فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت دوم)

در حال حاضر کمتر کسی است که رابطه جنسی را فقط قسمتی از یک رابطه زناشویی و فقط برای برطرف کردن نیازشان بدانند و از فواید آن بی خبر باشد، ولی هستند افرادی که فقط به تعداد محدودی از تاثیرات مثبت رابطه جنسی در زندگی زناشویی آگاهی دارند، همانطور که در مطلب گذشته برخی از فواید رابطه جنسی را مورد بررسی قرار دادیم در این مقاله نیز به ادامه این فواید اشاره خواهیم کرد.

فواید رابطه جنسی(بخش دوم)

 

  • شاداب و جوان ماندن پوست

ترشح هورمون‌های استروژن و تستوسترون می‌تواند به شادابی و جوانی پوست کمک کند و رابطه جنسی باعث ترشح این دو هورمون در بدن فرد خواهد شد، برای اثبات این مورد در نتایج تحقیقی که باید با نگاه کردن به چهره‌ی افراد سن آن‌ها را تشخیص می‌دادند مشخص گردید افرادی که به طور متوسط 4 بار در هفته رابطه جنسی داشته‌اند کمتر از  سن خودشان به نظر می‌آمدند.

  • رابطه جنسی نوعی ورزش است.

شما می‌توانید به نوعی رابطه جنسی را ورزش بدانید. زیرا هم عضلات شما را تقویت می‌کند و هم کالری می‌سوزاند. طبق بیان سخنران روانشناسی دانشگاه پوردرو، دکتر جاستین لهمیلر، رابطه جنسی می‌تواند عضلات شما را تقویت کند. ضربان قلبتان را بالا ببرد و تمام بدنتان ر ا درگیر کند. البته تمامی این موارد بسته به این است که چقدر فعالیت فیزیکی داشته باشید.

در مطالعه‌ای در سال 2013  یک ضربان‌سنج در هنگام رابطه جنسی به هر یک از شرکت کننده‌ها داده شد. و مقدار کالری سوزانده شده در مردان 101 کاری و در زنان 69 کالری ثبت شد.

اما باید به تصور برخی از افراد نیز از ورزش توجه کرد که اگر شما تاثیر فیزولوژیکی در بدن را به عنوان ورزش در نظر بگیرید. رابطه جنسی این تغییر را همچون ورزش در فیزیولوژی فرد بوجود خواهد آورد. اما اگر فکر می‌کنید که رابطه جنسی در بلند مدت باید ظاهر بدن را بهتر کند. چون رابطه جنسی آنقدر مدت زمان طولانی ندارد و همچنین به طور مرتبی انجام نمی‌شود. که این تغییر را در بدن فرد بوجود بیاورد.

  • تاثیر رابطه جنسی در افزایش عمر
فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت دوم)

یکی از فواید رابطه جنسی در افراد، تاثیر مثبت آن در افزایش طول عمر است. در تحقیقی که در دانشگاه دوک بین سال‌های 1955 تا 1980 انجام شد. به این نتیجه رسیدند که مردانی که به طور مکرر رابطه جنسی داشتند عمرشان طولانی تر بوده است. و البته باید عنوان کرد که در زنان عامل لذت بردن از رابطه جنسی است که دلیل افزایش طول عمر برای آن‌ها می‌شود.

  • رابطه جنسی تاثیر مثبتی روی موهای شما دارد.

زندگی جنسی سالم به خاطر افزایش توانایی جذب و سوخت و ساز موثر مواد مغذی می‌تواند به سالم ماندن و براق شدن موهای شما کمک کند.

  • سلامت، درخشندگی و بهبود چین وچروک پوست با رابطه جنسی

یکی دیگر از فواید رابطه جنسی منظم در زوجین تقویت سلامت و درخشندگی پوست است که دلیل آن افزایش سطح اکسیژن و در نتیجه افزایش جریان خون و ورود مواد مغذی به پوست است که سلول‌های جدید پوست را افزایش داده و موجب می‌شود پوست سالم‌تر و نرم‌تر شود.

تاثیر مثبت دیگر در سلامت پوست را هورمون استروژن که در رابطه جنسی آزاد می‌شود. می‌گذارد و می‌تواند تا حدی خطوط چین و چروک را از بین ببرد.

  • با رابطه جنسی باهوش‌تر و دقیق‌تر خواهید شد.

به گفته لهمیلر: « ما می‌دانیم در زمان رابطه جنسی موارد شیمیایی آزاد می‌شود که باعث فعال شدن مرکز پاداش مغز خواهد شد. پس منطقی است که باعث رشد و توسعه بافت عصبی در فرد شود.»

  • فعالیت های جنسی می‌تواند موجب بهبود روابط زناشویی شود.
فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت دوم)

طبق گفته لهمیلر هورمون اکسی توسین یا همان هورمون عشق در زمان رابطه فیزیکی صمیمی و برخورد پوست با پوست ترشح شده و احساس عاشقانه شما و همسرتان را افزایش می‌دهد.

یک راه برای اینکه رابطه خود را قوی تر کنید این است که بعد از رابطه جنسی نوازش یکدیگر را فراموش نکنید. بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه تورنتو به این نتیجه رسیدند که زوجینی که از آن‌ها خواسته شده بود زمان بیشتر را بعد از رابطه جنسی در کنار یکدیگر بوده و به بوسیدن، نوازش و ابراز محبت بپردازند از سطح رضایت بیشتری در روابط جنسی خود و همچنین دیگر روابط زندگیشان برخوردار بودند.

  • رابطه توانایی کنترل مثانه در زنان را بهبود می‌دهد.

یکی از فواید رابطه جنسی خصوصاً در زنان تقویت عضلات لگن در آن‌ها است که در برخی موارد نیز به کنترل بعضی از بی اختیاری‌ها به زنان کمک می‌کند. در حقیقت یک رابطه جنسی ایده‌آل می‌‎تواند با تقویت عضلات لگن و در نتیجه بهبود توانایی انبساط و انقباظ عضلات لگن به فرد برای رسیدن به ارگاسم کمک کند.

  • با رابطه جنسی منظم استخوان های خود را تقویت کنید.
فواید رابطه جنسی را کشف کنید (قسمت دوم)

یکی از تاثیرات مثبت رابطه جنسی در زنان افزایش سطح استروژن بعد از سن یائسگی است. که همین امر موجب می‌شود از مشکلاتی که باعث ضعیف شدن استخوان‌ها به دلیل کمبود استروژن می‌شود جلوگیری کند. البته برای مردان نیز با افزایش سطح تستوسترون هم در زمان رابطه و هم بعد از رابطه باعث می‌شود که از ابتلا به پوکی استخوان در آن‌ها جلوگیری شود.

  • رابطه داشته باشید تا میل جنسی‌‌تان افزایش پیدا کند.

یک تاثیر مثبت رابطه جنسی منظم و خوب برای مردان و زنان تاثیر مثبت رابطه جنسی بر افزایش میل جنسی است. اگر شما به طور منظم رابطه جنسی داشته باشید. احتمال بیشتری دارد که مجدد هم تمایل داشته باشید که این رابطه را داشته باشید. فعالیت جنسی منظم و زیاد خصوصا برای زنان موجب روانسازی واژن شده و همچنین به کشسانی آن کمک کرده و رابطه‌ی لذت بخش تری را برای فرد به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا