چگونه با روش هایی ساده به خود عشق بورزیم؟

چگونه با روش هایی ساده به خود عشق بورزیم؟ تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که احساس عشق به خود و دوست داشتن عمیق شخصی چه تاثیری بر زندگی فردی خواهد داشت؟! برای این که خود را دوست داشته باشید، لازم نیست کار های خارق العاده ای انجام دهید یا لیستی طولانی داشته باشید. برخی ها گمان می کنند برای دوست داشتن خود باید حتما در حمام های لوکس آرامش کسب کنند یا سفر های آنچنانی بروند! خیر حقیقت چیز دیگری است. به واقع با کار هایی ساده تر می توان برای دوست داشتن خود اقدام کرد.

اگر شما دائما دیگران را در اولویت قرار می دهید یا نگران آن چه دیگران درباره شما فکر می کنند، هستید، بهتر است یک بار روشتان را عوض کرده و درباره خودتان تفکر کنید. اگر این کار برای تان سخت است می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی کمک بگیرید. البته توصیه ما این است به اولین و بزرگترین مرکز مشاوره با بهترین متخصصان مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده شما را با ارائه خدمات ویژه در مسیر موفقیت های شخصی کمک می کند.

چگونه با روش هایی ساده به خود عشق بورزیم؟

تکنیک هایی ساده و جذاب وجود دارند که به واسطه آن ها می توانیم دوست داشتن خود را افزایش داده یا آن را شروع کنیم. اگر ما بتوانیم قدمی مثبت برای عشق به خود برداریم، خواهیم توانست ذهن و روح خود را به آرامش برسانیم. در واقع دوست داشتن رابطه اساسی با آرامش دارد. زمانی که ما خود را دوست داشته باشیم و برای وجودمان ارزش قائل شویم،‌ خود را از تاثیرات منفی دور می کنیم. اگر فکر می کنید که نمی دانید چظور می شود خود را دوست داشت در ادامه مقاله با ما همراه شوید. البته می توانید با مشاوره تلفنی روان شناسی مسیر دقیق تری را برای خود رقم بزنید.

کیفیت خواب خود را تنظیم کنید.

توجه به خواب و شرایط استراحت شما را برای علاقه به خودتان آماده می کند. دقت کنید که منظور ما میزان خواب شما نیست. بلکه باید به کیفیت خواب توجه داشته باشید. اتاق خواب خود را به عنوان یک مکان مقدس برای خوابیدن در نظر بگیرید. این کار مغز و بدن را با آرامش همراه می کند. غذا خوردن و تماشای تلویزیون را در محل دیگری به جز اتاق خواب انجام دهید. سعی کنید برخی از تکنیک های آرامش یا ذهن آگاهی را در اواخر شب و قبل از خوابیدن انجام دهید. این کار باعث می شود تا بتوانید خوابی با آرامش بیشتر داشته باشید. زمانی که با کیفیت بخوابید روز بهتری هم در انتظار شما خواهد بود. خوابیدن آرام مغز را به سمت دوست داشتن خود وجودی پیش می برد. از این رو کیفیت مناسب خواب را از زندگی تان دریغ نکنید.

چگونه با روش هایی ساده به خود عشق بورزیم؟ – زمان توجه به خود را در اولویت قرار دهید.

در طول زندگی، اتفاقات بسیاری در جریان است. از این رو برخی اوقات دشوار است که توقف کنید و کمی برای خود وقت بگذارید. اما این کار را به عنوان یکی از ضروریات زندگی بدانید. برای خود وقت بگذارید، حتی اگر این امر منجر به نه گفتن به اطرافیانتان شود. می توانید زمانی را برای ورزش بگذارید یا تعطیلات آخر هفته را برای سفری کوتاه تنظیم کنید. حتی می توانید مکان جدیدی را جستجو کنید یا غذای جدیدی برای خود بپزید. اگر نمی توانید برای خود تصمیم گیری دقیق داشته باشید یا محدودیت زمانی دارید با استفاده از مشاوره تلفنی روان شناسی، مدیریت زمان را بیاموزید. با مدیریت زمان به راحتی می توانید اولویت بندی های دقیق تری داشته باشید.

کاری که دوست دارید را انجام دهید.

عشق به خود با انجام آنچه دوست دارید شروع می شود. دقت داشته باشید که اگر شما احساس کنید که در همه کار ها خوب هستید تنها خود را به عقب می برید و بر عزت نفس شما تاثیر منفی خواهد داشت. اما وقت بگذارید و به ببینید که ابتدا دوست دارید چه کاری انجام دهید؟! آیا شما دوست دارید در آشپزخانه خود را با دستور های غذایی جذاب روبرو کنید؟! یا دوست دارید در کلاس ورزشی ثبت نام کرده و قهرمان درون خود را آزاد نمایید؟! لذت بردن از خود و انجام کاری که دوست دارید به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند. پس چرا آن را به یک سرگرمی هفتگی تبدیل نکنید تا همیشه چیزی برای تشویق شما داشته باشد؟ می توانید حتی لیستی از کار هایی که دوست دارید انجام بدهید تهیه کرده و در زمان های خاصی به انجام آن ها بپردازید.

چگونه با روش هایی ساده به خود عشق بورزیم؟ – انتقاد از خود را کنار بگذارید.

اگر همیشه به این فکر می کنید که اوه من نباید این حرف را می زدم یا ای کاش در این کار بهتر بودم، وقت آن رسیده که کمی به خود ایمان داشته باشید و انتقادات را کنار بگذارید. وبلاگ نویس سبک زندگی ، سوفی کینگ ، روی گفتگوی مثبت با خود به عنوان نوعی عشق به خود تمرکز می کند و می گوید: ما پیوسته خود را مورد سرزنش قرار می دهیم. وزن خود را زیاد می دانیم یا ظاهر خود را مورد انتقاد های سختگیرانه قرار می دهیم. در واقع ما با خود به گونه ای صحبت می کنیم که هرگز با شخص دیگری صحبت نکرده این. چرا باید استاندارد ها را برای خود پایین بیاوریم؟! اگر این مدل صحبت ها را به شخص دیگری نمی گویید،‌پس آن را به خودتان هم نگویید. وقت آن رسیده که خودتان را برای آنچه واقعاً هستید دوست داشته باشید و به چیزهایی که در آنها مهارت دارید افتخار کنید. شما کاملاً بر آن مسلط هستید و باید شخصی را که در حال رشد هستید دوست داشته باشید. اگر در این زمینه مشکل دارید توصیه می کنیم به مشاوران و متخصصان مراجعه نموده یا از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

صحبت کنید.

اگر کوچک ترین احساس نگرانی در وجود خود دارید یا احمقانه ترین دیدگاه ها را برای ایجاد استرس دارید، نگه داشتن آن فقط باعث بدتر شدن شما خواهد شد. مهم نیست که با چه کسی ارتباط برقرار می کنید. صحبت درباره احساسات یک عمل عاشقانه است که می تواند احساس شادی بیشتری به شما بدهد. می توانید با دوستان خود صحبت های صمیمانه ای داشته باشید یا حتی با اساتید و خانواده خود گفت و گویی جذاب ترتیب دهید. اما اگر در تکنیک های صحبت کردن دچار مشکل هستید می توانید از روانشناسان با مشاوره تلفنی روان شناسی کمک بگیرد.

چگونه با روش هایی ساده به خود عشق بورزیم؟ – ورزش کنید.

لازم نیست برای این که خود را دوست داشته باشید حتما بدن ساز قهاری شوید یا در مسابقات ورزشی رتبه برتر کسب کنید. گنجاندن هر نوع ورزش در برنامه روزمره باعث می شود که ذهن شما مثبت شود و در نهایت شادتر شوید. می توانید به یک باشگاه ورزشی محلی یا دانشگاهی بپیوندید تا کار ها را سرگرم کننده تر کنید یا به جای استفاده از اتوبوس ، به سادگی قدم بزنید. وقت آن رسیده که بدن خود را دوست داشته باشید تا ذهن شما نیز مزایای آن را احساس کند. دقت کنید اگر ورزش را به طور روزانه انجام دهید، پیوستگی موجب انگیزه دهی بهتر شما خواهد شد.

روتین زندگی خود را بهبود بخشید.

عشق به خود از آنچه می خورید و می نوشید شروع می شود زیرا می تواند تأثیر زیادی بر احساس شما بگذارد. هر روز آب مصرفی خود را بالا ببرید تا احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید. سعی کنید به جای استفاده زیاد از شیرینی و شکلات، میان وعده های سالم تری مصرف کنید. شما می توانید آجیل، دانه های خوراکی و میوه ها را جایگزین شیرینی های غیر طبیعی کنید. سعی کنید برای استفاده از مواد کافئین دار برنامه داشته باشید و مصرف آن ها را به حداقل برسانید. روتین غذایی مناسب در زندگی بر سلامت روح و جسم شما تاثیر می گذارد. برای بهتر شدن روتین خوراکی می توانید از پزشکان تغذیه هم کمک دریافت نمایید.

استفاده از دنیای دیجیتال را محدود کنید.

تغییر نحوه تعامل با رسانه های اجتماعی و دنیای آنلاین شاید همان چیزی باشد که برای استراحت ذهنی خود لازم دارید. بررسی مداوم به زندگی فیلتر شده دیگران در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به این شود که خودتان را با دیگران مقایسه کنید. مقایسه مداوم زندگی خود با دیگران شما را در مسیر سختی وارد می کند و حتی در دراز مدت می تواند آسیب های روانی بسیاری را به شما وارد نماید. مقایسه کردن ها می تواند شما را از دوست داشتن خود دور کند. پس سعی کنید استفاده از شبکه های اجتماعی را به ساعت های مشخصی در روز محدود کنید. اگر نمی توانید در این زمینه برنامه ریزی کنید، از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

چگونه با روش هایی ساده به خود عشق بورزیم؟ – خلاقیت خود را افزایش دهید.

به عنوان روشی از زندگی برای بهبود علاقه به خود، باید روح و روانتان را در نظر داشته باشید. برای این که بتوانید از نظر روحی پیشرفت های اساسی داشته باشید،‌ بهتر است خلاقیت خود را افزایش دهید. افزایش سطح خلاقیت در زندگی و ورود فعالیت های هنری باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. زمانی که شما مهارت های خود را بروز می دهید، از استرس و اضطراب نیز دور خواهید شد. این امر خود قدم اساسی برای دوست داشتن خود است. خلاقیت می تواند چیز های ساده ای باشد یا غذایی جدید و نقاشی تازه ای را در بر گیرد.

منابع
mentalhealth.org.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا