بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی

اختلالات روانی همیشه در دنیا قابل بحث بوده اند. در روان شناسی افراد نظرات مختلفی درباره اختلالات روانی گفته اند. متاسفانه به دلیل حضور بیماری کرونا در این دو سال اخیر اختلالات روانی در بین مردم بیشتر شده است. یکی از این اختلالات روانی شایع افسردگی است. افسردگی بسیار خطرناک است. حتی در برخی موارد گفته شده که افسردگی باعث خودکشی برخی افراد هم شده است. پزشکان و روان شناسان هر ساله سعی دارند تا از طریق راه های مختلف افسردگی را در افراد کاهش دهند. اگر به یاد بیاورید در مقاله های قبل در ارتباط با انواع افسردگی ها صحبت کردیم. بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی بحث ما در این مقاله است.

هر کدام از این ها به دلایل خاصی ایجاد شده بودند و به بخش های مختلف بدن آسیب می زدند. افسردگی در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. پس نمی توانیم بگوییم که کودکان یا بزرگسالان در سن های مختلف اصلا احتمال این که افسردگی بگیرند را ندارند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی تلفنی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی صحبت کنیم.

کنار آمدن افراد با افسردگی

کنار آمدن با افسردگی خنده آور نیست. اگر احساس گنگی، خستگی، غم، کمبود انرژی یا خالی بودن می کنید، ممکن است با افسردگی زندگی کنید. اگر با افسردگی دست و پنجه نرم کنید، تنها نیستید. افسردگی تقریباً 17.3 میلیون بزرگسال در کشور های اروپایی را آزار می دهد (حدود 7.1 درصد از افراد بالای 18 سال) که حداقل یک دوره مهم افسردگی در هر سال دارند. انواع افسردگی شامل افسردگی بالینی، اختلال افسردگی اساسی و اختلال عاطفی فصلی (SAD) است.

افسردگی محل کار

افسردگی از هر 14 بزرگسال در ایالات متحده یکی را تحت تأثیر قرار می دهد، و طبق قانون، کارفرمایان باید محل کار برای کارگرانی که این بیماری را تجربه می کنند ارائه دهند. اما حتی اگر در محل کار پشتیبانی دریافت کنید ، ممکن است متوجه شوید که باید موقعیتی را که در حال حاضر دارید تنظیم کنید یا شروع به جستجوی کار جدید کنید. و گرچه کارفرمایان ممکن است محل کار کارمندان خود را با افسردگی فراهم کنند ، شما ممکن است آرزو کنید که گزینه های شغلی را بخواهید که می تواند سلامت روانی شما را بهتر پشتیبانی کند.

آیا کار می تواند افسردگی را بدتر کند؟

بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی

افسردگی همان غم، اندوه، یا استرس نیست. همه این تجربیات می تواند باعث ایجاد دوره های افسردگی شود، اما علائم افسردگی می تواند شما را نسبت به احساس غم، استرس یا احساس گناه با شدت بیشتری حساس کند. موارد زیر عوامل خطر هستند:

  • شخصیت
  • محیط
  • ژنتیک و سابقه خانوادگی
  • بیوشیمی شخصی

درمان علائم افسردگی

علائم افسردگی به راحتی قابل درمان است، ثابت شده است که ترکیبی از روان درمانی و یا دارو درمانی برای افسردگی برای بیشتر افراد مفید است. اما کار در یک محیط مضر می تواند افسردگی را دشوارتر کند و علائم را شدیدتر کند. می توانید در محل کار مناسب کار کنید.

مشکل در تمرکز

اگر در تمرکز مشکل دارید، این امکانات تواند شامل تجزیه شغل شما به قسمت های کوچک‌ تر و مثلاً نظارت ناظر با شما در بیشتر اوقات باشد. اما شاید گزینه بهتر یافتن شغلی باشد که بتواند به بهبود سلامت روان و راه های تأثیر افسردگی بر شما کمک کند.

بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی

اگر به دنبال یک کار بدون استرس می گردید، ممکن است دریابید که یک محیط غیر سنتی دیگر می تواند به تعادل سلامت روان کمک کند، علائم اضطراب و افسردگی را برطرف کند و به شما کمک کند تا تعادل سالم بین زندگی و کار خود  داشته باشید.

در این جا برخی از بهترین مشاغل برای افرادی که افسردگی دارند وجود دارد:

مشاغل کتابداری برای افراد مبتلا به افسردگی

اگر علاقه زیادی به کتاب دارید، موقعیت کتابخانه می تواند از بهترین مشاغل شما باشد. اکثر موقعیت های کتابدار تمام وقت در واقع نیاز به مدرک کارشناسی ارشد در علوم کتابداری دارند. هنوز هم بیشتر کتابخانه ها تکنسین های کتابخانه را استخدام می کنند تا افرادی برای پشت میز کار، قفسه بندی و سازماندهی کتاب، اسکن و بارگذاری اسناد و کمک به مراجعه کنندگان را در یافتن کتاب و منابع  استخدام کنند.

در کتابخانه ها، فرصت های زیادی برای تعامل با افراد دیگر وجود دارد.

در کتابخانه ها، فرصت های زیادی برای تعامل با افراد دیگر وجود دارد. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید، می توانید در بخش بایگانی کار کنید، در پروژه های مدرسه به دانش آموزان کمک کنید یا به افراد کمک کنید تا نسب خود را جستجو کنند.

کار با کودکان

اگر عاشق کار با کودکان هستید، می توانید به سازماندهی روزهای مطالعه یا رویدادهای مدرسه کمک کنید. کتابخانه ها و کتابداران ستون های جامعه هستند. به عنوان شخصی که عاشق کتاب و کمک به دیگران است، می توانید این کار را بسیار ارزشمند بدانید.

شغل پیاده روی با سگ و مراقبت از حیوانات خانگی برای افراد مبتلا به افسردگی

بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی

گذراندن وقت با حیوانات هنگام مبارزه با علائم افسردگی می تواند بسیار درمانی باشد. به عنوان یک فرد مراقب از حیوانات، می توانید برای ورزش منظم بیرون بیایید (یک مزیت برای سلامت روان) و وقت خود را با سگ هایی سپری کنید که از دیدن شما خوشحال خواهند شد. نشستن با حیوانات اهلی حیوانات ساعاتی با کیفیت را به شما ارائه می دهد. آن ها نیاز به حمایت و مراقبت دارند، از جمله تغذیه، بازی و آغوش کشیدن.

مراقبت از حیوانات شغلی مناسب برای افرادی که اجازه ورود حیوانات خانگی را ندارند

اگر در یک وضعیت زندگی هستید که اجازه ورود حیوانات خانگی را نمی دهد، با سگ قدم زدن و نشستن با حیوانات خانگی فرصتی برای کار در کنار حیوانات فراهم می کند. بسیاری از آپارتمان ها از ممنوعیت های جدی در مورد حیوانات خانگی استفاده می کنند.

حساسیت افراد خانواده به حیوانات

همسر یا فرزند شما ممکن است به حیوانات حساسیت داشته باشد، یا ممکن است متوجه شوید که نگهداری از حیوان خانگی برای خودتان بسیار گران است، اما بسیاری از افراد برای مدیریت حیوانات خانگی به کمک نیاز دارند که ممکن است در کوچه شما باشد. پیاده روی با سگ یک کار عالی برای تعیین ساعات کاری خودتان است، یا می توانید به صورت فصلی با حیوانات خانگی بنشینید، که باعث می شود زمانی برای رها شدن داشته باشید  و در جست و جوی حمایت روانی آزاد شوید.

مشاغل برنامه نویسی رایانه ای برای افراد مبتلا به افسردگی

اگر ذهن خلاقی در ریاضی دارید یا عاشق کار با کامپیوتر هستید، می توانید کدنویسی را یاد بگیرید، یک شغل سطح بالای خوب بدست آورید و یک اشتغال معنی دار بدست آورید. اگر کار انفرادی را ترجیح می دهید، برنامه نویسی آزاد ممکن است برای شما مناسب باشد. اما اگر کار در تیم های بزرگ را ترجیح می دهید، شرکت های بزرگ نرم افزاری برای برنامه نویسی می تواند مناسب باشد.

چه زبان های برنامه نویسی را بیاموزیم؟

زبان های برنامه نویسی، مانند PHP، Python، HTML و C ++ را بیاموزید و در انواع خاصی از برنامه های رایانه ای تخصص داشته باشید تا بتوانید کار های تخصصی را بدست آورید. مشكلات كدگذاري ممكن است استرس زيادي داشته باشند و ساعت ها طول بكشد.

استخدام در شرکت های بزرگ برنامه نویسی

بسیاری از رمزگذاران رایانه ای با شرکت های بزرگ نرم افزاری استخدام می شوند و سپس مدیریت پروژه ها را شروع می کنند، تجارت خود را شروع می کنند، از خانه به صورت آزاد کار می کنند یا با شرکت های دیگر مشاوره کاری می گیرند. با گذشت چند سال در تخصص خود، می توانید استعداد خود را کشف کرده و کارهای خود را مطابق با نیازهای بهداشت روان خود تنظیم کنید.

مشاغل خلاقانه برای افراد مبتلا به افسردگی

بهترین مشاغل برای افراد مبتلا به افسردگی

ممکن است ساختن هنر یا صنایع دستی راضی کننده بدانید. اگر علاقه شما فراتر از مشاغل عادی باشد، می توانید با حضور در اینترنت که افراد را به خود جذب می کند، امرار معاش کنید. به عنوان مثال، اگر صابون های دست ساز درست کنید، می توانید در فروشگاه اینترنتی یک وب سایت بسازید، برای نمایش کار خود حساب های رسانه های اجتماعی را باز کنید و یک نمایشگاه صنایع دستی یا غرفه بازار مخصوص به خودتان را تهیه کنید.

کار های دستی برای نداشتن افسردگی

می توانید ساعت های خود را بسازید و از کار با دست لذت ببرید. وقتی افراد مهارت های شما را تحسین می کنند، احساس رضایت داشته باشید. با همفکران خود در کنفرانس ها و ملاقات ها شرکت کنید، بنابراین می توانید با افرادی را که “سخت کوشی” و موفقیت های شما را می یابند آشنا شوید.

راه های مختلف برای استفاده از طریق سیستم عامل های شغلی آنلاین

نویسندگان و هنرمندان از طریق سیستم عامل های شغلی آنلاین مانند UpWork، ServiceScape یا Freelancer، نوشتن، تصویرگری، طراحی گرافیک و…. انواع کارها را پیدا می کنند. شما می توانید ساعات شخصی خود را بسازید، در خانه کار کنید و از مشتریانی که دوستشان دارید لذت ببرید.

مشاغل باغبانی برای افراد مبتلا به افسردگی

اگر افسرده هستید، موقعیت باغبانی مانند کار در گلخانه، باغبانی، محوطه سازی و یا حتی استخدام در یک مرکز باغبانی محلی را در نظر بگیرید. این ها  همه مشاغل عالی برای افرادی است که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا