از خیانت همسرتان پیشگیری کنید (قسمت اول)

روابط زناشویی نیاز به مراقبت دارند، زن و شوهر هر دو باید با آگاهی از چگونگی برخورد با همسر و رفتار صحیح با یکدیگر، بتوانند رابطه ای بر پایه اعتماد و همچنین یک رابطه بادوام و موفق داشته باشند، در برخی از رابطه ها ممکن است زوجین دچار مشکلاتی مابین خود شود که یکی از خطرناک ترین مسائلی که حتی می‌تواند یک رابطه زناشویی را به پایان برساند خیانت به همسر است. پیشگیری از خیانت چگونه است؟

پیشگیری از خیانت همسر

در ادامه شما را به برخی از نکاتی که احتمال بروز خیانت را در زندگی زناشویی کاهش می دهد و یا به عبارتی برای پیشگیری از خیانت به شما کمک می کند را مورد بررسی قرار می دهیم.

برخی اوقات شما شروع کننده رابطه جنسی باشید.

برای بهبود روابط خود فراموش نکنید همیشه نباید در انتظار شروع رابطه جنسی از طرف همسر خود شوید، برخی اوقات شما شروع کننده رابطه جنسی باشید.

سعی کنید برای اینکه رابطه جنسی شما خسته کننده نباشد. در اتاق خواب خود کمی جسور باشید و رابطه جنسی خود را تازه نگه دارید. زیرا یک رابطه جنسی خسته کننده و تکراری می‌تواند تاثیر بدی روی کیفیت روابط شما داشته باشد. جذابیت روابط خود را حفظ کنید. تماس‌های فیزیکی مثل نوازش کردن، بغل کردن، بوسیدن را فراموش نکنید. زیرا تاثیر بسیار مثبتی در رابطه شما خواهد داشت.

با ارتباط مثبت خود نگذارید ناراحتی هایتان تبدیل به مشکل بزرگی شود.

بدون شک در روابط زناشویی مسائل و رفتارهایی وجود دارد که طرفین ممکن است از یکدیگر مشاهده کرده. یا ناراحتی هایی که از یکدیگر به دل بگیرند و نسبت به آن احساس بدی داشته باشند و باعث آزار و رنجش هر یک از زوجین شود، بهترین راه برای اینکه این نوع مسائل ادامه پیدا نکرده و به مشکلی بزرگتر تبدیل نشود و رابطه را دچار مشکل نکند، اطلاع پیدا کردن همسر شما از این مسئله و مشکل است.

برای بیان این احساس و ناراحتی خود از کلمه «من» استفاده کنید تا عکس‌العمل بهتری را از جانب همسرتان دریافت کنید و نسبت به صحبت شما موضع نگیرد.

همچنین شما می‌توانید برای حل مشکل خود در صورت نیاز با مشاوره گرفتن از متخصص به بهبود ارتباط خود کمک کنید.

پیشگیری از خیانت – در مورد خواسته ها و توقعات خود به تفاهم برسید.

از خیانت همسرتان پیشگیری کنید (قسمت اول)

همانطور که گفتیم ارتباطات میان زن و شوهر بسیار حائز اهمیت است، در این ارتباطات زوجین یکدیگر را نسبت به خواسته ها، انتظارات و توقعاتشان از هم توجیه کرده و با درک خواسته های طرفین و ارزش قائل شدن برای آن قدم مهمی برای ارتباط مثبت زوجین بر خواهند داشت.

زوجین بهتر است نسبت به مسائلی مانند کارهای خانه، امور مالی، جزئیات سفر و … با یکدیگر صحبت کرده تا به توافق برسند، یکی دیگر از مواردی که برای جلوگیری از خیانت همسر لازم است دو طرف رعایت کنند، توجیه یکدیگر از انواع خیانت است و یا به عبارت دیگر تفهیم یکدیگر از چهارچوب روابط با دیگران است، برای مثال آیا صحبت کردن خارج از محیط کار با همکار جنس مخالف خیانت محسوب می‌شود؟ یا صحبت های خارج از حیطه کاری؟ رفتن به یک کافی شاپ برای صحبت های غیر کاری و دوستانه؟ بنابراین بهتر است چهارچوب های روابط را مشخص کنید تا با آگاهی از توقعات یکدیگر بتوانید رفتار خود را بهتر مدیریت کنید.

از خیانت همسرتان پیشگیری کنید (قسمت اول) | مرکز مشاوره همکده

برای پیشگیری از خیانت از روش های متقلبانه استفاده نکنید.

از خیانت همسرتان پیشگیری کنید (قسمت اول)

برخی اوقات ممکن است فرد نسبت به همسر خود دچار شک و تردید به خیانت شود. تصمیم به رفتارها و یا عکس العمل هایی بگیرد که به جای گرفتن نتیجه مطلوب، نتیجه معکوسی داشته باشد. برای مثال تهدید همسر به خیانت متقابل، یا تهدید به ترک کردن رابطه زناشویی و یا مخفیانه به تجسس پرداختن در مورد همسر و ایجاد حس عدم اعتماد، که می‌تواند تاثیر منفی گذاشته و نتیجه عکس برای فرد در پی داشته باشد. بهتر است در صورت تردید نسبت به خیانت همسر با یک مشاور متخصص صحبت داشته باشید.

پیشگیری از خیانت – اهمیت جذابیت فیزیکی بدن خود را جدی بگیرید.

به خود و همسر خود احترام بگذارید، چگونه؟ هرگز نسبت به ظاهر فیزیکی خود بی اهمیت نشوید. توجه و اهمیت دادن به فیزیک بدنی شما در حقیقت احترام گذاشتن به خود و همسرتان است. فراموش نکنید جذابیت فیزیکی و البته در کنار آن بهداشت بدنی شما بیشتر از زیبایی ظاهر شما می‌تواند باعث جذابیتتان شود. جذابیت بدن خود را با حفظ وزن مناسب و تناسب اندام خود از طریق ورزش و تغذیه مناسب حفظ کنید. البته در کنار آن از لباس هایی استفاده کنید که جذابیت فیزیکی شما را برای همسرتان بهتر نشان دهد.

پیشگیری از خیانت – زبان عشق همسر خود را بیاموزید.

این یک واقعیت است که همه افراد عشق را به یک روش بیان نمی‌کنند و یا درک نمی‌کنند. به بیان دیگر باید زبان عشق همسرتان را پیدا کنید و ببینید چگونه می‌توانید تاثیرگذارتر عشق خود را به همسرتان نشان دهید. برخی از متداول ترین راه های ابراز عشق که می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد عبارتند از:

  • برای همسر خود زمان کافی بگذارید.
  • گرفتن هدیه و یا دادن هدبه را فراموش نکنید.
  • محبت کلامی به همسر، برخی از زوجین نسبت به محبت و ابراز احساسات کلامی تاثیر گذاری بیشتری دارند.
  • همسرتان را لمس کنید، نوازش کردن و لمس بدن همسر یکی از تاثیر گذارترین روش ها برای ابراز عشق به همسر است.
  • کارهای یکدیگر را انجام دهید، با به بیان دیگر به همسر خود برای انجام کار کمک کنید، برای برخی افراد این نوعی رفتار عاشقانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا