انواع خیانت به همسر |‌ آیا خیانت به همسر فقط جنسی است؟

تعهد در یک رابطه زناشویی به معنی حفظ حقوق متقابل زوجین نسبت به یکدیگر و یکی از پایه های اصلی برای زندگی مشترک است. بی تعهدی به حقوق و روابط همسر موجب از دست دادن اعتماد همسر و سست شدن روابط زناشویی خواهد شد که انواع خیانت به همسر نقض این تعهد زناشویی است.

یکی از عواملی که موجب از بین رفتن اعتماد و سست شدن روابط زناشویی و در نهایت از هم پاشیدن یک زندگی زناشویی شود خیانت است. که از دید بسیاری افراد در خیانت جنسی خلاصه می‌‎شود. ولی خیانت انواع مختلفی دارد و خیانت جنسی یکی از منفور ترین انواع آن محسوب می‌شود. در ادامه قصد داریم به برخی از انواع خیانت اشاره کرده و مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

انواع خیانت به همسر

همانطور که بیان کردیم خیانت انواع مختلفی دارد. که در ادامه برخی از انواع خیانترا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خیانت جنسی

آیا خیانت به همسر فقط جنسی است؟

یکی از شناخته شده ترین و اصلی ترین خیانت ها به همسر خیانت جنسی است. که به برقراری رابطه جنسی با فردی دیگر جز همسر خود گفته می‌شود. و معمولا می‌تواند به دلایل مختلفی مانند عدم رضایت از رابطه جنسی در زندگی زناشویی، تنوع طلبی، انتقام جویی و … فرد به اقدام به خیانت به همسر خود کند.

خیانت عاطفی یکی از انواع خیانت به همسر

خیانت عاطفی خود یکی از خیانت هایی است که می‌تواند فرد را به خیانت جنسی نیز بکشاند. زمانی که فرد به دلایلی مانند احساس کمبود در نیازهای عاطفی خود، سردی روابط زناشویی، رفتارهای منتقدانه پی در پی و… . در برطرف کردن این نیازهای خود به شخص دیگری غیر از همسر خود رجوع می‌کند و از نظر احساسی و عاطفی نیازهای خود را با شخصی غیر از همسر خود رفع می‌‌کند اتفاق می‌افتد، در این روابط شکل گرفته ممکن است به آرامی احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری نسبت به فرد پیدا کرده و تمام درد دل ها و نیازهای خود را با او در میان بگذارد و ادامه این روند می‌تواند خیانت عاطفی را به خیانت جنسی نیز مبدل کند که البته این نوع خیانت می‌‎تواند بسیار خطرناک تر از صرفا خیانت جنسی باشد.

زیرا در خیانت صرفا جنسی فرد ممکن است از نظر عاطفی به همسر خود وابسته بوده و فقط برای رفع نیاز جنسی خود و خواسته های جنسی خود اقدام به خیانت کند اما در خیانت عاطفی جنسی، زندگی فرد برای وی بی اهمیت بوده و همسر او هیچ جایگاهی در زندگی فرد نخواهد داشت.

خیانت کلامی یکی از انواع خیانت به همسر

آیا خیانت به همسر فقط جنسی است؟

این نوع خیانت را می‌توان به نوعی جزء خیانت عاطفی و شروع کننده آن دانست. زیرا فرد با رابطه کلامی، صحبت هایی که باید با همسر خود داشته باشد. درد دل ها و نیازهای احساسی خود را با شخصی غیر از همسر خود دارد. و او را جایگزینی برای او جهت برطرف کردن نیازهای عاطفی و کلامی خود می‌داند. و همین امر فرد را به آرامی از همسرش دورتر کرده و به این شخص نزدیک می‌کند. ممکن است پایه های خیانت عاطفی و در ادامه حتی خیانت جنسی را در زندگی فرد وارد کند.

خیانت ذهنی یکی از انواع خیانت به همسر

آیا خیانت به همسر فقط جنسی است؟

این نوع از خیانت به ذهن و تفکرات فرد اشاره دارد. فردی که به سوی خیانت ذهنی سوق پیدا می‌کند. فرد دیگری غیر از همسر خود را به طور مکرر در تخیلات و ذهن خود فردی ایده آل در نظر می‌گیرد. و به عبارت دیگر مقایسه ای مداوم از این فرد با همسر خود در ذهنش تداعی می کند. این نوع رفتار و خیانت می‌تواند موجب سرد شدن فرد از همسر  و همچنین کاهش شدید احساساتش نسبت به وی شود.

نوع دیگری از این نوع خیانت ذهنی، تصور کردن خود در رابطه برقرار کردن با فرد دیگر است که می‌تواند به نوعی خیانت ذهنی و جنسی محسوب شود.

خیانت سایبری یا مجازی

یکی دیگر از انواع خیانت، خیانت مجازی بوده که مشابه همان خیانت عاطفی و کلامی است و در فضای مجازی رخ می‌دهد و حتی می‌تواند به گذاشتن قرارهای ملاقات، ارسال و دریافت تصاویر و یا بطور کلی عشق بازی کردن در دنیای مجازی با دیگران باشد.

خیانت عاطفی و جنسی در کنار هم

همانطور که گفتیم خیانت جنسی و خیانت عاطفی کلی ترین و شناخته شده ترین نوع خیانت محسوب می‌شود، اما برخی اوقات ممکن است فردی که اقدام به خیانت عاطفی می‌‎کند به آرامی با ایجاد صمیمیت بیشتر، وابستگی و بروز احساسات مابین آن ها به خیانت جنسی کشیده شود و بالعکس این مورد نیز امکان پذیر است به این معنی که رابطه ای که به خیانت جنسی آلوده شده است با گذشت زمان با بروز احساسات و عواطف مابین آن ها به خیانت عاطفی نیز منجر شود.

دلایلی که برخی افراد اقدام به خیانت می‌کنند.

در خصوص برخی از عواملی که موجب می‌شود فردی به خیانت روی بیاورد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع طلبی و هوسبازی به خصوص در خصوص روابط جنسی
  • خیانت را به عنوان راهی برای رهایی و اتمام یک رابطه انتخاب می‌کنند، ممکن است دلیل این فرد دقیقاٌ متوجه شدن خیانتش توسط همسر و در نتیجه ترک خود همسر از او باشد.
  • برخی از افراد در زمان مواجه شدن با خیانت همسر خود، واکنشی که در جواب این رفتار همسرشان نشان می‌دهد خیانت کردن متقابل برای آرام شدنشان است که نه تنها موجب آرامش وی نخواهد شد بلکه باعث پیچیده شدن مشکل و احساس رنج بیشتر او خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا