ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

انگیزه یکی از مهم ترین چیز های است که در زندگی همه ما باید وجود داشته باشد. ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی نیز بسیار مهم است. انگیزه باعث می شود افراد از لحاظ ذهنی به موفقیت های بزرگی برسند. البته این موفقیت ها لازمه تلاش افراد نیز می باشد. برای مثال همه افراد باید سعی کنند انگیزه را درون خود ایجاد کنند. این انگیزه می تواند به کمک دوستان یا خانواده نیز ایجاد شود. انگیزه انواع مختلفی دارد. شخصیت های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند آن را داشته باشند. هر فرد در زندگی خودش می تواند رفتار های مختلفی داشته باشد.

هر شخصیتی در هر فردی می تواند شامل گزینه های مختلفی داشته باشد. برای مثال یک فرد ممکن است درون گرا باشد و در کنار او فرد دیگری وجود دارد که او نیز برون گرا است. در روان شناسی موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند. ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی موضوع امروز مقاله ما است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی  صحبت کنیم.

انگیزش نامه ای در دنیا

یک انگیزه برای ساخت نامه خوب ساخته شده ممکن است فقط همان چیزی باشد که شما می خواهید در میان انبوهی از برنامه های موجود در میز کارفرمایان برجسته قرار بگیرید. یادگیری نوشتن انگیزه نامه ای موثر ممکن است یکی از مهمترین مهارت های کاریابی باشد که تاکنون کسب کرده اید. ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی در ادامه برای شما بیان شده است.

انگیزه نامه ای چیست؟

ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

“Lettre de motivation” یک عبارت فرانسوی است که به معنای “انگیزه نامه” است. معادل انگلیسی آن “پوشش نامه” است. اصطلاح “نامه جلدی” خیلی مبهم است و نمی تواند ایده خوبی درباره آن چه باید بنویسید به شما ارائه دهد. در حقیقت، نامه های جلدی به طرز مشهوری از یک شخص به فرد دیگر متناقض هستند. در حالی که ممکن است کسی در مورد این که چرا این موقعیت را می خواهند بنویسد، دیگری ممکن است از نامه جلد برای برجسته کردن مهارت ها و تجربیات خود استفاده کند و ممکن است شخص دیگری دلیل اینکه کارفرما باید آن ها را استخدام کند، ادعا کند.

نکته ای در ارتباط با ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

وقتی به آن انگیزه نامه می گویند، درک اینکه چه چیزهایی را باید وارد کنید آسان است. به جای مجموعه ای از شاخه های تصادفی برای خود، می توانید نامه ای بنویسید که تنها بر انگیزه های خود برای موقعیت خواستن تمرکز داشته باشد.

انگیزه چیست؟

انگیزه شما دلیل شما برای انجام کاری است. اگر انگیزه ای نداشتید، حتی از نظر جسمی هم اصلاً نمی توانستید حرکت کنید. انگیزه یک انتخاب، احساس و یک حالت عاطفی است. انگیزه می تواند براساس واقعیت ها ، احساسات ، اعتقادات یا تعهدات باشد. 

چرا کارفرمایان به انگیزه شما اهمیت می دهند؟

انگیزه قوی منجر به احتمال موفقیت بیشتر در هر کاری می شود. این به شما کمک می کند برای ادامه کار در طولانی مدت قدرت را در زمان ضعف و استقامت پیدا کنید. کارفرمایان به انگیزه اهمیت می دهند زیرا شانس شما را برای طولانی تر ماندن در محل کار و عملکرد در بالاترین سطح مهارت خود در حالی که در آن جا هستید افزایش می دهد.

هدف نامه انگیزشی و ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

هدف کارفرما از درخواست انگیزه نامه است. شما هم اهداف خود را دارید. در این جا برخی از انگیزه های احتمالی وجود دارد که ممکن است آن چه را که در آن گنجانده اید راهنمایی کند:

  • برای معرفی خود.
  • تا توجه خواننده را جلب کند.
  • برای این که به شما نشان دهد فرصت‌هایی را که در شغل یا موقعیت خود دارید درک می کنید.
  • برای نمایش تجربیات و مهارت های خود و همچنین درک درستی که بیشتر باید یاد بگیرید.
  • برای صحبت در مورد تخصص فعلی یا پیش بینی شده خود در این زمینه.
  • به کارفرما نشان دهید که تمرکز شما در دوربرد چیست.
  • راه را برای انجام کاری که می خواهید برای خودتان باشد هموار کنید.
  • برای نشان دادن این که اهداف دیگر چگونه انگیزه شما را نیز افزایش می دهند.
  • برای این که شما می توانید یک استدلال منطقی بسازید.
  • برای نمایش مهارت های ارتباطی خود.
  • برای این که نشان دهید علایق شما چیست.
  • کارفرما را با ظرافت ترغیب کنید که شما را بالاتر از دیگران انتخاب کند.

