آمادگی برای رابطه جنسی | آیا برای داشتن رابطه جنسی آماده اید؟

آیا برای داشتن رابطه جنسی آماده اید؟ رابطه ی جنسی می توان چیز عجیب و فوق العاده ای  باشد، البته اگر شما آمادگی رابطه جنسی را داشته باشید. اگر آماده نیستید ممکن است عوارض جدی از جمله مشکلات عاطفی، انتقالی بیماری های جنسی، و حتی بارداری های ناخواسته برای شما ایجاد شود. راه های زیادی هستند که می توانید آمادگی برای رابطه جنسی را ارزیابی کنید. اگر تصمیم گرفتید، باید در مورد نگرانی ها و انتظارات خوب با همسرتان حرف بزنید و برنامه ای برای حفاظت از خودتان داشته باشید. انجام دادن این کارها کمک می کند مطمئن شوید اولین رابطه ی شما ایمن و لذت بخش خواهد بود.

شرایط را برای خودتان ارزیابی کنید.

از خودتان بپرسید شریک عاطفی تان را چقدر می شناسید و تا چه حد به او اعتماد دارید.

رابطه ی جنسی فعالیتی صمیمانه است در نتیجه باید حتما مطمئن شوید که فردی که با او وارد رابطه شده اید کسی است که به او اعتماد دارید و به خوبی او را می شناسید. اگر از او شناخت کافی و اعتماد لازم را ندارید، بهتر است با این فرد به هیچ عنوان وارد رابطه ی جنسی نشوید. برخی سوالاتی که می توانید از خودتان بپرسید عبارتند از:

آیا به شریک عاطفی خود اعتماد دارید؟

باید احساس کنید کاملا اعتماد به نفس دارید که شریک شما در واقعیت فرد خوبی است که هیچ کاری نکرده است که به شما آسیب رسانده یا باعث رنجش شما شده باشد. سنجش این شاید برای شما سخت باشد اما معیارهایی هست که بر اساس ان بتوانید امتحان کنید: مثلا اگر به قدر کافی به او اعتماد ندارید که بخواهید رازها یا افکار شخصی خود را با او در میان بگذارید شاید نباید رابطه ای را با هم شروع کنید.

ایا رابطه ی شما به قدر کافی بالغ شده و رشد کرده است که بتوانید رابطه ی جنسی را در آن اضافه کنید؟ آگر اغلب تعاملات شما با این رابطه ی جدید روی چیزهای خاصی متمرکز است، اضافه کردن رابطه ی جنسی به آن ایده ی خوبی نخواهد بود. از طرف دیگر اگر حس می کنید شما و شریکتان دوست دارید به رشد هم کمک کرده و به عنوان انسان در کنار هم بهبود یابید، شاید بتوانید به داشتن رابطه ی جنسی فکر کنید. آمادگی برای رابطه جنسی بسیار مهم است.

آیا می توانید با او در مورد رابطه ی جنسی صحبت کنید؟

فکر کنید آیا واقعا می توانید در مورد موضوعاتی مانند بیماری هایی که از راه سکس منتقل می شوند، پیشگیری از بارداری، آناتومی بدن و دیگر موضوعات مرتبط با رابطه ی جنسی با هم صحبت داشته باشید؟ اگر نمی توانید قبل از شروع رابطه ی جنسی با او به راحتی در مورد چنین موضوعاتی صحبت کنید باید در نظر داشته باشید که احتمالا رابطه جنسی برای شما گزینه ی مناسبی نخواهد بود.

آیا آمادگی برای رابطه جنسی به شریک شما بستگی دارد؟ ایا برای داشتن رابطه ی جنسی باید باورهای شریک جنسی خود را نقض کنید؟ علاوه بر در نظر داشتن باورها و اعتقادات خودتان، در مورد باورهای شریک خود نیز فکر کنید. اگر او به خاطر داشتن رابطه ی جنسی با شما تنبیه خواهد شد یا خجالت زده می شود، بهتر است این موضوع را فعلا کنار بگذارید.

باید ببینید آیا برای شما این کار قانونی است و اجازه ی انجام آن را دارید.

سن مجاز برای داشتن رابطه ی جنسی در سراسر جهان متفاوت است، در نتیجه شاید بخواهید قبل از گرفتن هر تصمیمی برای این کار مطمئن شوید که از نظر قانونی اجازه ی این کار را دارید. به یاد داشته باشید حتی اگر شما در برخی کشورها به سن مجاز رسیده باشید اجازه ندارید با فردی در سن کمتر از مجاز وارد رابطه شوید، زیرا شما به دردسر خواهید افتاد. اگر شما در محدوده ی سنی مجاز نباشید شریکتان دچار مشکل خواهد شد.

برای مثال در برخی از ایالت های آمریکا سن مجاز برای داشتن رابطه 16 سال است و در برخی ایالت های دیگر 18 سال. برخی کشورها نیز چنین قوانینی ندارند.

باورها و اعتقادات شخصی خودتان را در نظر داشته باشید.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای داشتن رابطه ی جنسی آماده اید یا نه حتما باید باورها و اعتقادات شخصی خود را در نظر داشته باشید. باورها و ارزش های شما کمک می کنند بتوانید شخصیت خودتان را بسازید، در نتیجه باید فکر کنید گرفتن تصمیم برای شروع کردن یک رابطه ی جنسی چه تاثیری روی باورها و ارزش های شما خواهد گذاشت سعی کنید باورها و ارزش های خود را بشناسید، باورهای شما کمکتان می کنند تا ببینید آیا با داشتن فعالیت جنسی تحت تاثیر منفی قرار خواهید گرفت.

برای مثال اگر بخشی از سیستم باوری شما این است که باید رابطه ی جنسی را برای بعد از ازدواج گذاشت  داشتن رابطه قبل از ازدواج چگونه روی شما اثر می گذارد؟ یا اینکه همیشه پیش خودتان فکر می کردید که اولین رابطه ی جنسی شما باید با کسی باشد که دوستش دارید، داشتن رابطه ی جنسی گه گاه با فردی که تنها به او وابسته شده اید چطور روی شما اثر خواهد گذاشت؟

سوالات خود در مورد رابطه ی جنسی، بیماری های انتقالی جنسی و بارداری را در نظر داشته و پاسخ مناسبی را دریافت کنید.

برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های عفونتی جنسی یا باردار شدن در نتیجه ی یک فعالیت جنسی، بسیار مهم است که در مورد سوالات خود خوب فکر کرده و تحقیق نمایید تا بتوانید یک رابطه ی جنسی ایمن داشته باشید. شناختن سوالات به شما کمک می کند بدانید در این رابطه نیاز به یادگیری در چه مواردی را دارید.

می توانید صحبت کردن با یک دوستی که از شما بزرگتر بوده و یا هر فرد بزرگسال دیگری  که قابل اعتماد شماست را امتحان کنید. اگر برای پرسیدن برخی سوالات در مورد رابطه ی جنسی مطمئن نیستید همیشه می توانید برای دریافت پاسخ های خود در اینترنت جستجو داشته باشید، همچنین می توانید از یک پزشک، مشاور مدرسه، روان درمان، روان شناس یا هر فرد دیگری کمک بگیرید زیرا می توانند به شما پاسخ های قبال اعتمادتری از اینترنت بدهند. به یاد داشته باشید که نظر هر فرد در مورد رابطه ی جنسی متفاوت خواهد بود.

آمادگی برای رابطه جنسی – چیزهایی که شریک عاطفی تان به شما گفته است را در ذهن داشته باشید.

اگر به خاطر چیزهایی که شریک عاطفی تان قبلا به شما گفته است به رابطه ی جنسی فکر می کنید، شاید لازم باشد بار دیگر جملات او را مورد ارزیابی قرار دهید. برخی افراد تلاش می کنند با گفتن چیزهای قانع کننده یا حرف های گمراه کننده شما را برای داشتن رابطه ی جنسی تحت فشار بگذارند. برخی چیزهای متداولی که افراد برای قانع کردن شریک خود برای داشتن رابطه ی جنسی می گویند عبارتند از:

اگر تو واقعا من را دوست داشتی با من رابطه ی جنسی برقرار می کردی

همه ی افراد با هم رابطه ی جنسی دارند و تنها ما این طور نیستیم

رابطه ی ما بسیار آرام و ملایم خواهد بود و تو مطمئنا از آن لذت خواهی برد

مسلما باید روزی این کار را انجام دهی و چرا حالا این زمان نباشد

در مورد چیزهایی که دوستان و اطرافیان به شما گفته اند فکر کنید.

زوج ها ممکن است برای داشتن رابطه ی جنسی تحت تاثیر دیگران قرار گیرند. اما تصمیم گیری برای داشتن رابطه ی جنسی به این دلیل که دوست شما گفته است کار خوبی نخواهد بود. باید چیزهایی که دوستان و اطرافیان به شما گفته اند  ممکن است روی تصمیم شما اثر گذاشته باشد را در نظر داشته باشید. برخی از چیزهای متداولی که برخی دوست ها ممکن است در مورد رابطه ی جنسی به هم بگویند عبارتند از:

  • آیا تو می خواهی برای همیشه باکره بمانی؟
  • من از زمانی که شانزده ساله بودم فعالیت جنسی داشتم
  • تو نمی توانی حرف های من را به درستی درک کنی زیرا هیچوقت داشتن رابطه را تجربه نکرده بودی
  • رابطه ی جنسی بهترین چیزی است که تا به حال تجربه کرده ام. تو واقعا لذت بزرگی را از دست دادی
  • باید بدانید همه ی افراد متفاوت هستند. تصمیم گرفتن برای داشتن فعالیت جنسی کار بزرگی است و نشما باید شرایط منحصر به فرد خودتان را در این بین در نظر داشته باشید. هیچ زمان و سن خاصی برای شروع فعالیت جنسی وجود ندارد. این تنها چیزی است که باید در مورد آن فکر کنید و باید بیشترین تلاش خود را داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

آمادگی برای رابطه جنسی – در مورد رابطه ی جنسی صحبت کنید.

  • با شریک عاطفی خود صحبت کنید.زمانی که وقت لازم برای بررسی احساسات خود و ارزیابی اثرات این رابطه را گذاشتید شاید هنوز بازهم باید کمی بیشتر روی آن کار کنید. اگر تصمیم گرفتی که برای داشتن رابطه ی جنسی اماده اید و حس نمی کنید که دوستان یا شریک تان شما را تحت فشار گذاشته اند، با شریک عاطفی خود در مورد احساسی که دارید صحبت کنید.

می توانید چیزی شبیه به این را امتحان کنید. ” من فکر می کنم برای داشتن رابطه ی جنسی آماده هستم. تو در این مورد چه احساسی داری؟ “

به یاد داشته باشید حتی اگر حس می کنید برای این کار آماده اید. در مورد سابقه ی رابطه ی جنسی شزیک خود نیز اطلاعات داشته باشید. برای محافظت و مراقبت از خودتان حتما باید بدانید او قبلا چند شریک جنسی داشته است. آیا تا به حال تجربه ی بیماری های عفونی جنسی را داشته اید؟

باید صحبت کنید تا ببینید شما دو نفر چطور می توانید عواقب جدی این رابطه را مدیریت کنید.

قبل از وارد شدن به رابطه ی جنسی با یک نفر، حتما باید در مورد چگونه مدیریت کردن عواقب جدی رابطه فکر کنید مانند بارداری یا عفونت. آیا فرد متخصصی را می شناسید که برای درمان به او مراجعه نمایید؟ آیا هردو شما می توانید ریسک بارداری یا عفونت را به عنوان بخشی از رابطه ی جنسی بپذیرید؟ باید با دقت عواقب جدی رابطه ی جنسی را در نظر داشته باشید و اینکه چطور با ان ها برخورد خواهید کرد.

  • علایق  و انتظارات خود را با هم در میان بگذارید. بعد از اینکه نتایج منفی رابطه ی جنسی را در نظر گرفتید کمی زمان بگذارید. تا در مورد علایق و انتظارات خود از رابطه ی جنسی با هم صحبت کنید. به هم بگویید که دوست دارید چه تجربیاتی را داشته باشید، اولین بار و دفعات بعدی برای شما چطور باشد. از شریک خود نیز بخواهید تجربیاتش را با شما مطرح کند.
  • برنامه ای برای محافظت از خودتان داشته باشید. قبل از شروع رابطه ی جنسی باید بدانید برای محافظت از خودتان مقابل بارداری و عفونت ها چه برنامه ای دارید. باید برای ملاقات با یک پزشک برنامه ریزی کرده و بفهمید چه گزینه هایی دارید. بسیاری از متخصصان برای داشتن رابطه ی جنسی ایمن استفاده از کاندوم را پیشنهاد می کنند.
  • با کسی که به شما اهمیت می دهد صحبت کنید.حتی بعد از اینکه در مورد نگرانی های خود با شریکتان صحبت کردید شاید حس کنید نیاز است با فرد دیگری که به شما اهمیت می دهد. صحبت کرده و مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته اید. اگر صحبت کردن با والدینتان برای شما کار راحتی است شاید نقطه ی خوبی برای شروع باشد. در غیر این صورت با پزشک صحبت کنید، مشاور مدرسه و یا خواهر یا برادر بزرگتر.
منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا