آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

وقتی چیزهای زیادی روی ذهن شما سنگینی می کند، ممکن است احساس غمگینی کنید و با آن بخوابید و صبح بیدار شوید و هنوز احساس غم کنید. اگر هر چند وقت یکبار این اتفاق بیفتد جای نگرانی نیست. اگر تقریباً هر روز در یک دوره طولانی اتفاق می افتد، ممکن است با چیزی فراتر از غم و اندوه معمولی روبرو باشید. ممکن است افسردگی بالینی داشته باشید. اگر با معنی واقعی آن آشنا نباشید کلمه افسردگی می تواند چیز ترسناکی باشد. به طور کلی، جامعه سو برداشت های زیادی درباره افسردگی و سایر اختلالات بهداشت روان دارد. معمول است که افراد به مشکلات بهداشت روانی انگ می زنند. داشتن افسردگی چیزی نیست که بیش از حد نگران آن باشید، سوال این است که آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

اما جدی گرفتن آن و رفع آن ضروری است. جامعه روانشناسی معیارهایی را برای کمک به تشخیص افسردگی تعیین کرده است. گرچه یادگیری هرچه بیشتر در مورد افسردگی مهم است، نباید سعی کنید خود آن را تشخیص دهید. اگر به نظر می رسد که غم و اندوه شما از کنترل خارج شده است، بهتر است به یک پزشک بالینی مجاز مراجعه کنید تا بتوانید یک تشخیص واضح داشته باشید و در مورد یک برنامه درمانی تصمیم بگیرید. در این مقاله ما به این سوال پاسخ می دهیم که آیا می توانم خودم افسردگی ام را بهبود بخشم؟ 

آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

بسته به شدت و دفعات علائم، ممکن است بتوانید علائم افسردگی را به تنهایی مدیریت کنید. بسیاری از افراد دریافتند كه بهتر است درمان را با یك درمانگر مجاز آغاز كنند و پس از رسیدن به اهداف درمانی خود به تنهایی با افسردگی مبارزه كنند.

علائم افسردگی چیست؟

آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

چندین عامل برای افراد مبتلا به افسردگی باید در نظر گرفته شود که می خواهند بین اندوه طبیعی و تشخیص افسردگی بالینی تمایز قائل شوند، به همین دلیل مهم است که ارزیابی بالینی را از یک پزشک بالینی مجاز دریافت کنید. معیار های تشخیص افسردگی در کتابچه راهنمای تشخیصی و آماری (DSM-5) ذکر شده است. این معیار ها بیان می کنند که کسی باید پنج یا بیشتر از علائم زیر را در همان دوره دو هفته ای داشته باشد، و حداقل یکی از آن ها یا باید در گروه روحیه افسرده قرار گیرد یا علاقه خود را از دست بدهد.

  • در بیشتر روزها در بیشتر قسمت های روز دارای روحیه افسرده هستید.
  • بیشتر اوقات روز در بیشتر فعالیت ها علاقه و لذت کمتری داشته باشید.
  • افزایش وزن یا کاهش وزن قابل توجهی که قابل توضیح نیست.
  • همانطور که دیگران متوجه شده اند، افکار یا حرکات کندی دارند.
  • احساس خستگی و داشتن انرژی کم تقریباً هر روز.
  • تقریباً هر روز احساس بی ارزشی و احساس گناه دارید.
  • توانایی تفکر و تصمیم گیری تقریباً هر روز کاهش می یابد.
  • داشتن افکار مکرر درباره مرگ یا داشتن ایده های خودکشی یا تلاش.

یک پزشک بالینی دارای مجوز برای ارزیابی اینکه آیا این علائم باعث پریشانی یا اختلال قابل توجهی در فرد در زمینه های اجتماعی، شغلی یا سایر زمینه های مهم عملکرد می شود، واجد شرایط است. این معیار ها همچنین بیان می کنند که علائم نباید ناشی از سو مصرف مواد یا بیماری پزشکی دیگری باشد.

با ترس در مورد دریافت راهنمایی حرفه ای روبرو شوید.

سوال این است که آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟ اغلب اوقات، مردم حتی اگر بدانند مشکلی دارند که نمی توانند به تنهایی با موفقیت از پس آن برآیند، از دریافت کمک حرفه ای می ترسند. ترس از ناشناخته ها مانع کمک بسیاری از افراد می شود. چند مورد می تواند به کسی کمک کند تا ترس از کمک گرفتن برای یک مسئله بهداشت روان را پشت سر بگذارد. اولین چیزی که باید در مقابله با ترس خود در نظر بگیرید این است که تنها نیستید. طبق اتحاد ملی بیماری های روانی (NAMI) ، از هر پنج نفر، یک نفر مبتلا به نوعی بیماری روانی است. حدود 16 میلیون بزرگسال در آمریکا با افسردگی اساسی زندگی می کنند.

وقتی سرانجام به این نکته رسیدید که قرار ملاقات با یک درمانگر را تعیین می کنید، اگر ترس شما کمی بیشتر شود تعجب نکنید. برای بعضی از افراد، تعیین وقت ملاقات به معنای این است که باید به خود اعتراف کنند که ممکن است به یک بیماری روانی مبتلا شده باشند و آن ها به کمک حرفه ای نیاز دارند. اگر فکر زیادی در مورد گزینه های تشخیص یا درمان نداشته باشید، تصور اینکه ممکن است به بیماری روانی برچسب خورده باشید، ترسناک خواهد بود. این کمک می کند تا به همان روشی که در مورد سلامت جسمی فکر می کنید، درباره سلامت روان نیز فکر کنید.

نکته قابل توجه

همه ما سلامت روان داریم. گاهی اوقات بهبود ذهنی ما در وضعیت خوبی قرار دارد و گاهی برای بهبود آن نیاز به کمی درمان داریم. متخصصان بالینی، دقیقاً مانند پزشکان پزشکی، در حرفه خود بسیار آموزش دیده اند. آن ها متخصص در زمینه خود هستند و می توانند به شما در مبارزه با افسردگی کمک کنند و در مورد درمان افسردگی به شما آموزش دهند.

دومین نکته ای که باید در نظر گرفت این است که گزینه های زیادی برای درمان افسردگی و مدیریت استرس وجود دارد. احتمال بهبود علائم افسردگی شما خوب است.

اگر با یک درمانگر کار کنم چه انتظاری دارم؟

آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

هنگامی که ترس از پذیرش درمان علائم افسردگی خود را پشت سر گذاشتید، احتمالاً خواهید دید که مشتاقانه منتظر جلسات درمانی خود هستید. در طول اولین جلسات، درمانگر به شما کمک می کند تا آرام باشید. آن ها با شما یک رابطه کاری حرفه ای برقرار می کنند و شما هر دو شروع به ایجاد اعتماد می کنید. درمانگر شما همچنین یک سابقه پزشکی و شخصی را در این زمینه ثبت خواهد کرد. اگر دارویی برای هر بیماری پزشکی دیگری مصرف می کنید باید فاش کنید.

نکته قابل توجه درباره این که آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

اگر سایر اعضای خانواده را می شناسید که تشخیص رسمی یا غیررسمی افسردگی دارند، درمانگر شما نیز باید این موضوع را بداند. درمانگران نیز معمولاً نوعی آزمایش را انجام می دهند، اما این جای نگرانی است. آزمایش معمولاً غیرتهاجمی است. در اغلب موارد، از شما خواسته می شود برخی از پرسشنامه ها یا مقیاس های رتبه بندی را درباره انواع علائمی که دارید و شدت آن ها پر کنید.

هنگامی که درمانگر به شما تشخیص داد، او در مورد آن با شما بحث می کند و به شما کمک می کند تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. هنگامی که یک تشخیص محکم گرفتید، درمانگر شما در مورد گزینه های بالقوه درمانی با شما صحبت می کند. آن ها در تعیین اهداف به شما کمک می کنند. وقتی اهداف درمانی خود را برآورده کردید، می توانید جلسات درمانی خود را پایان دهید. درمانگر شما به شما ایده می دهد که جلسات شما چه مدت انجام می شود و به شما ایده می دهد که برنامه درمانی شما چه مدت طول می کشد.

آیا لازم است با یک درمانگر کار کنم یا اینکه خودم می توانم این کار را انجام دهم؟

شما ممکن است تمایل داشته باشید که بخواهید افسردگی خود را به تنهایی حل کنید. حتی ممکن است موفق باشید. همانطور که گفته شد، کار با یک درمانگر واجد شرایط فواید زیادی دارد. یک درمانگر به شما اطلاع می دهد که آیا علائم شما با معیار های بالینی بیماری روانی مطابقت دارد یا خیر. همچنین، آن ها بهترین افراد برای کمک به شما در درک چگونگی عملکرد مغز و کارهایی هستند که می توانید برای کمک به بهتر کار کردن آن انجام دهید. همچنین، آن ها می توانند تمام گزینه های درمانی ممکن را با شما مرور کنند و به شما کمک کنند گزینه هایی را که می خواهید امتحان کنید انتخاب کنید.

نکته قابل توجه

به یاد داشته باشید که جلسات درمانی شما برای همیشه نخواهد بود. شما و درمانگر به طور مشترک تصمیم خواهید گرفت که چه زمانی با موفقیت به اهداف درمانی خود رسیده اید. شما یک ایده کاملا خوب در مورد اینکه آیا می توانید آنچه را که آموخته اید و مدیریت کرده اید به تنهایی انجام دهید. برنامه درمانی شما ممکن است شامل برخی تمرینات برای کنترل استرس باشد. نگران نباشید، اگر علائم شما دوباره ظاهر شد یا بدتر شد، همیشه می توانید جلسات خود را دوباره شروع کنید. درمان های جایگزین برای افسردگی و مدیریت استرس

متداول ترین روش درمان افسردگی، در روند های مختلف درمان است. در موارد بسیار جدی افسردگی، ممکن است فرد با مصرف دارو تا حدودی تسکین یابد. درمانگر به شما کمک می کند تا در مورد نیاز به دارو تصمیم بگیرید. بسیاری از افراد دریافتند که علائم افسردگی آن ها با درمان منظم و با استفاده از تکنیک های کنترل استرس در فاصله ملاقات بهبود می یابد.

تجربه احساس افسردگی

تجربه احساس افسردگی می تواند احساس ناتوانی در شما ایجاد کند. همیشه شروع به چرخش در مورد این افکار منفی نیست. گاهی اوقات تمام آنچه که لازم است اضافه کردن برخی از فعالیت های بدنی، تغییر شیوه زندگی یا کار در جهت بهبود طرز تفکر شماست. برخی از مواردی که باید هنگام کنترل افسردگی و استرس خود به تنهایی در نظر بگیرید، انجام مرتب آن ها و پیگیری خلق و خوی شما است تا بدانید چه زمانی پیشرفت کرده اید. بسیاری از کارهایی که می توانید برای بهبود سلامت روان و رفاه ما انجام دهید، مواردی است که می دانید باید انجام دهید و آن ها را روی مشعل قرار داده اید. هنگام پرداختن به علائم افسردگی، مهم است که سلامت کلی خود را در اولویت قرار دهید. ما می خواهیم بدانیم که آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

مهم ترین کار ها برای رفع افسردگی

آیا خودم به تنهایی می توانم افسردگی ام را درمان کنم؟

در این بخش از مقاله لیستی از کارهای اساسی است که می توانید برای شروع انجام دهید:

  • یک برنامه روزانه تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.
  • هر روز بعضی از اهداف را برای خود تعیین کنید، حتی اگر در ابتدا کوچک و قابل دستیابی باشد.
  • هر روز برای برخی از ورزش ها در برنامه خود وقت بگذارید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.
  • هر روز در یک ساعت مشخص بخوابید و بلند شوید.
  • انجام چند کار داوطلبانه را در نظر داشته باشید تا به شما هدف بدهد و به شما کمک کند احساس موفقیت کنید.
  • تمام تلاش خود را انجام دهید تا افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید.

این نکات یک درمان نیستند، اما به طور همزمان با درمان و با یکدیگر کار می کنند تا به شما در بهبود علائم افسردگی کمک کنند. بسیاری از مردم می دانند که درمان تلفنی روان شناسی برای آن ها بسیار مناسب است زیرا راحت است و آنها در دریافت خدمات در خانه های خود راحت ترند. به طور کلی، شما ممکن است به تنهایی بتوانید افسردگی را مدیریت کنید، اما شما با داشتن یک درمانگر مجاز که در زمینه درمان افسردگی آموزش دیده است، به موفقیت سریعتر و بهتری دست پیدا می کنید. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا