رازهای داشتن کودکانی شاد

به عنوان یک پدر و مادر، شما مسئول سلامت و شادی فرزندتان هستید. که گاهی اوقات می تواند بسیار استرس زا و دارای سختی و آسانی زیادی باشد. خوشبختانه شما می توانید میزان خوشنودی و خوشحالی فرزندان خود را با مراقبت از آنها، توجه کردن به آنها و صحبت کردن در مورد احساسات آنها، افزایش دهید. به آنها حس اینکه فردی خوشحال هستند را بدهید. هم زمان با اینکه کودکان شما بزرگ می شوند. می توانید آنها را از طریق چالش های زندگی هدایت کنید. آنها را تشویق کنید تا بر شاد بودن و انجام کارهای زندگی تمرکز کنند. رازهای داشتن کودکانی شاد چیست؟

روش اول: پرورش شادی اجتماعی و احساسی

رازهای داشتن کودکانی شاد – کمک به درک و شناسایی احساسات کودک خود.

بچه ها به والدین خود تکیه می کنند تا آنها را در مورد احساساتشان کمک کنند. اگر فرزند شما احساس خوشحالی، غم، ناراحتی یا هیجان داشته باشد، با آنها درباره این احساسات صحبت کنید و به آنها در مورد تجربه خود در مورد این احساسات بگویید. این کارکمک می کند تا هوش هیجانی را در کودکان تقویت کنید و به آنها کمک کنید که احساساتشان منجر به رشد آنها بشود.

همچنین بسیار مهم است که احساسات مثبت کمتری، مانند سرخوردگی را در او ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر فرزند بزرگتر شما گریه می کند به این علت که شما به او گفته اید که او نمی تواند با دوستانش بیرون برود، می توانید به او بگویید: “من می دانم که تو از این بابت  ناراحت شده ای. آیا تو از اینکه من به تو گفتم نه ناراحت شدی؟ “

احساسات کودکانه را که آن ها با استفاده از نشانه های بصری می توانند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند را به آن ها آموزش دهید. از فلش کارت ها یا پوستر های احساساتی که زمانی که فرزند شما در درک آنها مشکل دارد اما می تواند به آنها اشاره کند روشی موثر است.

رازهای داشتن کودکانی شاد

آنها را تشویق کنید تا با دوستان خود وقت بگذرانند.

 ارتباطات اجتماعی برای کودکان بسیار مهم است، بنابراین از این بابت که آنها را با دوستان خود به اندازه کافی در ارتباط باشند مطمئن شوید. سازماندهی زمان مشخصی در روز برای بازی بچه های کوچک تر و اجازه دادن به بچه های بزرگ تر برای گذراندن وقت با دوستان مدرسه خود و انجام فعالیت های اضافی بر سازمان با دوستان می تواند مفید باشد. سعی کنید به آنها کمک کنید حداقل برای فرزند خود دو ساعت در هر هفته را به گذراندن وقت خود را با دوستان اختصاص دهید.

هماهنگی با والدین دیگر بچه های کوچک برای ایجاد نمایش نامه های هفتگی یا ماهانه با انواع مختلف از دوستان نیز از انواع کار های بسیار خوب در این زمینه است.

برای بچه های بزرگتر، پیشنهاد می شود تا دوستان خود را پس از مدرسه برای یک انجام تکالیف مدرسه با هم یا هر بهانه دیگر به خانه دعوت کنید تا ببینید که دوستی آنها چگونه است.

اگر فرزند شما در دوست شدن و نگه داشتن دوستان مشکل داشته باشد، با او درباره آنچه در حال وقوع است صحبت کنید. اگر فکر می کنید که او مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، با معلم او برای صحبت در مورد این موضوع و پیدا کردن یک راه حل تماس بگیرید.

فرزندتان را تشویق کنید که با دیگران در فعالیت های اضطراری و مهم که برایش اتفاق می افتد ارتباط برقرار کند و تلاش کند فرزندتان را هنگام شرکت در اجتماعات شرکت کند تا سعی کند اجتماعی باشد. با فرزند خود صحبت کنید تا دوستان خود را به جشن های خود دعوت کند و با دوست های خود معاشرت کند.

محدود کردن زمان استفاده از “تبلت و یا موبایل” را به 2 ساعت در روز

 مطالعات اخیر نشان داده است که نوجوانان و نوجوانانی که وقت بیشتری را در مقابل صفحه نمایش بازی، پیام کوتاه و یا استفاده از رسانه های اجتماعی می گذرانند، کمتر از دیگران احساس خوشحالی می کنند. در حالی که اتصال آنلاین با دیگران در شبکه های اجتماعی هم مهم است، به فرزندان خود انواع روش های دیگر را که می توانند ارتباطات اجتماعی که مبتنی بر روابط متقابل چهره به چهره هستند را داشته باشند یادآوری کنید.

با این حال، مهم نیست که در فعالیت های رسانه های اجتماعی بیش از حد او را محدود کنید. پیدا کردن نقطه ای که حد وسطی برای این موضوع باشد می تواند به او کمک کند .به فرزند خود بخواهید که در زندگی واقعی دخالت و مشارکت داشته باشد. در صورت بروز مشکلات، نگران نباشید به جلو بروید و زمان استفاده از تبلت و سایر وسایل او را محدود کنید.

رازهای داشتن کودکانی شاد – از فرزندان خود بپرسید که چه چیزی آنها را خوشحال می کند.

 در مورد آنچه باعث می شود احساس خوشحالی کنند با آن ها صحبت کنید. این کار راهی عالی برای شناخت شادی در زندگی روزمره است و تجربیات منفی را به مثبت تبدیل کنید. با کودکان خود در طول غذا و یا قبل از خواب در مورد این که در طول روز آنها چه چیزی را به یاد داشته اند که موجب خوشحالی آنها شده است یا چیزهایی که آنها در زندگی شان بابت آنها خوشحال هستند را از آنها بپرسید و با آن ها صحبت کنید.

Secrets of having happy children

روش دوم رازهای داشتن کودکانی شاد: تشویق روتین و مسئولیت

یک روال روزانه ایجاد کنید و عادت های سالم و خوب را تشویق کنید.

اهمیت بهداشت شخصی و عادت های روزانه خود را به فرزندتان خود آموزش دهید، مانند داشتن یک ساعت خواب منظم، ورزش کردن حداقل 30 دقیقه در روز و صرف وقت در خارج از خانه. سعی کنید به طور منظم برنامه خود را هر روز انجام دهید تا فرزند شما بتواند مزایای این عادت ها را ببینید.

برای بچه های کوچک تر، این موضوع را می توان به سادگی با کار هایی مثل مسواک زدن دندان های خود ، لباس پوشیدن و انجام کارهای کوچک در اطراف خانه مشخص کرد و جا انداخت.

با بچه های بزرگتر، شما می توانید آنها را به پیاده روی با شما، یا صرف وقت برای خواندن کتاب قبل از خواب و از این قبیل تشویق کنید.

به عنوان مثال، اگر شب ها سر شما شلوغ باشد، می توانید از خواب که صبح بیدار شدید، لباستان را بپوشید، دندان های خود را بشویید، و هر روز صبح همراه با کودک خود صبحانه بخورید.

به آنها را مسئولیت های بیشتری را بسپارید.

 همانطور که فرزند شما بزرگتر می شود. می توانید آنها را با سپردن مشاغل خانگی مهم تر خوشحال کنید. نگه داشتن آنها درگیر انجام یک کار موجب آن می شود که آن ها احساس مفید بودن کنند و به خود حس اعتماد به نفس پیدا کنند. هنگامی که آنها می دانند که مهم هستند، ممکن است برای کمک کردن حتی بیشتر از قبل نیز شاد شوند.

برای مثال، شما می توانید به یک کودک 7 تا 8 ساله اعتماد کنید. تا پس از مدرسه سگ خانواده را بیرون ببرد و بچرخاند.

برای بچه ها 9 ساله، دو تا سه مرتبه بار خواندن روزانه کتاب، مانند خوردن غذا، کمک در جمع آوری لباس های شسته شده و کار های از این قبیل را انجام دهید.

اگر بیش از یک بچه داشته باشید، هر هفته از بین آنها کارهای مختلفی را بخواهید تا انجام دهند تا از انجام کارهای تکراری خسته نشوند. در این مورد، ممکن است این کار که نمودار کاری را برای حفظ وظایف آن ها ایجاد کنید می تواند مفید باشد.

آنها را با بازی کردن، داشتن اسباب بازی و فعالیت های خود مشغول کنید.

لذت بردن از زندگی بخش مهمی از خوشبختی است، بدون توجه به سن شما! اجازه دهید فرزند شما در بازی ها، کار های دستی و فعالیت های مختلف شرکت کند و او را در این زمینه تشویق کنید که کارهای دلخواه خودشان را تشکیل دهند. در حالی که بازی، کودکان در تمام سنین می توانند چیز های جدیدی  را به ان ها بیاموزد و مهارت هایی را در آن ها تمرین کند.

کودک خود را تشویق کنید تا مهارت های جدید یاد بگیرد.

رازهای داشتن کودکانی شاد

 هر ساله کودکان در هر سنی با چالش های جدیدی مواجه می شوند. کودکان بزرگتر ممکن است بخواهند فعالیت جدیدی را انجام دهند که قبلا هرگز انجام نداده اند. هنگامی که این کار ها را انجام می دهند. آنها را با کلمات مثبت، حمایت آمیز و تشویق کننده مورد حمایت قرار دهید. به آنها فضای لازم برای مقابله با موانع موجود را بدهید. اما نگران کم به آن ها نباشید و در صورت نیاز به آنها کمک کنید. اجازه دهید آنها این را بدانند که وقتی آنها چیزی جدید را امتحان می کنند. ممکن است در آن موفق نباشند و این درست است. آنها را تشویق کنید تا تلاش کنید چیز های جدید را امتحان کنند. نه اینکه بخواهند آن را به کمال برسانند.

هنگامی که آنها در مورد چیزی موفق نیستند. به آنها یادآوری کنید که همیشه می توانند دوباره انجام آن را امتحان کنند. آنها فرصت دارند که این کار را مجددا درست انجام دهند.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما در حال یادگیری چگونگی بستن بند کفش خود باشد. روش های خود را به او بگویید و به او کمک کنید تا این کار را انجام دهد. سپس اجازه دهید او خودشان این کار را انجام دهند. او ممکن است این را کاملا درست انجام ندهد. اما در عوض وقتی که یاد می گیرد  نکات مثبت این یادگیری با او باقی می ماند.

روش سوم رازهای داشتن کودکانی شاد: پدر و مادر خوبی باشید.

سعی کنید تا یک الگو برای فرزندانتان باشید.

 فرزندان شما در طول زندگی خود به راهنمایی شما نیاز داشته و از آن استفاده می کنند. به آنها یاد دهید که خوشبختی بخش مهمی از زندگی شماست و با آنها صحبت کنید و به آنها یاد دهید که چگونه خود را خوشحال می کنید. به دیگران احترام بگذارید و خود را با همان استانداردهایی که برای آنها دارید، برای خود نیز تاز همان استاندارد ها پیروی کنید.

وقتی اشتباه می کنید، از فرزندانتان عذر خواهی کنید و یا هر کس دیگری که از اشتباه شما متضرر شده است.

هر هفته حداقل یک ساعت برای خود وقت بگذرانید.

 برای اطمینان از اینکه در زندگی خود احساس آرامش و خوشحالی می کنید، وقت خود را صرف کارهایی کنید که حداقل هر ساعت یک بار در هر هفته از انجام آن ها لذت می برید. این که آیا خواندن کتاب، حمام کردن به آرامی و یا ورزش کردن، وقت خود را برای مراقبت از خود و کارهای مورد علاقه خود صرف کنید.

شما می توانید هفته ای یک بار یا در هر روز از هفته که می خواهید برای خودتان وقت بگذارید و به خودتان برسید.

در صورت بروز اشتباهات، نگرش مثبت خود را حفظ کنید.

این از رازهای داشتن کودکانی شاد است. پدر و مادر بودن می تواند در برخی لحظات بسیار خسته کننده و غرورآمیز باشد. هنگامی که احساس ناراحتی می کنید، یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید وضعیت را از منظر دیگری در نظر بگیرید. مکالمه مثبت در مورد این موضوع داشته باشید و به یک راه حل برای همه جوانب بسنده کنید.

از فریاد زدن یا بحث کردن با فرزندان یا همسرتان خودداری کنید. این رفتار منفی فرزند به شما نشان می دهد که او نیز باید با مشکلات خود به همین شیوه شما برخورد کنند.

درک کنید وقتی فرزند شما ناکام می شود کودکان کامل نیستند. اغلب اشتباهات و مرزها را آزمایش می کنند در حال رشد و یادگیری هستند. اگر فرزند شما در مواردی که سعی می کند یا یک قانون را نقض می کند. موفق نمی شود، به آنها یادآوری کنید که همه چیز درست خواهد بود و اشتباهات و اشتباه ها بخشی از زندگی است.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما در حال یادگیری نحوه دوچرخه سواری است. ممکن است حتی از بابت این یاد گیری به خود آسیب نیز بزند اما شما نباید با او بد صحبت کنید. به او با لحن بهتر بگویید که شرط می بندم دفعه دیگر از این هم بهتر بتونی ای کار را انجام دهی.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا