1448

شایع ترین علائم خیانت عاطفی

بروز شایع ترین علائم خیانت عاطفی در روابط زوجین  می تواند احساس خیانت، صدمه و بی اعتمادی را در رابطه ایجاد کند. در هر شرایطی خیانت عاطفی نوعی خیانت در نظر گرفته می شود زیرا می تواند اعتماد و صمیمیت بین زوجین را از بین ببرد. اینترنت و رسانه های اجتماعی ارتباط و برقراری ارتباط با دیگران را برای افراد آسان تر کرده است. این امر منجر به افزایش خیانت عاطفی شده است.

بسیاری از مردم با این دلیل که همه چیز در یک محیط آنلاین و غیرواقعی رخ می دهد آن را خیانت و مشکل ساز نمی دانند. متاسفانه هنوز این طرز فکر وجود دارد که خیانت عاطفی همیشه باید با تماس فیزیکی و برقراری رابطه جنسی همراه باشد. برای همین بسیاری افراد در برابر انجام خیانت عاطفی خود احساس گناه نمی کنند.

زمانی که خیانت همسرتان از طریق پیامک یا تماس اتفاق افتاد، اثبات اینکه شریک زندگی شما وفادار نبوده و خیانت کرده است، می تواند تا حدود زیادی دشوار باشد. در نتیجه، افراد در روابط متعهد باید از خطرات احتمالی آگاه باشند. مطمئناً، ارتباط صادقانه و صحبت کردن با شریک زندگی می تواند از وقوع خیانت عاطفی جلوگیری کند. اما شما باید یاد بگیرید که در صورت بروز شایع ترین علائم خیانت عاطفی چه اقداماتی باید انجام دهید. برای همین ما سعی کرده ایم در این مقاله از همکده علائم خیانت عاطفی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

علائم خیانت عاطفی

خیانت عاطفی زمانی رخ می دهد که فرد در حین داشتن یک شریک زندگی و یک رابطه متعهدانه از نظر عاطفی با شخص سوم دیگری ارتباط داشته باشد و یا از نظر عاطفی درگیر شخص دیگری می شود. در جامعه امروزی، احتمال بروز خیانت عاطفی از طریق ارتباطات آنلاین یا شبکه های مجازی و اجتماعی اتفاق می افتد.

برخلاف خیانت فیزیکی، خیانت عاطفی شامل برقراری رابطه و یا تماس جنسی نیست، اما با این حال متاسفانه این نوع از خیانت می تواند به اندازه خیانت فیزیکی آسیب زا باشد و حتی منجر به بروز عوارض و مشکلاتی در زندگی زناشویی شود.

پنهان کاری

یکی از شایع ترین علائم خیانت عاطفی در بین زوجین، پنهان و مخفی کاری به خصوص در موارد برقراری ارتباط با دیگران است. اگر شریک زندگی شما در مورد ارتباطات خود مرموز است ، می تواند به معنای خیانت عاطفی او باشد . آنها ممکن است پیام های متنی، ایمیل ها یا مکالمات رسانه های اجتماعی را از شما پنهان کنند. حتی احتمال دارد از حساب‌های خصوصی یا برنامه‌هایی استفاده کنند که شما به آنها دسترسی ندارید. البته همه حق دارند از حریم خصوصی خود استفاده کنند.

اگر متوجه تغییر ناگهانی در رفتار شریک زندگی خود شدید، می تواند زنگ هشداری برای بروز خیانت عاطفی و علائم آن باشد که باید این موارد را نادیده نگیرید. در این شرایط بهتر است به جای اینکه آنها را به چیزی متهم کنید، احساسات خود را بیان کنید. به حرف های آنها گوش دهید و سعی کنید علت اصلی بروز رفتار آنها را بشناسید. اگر هر دو صریح و صادقانه با هم ارتباط برقرار کنید، می توانید نگرانی های خود را حل کرده و راه حلی را برای آن پیدا کنید.

استفاده بیش از حد از تلفن یا شبکه های مجازی

شایع ترین علائم خیانت عاطفی || مرکز مشاوره همکده

با رواج استفاده بیش از حد از تلفن همراه و شبکه های مجازی طبیعی است که مردم زمان زیادی را صرف وسایل الکترونیکی خود کنند. چون دنیا به ارتباطات آنلاین وابسته است و بسیاری از افراد برای کار از این دستگاه و شبکه های مجازی استفاده می کنند. اما اگر شریک زندگی شما به طور ناگهانی شروع به استفاده بیش از حد از تلفن همراه خود کرده است باید به یکی دیگر از شایع ترین علائم خیانت عاطفی شک کنید.

کم توجهی به طرف مقابل

وقتی فردی از نظر عاطفی به شخص دیگر به غیر از شریک زندگی خودش وابسته می شود، ممکن است به همسر خودش کم توجهی کند. حتی ممکن است علاقه کمتری به برقراری ارتباط به طرف مقابل خود داشته باشد. چون در این شرایط آنها احتمالاً بیشتر درگیر افکار و گفتگو با شخص دیگری هستند. همین وضعیت می تواند منجر به کاهش صمیمیت و اعتماد در رابطه شود. بدترین قسمت این است که آنها به جای اعتماد به شریک زندگی خودشان به طرف مقابل اعتماد می کنند.

ابراز علاقه به شخص جدید

یکی دیگر از رایج ترین نشانه های خیانت عاطفی زمانی است که شریک زندگی شما به شخص دیگری بسیار علاقه مند می شود. آنها ممکن است زمان زیادی را صرف صحبت یا فکر کردن در مورد این شخص کنند. گاهی اوقات، آنها حتی سعی می کنند آنها را ببینند یا وقت شان را با آنها بگذرانند. انواع علائم خیانت های عاطفی فقط به پیام های متنی و تلفنی محدود نمی شوند.

برخی فعالانه در حال معاشقه و قرار ملاقات با شخص دیگری هستند، حتی اگر از نظر فیزیکی هیچ ارتباط و تماسی با هم نداشته باشند. همچنین به نظر می رسد که آنها بیش از حد روی زندگی این شخص سرمایه گذاری کرده اند و حتی ممکن است افکار و احساسات خود را با آنها در میان بگذارند. افراد اجازه دارند خارج از روابط عاشقانه خود دوستان و علایق داشته باشند. برای همین هر گونه تغییر ناگهانی در رفتار شریک زندگی شما می تواند نگران کننده و از شایع ترین علائم خیانت عاطفی باشد.

انتقاد بیش از حد از همسر

شایع ترین علائم خیانت عاطفی || مرکز مشاوره همکده

وقتی فردی از نظر عاطفی به شخص سومی وابسته می شود، ممکن است احساسات منفی و ناامیدی را نسبت به رابطه فعلی با شریک زندگی و همسرش بروز دهد. چون در این شرایط فرد نمی خواهد ارتباط جدید خود را به خطر بیندازند. اما احتمالاً علاقه خود را نسبت به طرف مقابلش از دست می دهد. برای همین ممکن است شروع به انتقاد بیش از حد از همسر خودش کند. بدون شک برقراری رابطه با شخص سوم می تواند احساسات و حتی در نهایت رفتارهای فرد را تغییر دهد و منجر به بروز درگیری هایی بین زوجین شود.

تغییر در ظاهر و عادات آراستگی

یکی از شایع ترین علائم خیانت عاطفی، علاقه ناگهانی و تازه به ظاهر و آراستگی است. به طور طبیعی هیچ مشکلی ذاتا وجود ندارد که کسی از خودش مراقبت کند. هر فردی دوست دارد به ظاهر خودش رسیدگی کند. اما وقتی فردی از نظر عاطفی به شخص دیگری وابسته می شود ممکن است به ظاهر و آراستگی خودش توجه بیشتری داشته باشد. چون در این شرایط افراد می خواهند بهترین ظاهر خود را برای آن شخص نشان دهند.

آنها ممکن است ظاهر خود را تا حد زیادی تغییر دهند تا دیگران را تحت تأثیر قرار دهند یا احساس جذابیت بیشتری داشته باشند. تغییر در ظاهر و عادات آراستگی در افراد ممکن است به روش های مختلفی بروز کند. برخی افراد زمان بیشتری را برای زیبا پوشیدن می گذارند. دیگران مرتباً آرایش می کنند و پول بیشتری را برای لباس یا محصولات آرایشی خرج می کنند.

علاقه ناگهانی به تناسب اندام

وقتی شخصی به شخص جدیدی علاقه مند است، ممکن است شروع به تلاش زیادی برای تمرین کند تا به اندام متناسب و مورد نظر خودش برسد. در این شرایط ممکن است همه این موارد برای بهبود ظاهر و جذابیت ظاهری آنها برای آن شخص انجام شود. آنها ممکن است زمان بیشتری را در باشگاه بگذرانند یا در فعالیت های تناسب اندام شرکت کنند. البته علاقه ناگهانی به تناسب اندام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و همیشه به معنای خیانت عاطفی نیست. افراد ممکن است تغییری در اهداف شخصی داشته باشند. اما در هر شرایط نباید این تغییرات را نادیده بگیرید.

عصبانیت و بروز حالت تدافعی

شایع ترین علائم خیانت عاطفی || مرکز مشاوره همکده

بروز حالت تدافعی همیشه یک نشانه بد و علامت هشدار دهنده در روابط زوجین است. حتی بروز آن تقریباً همیشه نشان دهنده این است که شریک زندگی شما چیز مهمی را از شما پنهان می کند. ممکن است همیشه ارتباط عاطفی با شخص دیگری نباشد. اما، در شرایطی که وقتی از او در مورد رفتارهایش سوال می پرسید و سریعا برای دفاع از خودش حالت تدافعی به خودش می گیرد، این وضعیت می تواند کمی نگران کننده باشد.

آنها می دانند که کار اشتباهی انجام داده اند و هر لحظه احتمال دارد رسوا شوند. بنابراین، آنها هر کاری که بتوانند برای پنهان کردن رفتار خود انجام دهند را می کنند. آنها حتی ممکن است تا آنجا پیش بروند که سعی کنند حقیقت را تحریف کنند و تقصیر رفتارهای خودشان را به گردن شما بیاندازند. به طور طبیعی یک فرد خیانت کار عصبانی شود و شما را مورد خطاب قرار می دهد که به آنها اعتماد ندارید.

درگیری عاطفی و ذهنی با شخص سوم

برای خیانت عاطفی لازم نیست یک شخص به تلفن خود بچسبد تا شما بگویید. در برخی مواقع ممکن است با شریک زندگی خودتان در حال صحبت باشید اما متوجه شوید که ذهن و حواس طرف مقابلتان جای دیگری است و به شما توجهی ندارد.. آنها حتی ممکن است هیچ تغییر عجیبی در رفتار نداشته باشند. اما از نظر عاطفی از شما دور شوند و درگیر چیزی (یا شخص دیگری) هستند. آنها ممکن است مرتباً به شخص دیگری فکر کنند. اما توجه داشته باشید که گاهی اوقات این رفتار ناشی از استرس یا مسائل دیگر است.

سخن آخر

اگر چه تشخیص خیانت عاطفی دشوار است. دلیلش این است که مردم ترجیح می‌دهند به خودشان دروغ بگویند تا اینکه بپذیرند کسی که دوستش دارند خیانتکار است. اما در هر شرایطی بهتر است شایع ترین علائم خیانت عاطفی را نباید نادیده بگیرید.

تشخیص زود هنگام این علائم می تواند به شما کمک کند تا زودتر بتوانید رابطه خود را نجات دهید و از بروز درگیری و مشکلات بیشتر پیشگیری کنید. اگر در هنگام تشخیص علائم خیانت عاطفی در روابط خود دچار مشکل و حتی تردید شده اید بهتر است با یک روانشناس مجرب و با تجربه از همکده مشورت کنید و با مطرح کردن مشکل خود به دنبال راهکارهای موثر و کاربردی باشید تا بتوانید رابطه خود را نجات دهید.

درمان فوری افسردگی بدون دارو!

ارتباط تلفنی با برترین روانشناسان افسردگی

مشاوره روانشناسی با تعرفه دولتی

منابع
https://www.powerofpositivity.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ارتباط با مشاور متخصص