چه زمانی ممکن است به انگیزه نامه ای نیاز داشته باشم؟

ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

هر زمان که بخواهید بفهمید کسی موقعیتی باز دارد می توانید از یک انگیزه نامه استفاده کنید. می توانید یکی را با درخواست کار ارسال کنید. گاهی اوقات، هنگام درخواست وام رهنی یا وام تجاری، انگیزه نامه لازم یا مفید است. آن ها همچنین برای درخواست کارورزی یا ورود به یک برنامه آموزشی استفاده می شوند.

مطالب نامه انگیزشی

بنابراین، انگیزه نامه شامل چه مواردی است؟ ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی چه چیزهایی را شامل می شود؟ موارد زیر انگیزه نامه هایی از مواردی است که می توانید انتخاب کنید:

  • پیام های انگیزشی و تبریک
  • یک پاراگراف که خود را معرفی می کند
  • اطلاعاتی در مورد سوابق تحصیلی شما
  • جزئیات خاص در مورد تجربیات مربوطه
  • علایق شما
  • تخصص های شما
  • اهداف شما در به دست آوردن موقعیت
  • اهداف بلند مدت شغلی شما
  • تشکر از شما برای در نظر گرفتن
  • بلوک امضا
  • اطلاعات تماس شما

مراحل نوشتن انگیزه نامه

قبل از این که حتی به انگیزه خود فکر کنید، رزومه یا کارنامه خود را بنویسید. این یادآوری از تحصیلات و تجربیات شما را فراهم می کند. هرگز CV خود را خلاصه نکنید. انگیزه نامه باید شخصی تر باشد. باید ویژگی ها و سبک شما را نشان دهد.

یافتن نمونه های انگیزه نامه

بعد از نوشتن برنامه درسی، اولین قدم عالی این است که ببینید دیگران با آن چه کار کرده اند. به دنبال یک مثال انگیزه نامه باشید. ممکن است نگاهی به نمونه انگیزه نامه یکی از دوستان، اقوام یا کسی که از دانشگاه می شناسید داشته باشید. همچنین می توانید با جستجوی آنلاین نمونه ای از انگیزه برای دیدن نسخه فرانسوی که به راحتی می توانید با Google ترجمه کنید، اطلاعات مفیدی پیدا کنید. آن چه شما به دنبالش باید باشید”lettre de motivation enanglais” است اگر می خواهید انگلیسی حروف انگیزشی را که می توانید بدون مرحله ترجمه بخوانید جستجو کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نامه انگیزشی به شما کمک می کند تا در رقابت برای کارآموزی برجسته شوید. رزومه شما ممکن است هنوز کاملاً تشکیل نشده باشد، بنابراین برای نوشتن نامه هنگامی که خودتان حضور دارید بسیار مهمتر است.

معتبر بودن

بسیار خوب است که یک مورد محکم برای خود بسازید، اما ارائه خود واقعی نیز به همان اندازه مهم است. چشمگیر بودن ممکن است موقعیت شما را به دست بیاورد. اگرچه چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که ممکن است واقعاً آن را بدست آورید و دریابید که دیگران انتظار چیزهای زیادی از شما را دارند که نمی توانید یا نمی خواهید به آن ها بدهید.

نکته در رابطه با ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

بهترین راه برای جلوگیری از چنین شرایطی واقعی بودن در مورد انگیزه های خود است. این بدان معنا نیست که شما باید هر انگیزه ای را تقسیم کنید. 

طوفان مغزی

ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

برای ایده در مورد انگیزه شما می توانید از طوفان فکری استفاده  کنید. ایده پردازی، اگر با آن آشنایی ندارید، روندی آسان است. هر آن چه به ذهنتان می رسد را بدون قضاوت درباره آن بنویسید. سپس، وقتی مطالب خود را تمام کردید، به سند خود نگاه کنید و سندهایی را که واقعی ترین، مرتبط ترین و چشمگیرترین آن ها هستند، برجسته کنید.

تحقیق در مورد هدف

شما باید در مورد شرکت یا برنامه ای که برای عضویت در آن درخواست می کنید بدانید. شما برای هر برنامه به یک نامه همراه جداگانه نیاز دارید زیرا لازم است آن کارفرما یا برنامه را به طور خاص هدف قرار دهد. می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت، مراجعه حضوری به شرکت، پرس و جو از اتاق بازرگانی در شهر محل استقرار آن، جستجوی منابع خبری و اطلاعیه های مطبوعاتی و حتی تماس مستقیم با شرکت در این باره تحقیق کنید.

طرح کلی در نامه انگیزشی

بعد، رئوس مطالبی را بیان کنید که می توانید به راحتی و به آسانی به آنهاق رجوع کنید تا در بخش اصلی که می خواهید بگنجانید، ادامه دهید. این زمان مناسب برای بازگشت به آن مثال انگیزه است. به دنبال نحوه ساختار نامه باشید. شما می توانید از همان ساختار کلی استفاده کنید و یا از آن به عنوان الهام برای ایجاد ساختار خود استفاده کنید.

نوشتن و ساخت یک انگیزه بزرگ با نامه انگیزشی

وقتی شما آماده نوشتن هستید، انگیزه نامه خود را کنار بگذارید و شروع به نوشتن کنید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا