تاثیرات کار زیاد

همه ما موافق این هستیم که بهترین راه برای موفقیت و آرامش در زندگی کار کردن و ایجاد بهترین نتیجه از آن در زندگی است. اما آیا همیشه فقط کار کردن باعث زندگی بهتر و با آرامش بیشتر می شود؟ پاسخ این سوال ساده است. طبیعتا هر چیزی که بیش از حد بخواهد در زندگی ما وجود داشته باشد از یک زمانی به بعد باعث آزار و اذیت ما می شود یکی از این موارد را می توان کار کردن زیادی نام برد. در ادامه تاثیرات کار زیاد در افراد را برای شما خواهیم گفت. تاثیراتی که کار بر افراد می گذارد می تواند منفی باشد. از این رو برای این که بتوانید آن را کنترل کنید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

کار زیاد و زندگی

متخصصان روانپزشکی فرانسه از فرسودگی شغلی در بیماران خود خبر می دهند. شرکت های استخدام در انگلستان نیز از ترس از دست دادن کارمندان برتر به دلیل فرسودگی شغلی مشترک هستند. بیش از حد کار کردن مشکلی جدی را برای مشاغل سراسر دنیا به وجود آورده است. فرسودگی شغلی و کار زیاد می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامت جسمی شود. کارکنان ممکن است خواب ضعیف و احتمال سکته مغزی را افزایش دهند. خطرات بهداشت روان با احتمال بیشتری برای افسردگی ، اضطراب و حتی خودکشی بهتر نیست.

بسیاری از مطالعات تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد چگونه کار زیاد و بیش از حد و استرس ناشی از آن می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی شود. اما ، این نیز بر تجارت بزرگتر برند شما تأثیر می گذارد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید دقیقاً چرا برای سلامتی و عملکرد ما در محل کار مضر است.

چرا کار زیاد برای سلامتی مضر است؟

از خواب مفید جلوگیری می کند.

مطالعات مختلف در زمینه های کاری نشان می دهد که کار زیاد یا خیلی دیر کار کردن در روز می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد. خواه  این تاثیرات شامل استرس ناشی از آن باشد ، یا خیره شدن  به صفحه کامپیوتر به علت خستگی زیاد  .باشد. اجتناب از خواب می تواند باعث ایجاد کمبود خواب یا اصطلاحا “بدهی خواب” شود. اساساً احساس می شود که انرژی شما برای چند روز در یک زمان زیاد مصرف می شود تا اینکه هشت ساعت بخوابید.

بدهی مزمن خواب خطر چاقی ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را افزایش می دهد. در کوتاه مدت ، کمبود خواب می تواند تأثیرات مهمی بر روی هیپوکامپ ، منطقه ای از مغز در ایجاد و تحکیم حافظه داشته باشد.

تاثیرات کار زیاد – زیاد کار کردن مانع عادت های خوب می شود.

کار بیش از حد می تواند از دو طریق باعث آسیب به بدن و مغز شود. با تقویت استرس و ایجاد آن مانع در ورزش ، تغذیه سالم و سایر عادات خوب می گردد. به عنوان مثال ، هنگامی که بیش از حد خسته می شوید ، بیشتر به کافئین اعتماد می کنید تا روزانه شما بیشتر بیدار نگه دارد و این برای شما مضر است. شما تمایل به انتخاب مواد غذایی ناسالم دارید و کار کردن به یک موضوع پرتکرار برای شما تبدیل می شود. تحقیقات مختلف گزارش داده اند که استرس ناشی از کار زیاد یا کمبود خواب می تواند باعث پرخوری یا انتخاب رژیم های غذایی نامناسب شود. اما چگونه این اتفاق می افتد؟

اول اینکه ، کار زیاد و کمبود خواب باعث کندی فعالیت در مناطقی از مغز ما می شود که مسئول رتبه بندی مواد غذایی مختلف بر اساس خواسته ها و نیازهای ما هستند. دوم ، خواب کم همچنین باعث افزایش آمیگدالای مغز می شود که مسئول کنترل برجستگی مواد غذایی است. با گذشت زمان ، انتخاب های نامناسب غذایی می تواند منجر به افزایش وزن و حتی چاقی شود.

کار زیاد برای قلب شما مضر است.

یک مطالعه طولانی مدت بر روی بیش از 10 هزار کارمند دولت در کشور هاب غربی نشان داد که کارگران یک شرکت که سه ساعت یا بیشتر از یک روز هفت ساعته کار می کنند. 60٪ بیشتر از کارگران شرکت دیگر خطر مشکلات قلبی دارند، چرا که آن ها اضافه کار نکردند. نمونه هایی از مشکلات مربوط به قلب شامل مرگ ناشی از بیماری قلبی ، حملات قلبی غیر کشنده و آنژین ، بیماری ناشی از خونرسانی کم به قلب بود.

یک مطالعه پیگیری روی بیش از 22000 شرکت کننده نشان داد که افرادی که ساعت های طولانی کار می کنند 40٪ بیشتر از کسانی که ساعات کار استاندارد دارند دچار بیماری عروق کرونر قلب می شوند.

ارتباط بین تاثیرات کار زیاد و بیماری های قلبی

ارتباط بین کار زیاد و بیماری های قلبی ممکن است ارتباطی با شخصیت شما داشته باشد. در حقیقت ، آزمون شخصیت “نوع A در مقابل نوع B” در ابتدا برای تعیین احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در فرد بود. با در نظر گرفتن افراد نوع A  افراد با رقابت های بیش از حد و تنش های کاری مدت زمان بیشتری را  تحت فشار قرار می گیرند که اغلب با کار زیاد تشدید می شود. نوع شخصیت آنها اغلب با خطر بیشتری همراه است.

کار زیاد منجر به عادت های بد می شود.

 گذشته از خطرات سلامتی ، تحقیقات انجام شده در دهه گذشته نشان داده است که کار زیاد چگونه در پیوند بیش از حد با عادت های بد که ناسالم نیز هستند ارتباط دارد.

تاثیرات کار زیاد خطرات بالاتری را برای کارگران کم درآمد ایجاد می کند.

در سال 2015 ، گروهی از محققان نقش ساعت های طولانی کار را به عنوان یک عامل خطر برای دیابت نوع 2 بررسی کردند. آنها دریافتند که ارتباط بین ساعات کار طولانی تر و دیابت نوع 2 در افرادی که در گروه های اقتصادی و اجتماعی پایین هستند ، مشهود است. این موضوع صرف نظر از سن ، جنس ، چاقی و فعالیت بدنی درست بود و حتی وقتی کارگران شیفت را از تجزیه و تحلیل خارج می کردند ، همچنان وجود داشت.

چرا کار زیاد برای تجارت مضر است؟

اگر سلامتی و خوشبختی بهتر انگیزه ای برای انجام کاری درمورد کار زیاد مزمن نباشد ، به نظر می رسد که کار بیش از حد می تواند از نظر قانونی تأثیر منفی بر خط اصلی یک کسب و کار داشته باشد.

تاثیرات کار زیاد – ورودی بیشتر لزوماً به معنای خروجی بیشتر نیست.

تحقیقات انجام شده توسط افراد ماهر در زمینه کسب و کار نشان داد که کارمندان وقتی که هفته کار خود را به 60 یا 70 ساعت برای چند هفته در یک زمان می رسانند ، در صورت دستیابی به یک مهلت تعیین شده برای تولید ، دستاوردهای کوتاه مدت دارند. اما افزایش تعداد ساعات کار در دفتر از 40 به 60 ساعت منجر به خروجی بیشتر نمی شود.

روان شناسی به نام رابینسون در این زمینه می گوید: بیشتر افراد بهترین کار خود را بین ساعت دو تا شش کار در یک روز مشخص انجام می دهند. با پایان یک روز هشت ساعته ، بهترین کار آنها پشت سر آنها است. و در ساعت نه ، خستگی شروع به تنظیم می کند و سطح بهره وری کاهش می یابد. آنها قادر نخواهند بود که به تمام پتانسیل خود برسند. به خصوص اگر چیزی شبیه مهلت نادر و مهیج دلگرم نشوند و روز را کاملاً خسته تمام می کنند.

جالب توجه است ، یک مطالعه از دانشکده تجارت Questrom دانشگاه بوستون نشان داد که مدیران در واقع نمی توانند بین کارمندانی که در واقع 80 ساعت در هفته کار می کنند و کسانی که فقط تظاهر می کنند تفاوت قائل شوند. علاوه بر این ، مدیران تمایل به مجازات كردن كاركنان شفاف در مورد كم كار كردن داشتند، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این کارکنان در واقع به نتیجه کمتری دست یافته اند ، وجود نداشت و هیچ علامتی نیز وجود نداشت که کارکنان بیش از حد پرکار به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند.

شما از هدف بزرگ تر غافل می شوید.

آیا تا به حال آنقدر روی پروژه ای کار کرده اید که با وسواس آن را شروع کنید و همه موارد دیگر مربوط به نقش یا زندگی شخصی خود را فراموش کنید؟ تعطیلاتی که برای شارژ مجدد ، خوردن وعده های غذایی ، یا وقت گذراندن با افرادی که دوستشان داریم ، انجام می شود به ما کمک می کند از کار خود عقب نشینی کنیم و مراقب چگونگی کار ما در رسیدن به اهدافمان باشیم.

تاثیرات کار زیاد مانع خلاقیت می شود.

ما به عنوان بازاریاب به دنبال ایده های خلاقانه و رنگارنگ ، پیام رسانی و محتوای خود هستیم. اما ، این نوع کار به زمان ، انرژی و ذهن باز زیادی نیاز دارد. متأسفانه کمبود خواب ، استرس و سایر موارد ناشی از کار زیاد می تواند انرژی ، انگیزه و در نهایت سطح خلاقیت شما را تخلیه کند. اگر می خواهید تازه و خلاق بمانید ، این نکته مهم است که وقتی احساس می کنید ذهن شما از فکرهای خلاقانه خالی می شود ، ساعات کار خود را محدود کنید ، خوب بخوابید و مرخصی بگیرید.

بهره وری شما متوقف می شود.

اگر ساعات کاری خود را بدون نتایج قابل توجهی افزایش داده باشید ، احتمالاً ساعات طولانی تر باعث کاهش بهره وری شما می شود. یک مقاله تحقیقاتی استنفورد نشان داد که افرادی که 70 ساعت در هفته کار می کنند در واقع کار بیشتری نسبت به همسالان خود که 56 ساعت کار می کنند انجام نمی دهند.

برای آرامش به مواد مخدر، الکل و دارو های مضر روی می آورند.

بیش از 40 ساعت کار در هفته باعث می شود که شما مقادیر “خطرناک” الکل را بنوشید. مصرف بیش از حد الکل همچنین می تواند خطر ابتلا به شرایط تهدید کننده زندگی را افزایش دهد.

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا