ترک عادات بد برای موفقیت

تمام انسان ها در زندگی عادت های مختلفی دارند. عادت ها گاهی اوقات ممکن است بد باشند و بعضی از آن ها هم عادت های خوب و مفید هستند. همه ما باید سعی کنیم برای رسیدن به اهداف مان جه در زندگی و چه در محل کار عادت های بد خودمان را کنار بگذاریم. ترک عادات بد برای موفقیت در زندگی موضوعی است که امروز قصد داریم برای شما توصیف کنیم. توجه داشته باشید که اگر در این زمینه نمی توانید با قدرت پیش بروید، لازم است تا از کمک مشاوران بهره ببرید.

می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید. اما برای داشتن شرایط بهتر می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه کرده و از خدمات خضوری آن هم استفاده ببرید.

عادت های بد

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، عادت های بد برای شما مضر است. از نظر ذهنی ، جسمی ، عاطفی و حتی اجتماعی در بعضی موارد می تواند مشکل زا باشد. گرچه ترک برخی از عادت های بد نسبت به دیگران دشوار است ، اما این واقعیت که شما باید از شر آنها خلاص شوید تغییری نمی کند. در اینجا چند عادت بد را برای شما می گوییم.

استرس خوردن و ترک عادات بد برای موفقیت

فردی که دچار اختلال استرس خوردن است. هر وقت احساس ناراحتی ، استرس ، ناامیدی ، اضطراب یا خوشحال می کند بی وقفه می خورد. غذا خوردن این افراد هیچ ارتباطی با گرسنگی نداشته و همه چیز با استفاده از غذا برای پر کردن فضای خالی احساسات شان  است.

ناخن جوییدن

جویدن ناخن نه تنها از نظر بهداشتی بلکه از نظر یک رفتار اجتماعی هم برای افراد بسیار مضر است. این اختلال منجر به مشکلات دندانی مانند اکلوژن دندان های قدامی می شود. افرادی که ناخن های خود را می جویند تمایل دارند که ناخن های کوتاه تری نسبت به یک فرد معمولی داشته باشند. صفحات ناخن آن ها نیز دچار زخم شده و در نهایت ممکن است از بین بروند.

درک کنید که چه چیزی رفتار ناخن جویدن شما را تحریک می کند و عادت خنثی تا مثبت دیگری را جایگزین آن کنید. به همین دلیل است که شما باید عادت های خود را ترک کنید. به عنوان مثال ، اگر هنگام استرس ناخن های خود را گاز می گیرید ، دفعه بعد که احساس استرس کردید ، به پیاده روی بروید یا به موسیقی گوش دهید.

بودن در کنار افرادی که از شما قدردانی نمی کنند.

آیا قبلاً همه ما در این وضعیت نبوده ایم؟ سعی در جلب رضایت افرادی که از ما قدردانی نمی کنند؟ متمایل شدن به عقب برای حضور در کنار مردم وقتی که آنها هرگز برای ما نیستند؟ در حالی که ما بدون انتظار از بازگشت پول می دهیم ، باید زیر اسم افرادی که برای ما ارزش قائل نیستند خط بکشیم زیرا این افراد به روح ما آسیب می رسانند. وقت خود را با افرادی که قدر شما را نمی دانند تلف نکنید و زمان بیشتری را با افرادی سپری کنید که در عوض کار بهتر را انجام می دهند.

سیگار کشیدن و ترک عادات بد برای موفقیت

سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی مرگ و البته قابل پیشگیری در سطح جهانی است. فقط در کشور های غربی ، سالانه حدود 500000 مرگ به بیماری های مربوط به سیگار کشیدن نسبت داده می شود. یک مطالعه اخیر تخمین زده است که به دلیل سیگار کشیدن ، یک سوم از مردان در کشور های بزرگ آسیایی به طور قابل توجهی طول عمر خود  را کاهش می دهند. زنان سیگاری از نظر جنسیتی به طور متوسط ​​13.2 و 14.5 سال زندگی خود را از دست می دهند.

این بیش از یک دهه زندگی در حالت عادی است.  سیگار کشیدن باعث پیری زودرس پوست (به عنوان مثال چین و چروک) ، زردی دندان ها ، بوی بد دهان و از همه بدتر  به خطر انداختن سلامت افراد اطراف شما، از جمله عزیزان شما می شود. مطالعات نشان داده است که افراد غیر سیگاری که در معرض دود سیگار هستند در معرض خطر بسیاری از مشکلات بهداشتی مرتبط با استعمال دخانیات قرار دارند.

نوشیدن الکل بیش از حد

این اختلال موارد زیر را به همراه دارد:

مشکلات مغزی: الکل در مسیرهای ارتباطی مغز اختلال ایجاد می کند ، فکر کردن و حرکت با هماهنگی را دشوار می کند. بیماری های قلبی: کاردیومیوپاتی – کشش و افتادگی عضله قلب ، آریتمی ها – ضربان قلب نامنظم ، سکته ، فشار خون بالا بیماری های کبدی: استئاتوز یا کبد چرب ، هپاتیت الکلی ، فیبروز ، سیروز مشکلات لوزالمعده: لوزالمعده ، التهاب و تورم خطرناک رگهای خونی در لوزالمعده که از هضم مناسب جلوگیری می کند. انواع مختلف سرطان: دهان ، مری ، گلو ، کبد ، پستان

خوردن بیش از حد گوشت قرمز و ترک عادات بد برای موفقیت

شواهد قطعی وجود دارد که نشان می دهد مصرف گوشت قرمز خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. و شواهد حاکی از آنکه خطر سرطان مری ، سرطان ریه ، سرطان لوزالمعده و سرطان آندومتر را افزایش می دهد. بعلاوه ، برخی مطالعات مصرف مقادیر زیادی گوشت قرمز را با سرطان پستان ، سرطان معده ، لنفوم ، مثانه ، سرطان ریه و سرطان پروستات مرتبط دانسته اند.

علل عادت های بد

شما یک عادت بد را از بین نمی برید ، آن را جایگزین می کنید. تمام عادت هایی که در حال حاضر دارید – خوب یا بد – به یک دلیل در زندگی شما هستند. به نوعی این رفتارها فوایدی برای شما به همراه دارد ، حتی اگر از راه های دیگر برای شما مضر باشد. بعضی اوقات مزایای آن بیولوژیکی است مانند مصرف سیگار یا مواد مخدر. بعضی اوقات احساسی است مثل اینکه وقتی در رابطه ای می مانید که برای شما بد است.  در بسیاری از موارد ، عادت بد شما راهی ساده برای کنار آمدن با استرس است. به عنوان مثال ، ناخن های خود را گاز بگیرید ، موهای خود را بکشید ، پای خود را بزنید ، یا فک خود را فشار دهید.

روش ترک عادات بد برای موفقیت

در اینجا چند ایده مختلف برای از بین بردن عادت های بد و تفکر در مورد روند کار به روش جدید آورده شده است. جایگزینی برای عادت بد خود انتخاب کنید. شما باید زودتر از موعد برنامه ای داشته باشید که در هنگام مواجهه با استرس یا بی حوصلگی که باعث عادت بد شما می شود ، چگونه پاسخ خواهید داد.

تا آنجا که ممکن است عوامل محرک را قطع کنید. سعی کنید برای نوشیدن چیزی به کافی شاپ بروید.ترک عادت های بد با اجتناب از عواملی که باعث ایجاد آنها می شوند ، بر خود آسان تر کنید. در حال حاضر ، محیط شما عادت بد شما را آسان تر و عادت های خوب را دشوارتر می کند. محیط خود را تغییر دهید و می توانید نتیجه را تغییر دهید. خود را با افرادی احاطه کنید که به روشی که شما می خواهید زندگی کنید. نیازی نیست دوستان قدیمی خود را رها کنید ، اما قدرت یافتن دوستان جدید را دست کم نگیرید.

خود را در موفقیت مجسم کنید.

در خودتان ببینید که سیگار را ترک می کنید یا غذای سالم می خورید یا زود بیدار شوید. هر عادت بدی که شما به دنبال ترک آن هستید ، تصور کنید که آن را خرد می کنید ، لبخند می زنید و از موفقیت خود لذت می برید. خود را در حال ایجاد هویت جدید ببینید. نیازی نیست که شخص دیگری باشید ، فقط باید به شخص قدیمی خود برگردید. بنابراین اغلب ما فکر می کنیم که برای ترک عادت های بد ، باید یک فرد کاملاً جدید شویم. حقیقت این است که شما قبلاً این ویژگی را در خود دارید که شخصی بدون عادت های بد خود باشید. در واقع ، بعید است که شما در تمام زندگی خود این عادت های بد را داشته باشید.

ترک عادات بد برای موفقیت – به سلامت برگردید.

شما نیازی به تبدیل شدن به یک فرد سالم ندارید ، فقط باید به سلامت برگردید. حتی اگر سالها پیش باشد ، شما قبلاً بدون این عادت بد زندگی کرده اید ، به این معنی که قطعاً می توانید دوباره این کار را انجام دهید.

برای غلبه بر گفتگوی منفی با خود از کلمه “اما” استفاده کنید. یک نکته در مورد مبارزه با عادت های بد این است که به راحتی می توانید خودتان را قضاوت کنید که بهترین عملکرد را ندارید. هر وقت بلغزید یا اشتباهی مرتکب شوید ، به راحتی می توانید به خود بگویید که چقدر مشکل دارید. بنابراین به جای اینکه خودتان را بخاطر یک اشتباه اصطلاحا خود را کتک بزنید و خودخوری کنید ، برای آن برنامه ریزی کنید. همه ما از مسیر خارج می شویم ، آنچه مجریان برتر را از بقیه جدا می کند این است که آنها خیلی سریع به مسیر خود باز می گردند. برای خود چند استراتژی داشته باشید که می توانند به شما کمک کنند تا هنگام اشتباه بازگردید.

گرفتار شدن در احساسات نسبت به عادت های بد خود آسان است. می توانید احساس گناه کنید و یا وقت خود را صرف دیدن رویاهایی کنید که آرزو می کنید اوضاع چگونه باشد … اما این افکار شما را از آنچه واقعاً اتفاق می افتد دور می کند.

چه عواملی باعث ایجاد این رفتار و شروع عادت های بد می شود؟

ردیابی ساده این مسائل باعث می شود تا شما از رفتار آگاهی بیشتری کسب کرده و ده ها ایده برای جلوگیری از آن به شما ارائه دهد.

منابع
jamesclear.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا