اهمیت استراتژی در زندگی

برای اینکه زندگی بهتر و موفق تری داشته باشیم، نیازمند برنامه ریزی و استراتژی هستیم. برای استراتژی داشتن در زندگی نیازمند استفاده از قوانین خاصی هسیم. تدوین استراتژی شخصی یک رویکرد متمایز برای دستیابی به اهداف شخصی است که بر اساس تحلیل عمیق وضعیت زندگی و مسیر حرکت ، شناسایی نیاز ها و فرصت های واقعی و ایجاد یک برنامه استراتژیک جامع انجام می شود.در ادامه به اهمیت استراتژی در زندگی و قوانین خاص ایجاد استراتژی در زندگی می پردازیم.

استراتژی در زندگی

توسعه استراتژی شخصی یک کار  گاه به گاه یا دوره ای است که با هدف تجزیه و تحلیل وضعیت زندگی و روند توسعه در جامعه ، شناسایی اهداف بلند مدت موجه ، جستجوی فرصت ها ، شناسایی تهدیدها و تهیه یک برنامه جامع از فعالیت های شخصی برای دستیابی به اهداف

و انتظارات جایگاه در جامعه است.  پویایی جامعه مدرن به گونه ای است که زندگی در اثر نوسانات و نیاز های لحظه ای (اغلب بدون توجه به خواسته های واقعی ما ایجاد می شود) به یک سری تلاش های آشفته برای موفقیت تبدیل می شود. این روش کافی نیست ، زیرا اکثر افراد همین کار را می کنند و بیشتر آن ها با رقابت بیشتر روبرو می شوند.

برای دور شدن از رویکرد معمول دستیابی به اهداف خود ، باید از دید وسیع تری به زندگی و افراد پیرامون خود نگاه کنید تا افق زمانی بسیار بیشتری نسبت به اکثر مردم را پوشش دهید. این ترفند با استفاده از روش های تجزیه و تحلیل استراتژیک و برنامه ریزی امکان پذیر است.

چنین روش هایی به خوبی طراحی شده و با موفقیت در عمل تجاری به کار گرفته می شوند. چرا مردم از آنها برای تحلیل و برنامه ریزی مسیرهای زندگی خود استفاده نمی کنند؟ زیرا تا همین اواخر ، این روش ها برای چنین کاربردی مناسب نبودند. مدتی پیش ، من تکنیکی را ایجاد کردم که به شما امکان می دهد به طور کامل از برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل استراتژیک برای برنامه ریزی شخصی و ایجاد یک برنامه بلند مدت برای چندین سال آینده استفاده کامل کنید. در نهایت برای بهبود شرایط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. شما می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی و خدمات حضوری استفاده نمایید.

اهمیت استراتژی در زندگی و موفقیت

شما به یک استراتژی زندگی نیاز دارید زیرا زندگی غیرمعمول به طور تصادفی اتفاق نمی افتد هیچ فرد خارق العاده ای اینگونه کار را شروع نکرد.

برای رسیدن به زندگی مورد نظر خود ، زندگی ای که واقعاً شما را راضی خواهد کرد ، باید آن را بیش از هر چیز در اولویت قرار دهید. اگر زندگی موفقیت آمیز ، زندگی پر از شادی معنوی مشترک با شریک زندگی خود می خواهید ، باید آن را تجسم کنید. آن زندگی که تصور می کنید ، حاوی این قطعات پازل شما خواهد بود. اما گیج نشوید . این قطعات به خودی خود زندگی شما نیستند. شما بیش از این قطعات هستید. زندگی شما شغل شما نیست ، ازدواج شما نیست ، بچه ها یا افراد در آن نیستند. خود را محدود نکنید. تصور کنید و برنامه ریزی کنید که می خواهید چه کسی باشید و می خواهید زندگی شما چگونه باشد.

زندگی مورد نظر خود را در اولویت قرار دهید.

این اولویت شما در نقش همسر بودن یا حتی نقش والدین بودن نیست. حتی قرار دادن خانواده شما در اولویت نیست. این است که خود را در اولویت قرار دهید و آنچه را که نیاز دارید درک کنید. با کامل بودن ، از دیگران و موقعیت ها به عنوان یک مکمل برای زندگی اولویت دار خود لذت خواهید برد و نه یک “راه حل” برای تکمیل خودتان.

برای اهمیت استراتژی در زندگی آنچه را که باید از آن اجتناب کنید تشخیص دهید.

موقعیت هایی را که خوب نیستند اما بارها و بارها رخ می دهند شناسایی و از آنها اجتناب کنید. آیا سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آن را برطرف کنید ، آنچه را که باید انجام دهید انجام دهید تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید یا برای بهبودی اقدام کنید. به طور مداوم در ترافیک گیر کرده و خود را عصبانی و ناامید می کنید؟ تغییر دهید. به کار نزدیک شوید اگر خاموش باشید ، عصبانی و ناراحت باشید ، نمی توانید یک شریک ، والدین یا مشارکت کننده خوب باشید.

 مانند هر کاری که انجام می دهید ، به این کار متعهد باشید. شما باید تصمیم بگیرید که وسواس فکری برای داشتن زندگی مورد نظر خود داشته باشید. شما باید زندگی خود را تصاحب کنید. من برای تأمین هزینه زندگی دلخواه خود کار می کنم. من زندگی ام را شکل می دهم تا بتوانم در کنار همسر و فرزندانم باشم. قطعات را تراز می کنم تا بتوانم زندگی دلخواه و شایسته خود را داشته باشم. من اطمینان حاصل می کنم که چیزهایی در اطراف خود به ترتیب داشته ام ، بنابراین آنها را به من یادآوری می کند و تقویت می کند که زندگی ام را منظم و کنترل می کنم. این همان زندگی است که من می خواهم.

روش های استراتژی شخصی در زندگی

این توالی کاملاً توجیه شده و با عملکرد مدیریت استراتژیک تجارت اثبات شده است. ما برای تطبیق این رویکرد با برنامه ریزی شخصی ، زمان و منابع سرمایه گذاری کرده ایم. چرا یک استراتژی شخصی می تواند به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند؟ پاسخ این سال ساده است. بدون داشتن یک برنامه بلند مدت شخصی ، شما عمدتا در جهت منافع دیگران عمل می کنید.

  • بیایید کمی تمرین ذهنی انجام دهیم. در 5 ، 10 سال یا حتی 20 سال خود را چگونه می بینید؟ آیا مطمئن هستید آنچه تصور کرده اید علایق شما را در نظر می گیرد؟
  • اما این بزرگترین مشکل نیست. از این گذشته ، همه ما در جامعه زندگی می کنیم و سعی می کنیم در شرایط خاصی قرار بگیریم. مسئله این است که مسیر زندگی شما بدون برنامه بیشتر به دیگران بستگی دارد ، نه شما. شما نمی توانید حرکت خود را کنترل کنید. شما فقط به فرصت ها یا تهدیدهای تصادفی بله یا نه می گویید.

سعی کنید تمام اقدامات خود را در طول یک سال گذشته به خاطر بیاورید و به خودتان بگویید ، چه بخشی از آن به دلیل اولویت ها ، اهداف و رویا های شما نبوده ، بلکه به دلیل شرایط بیرونی ، مسئولیت ها ، تجارت یا حتی نیاز های خانوادگی بوده؟ کدام قسمت از این موارد را بر اساس اهداف شخصی مشخص و منطقی تعریف و تصور کرده اید؟ اهمیت استراتژی در زندگی مهم است.

چگونه آگاهانه اهداف و توانایی های خود را مدیریت می کنید؟

اگر در زندگی وظایف بلند پروازانه ای را تعیین می کنید و می خواهید احتمال موفقیت را افزایش دهید ، پس باید آگاهانه و پیشاپیش روی گسترش فرصت ها کار کنید و به عواقب تصمیمات استراتژیک فردی فکر کنید. یک برنامه استراتژیک شخصی به شما کمک می کند مسیر درست را انتخاب کنید ، با آن بررسی کنید و راه خود را گم نکنید.

روش های مورد بحث در این مقاله به شما کمک می کند تا فرصت های جدیدی ایجاد کرده و از آنها استفاده کنید ، موانع احتمالی را پشت سر بگذارید و روش های مناسبی را برای رسیدن به اهداف زندگی خود انتخاب کنید. فقط یک استراتژی شخصی می تواند ابزار واقعی برای یافتن موقعیتی منحصر به فرد در تجارت و زندگی ، شناسایی و توسعه مزایای رقابتی شما فراهم کند. ایجاد استراتژی شما مهارت های لازم در هر زمینه از زندگی شما را فراهم می کند. تفکر استراتژیک ، تعیین هدف ، حل مسئله استراتژیک و بهینه سازی منابع.

دلایل ایجاد اهمیت استراتژی در زندگی برای خود چیست؟

اکنون ما در حال توسعه ابزاری برای ارزیابی زمینه های مختلف زندگی بشر هستیم که به شما کمک می کند تا حد ممکن وضعیت خود را ارزیابی کنید. بر اساس این نتایج ، می توانید نیاز واقعی به تدوین استراتژی شخصی را تعیین کنید. در ضمن ، می توانید ارزیابی کنید که کدام یک از دلایل خاص ممکن است برای تصمیم شما مهم باشد. همچنین می توانید انگیزه خود را پیدا کنید.

آیا برای رسیدن به اهداف خود به یک برنامه عملی مشخص نیاز دارید؟

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که بیشتر مردم به اهمیت استراتژی در زندگی  و برنامه ریزی شخصی علاقه مند هستند. بله ، بسیاری از مردم این کار را می کنند ، اما همه آنها برنامه های استراتژیک ایجاد نمی کنند.  بنابراین ، رهبر بودن در یک منبع حیاتی از مزیت رقابتی،  توانایی برنامه ریزی و انطباق برنامه ها برای تغییر کار چندان دشواری نیست. توانایی برنامه ریزی دقیقاً همان چیزی است که هومو ساپینز را از بقیه جهان زنده متفاوت می کند.

همانطور که استراتژی خود را توسعه می دهید ، وضعیت خود را به طور عینی ارزیابی می کنید و روش های واقع گرایانه ای برای رسیدن به یک سطح جدید یا بهترین روش برای انطباق با تغییر ایجاد می کنید. برای رشد و انطباق با موفقیت باید یاد بگیرید ، تغییر دهید و سخت کار کنید. تجزیه و تحلیل دقیق توانایی ها و مهارت های شما ، راه های پیشرفت آنها ، تعیین دقیق اهداف ، روش های تحقق آنها و محاسبه منابع لازم تنها راه روشن کردن زندگی آینده شماست.

آیا برای تحقق بخشیدن به اهداف دیرینه خود به استراتژی نیاز دارید یا می خواهید اقدامات خود را برای سناریوی پر استرس زندگی آینده خود انجام دهید؟ یک استراتژی شخصی ممکن است شامل حالات مختلفی باشد. عمق این سناریوها تنها به زمان و توجه شما به ایجاد برنامه شما بستگی دارد.

منابع
strategium.space

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا