چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟

چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟ به گفته یکی از بزرگان “در هر زندگی ، باید کمی باران ببارد”.! یعنی شما نمی توانید زندگی را بدون اینکه اتفاق منفی رخ دهد. ادامه داده و پشت سر بگذارید. بیایید این مفهوم را به معنای واقعی کلمه برای یک ثانیه در ذهن خود تحلیل کنیم. احتمالاً اگر برنامه هایی خاص یا تفریحی در فضای باز داشتید، طوفان واقعا یک اتفاق منفی برای شما بود. با این حال انتخاب هایی پیش روی شما خواهد بود‌‌. اما این انتخاب ها چه هستند و چگونه می توانند بر ما تاثیر داشته باشند؟! در ادامه مقاله ما به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟!

اگر با تکنیک های ارائه شده نتوانستید با اتفاقات منفی مقابله کنید می توانید به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. در این مدکز می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی کمک بگیرید.

چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟

مطمئناً ، هنگام مواجهه با باران مشکلات و شرایط منفی، انتخابی در مورد چگونگی جلوگیری از احساسات بسیار بد در ذهن شما وجود دارد. به طور کلی ، دو روش برای مقابله با یک رویداد منفی وجود دارد.

  • در روش اول احتمال این است که برای پیدا کردن پوشش اتفاق منفی ، در مورد رویداد تجدید نظر کنید. این نوع ارزیابی مجدد آنچه را که به نظر می رسد منفی است به مثبت (یا حداقل چیزی کمتر منفی) تبدیل می کند. مثلا در صورت بروز طوفان می توانید بر مزایایی که باران برای گیاهان ، گل ها و محیط به همراه خواهد آورد تمرکز کنید.
  • دومین احتمال این است که از شرایط دور شوید. با تمرکز توجه خود به جای دیگر ، تأثیر منفی این رویداد را بر خود کم ‌تر  می کنید. اگر طوفان مسائل منفی رویداد مهم زندگی را مختل کند، در این صورت ممکن است در دیدن موارد مثبت مشکل داشته باشید. در این حالت ، ممکن است فقط سعی کنید رویداد منفی را نادیده بگیرید.

رفتارهای مقابله ای منفی

بسیاری از اتفاقات منفی ممکن است در طی یک روز برای ما اتفاق بیفتد. از چیز های کوچک مانند ریختن قهوه ، گرفتار شدن در  ترافیک ، فراموش کردن یا گم‌کردن کلید هایمان ، انتقاد از مردم تا موارد بزرگتر مانند تصادف اتومبیل ، از دست دادن اشیا قیمتی ، قطع رابطه یا از دست دادن شغل. هر زمان اتفاق بدی برای ما بیفتد ، آسان است که یکی از رفتار های زیر را با خود انجام دهیم:

خود قربانی شدن

از خود می پرسیم “چرا این اتفاق برای من می افتد؟ چرا من اینقدر بدشانس هستم؟ چرا این اتفاق برای شخص دیگری نمی افتد؟ این عادلانه نیست!”عکس العمل خشمگین ما نسبت به آنچه اتفاق می افتد باعث می شود به وضعیت و یا حتی افراد اطرافمان واکنش نشان دهیم.

چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟ – خود سرزنش کردن

ما اظهارات خودپسندانه ای مانند “چرا من اینقدر احمق هستم که این کار را انجام داده ام؟” “فقط کسی مثل خودم می تواند چنین اشتباه احمقانه ای مرتکب شود.” انجام می دهیم.

فرو رفتن در افسردگی

برای کسانی که قبلاً با موارد افسردگی روبرو بوده ایم ، اگر در مدیریت احساسات خود مراقب نباشیم ، ممکن است عقب بیفتیم.

انزجار یا انصراف

ما امید خود را از دست می دهیم ، یا بدتر از آن ، دست از تلاش می کشیم. ما تصمیم می گیریم که ارزش آن را ندارد که ادامه دهیم، زندگی برای جلب ما به پایان رسیده است و ما فقط باید تلاش خود را کاملاً متوقف کنیم.

نکاتی برای کنار آمدن با شرایط منفی

چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟ مسئله این است تا زمانی که در این دنیا زندگی می کنید ، تحت هرج و مرج ، فراز و نشیب ، خوب و بد و نکات مثبت و منفی زندگی قرار می گیرید. شما تنها فردی نیستید که با این مسائل روبرو خواهد شد.

 ناامیدی های خود را رها کنید.

در های نا امیدی را ببندید زیرا ممکن است فقط خود را به سقوط ذهنی نزدیک کنید. با یک دوست در این باره صحبت کنید. گوش شنوا معجزه می کند. بروید ورزش کنید و خود را تنش آزاد کنید. سعی کنید تمام سختی ها و اتفاقات منفی را بنویسید. نوشتن ذهن شما را آسوده می کند‌.

درک کنید که تنها نیستید.

مهم نیست که چگونه فکر می کنید، باید بدانید در این زندگی تنها نیستید. در جایی در سراسر جهان ، شخص دیگری دقیقاً همان چیزی را فکر می کند که شما فکر می کنید. شخصی در جای دیگر نیز احساساسات منفی و نا مناسب دارد و تعجب می کند که چرا او چنین چیزی را تجربه کرده است. دانستن اینکه فقط شما نیستید به شما کمک می کند تا از یک ذهنیت خود نابودگر و انتقام گیرنده خارج شوید.

 ناامید شدن هیچ مشکلی را حل نمی کند.

ممکن است از موضوعی عصبانی شوید یا اینکه با آرامش به آن فکر کنید. هر روندی در پیش بگیرید، آن ها همچنان باقی خواهند ماند. مورد اول مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد زیرا تحریک و عصبانیت شما از تصمیم گیری مناسب جلوگیری می کند. بدانید که ناامید ماندن کمکی نمی کند. بنابراین در مورد آنچه می توان انجام داد متمرکز شوید.

چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟ – بدانید که همیشه یک انتخاب دارید.

بفهمید هر اتفاقی که بیفتد ، شما همیشه در نحوه عکس العمل خود انتخابی دارید. گرچه ممکن است نتوانید آنچه را برای شما اتفاق می افتد کنترل کنید ، اما مطمئناً می توانید رفتار های خود را کنترل کنید. شما می توانید با بدترین چیز های جهان روبرو شوید. اما اگر تصمیم بگیرید اجازه ندهید تحت تأثیر آنها قرار بگیرید ، این کار را نمی کنید.در این صورت شرایط بسیار بهتر خواهد شد

حادثه منفی را منطقی و ملموس کنید.

حادثه حادثه است. ما مسئول احساسات وابسته به آن هستیم. احساسات را بردارید و به طور عینی به وضعیت نگاه کنید. این به ما کمک می کند تا خیلی بهتر کنار بیاییم. منطقی بودن می تواند ما را برای روندی درست هدایت کند.

بر آنچه می توانید انجام دهید تمرکز کنید.

اقدام باعث ایجاد توانمندی می شود. امکاناتی را به ارمغان می آورد. نتیجه ایجاد می کند. با اقدام و عمل ، شما دیگر یک گیرنده منفعل نیستید. شما یک خالق آگاه هستید. ما همیشه نمی توانیم شرایطی را که در آن قرار داریم کنترل کنیم و نمی توانیم همه را راضی کنیم. کاری که می توانیم انجام دهیم وقتی در موقعیت منفی قرار گرفتیم مالکیت اعمال خود است و این که بتوانیم اشتباهات خود را جبران کنیم. اگر نمی توانید بر آنچه انجام می دهید تمرکز کنید، می توانید مشکلات خود را از طریق مشاوره تلفنی روان شناسی با متخصصان در میان بگذارید.

چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟ – نوشتن

نوشتن ابزاری کارآمد برای درک گذشته و تمام اتفاقات منفی است. نوشتن تجربیات می تواند به بازبینی دیدگاه ها و تغییر شکل داستان های ما کمک کند. از طریق نوشتن می توان به پیشرفت های فوری در شرایط پریشانی و منفی دست یافت. نوشتن برای همه افراد مناسب است و می تواند به مدیریت شرایط منفی کمک بسیار زیادی کند.

گذشته را معنا کنید.

با ایجاد معنی از وقایع و خاطرات گذشته ، می توانیم احساس خود را نسبت به خودمان تعریف کنیم. همچنین هویتی را که در طول زندگی ایجاد می کنیم شکل خواهد داد. هنگامی که یک تجربه ساختار و معنی پیدا کرد ، تأثیرات عاطفی آن بیشتر قابل کنترل است. به ما احساس پیش بینی و کنترل زندگی می دهد.

به یاد داشته باشید که این اتفاق می گذرد.

زندگی روندی میان پستی و بلندی ها است. در واقع همه وقایع زندگی میان بالا و پایین ها اتفاق می افتد. به همین دلیل موقعیت های منفی اجتناب ناپذیر هستند. از این رو آن ها به طور حتم سپری خواهند شد و زمینه را برای شرایط مثبت فراهم می کنند. در این میان وظیفه ما این است که از موقعیت های منفی درس بگیریم و اعتماد به قدرت و مقاوت خود داشته باشیم. باید تا جایی که می توانیم از این مسائل درس گرفته و از اوقات خوب پایان مشکلات لذت ببریم. به یاد داشته باشید که موقعیت های منفی ناخوشایند است ، حتی گاهی اوقات دردناک است. اما نحوه برخورد ما با این شرایط تأثیر زیادی در نحوه تجربه آنها دارد.

چگونه با اتفاقات منفی روبرو شویم؟ – ذهنیت خود را تغییر دهید.

اگرچه ممکن است در آن زمان چنین احساسی نداشته باشد ، اما بیشتر موقعیت های منفی حاوی یک تجربه یادگیری است. اگر ما در مواجهه با یک وضعیت منفی ناراحتی و درد را تجربه کرده ایم ، ممکن است از این فرصت استفاده کنیم و چیزی را نیز از آن بیاموزیم. هدف از انجام این کار این است که نتیجه مثبتی از شرایط خارج شود و امیدوار باشیم که بتواند از وقوع مجدد آن در آینده جلوگیری کند.

منابع
tinybuddha.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا