فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت اول)

رابطه جنسی در زندگی زناشویی بخش مهمی از زندگی هر زن و شوهری است که یک رابطه جنسی ایده‌ آل می‌تواند تاثیر مثبتی در سلامت روان و سلامت جسم زوجین داشته باشد و صمیمیت زن و شوهر را افزایش دهد. در ادامه برخی از فواید رابطه جنسی در زندگی زناشویی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

فواید رابطه جنسی

در ادامه شما را با بخش اول فواید رابطه جنسی آشنا می کنیم:

محافظت در مقابل سرطان با رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت اول)

یکی دیگر از فواید رابطه زناشویی منظم برای زوجین، پیشگیری از سرطان پروستات در مردان و همچنین در زنان از سرطان سینه جلوگیری می‌کند و جالب اینجاست که در یک مطالععه فرانسوی به این نتیجه رسیدند که زنانی که حتی یکبار در ماه رابطه جنسی داشتند کمتر از دیگران به سرطان سینه مبتلا شدند.

تقویت سیستم ایمنی از فواید رابطه جنسی

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از فواید رابطه جنسی برای زن و شوهر است. رابطه جنسی منظم و در حد 1 الی 2 بار در هفته برای زوجین می‌تواند سطوح پادتن A  یا همان ایمونو گلوبین آ بالاتری را نسبت به کسانی که رابطه جنسی کمتری دارند فراهم کرده و با عملکرد پادتن که حمله به اجسام بیگانه مانند باکتری، ویروس و… و بی ضرر کردن آن‌ها است، باعث می‌شود فرد سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد و مدت زمان کمتری را به مریضی بگذرانند.

شما برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی و حفظ سلامتی خود باید تغذیه سالم و خواب کافی داشته باشید. همیشه فعال و پرتحرک باشید. واکسیناسیونتان را به موقع انجام دهید و در آخر رابطه جنسی سالم داشته باشید.

پایین آمدن فشار خون از فواید رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت اول)

یکی دیگر از فواید رابطه جنسی منظم برای مردان و زنان کمک به کاهش فشار خون در آن‌ها است. باید اینطور گفت که فعالیت جنسی با فشار خون پایین ارتباط مستقیم دارد و مانند یک داروی فشار خون عمل می‌ کند. از نظر محققان روابط زناشویی علی‌رغم اینکه استرس را در شما کاهش می‌دهد. در صورتی که به طور منظم ادامه پیدا کند فشار خون را نیز پایین خواهد آورد.

تقویت حس بویایی

همانطور که گفتیم رابطه جنسی منظم تاثیرات مثبت بسیاری دارد که یکی دیگر از آن تاثیر آن در حس بویایی در فرد است که با ترشح هورمون پرولاکتین در رابطه جنسی، می‌تواند به کنترل واکنش فرد نسبت به انواع بو مفید باشد.

رابطه جنسی استرس را کاهش می‌ دهد.

در آغوش گرفتن همسر، لمس کردن و رابطه جنسی باعث آزاد شدن هورمون‌هایی مانند اندورفین و اکسی توسین در بدن شما خواهد شد که تسکین دهنده و آرامش بخش‌های در بدن شما خواهند بود و می‌تواند یک احساس خوب به شما داده و توانایی شما را برای کنترل استرس بالا  ببرد.

خواب شما را بهبود خواهد بخشید.

یکی از تاثیرات مفید رابطه جنسی برای شما که به دلیل ترشح هورمون پرولاکتین ( به انگلیسی : prolactin ) است. بدست آوردن احساس آرامش و خواب آلودگی است که می‌تواند برای راحت‌تر و سریع‌تر خوابیدن شما بسیار مفید باشد. یکی دیگر از هورمون‌هایی که در زمان رابطه جنسی ترشح می‌شود اکسی توسین نام دارد. این هورمون نیز تاثیر مثبتی در خواب شما خواهد داشت.

تقویت قلب و کاهش خطر حمله قلبی از فواید رابطه جنسی

اگر زوجین رابطه جنسی منظمی داشته باشند می‌توانند به سیستم قلب و عروق خود کمک بسیاری کنند. طبق یک مطالعه انگلیسی به این نتیجه رسیدند که مردانی که در طی یک دوره 20 ساله، حداقل 2 بار در هفته رابطه جنسی داشتند به نسبت زوجینی که رابطه جنسی کمتری برای مثال به میزان 1 بار در ماه داشتند. درصد کمتری به دلیل بیماری‌های قلبی از دنیا رفته‌اند. به طور کلی یک زندگی جنسی سالم می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند. زیرا در روابط جنسی ضربان قلب را بالا برده و به تعادل رسیدن سطح استروژن و تستوسترون نیز تاثیر بسزایی دارد. عدم روابط جنسی سالم احتمال افزایش پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی را نیز بالا می‌برد.

موجب کاهش خطرات دوران بارداری می‌ شود.

فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت اول)

رابطه جنسی که به طور منظم انجام شود در کاهش خط ابتلا به عوارض بارداری تاثیر گذار خواهد بود. و می‌تواند در جهت بهبود عوارض بارداری مانند ورم کردن دست و پا، تهوع، سردرد و تشنج کمک کننده باشد. به دلیل مایع منی که حاوی پروتئینی به نام Hlg-A است سیستم ایمنی فرد را قوی کرده و احتمال بروز این عوارض را کاهش خواهد داد.

فواید رابطه – درد شما را کاهش می‌ دهد.

رابطه جنسی دردهای شما را آرام می‌کند. زمانی که زوجین به اوج لذت جنسی ‌می‌رسند هورمونی در بدن آن‌ها ترشح می‌شود که  تحمل درد را در فرد افزایش داده و موجب می‌شود کمتر دردهای جسمانی را احساس کنند. در بررسی‌های دانشمندان آلمانی طی سال 2013، رابطه جنسی با وجود احساس سر درد در فرد می‌تواند آن را کاهش دهد و یا بهبود دهد. در حدود 60 درصد از افرادی که دچار میگرن بودند و همچنین 30 درصد از افرادی که مبتلا به سردرد خوشه ای بودند، یا سردردشان به طور کلی تسکین و یا کاهش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا