انواع خیانت در محیط مجازی

در زمان های گذشته خیانت را تنها به نوعی از ملاقات های مخفی می شناختند، مثلا سفرهای کاری که در آن فرد بعد از بازگشت مجبور به آوردن بهانه های غیرماهرانه ای برای بوی عطر روی لباس خود می شود. اما حالا این امکان وجود دارد تا با همسر خود را در فضای مجازی و برنامه های آنلاین با فرد دیگری در ارتباط ببینید.  انواع خیانت در محیط مجازی را در ادامه بیان می کنیم.

بررسی

انواع خیانت در محیط مجازی

اگر به هر دلیلی این سوال نیز در ذهن شما جای گرفته است (کسی را از طریق اینترنت دیده اید یا به دنبال یک راه ارتباط جنسی هستید و می خواهید در فضای مجازی به دنبال فردی برای موارد جنسی بگردید) در اینجا علتی اورده شده است که باید قبل از اینکه ازدواج کرده باشید یا وارد هر رابطه ی جدی ای شوید بار دیگر به آن فکر کنید.

خیانت به هر شکلی که باشد همان خیانت کردن است و اهمیتی ندارد چطور این کار را انجام می دهید.

نکته مهم درباره انواع خیانت در محیط مجازی

خیانت در فضای مجازی و آنلاین نوعی از خیانت عاطفی است که افرادی که در ان شرکت دارند یک رابطه ی جنسی مقدماتی با یکدیگر خواهند داشت بدون اینکه از نزدیک دیداری واقعی با هم داشته باشند چیزی که با عنوان رابطه ی جنسی مجازی شناخته می شود. در حقیقت این افراد ممکن است حتی هیچوقت صورت یکدیگر را ندیده یا صدای یکدیگر را تا به حال نشنیده باشند. بدون اینکه هیچ گونه تماس فیزیکی واقعی ای وجود داشته باشد این رابطه ادامه خواهد داشت و از این رو این صمیمیت در اینترنت ممکن است برای برخی افراد به شکل یک نوع خیانت واقعی دیده نشود.

با این وجود باید بدانید خیانت ر فضای مجازی چیزی کاملا شبیه به خیانت و رابطه ی فیزیکی است، کاری که می تواند به رابطه ی شما آسیب هایی جدی زده و یا کلا به همه ی اعضای خانواده به نوعی آسیب برساند. این نوع روابط می تواند باعث شود توجه فرد خطاکار از شریک عاطفی واقعی خود و زندگی خود در دنیای حقیقی و فرزندانش پرت شود، بخش زیادی از زمان باارزش و توجه او را بگیرد و باعث شود اطرافیان او حس کنند در نظر گرفته نمی شوند و دیگر رها شده اند.

 کسانی که خیانت می کنند نسبت به شریک زندگی خود در دنیای واقعی عصبانی و پرخاشگر شده و این می تواند منجر به آسیب به رابطه شود.

خطرات زیاده روی کردن در این کار

انواع خیانت در محیط مجازی

یکی دیگر از خطرات رابطه ی جنسی مجازی این است که دو فردی که در فضای آنلاین باهم ارتباط دارند تصمیم به دیدار با یکدیگر می گیرند. در این مرحله مسلما رابطه ی جنسی مجازی تبدیل به رابطه ی جنسی فیزیکی خواهد شد و این می تواند خیانت فرد را وارد سطح متفاوتی نماید.

نکته مهم

وقتی این انتظار فرد برآورده نگردد آسیب عاطفی ایجاد خواهد شد، از جمله احساس عصبانیت شدید.

افراد زیادی سعی دارند تا بین خیانت و دوستی های دیگر تفاوت بگذارند. با وجودی که دوست بودن با جنس مخالف نمی تواند معیار خوبی برای تشخیص خیانت یک نفر باشد اما موضوع ایمان قلبی به فرد مقابل نیز وجود دارد نه فقط خیانت.

انواع خیانت در محیط مجازی

انواع خیانت

هفت نوع متفاوت از خیانت وجود دارد که ممکن است در یک رابطه اتفاق بیفتد. درک تفاوت ها اهمیت دارد، بنابراین گرفتار هیچ یک از این خیانت ها نخواهید شد. بهتر است بتوانید انواع خیانت را بشناسید تا بتوانید رابطه ی خود را ادامه داده و روی رفتارهای زوجتان کار کنید.

دو گروه اصلی برای خیانت ها وجود دارد: فیزیکی و عاطفی. خیانت اغلب همراه با روابط جداگانه ای است که ترکیبی از انواع متفاوت بوده وبه احتمال زیاد شامل گروه های متفاوتی از خیانت عاطفی و فیزیکی خواهد شد. برای مثال ترکیبی از صمیمت های عاطفی و مجازی.

انواع خیانت در محیط مجازی | مرکز مشاوره همکده

انواع خیانت عاطفی

  • خیانت مجازی:

  • خیانت مجازی می تواند کاملا به صورت آنلاین اتفاق بیفتد. کارهایی مانند رابطه ی جنسی، چت کردت یا چت تصویری با تماس جنسی، بدون حضور همسرتان، همه می توانند خیانت عاطفی در نظر گرفته شوند. فعالیت های مجازی با یک شریک می تواند برای رابطه ی ازدواج شما سالم باشد. دیدن فیلم های پورن در کنار همسرتان شاید بتواند به روابط جنسی شما کمک کند. یک راه عالی برای حفظ رابطه ی خود در طول روز با همسرتان می تواند پیام های متنی جنسی باشد.
  • خیانت عاطفی:

  • خیانت عاطفی زمانی اتفاق می افتد که یک زوج از نظر عاطفی با فرد دیگری به جز همسر خود ارتباط دارد. او ممکن است زمان زیادی از وقت خود را صرف حرف زدن با فرد دیگر در مورد موضوعات شخصی یا مسائل خنده دار کند. 

علائم متداول از  انواع خیانت در محیط مجازی

انواع خیانت در محیط مجازی
  • او در مورد همه چیز محافظه کار و مرموز شده است.
  • به سادگی متوجه می شوید او به شما دروغ می گوید.
  • همسرتان متفاوت از قبل شده و خلق و خوی او تغییر کرده است.
  • او به شما یا فرد دیگری اجازه ی استفاده از کامپیوترش را نمی دهد.
  • همسرتان بهانه ها، توضیحات و توجیحاتی دارد که تغییرات مشهود در رفتارش را تکذیب می کنند.
  • وقتی با یکدیگر نزدیکی جنسی دارید متوجه می شوید علاقه ی زیادی برای برقراری رابطه با شما ندارد.
  • او مرتبا می خواهد فضایی خصوصی برای خودش داشته و در مقابل گذراندن وقت خود با کامپیوتر حالت دفاعی می گیرد.
  • همسر شما دیگر نگرانی زیادی در مورد رابطه و زندگی مشترکتان ندارد. فاصله ی زیادی بین شما افتاده و صمیمیتی دیگر میانتان دیده نمی شود.

چیزهای دیگری که باید در انواع خیانت در محیط مجازی در نظر داشته باشید.

خیانت مجازی می تواند نشانه ای از مشکلات دیگر در رابطه ی ازدواج شما باشد. نداشتن ارتباطات، مشکلات مالی، جابه جایی، عدم رضایت جنسی در ازدواج، عدم رضایت شغلی و دیگر مشکلات حل نشده می توانند محرک هایی برای این رفتار باشند. از همسر خود بخواهید مکالمه ای صادقانه با هم داشته باشید تا بتوانید مشکل را حل کرده و دوباره اعتماد را بین خودتان ایجاد کنید.

همسر شما شاید به این کار اعتیاد داشته باشد. اجازه ندهید وابستگی او به رابطه ی جنسی مجازی یا پورنوگرافی تاثیری منفی روی تصویر فردی از خودتان برجا بگذارد. شما ممکن است برای کاری که همسرتان انجام داده است مرتبا خودتان و رفتارهایتان را چک کنید. هیچ گونه تقصیری را در این رابطه نپذیرفته و احساس گناهی برای تصمیم همسر خود نداشته باشید.

منابع
verywellmind.compsychcentral.comwww.verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا