مدیریت زمان چگونه ایجاد می شود؟

در زندگی افراد اگر می خواهند به اهدافشان برسند علاوه بر تلاش به مدیریت زمان نیاز دارند. طبیعتا خیلی از ماها راه های زیادی را برای رسیدن به موفقیت امتحان کرده ایم. مدیریت زمان و در کنار آن تلاش کردن راه بسیار مناسبی است برای اینکه به موفقیت برسید. مدیریت زمان از راه های مختلفی بدست میاد و قوانین خاص خودش را دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید برای خود مدیریت زمان ایجاد کنید؟ پس بیایید ببینم مدیریت زمان چگونه ایجاد می شود؟

مدیریت زمان چیست؟

 بدون مدیریت زمان قوی ، کار و رفاه شما ممکن است آسیب ببیند و منجر به موارد زیر شود:

  • تولید کار بی کیفیت
  •  مهلت های گمشده
  •  سطح استرس خود را افزایش دهید
  •  تعادل کار و زندگی خود را خراب کنید
  •  به اعتبار حرفه ای خود لطمه می زند

چرا مدیریت زمان مهم است؟

مدیریت زمان مهم است زیرا به شما کمک می کند تا روز کاری خود را کنترل کنید بنابراین می توانید بدون ایجاد تعادل در زندگی و زندگی خود ، تجارت خود را بسازید. در اینجا چند مزیت مدیریت مناسب زمان وجود دارد. مدیریت زمان چگونه ایجاد می شود؟ با مزایای زیر:

عملکرد خود را بهبود ببخشید.

وقتی بیاموزید که وقت خود را برای انجام کارهای مهم خود متوقف کنید ، ایده بهتری درباره همه کارهایی که باید انجام دهید و مدت زمان لازم برای انجام هر کار بهتر  را خواهید دید. وقتی برنامه ای برای پیگیری دارید ، به احتمال زیاد خواهید فهمید که وقت کمتری را برای تصمیم گیری در مورد کار یا تأخیر صرف می کنید و زمان بیشتری را صرف کارهای مهم می کنید. مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند فقط روی کارهای اساسی پیش روی خود تمرکز کنید و از حواس پرتی های وقت گیر جلوگیری کنید.

کار بهتر را انجام دهید.

وقتی دائماً برای رسیدن به یک ضرب الاجل مسابقه نمی دهید ، می توانید تلاش و تفکر بیشتری در کار خود بگذارید. مدیریت زمان به شما کمک می کند تا وظایف خود را در اولویت قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که برای انجام هر پروژه زمان کافی دارید. کیفیت کار شما هنگامی افزایش می یابد که زودتر از موعد مقرر سریع به اتمام نرسید.

تحویل کار در زمان

مدیریت صحیح زمان خود شامل اختصاص دادن هر وظیفه در لیست شما به یک بلاک خاص از زمان است. بسیاری از افراد از مدیریت زمان استفاده می كنند تا چندین روز به خود فرصت دهند تا یك پروژه را به اتمام برسانند ، یا آن را زودتر از موعد مقرر به پایان برسانند تا بافر را برای هرگونه چالش پیش آمده فراهم كنند. اگر زمان لازم برای اتمام کار خود را به درستی برنامه ریزی کنید ، هر بار می توانید به مهلت قانونی خود برسید.

استرس خود را کاهش دهید.

هنگامی که لیستی کامل از وظایف دارید که باید هم برای کار و هم در زندگی شخصی انجام دهید ، مضطرب می شوید. مدیریت زمان مناسب می تواند به شما کمک کند لیست کارهای خود را در اولویت قرار دهید و زمان مورد نیاز برای مهمترین وظایف خود را اختصاص دهید ، بنابراین می دانید که دقیقاً چه کارهایی باید انجام دهید و چه مدت زمان لازم برای انجام همه کارها دارید. اولویت بندی وظایف خود و دادن زمان کافی برای انجام آنها به خود می تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند. با این حال اگر نمی توانید استرس خود را مدیریت کنید می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید. البته شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده، به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره هم اقدامات لازم را صورت دهید.

فرصت های شغلی بهبود یافته

مدیریت زمان می تواند به شما کمک کند تا یک کارمند مطمئن تر باشید که همیشه کارهایی با کیفیت بالا را در موعد مقرر ارائه می دهد. این به نوبه خود باعث می شود شما به عنوان یک کارگر از ارزش بیشتری برخوردار شوید و اعتبار حرفه ای خود را ارتقا دهید ، که می تواند به شما در یافتن فرصت های جدید برای گسترش حرفه خود کمک کند.

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

وقتی زمان خود را به درستی مدیریت می کنید و با ضرب الاجل خود را با موفقیت رعایت می کنید ، احساس موفقیت و اعتماد به توانایی های خود را احساس خواهید کرد. به طور مداوم پایان دادن به لیست کارهای روزمره ، انگیزه بزرگی است که می تواند افراد را به سمت بهبود مهارت های مدیریت زمان و استفاده از فرصت های جدید کاری سوق دهد.

کارآمدتر شوید.

وقتی می فهمید چگونه می توانید وقت خود را به ط‌ور موثر مدیریت کنید، بیشتر در کار خود متمرکز می شوید که به شما امکان می دهد با زمان کمتری به کارهای بیشتری دست پیدا کنید. به عنوان مثال ، به جای تلاش برای کار بر روی یک پروژه بزرگ هنگامی که پانزده دقیقه وقت آزاد قبل از جلسه دارید ، می توانید چند کار کوچک را در آن زمان انجام دهید و کارهای بزرگتری را که به قدرت مغز بیشتری نیاز دارند ذخیره کنید وقت آزاد شما قادر خواهید بود کارآمدتر کار کنید تا با زمان کمتری به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

از پیش برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی زمان از قبل مهمترین عنصر مدیریت خوب زمان است. بفهمید چه زمانی بیشترین بازدهی را دارید: شاید اولین چیزی که صبح هوشیارتر هستید ، یا اینکه ممکن است شب به آرزوی خود برسید. مهمترین و چالش برانگیزترین وظایف خود را برای زمان بالاترین بهره وری خود ذخیره کنید. کارهای ساده یا کوچکتر را برای زمان های مشخص برنامه ریزی کنید

وظایف را اولویت بندی کنید.

هر پروژه ای را که باید روی آن کار کنید ارزیابی کنید تا مشخص شود چه وظایفی فوری ترین و مهمترین هستند و آنها را اولویت اصلی روز خود قرار دهید. وقتی فرصت بیشتری برای تمرکز روی آن پروژه های کم اهمیت دارید ، کارهای کم اهمیت تر یا پروژه هایی را که هنوز فوری نشده اند بگذارید.

پراکندگی را از بین ببرید.

عوامل حواس پرتی یکی از بزرگترین کشنده های بهره وری هستند. سایت های رسانه های اجتماعی ، تلفن های هوشمند و همکاران مخل همه می توانند شما را از اولویت های خود منحرف کرده و برنامه شما را از بین ببرند. طبق مطالعه انجام شده توسط Think Money ، یک سوم کارمندان به اندازه سه ساعت از روز کاری حواس پرت می شوند. اگر فکر می کنید برخی حواس پرتی ها بیش از حد وسوسه انگیز است ، در نظر داشته باشید که در طول روز تلفن هوشمند خود را در یک کشوی میز قفل کنید یا از یک برنامه افزودنی مرورگر برای مسدود کردن وب سایت هایی که بیشترین مزاحمت را برای شما دارند استفاده کنید.

مدیریت زمان چگونه ایجاد می شود؟

یک برنامه روزانه ایجاد کنید.

روز خود را قبل از شروع برنامه ریزی کنید. این کار را صبح یا حتی بهتر انجام دهید ، شب قبل از خواب. این طرح به شما یک نمای خوب از چگونگی اوضاع روز می دهد. به این ترتیب ، شما دستپاچه انجام آن نمی شوید. وظیفه شما در این روز این است که تا حد ممکن به برنامه پایبند باشید.

از یک برنامه یا اپلیکیشن برای مدیریت زمان استفاده کنید.

یک برگزار کننده به شما کمک می کند تا از همه چیز در زندگی خود برتر باشید. این ابزار اصلی شما برای سازماندهی اطلاعات ، لیست کارها ، پروژه ها و سایر موارد متفرقه است.

قدر مهلت های خود را بدانید.

چه زمانی باید کارهای خود را به پایان برسانید؟ مهلت تعیین شده را به طور واضح در تقویم و سازمان دهنده خود علامت گذاری کنید تا بدانید چه زمانی باید آنها را به پایان برسانید.

یاد بگیرید که “نه” بگویید.

بیش از توان خود را به عهده نگیرید. برای حواس پرتی هایی که هنگام انجام کارهای دیگر ایجاد می شود ، قاطعانه نه. یا آن را به دوره بعدی موکول کنید.

مدیریت زمان چگونه ایجاد می شود؟- زودرس بودن را هدف قرار دهید.

وقتی هدف خود را به موقع قرار در زمان ها جای می دهید ، همراه با عملکرد بهتری خواهید بود. شاید برای انجام آن بیشتر اوقات دیر خواهید کرد با این حال ، اگر هدف شما این است که زود باشید ، به احتمال زیاد به موقع خواهید بود. برای قرارها سعی کنید زود باشید. برای مهلت های خود ، آنها را زودتر از زمان لازم ارسال کنید. از این نکات در مورد چگونگی آماده سازی خود برای زودرس بودن ، به جای زمان مناسب ، یاد بگیرید.

تمرکز کنید.

آیا آنقدر چند وظیفه ای انجام می دهید که کاری از پیش نمی برید؟ در این صورت ، همزمان فقط روی یک کار اصلی تمرکز کنید. چند وظیفه ای برای شما مضر است. تمام برنامه هایی که استفاده نمی کنید را ببندید. زبانه هایی را که باعث جلب توجه شما می شوند ، در مرورگر خود ببندید. فقط بر روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید. شما از این طریق کارآیی بیشتری خواهید داشت.

مدیریت زمان چگونه ایجاد می شود؟ – عوامل حواس پرتی را مسدود کنید.

چه چیزی باعث حواس پرتی شما در کارتان می شود؟ پیام های فوری؟ تلفن زنگ میخورد؟ پیام های متنی ظاهر می شوند؟ سعی کنیم در دنیای امروز به سختی از چت استفاده  کنیم. تنها زمانی که وارد سیستم می شویم زمانی است که قصد انجام هیچ کاری را نداریم چرا که در غیر این صورت بسیار دچار حواس پرتی می شویم.

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا