راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست

خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد. خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله های قبل گفتیم که خوشبختی چگونه می تواند با ذهنیت انسانیت در ارتباط باشد. البته این را باید بدانید که نباید در زندگی به دنبال مشکلات باشید یا این که به خودتان سخت بگیرید وقتی که بتوانید از کوچک ترین جزئیات لذت ببرید مطمئن باشید در آینده از بزرگ ترین اتفاقات هم لذت خواهید برد. اما امروز ما می خواهیم بدانیم که راز خوشبختی چیست؟ راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست.

آیا شما به دنبال رازی برای رسیدن خوشبختی هستید؟ آیا خوشبختی را به ثروت و قدرت معنا می کنید؟ این ها همه سوالاتی است که ممکن است همه ما از خودمان بپرسیم. در ادامه می خواهیم بدانیم راز خوشبختی چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست صحبت کنیم.

فکر در ارتباط با راز خوشبختی

اگر مثل اکثر ما هستید، احتمالاً به این فکر کرده اید که راز خوشبختی چیست و چگونه می توانید برای بهبود زندگی خود آن را برای خود کشف کنید. از این گذشته، آن چه که همه ما در زندگی خود می خواهیم شاد بودن است، درست است؟ خوب، حقیقت این است که دقیقاً “رازی” برای خوشبختی وجود ندارد همانطور که فکر می کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در عوض، این یک سری چیزهای مختلف است که به شما کمک می کند در زندگی خود احساس خوشبختی کنید. مطمئناً، اگر بتوانید آن ها را به کار گیرید تقریباً شادتر خواهید بود، اما این به این معنی نیست که همیشه خوشحال خواهید بود.

مهم ترین عوامل خوشبختی کدامند؟

راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست

وقتی صحبت از واقعاً خوشبخت بودن در زندگی شما و گذراندن نوع زندگی مورد نظر شما بیشتر می شود، چهار عامل وجود دارد که به شما در سفر کمک می کنند. این چهار چیز دوستانه بودن، خوشرویی، شکرگذاری و شفقت است.

نکته ای درباره این که راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست

اگر بتوانید هر یک از این ها را در زندگی خود مجسم کنید، قطعاً خواهید دید که کاملاً شاد تر از جلو حرکت می کنید و آمادگی بهتری خواهید داشت تا بهترین های مطلوب خود را نیز به اطرافیان خود ارائه دهید.

دوستی

وقتی صحبت از دوستی می شود، ما فقط درمورد افرادی که از قبل می شناسید صحبت نمی کنیم. در واقع ما در مورد غریبه های کامل نیز صحبت می کنیم. بالاخره دوستانه بودن با افرادی که می شناسید آسان است، درست است؟ با این حال بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با همه کسانی که ملاقات می کنید دوستانه رفتار کنید.

نیازی نیست بیش از حد دوستانه رفتار کنید یا زیاد در برابر آن ها باز شوید

نیازی نیست بیش از حد دوستانه رفتار کنید یا زیاد در برابر آن ها باز شوید. در عوض، فقط مودب باشید. لبخند بزنید. خنده بر روی لب داشته باشید. از آن ها درباره خودشان سوال کنید و مواردی راجع به خودتان به اشتراک بگذارید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

رفتار با آن ها به شکلی که دوست دارید گامی بزرگ در مسیر درست است و نه تنها احساس خوبی به آن ها می دهد بلکه باعث می شود احساس خوبی هم داشته باشید. باید بدانید راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست.

خوشرویی

شاد بودن یکی از راه هایی است که شما قطعاً خوشبختی را تجربه خواهید کرد، درست است؟ ناراضی بودن وقتی که خوشحال هستید سخت است. این فقط عقل سلیم است. اما گاهی ممکن است مجبور شوید در این زمینه کار کنید. بنابراین، خود را مجبور کنید که شادابی را به عنوان عادت طبیعی خود در نظر بگیرید. هر روز صبح از خواب بیدار شوید و به خود احساس خوشبختی در مورد چیزی را بدهید.

نکته

شروع با یادداشت بالا، ماندن در آن یادداشت بالا را برای شما آسان می کند. نه تنها این بلکه به شما کمک می کند تا این احساس روحیه را به افراد دیگر منتقل کنید، که باعث می شود حتی احساس بهتری داشته باشید.

حق شناسی

آیا تا به حال احساس ناراحتی یا نارضایتی کرده اید که نسبت به چیزی احساس قدردانی می کنید؟ این قطعاً یک کار ساده نیست. سعی کنید به چیزی فکر کنید که اکنون از آن سپاسگزار هستید. آیا این باعث نمی شود که شما در همان لحظه احساس خوشبختی کنید؟

وقتی احساس می کنید از چیزی سپاسگزار هستید، آن را جشن می گیرید

راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست

وقتی احساس می کنید از چیزی سپاسگزار هستید، آن را جشن می گیرید و این باعث می شود که کلی احساس بهتری داشته باشید. تمرین سپاسگزاری در طول زندگی شما را مجبور می کند که به جنبه روشن تجربیات خود نگاه کنید و همه چیز را به عنوان یک تجربه شگفت انگیز ببینید.

رحم و شفقت – دلسوزی

این که بتوانید به وضعیت شخص دیگری نگاه کنید و با او سر و صدا کنید قطعاً چیز زیبایی است. برای این کار نیازی به دلسوزی آن ها نیست. در عوض، شما احساس همدلی می کنید. وقتی احساس خوبی به آن ها دست می دهید احساس خوبی دارید و وقتی اشتباه می کنند یا کار اشتباهی انجام می دهند کمی لقی به آن ها می دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مهم است که بگذارید چیزهای کوچک بروند و درک کنند که آن ها (دقیقاً مثل شما) در حد توان خود عمل می کنند. از آن جا، همه ما اشتباه می کنیم، بنابراین شما باید سعی کنید به آن ها لطفی یا کار خوبی بدهید که دوست دارید آن ها به شما بدهند.

اهمیت خوشبختی

اگر هنوز فکر می کنید که اضافه کردن این موارد به زندگی شما چه معامله بزرگی دارد یا فکر می کنید که ارزش آن را ندارد، باید در همانجا متوقف شوید. خوشبخت بودن در زندگی شما همیشه ارزش آن را خواهد داشت. هنگامی که خوشحال هستید، شما را برای تعدادی از مزایا، از جمله استرس کمتر در زندگی آماده می کند. بدانید که راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست.

استرس کمتر

استرس کمتر احتمال ابتلای کمتر به هر نوع اختلال سلامت روانی یا جسمی را در شما ایجاد می کند. درست است که باید دلیل کافی برای انجام کاری که می توانید شاد باشید وجود داشته باشد، درست است؟

خوشبخت بودن چیزی است که می توانید به افراد اطراف خود منتقل کنید.

اگر هنوز این کافی نیست، خوشبخت بودن چیزی است که می توانید به افراد اطراف خود منتقل کنید. وقتی همیشه ناراحت یا منفی هستید می تواند تأثیر زیادی روی اطرافیان از جمله شریک زندگی، دوستان و فرزندانتان بگذارد. با بهبود خلق و خوی خود می خواهید آن ها را برای زندگی بهتر تنظیم کنید و این همیشه ارزش آن را دارد، فکر نمی کنید؟ شما می خواهید فرزندانتان شاد باشند و شاد بودن مرحله اول است.

شاد بودن و روحیه شاد داشتن

همچنین وقتی شاد باشید و با روحیه شادی به همه چیز در مورد زندگی خود و دنیای اطراف خود نزدیک شوید، موفقیت بیشتری خواهید داشت. از این گذشته خوشحال بودن باعث می شود که چیزهای جدید و تجربه های جدید را امتحان کنید.

نکته

این احتمال را برای شما ایجاد می کند که خطراتی را داشته باشید که بازدهی خوبی داشته باشد و شما را با دیگران نزدیک تر کند، این بدان معنا است که حتی فرصت های بیشتری نیز خواهید داشت. تعداد کارهایی که روحیه شاد در واقع می تواند برای شما انجام دهد بسیار زیاد است.

نکته

اگر همه این ها هنوز باعث نمی شود که فکر کنید خوشبختانه راهی برای رسیدن به آن است، باید به این حقیقت فکر کنید که افراد شاد عمر طولانی تری دارند. اگر به دنبال شکستن رکورد در طول عمر هستید، یا حتی اگر فقط به دنبال بزرگ شدن نوه های خود هستید، خوشحال بودن قصد دارد شما را برای این امر حتی بهتر آماده کند.

شانس بیشتر برای زندگی طولانی تر

راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست

شما شانس بیشتری برای زندگی طولانی تر و داشتن زندگی معنادارتری دارید که با بیماری مزمن پر نشده است. و این زندگی طولانی به نفع همه افرادی خواهد بود که با آن ها تماس می گیرید.

خوشحال شدی؟

آیا احساس می کنید در زندگی خود خوشبخت هستید یا احساس می کنید زمان زیادی را صرف احساس منفی یا حتی افسردگی می کنید؟ اگر حداقل بیشتر اوقات در زندگی خود احساس خوشبختی نمی کنید، این می تواند نشانه ای از صحبت شما با پزشک و یک متخصص بهداشت روان باشد.

إحساس ناخوشایند بودن

آن ها می توانند به شما کمک کنند تا در زندگی خود احساس ناخوشایند بودن را انجام دهید، خواه یک اختلال بهداشت روانی باشد یا برای رفع آن به کمی کمک نیاز دارید. مهم نیست که چه چیزی است، شما شایسته کار کردن در آن هستید و دوباره خوشحال می شوید.

نکته ای در ارتباط با این که راز خوشبختی دیگر خیلی مخفی نیست

اگر احساس می کنید که قبلاً فرد نسبتاً شادی هستید و زندگی به اندازه دیگران در زندگی شما را پایین نمی آورد که بسیار عالی است. شما قطعاً برای یک زندگی عالی در صف هستید، اما به خاطر داشته باشید که مشکلات می توانند در هر زمان ظاهر شوند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا