تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

قبل از شروع مقاله باید بدانید که تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود. خوشبختی برای همه افراد مهم است و این که باعث می شود شما احساس بهتری کنید. همه افراد باید بدانند که خوشبختی یک گزینه ایده آل است. خوشبختی می تواند برای افراد مختلف می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. خوشبختی را در روان شناسی به گونه های دیگر تعریف می کنند. برای مثال برخی از افراد از این که دارای یک زندگی ایده‌آل هستند احساس خوب و خوشبختی دارتد. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است.

پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود صحبت کنیم.

ایده خوشبختی می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد

مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت

ایده خوشبختی می تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد. همه احساس خوشبختی را به یک شکل ندارند. برای این مقاله، بیایید به خوشبختی و آن چه تظاهر به خوشبختی می تواند انجام دهد فکر کنیم. از خود بپرسید آخرین بار کی احساس خوشبختی کردید؟ ما در مورد آخرین باری که به کسی گفتید خوشحال هستید یا آخرین باری که به شخصی یا چیزی لبخند زده اید صحبت نمی کنیم.

برای تأمل در این سوال کمی وقت بگذارید

برای تأمل در این سوال کمی وقت بگذارید. آخرین باری که واقعاً احساس خوشبختی کرده اید کی بوده است؟ مدتی گذشت؟ حالا، آخرین باری که وانمود کردی خوشبخت هستی چطور؟ این بار ما در مورد زمانی که شما مودبانه از شوخی شخصی خندیدید که واقعاً چندان خنده دار نبود صحبت نمی کنیم. ما درمورد آخرین باری هستیم که سعی کردید کسی را قانع کنید که وقتی نبودید خوشحال هستید. تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود.

تظاهر به خوشبختی

شما وقتی می خواهید تظاهر به خوشبختی کنید تنها نیستید. این یک اتفاق کاملاً طبیعی است. بسیاری از ما در برهه ای از زمان یا لحظه ای دیگر وانمود می کنیم که خوشبخت هستیم. شاید ما فقط روز بدی را سپری می کنیم اما نمی خواهیم احساسات منفی را به نزدیکان خود منتقل کنیم، بنابراین لبخند می زنیم و وانمود می کنیم تا اطرافیانمان را راضی نگه داریم.

نکته ای در ارتباط با این که تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

ما ممکن است به صورت پراکنده احساس ناراحتی کنیم اما نمی خواهیم افراد اطراف خود را پایین بیاوریم و شاید در کوتاه مدت اشکالی ندارد. تظاهر به خوشبختی به خاطر اطرافیان ذاتاً اشتباه نیست و حتی نشانه ای از توجه اخلاقی شما به سلامتی دیگران است. اما وقتی می بینید بیشتر و بیشتر وانمود می کنید، ممکن است دریابید که این می تواند به یک عادت خود تخریب کننده یا ناتوان کننده تبدیل شود.

مشکل تظاهر به خوشبختی

به آخرین باری که فکر می کنید خوشبخت هستید فکر کنید. آیا در واقع به چیزی کمک کرده است؟ مطمئناً، شخص دیگری احساس خوبی داشت، اما شما چه حسی داشتید؟ احتمالاً احساس تظاهر حتی بدتری نسبت به حال خود داشتید اگر این کار را نمی کردید. بعید است وقتی تظاهر می کنید چیزی را احساس می کنید که نیستید، به کسی کمک می کنید.

بدانید که به شخصی که می خواهید متقاعدش کنید کمک نمی کنید

بدانید که به شخصی که می خواهید متقاعدش کنید کمک نمی کنید زیرا او می خواهد شما واقعاً خوشبخت باشید. ممکن است چندین بار بتوانید آن ها را متقاعد کنید، اما احتمالاً آن ها به این واقعیت واقف خواهند شد که شما در واقع خوشحال نیستید. وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است احساس بدتر هم بکنند که زودتر متوجه نشوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها ممکن است احساس کنند شما را ناکام گذاشته اند و کاری را که شما برای انجام آن ها انجام می دهید انجام نمی دهند. نه تنها این، بلکه ممکن است احساس کنند شما به آن ها اعتماد ندارید، و به همین دلیل است که آن چه در واقعیت است اتفاق نمی افتد. باید بدانید که تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود.

تظاهر به خوشبختی احتمالاً فقط انرژی شما را می کشد.

حتی اگر بخاطر مراقبت از دیگران تظاهر به خوشبختی کنید، تظاهر به خوشبختی احتمالاً فقط انرژی شما را می کشد. این می تواند حتی بیشتر ناراحت شود. در برخی از سطوح، شما تعجب می کنید که چرا افراد اطراف شما نمی توانند از طریق نمای شما ببینند و چرا به شما کمک نمی کنند. در سطح دیگری که آرزو می کنید کاش آن ها از داخل نما می دیدند و یا اصلاً مجبور نبودید تظاهر کنید.

نکته

شما به احتمال زیاد از قرار دادن آن جبهه خسته شده اید و آرزو می کنید کاش می توانستید فقط خودتان باشید، هر چه به نظر می رسد.

با تظاهر به خوشبختی می توانید بر سلامت روانی خود و همچنین روابطتان تأثیر منفی بگذارید

مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت

با تظاهر به خوشبختی می توانید بر سلامت روانی خود و همچنین روابطتان تأثیر منفی بگذارید. ممکن است به نظر برسد که تظاهر به خوشبختی به روابط شما کمک می کند و احساس اطرافیان را بهتر می کند، اما در واقع اینطور نیست. شما احساسات واقعی خود و تجربیات واقعی خود را از آن ها پنهان می کنید، و این نقش مهمی در احساس شما و نحوه تعامل شما با افراد زندگی شما خواهد داشت.

چه چیزی را پنهان می‌کنید؟

بسیاری از افراد سعی می کنند وانمود کنند که خوشحال هستند وقتی در واقع علائم بیماری روانی مانند اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند. افسردگی یک بیماری روانی جدی اما قابل درمان است که می تواند با متخصص حل شود. همچنین مهم است که شما با افراد اطراف خود صحبت کنید و با آن ها صریح و صادق باشید. شما ممکن است از گفتن به نزدیک ترین افراد و مهمترین افراد برای شما سود ببرید.

نکته ای در این زمینه که تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

خواه شریک زندگی شما، دوست صمیمی شما یا والدین شما باشد، بسیار مهم است که افرادی را در گوشه و کنار خود داشته باشید تا به شما کمک کنند.

خود واقعی تان را ابراز کنید

وقتی بتوانید واقعاً خود را ابراز کنید و خود را در برابر شخصی باز کنید، این فرصت را خواهید داشت که در واقع احساسات خود را برطرف کنید. کار در مورد چیزی که شما تصدیق نمی کنید، غیرممکن است. اگر به غیر از خودتان به شخص دیگری اعتراف نکنید که احساس گیر افتادن، افسردگی، عصبانیت یا هر چیز دیگری دارید، نمی توانید خود را از کنار آن رد کنید. اختلالات بهداشت روانی به همین راحتی شما را رها نمی کند.

نکته

آن ها غالباً نگه داشته می شوند و می توانند مانع از این شوند که احساس می کنید دوباره می توانید زندگی خود را ادامه دهید.

پنهان کردن احساساتی که دارید فقط آن ها را دور می کند

پنهان کردن احساساتی که دارید فقط آن ها را دور می کند و باعث می شود آن ها را نادیده بگیرید. از آن جا، آن ها حتی بدتر می شوند. مثل ظرف های خانه خود به آن فکر کنید. ممکن است به آن ها نگاه کنید و فکر کنید “من الان نمی خواهم با این مسئله کنار بیایم” و اجازه می دهید آن ها بنشینند. اگر این کار را روزانه انجام دهید، ظروف بیشتر و بیشتری روی هم جمع می شوند. باید بدانید که تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تا این که سرانجام چاره ای جز برخورد با آن ها ندارید. احساساتی که پنهان می کنید به همان صورت است. هر روز که با آن ها روبرو نشوید و آن ها را تصدیق نکنید، آن ها فقط بیشتر می شوند.

مواجه با احساسات خود

مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که صادقانه به آن چه احساس می کنید رسیدگی کنید. یک مکالمه ساده فقط اولین قدم است. ممکن است فرآیند طولانی و دشواری باشد که بتوان هر آن چه را که تجربه کرده اید برطرف کرد و دوباره به حالت طبیعی خود رسید. اما این بیش از حد ممکن است و استراتژی ها و ابزارهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. گشوده و صادق بودن اولین قدم است.

صحبت با افراد معتمد در زندگی خود

وقتی در زندگی خود با افراد معتمدی صحبت می کنید که نسبت به آن چه تجربه می کنید نزدیک به آن احساس می کنید، ممکن است ترسناک باشد اما همچنین باعث رهایی می شود. بدانید که دیگران با سنگینی افکار خود سنگین نمی شوند، بلکه به سادگی تجربیات خود را به اشتراک می گذارید. شاید مجبور باشید خود را بسیار آسیب پذیر کنید تا در مورد چیزهایی که واقعاً تجربه می کنید و اینکه چطور این چیزها را پنهان کرده اید در این مدت صحبت کنید.

نکته نهایی درباره تظاهر به خوشبختی باعث بهتر شدن شما نمی شود

اما وقتی می توانید واقعاً خود را ابراز کنید و احساس کنید که شنیده می شوید و درک می شوید، ممکن است احساس کنید که وزن زیادی از دوش شما برداشته شده است.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا