی در امور آموزش ، یک بار با هانس زیمر ، آهنگساز آلمانی برنده اسکار مصاحبه کرد. ظاهراً زیمر در مدرسه کودک بی نظمی بود. او را از 8 مدرسه بیرون انداختند. وقتی پدر و مادرش او را به نهم بردند ،  معلم فهمید که چگونه فقط با صحبت با زیمر می تواند او را درگیر آموزش کند. استاد اصلی برای او موسیقی تنظیم کرد تا موسیقی بخواند زیرا زیمر گفت که موسیقی را دوست دارد. این امر منجر به موفقیت شغلی وی شد.  هدف اصلی آموزش باید ایجاد افرادی باشد که توانایی انجام کارهای جدید را دارند ، نه اینکه به سادگی تکرار آنچه نسل های دیگر انجام داده اند تا آن ها هم از روی آن‌تقلید کنند.

 آیا می توان خلاقیت را آموخت؟

بله ، مهارت های خلاقیت را می توان آموخت. شما به علاقه به روند خلاقیت ، میل به اکتشاف و روحیه کنجکاوی نیاز دارید. چندین مطالعه در مورد تأثیر آموزش خلاق انجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که برنامه های آموزش خلاقیت به خوبی طراحی شده و به طور معمول عملکرد خلاقیت را در دانش آموزان ، معلمان و متخصصان شاغل در همه زمینه ها را بهبود می بخشد.

چه عواملی در موثر بودن این برنامه های آموزشی موثر است؟

مطالعات روی این برنامه ها نشان می دهد که برنامه های موفق بر توسعه مهارت های شناختی با استفاده از تمرینات واقع بینانه متمرکز هستند که به شرکت کنندگان امکان می دهد از طرق مختلف سوالات خود را بپرسند.

مزیت ها و کاربرد های خلاقیت در زندگی

ما بعضی اوقات فراموش می کنیم که چرا خلق می کنیم یا خلاقیت چه ارزشی در زندگی ما ایجاد می کند. تمام هدف ما تأمین فضا ، زمان و اجتماع برای ایجاد افراد به طور منظم است.

به دنبال حل مسئله باشید .

هیچ شخص هنرمنذی از ابتدای زندگی خود دستان هنرمندانه نداشته یا از یک کتابچه راهنما برای به دست آوردن هنر خود‌ استفاده نکرده است.  موانع و چالش ها در طول زندگی اجتناب ناپذیر است. با این حال ، هنگامی که خلاقیت را به یک عادت تبدیل می کنیم ، ما همچنان به یادگیری روش های جدید و قابل حل برای حل مشکلات در کارهای هنری و زندگی خود ادامه می دهیم.

با جامعه خود ارتباط برقرار کنید.

وقتی خلق می کنیم ، با افراد دیگری ارتباط برقرار می کنیم و یک احساس فوری از اجتماع شکل می گیرد. این که آیا ما در حال تبادل ایده ، ارائه بازخورد برای همسالان خود هستیم ، یا اینکه به سادگی در کنار یکدیگر در سکوت ایجاد می کنیم . حس ارتباطی که به عنوان یک هنرمند تجربه می شود غیرقابل انکار است و بسیار ارزشمند می باشد.

پس انداز کنید .

اهداف ما می تواند میل به خرید های مختلف و تکات دهنده ما را کنترل کند.  اگر فعالیت های مصرف کردن را برای ایجاد تجارت معامله کنیم ، نه تنها پس انداز می کنیم ، بلکه احساس عمیق تری از تحقق اهداف مان پیدا می کنیم. علاوه بر این ، هرچه بیشتر یاد بگیریم که چگونه خودمان  چیزهای مورد نیاز را بسازیم ، به هزینه کمتری برای خرید آنها نیاز داریم.

 حس گسترش یافته زمان

تعداد بی شماری از هنرمندان در مورد تجربه بی زمانی که شخص در منطقه خلاق زندگی شان با آن روبرو می شود بحث کرده اند. زمان وقتی در منطقه “خلاق” هستیم بی حد و حصر احساس می شود. به طرز عجیبی وقتی به خودمان وقت می دهیم به کارهای خلاقانه ، وقت می گیریم. چه کسی نمی تواند از إحساس داشتن  وقت بیشترین استفاده را کند؟

خودآگاهی و بیان

خلاقیت مسیر اصالت است. همانطور که خلق می کنیم ، عمق وجود خود را سنگین می کنیم و به آنچه فکر می کنیم و باور داریم دسترسی پیدا می کنیم. هرچه بیشتر خلق کنیم ، عادت ها ، انگیزه ها و خواسته های خود را کشف و درک می کنیم. وقتی برای توسعه ایده های خود وقت و انرژی صرف می کنیم ، به ماهیت درونی خود احترام می گذاریم و بهتر می توانیم خود را به طور منظم به جهان ابراز کنیم.

آزادی

هیچ راهی درست یا غلط برای هنرمند بودن وجود ندارد. هنگام خلق ، به ما این فرصت داده می شود که بدون قضاوت در مورد خود ، با جهان درگیر شویم. ما اجازه داریم ریسک کنیم ، چیزهای جدیدی را امتحان کنیم و جلوی مهارها را به روشی سالم بگیریم.

رهایی از استرس

هنر سازی مراقبه ای است. وقت گذاشتن برای استفاده از دست ، ذهن و انرژی خود برای انجام کاری که دوست داریم از اهمیت بالاتری در زندگی برخوردار است. خلاق بودن باعث خوشحالی ما می شود. هنر سرگرم کننده است و انجام هر کاری که موجب شادی شود میزان استرس ما را کاهش می دهد و کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشد. چه چیزی می تواند مهمتر از این باشد؟

منابع
lillstreet.comcreativityworkshop.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا