مزایای پرسیدن

 

مزایای پرسیدن سوالات بطور صحیح به افراد پاسخ هایی را می دهد که برای پیشرفت در زندگی به آن ها احتیاج دارند. ما باید عملاً به رویاهای خود نگاه کنیم. به بیان ساده ، رویاهای ما مشکلاتی هستند که باید یاد بگیریم آن ها را حل کنیم. به یک دلیل به رویاها رویا گفته می شود. در واقع رویا اتفاقی بهتر از وضعیت حال افراد است که در آینده قرار است رخ دهد.  برای دستیابی به آن چه بهتر است ، باید جستجوی راه حل های جدید را شروع کنیم. ما باید روش های جدیدی برای تفکر یاد بگیریم. برای یادگیری هر چه بیشتر می توانیم از مشاوره تلفنی روان شناسی هم استفاده ببریم.

مزایای پرسیدن سوالات

مزایای سوال پرسیدن | مرکز مشاوره همکده

با یک مثال ساده ، یکی از مربیان تحصیلی از طریق سوال پرسیدن به ما آموزش می داد. او هر روز از همه در مورد احساساسات خودشان می پرسید. جواب دادن اینکه فقط خوب هستیم برایش قابل قبول نبود. ما باید به این سوالات دقیق فکر می کردیم و پاسخ می دادیم تا بفهمیم چه احساسی از نظر جسمی ، روحی و روانی داریم.

بسته به پاسخ هایی که ارائه می دادیم ، آموزش روزانه برای ما طراحی شده بود تا به نتایج مطلوب خود برسیم. علاوه بر مثال فوق، با استفاده از این روش ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی یاد گرفتند که حالات روحی و روانی آن ها چقدر روی نتایج تأثیر می گذارد و چگونه می توانند پیشرفت کنند. در واقع ما در حال ساختن خودمان به عنوان فردی جدید و موفق می شویم. پرسیدن سوالات خوب می تواند در های زیادی را باز کند و شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

مزایای پرسیدن و علت آن

اگر سوال کنید چیز های بیشتری یاد می گیرید. این فقط در کلاس درس صدق نمی کند بلکه به طور کلی در زندگی نیز صادق است.  به همین دلیل است که کودکان اینقدر سوال از شما می کنند. آن ها می خواهند بیشتر در مورد جهان بدانند. ما می توانیم از هنر سوال پرسیدن برای شناخت بیشتر دنیایی که در آن زندگی می کنیم استفاده کنیم. سوال کردن به شما این فرصت را می دهد که عاقل تر شوید. همه به عنوان یک مبتدی کار خود را شروع می کنند. تفاوت در این است که شخصی که از افراد بالاتر س سوال می کند و می خواهد بیاموزد بسیار سریع تر از شخصی که سعی می کند همه چیز را به تنهایی یاد بگیرد در رده های بالا تر قرار می گیرد.

مزایای پرسیدن سوالات درست

مزایای سوال پرسیدن | مرکز مشاوره همکده

اگر سوالات درستی بپرسید ، زندگی بسیار بهتر خواهد شد و فرایند های کارآمدی در کار خواهید داشت. پرسیدن سوال هم به یادگیری و هم به تعامل کمک می کند. معلمان همیشه باید دانش آموزان خود را به پرسیدن سوالات تشویق کنند و آنها باید اطمینان حاصل کنند که این پیام را ارائه می کنند که پرسیدن سوال برای فرایند یادگیری بسیار مهم است و به هیچ وجه آن ها را بد جلوه نمی دهد. بسیاری از دانش آموزان در طرح کردن سوال مردد خواهند بود زیرا معتقدند در صورت انجام این کار ساده و کم هوش به نظر می رسند. اما باور کنید که اینگونه نخواهد بود ، اگر پاسخی برای سوالی نمی دانید و نمی توانید جواب آن را پیدا کنید ، پس باید بپرسید.

با این کار انچه را که نمی دانید از بین رفته و معلومات و اطلاعات جدید و درست را بدست می آورید. باز از خودم برایتان مثال می زنم. من همیشه سوال می کنم و همیشه دوست دارم یادداشت برداری کنم. اخلاقی که دارم این است که ممکن است یکبار هزار چیز را بهم بریزم اما هرگز هزار بار یک چیز را خراب نکنم. من به این افتخار می کنم زیرا احساس می کنم می توانم سازگار شوم وقتی که می دانم چگونه کاری را انجام دهم. این مدل تفکر برای محل کار و هر محیطی حیاتی است. این را بدانید با سوالاتی که می پرسید نه تنها کاراریی شما بیشتر خواهد شد بلکه دانش و اطلاعات شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

از سوال پرسیدن خجالت زده نشوید.

مزایای سوال پرسیدن | مرکز مشاوره همکده

هرکسی می تواند سوال کند. پرسیدن سوالات صحیح فواید بسیاری دارد. رهبران سوالاتی می پرسند که تأثیرگذاری آن ها در هنگام صحبت کردن بر افراد را افزایش می دهد. پیروان نیز برای پیش رفتن باید سوالات درستی را بپرسند. هر کسی یا هر نوع فرد دارای مقام هم  که باشید، باز هم باید عادت کنید که سوالات درست را بپرسید. در هر موقعیت و شغلی که قرار دارید سوالات مناسب را پیدا کنید. سوالات مناسبی وجود دارد که باید برای به دست آوردن واضح ترین تصاویر از اشیا یا افراد می توانید از آن ها کمک بگیرید.  اصل و هدف پرسش دریافت پاسخ است.

نکته قابل توجه

اگر پاسخ های لازم را ندارید ، پس باید سوالات خود را بپرسید. برخی موارد وجود دارد که ممکن است هرگز آن ها را نشناسید و یا آن ها را درک نکنید، مگر اینکه سوالات درست را بپرسید. پس هر گاه که پاسخ های لازم را ندارید، سوالات خودتان را مطرح کنید. به جای اینکه از خجالت بیش از حد همیشه در حال سکوت کردن باشید، از فرصت ها به درستی استفاده کرده و سوالات درست را بپرسید. این کار باعث افزایش فهم و درک شما در آن مورد می شود. حتی اگر فرصتی هم ساخته نشد، برای خودتان فرصتی را ایجاد کنید. چرا که این سکوت کردن و سوال نپرسیدن بسیار ممکن است آسیب زا باشد. در آینده ، نسبت به سوالاتی که نتوانستید بپرسید ، بیش از سوالاتی که در واقع پرسیدید و مطرح کرده اید ، پشیمان خواهید شد.

حتی اگر سوالاتی که پرسیدید ، به بهترین طریقی که می خواستید، به جواب  نرسیده اند. افراد باهوش وخردمند سوالاتی می پرسند تا دانش خود  را روز به روز پیشرفته تر کنند. حتی شخصی که از هوش بالایی هم برخوردار نیست با پرسیدن سوالات درست خردمند می شود. شاید کسی که سوال می کند به مدت پنج دقیقه احمق باقی بماند. اما کسی که سوال نمی کند برای همیشه احمق باقی می ماند. یک ضرب المثل چینی معروف می گوید: اگر جرأت پرسیدن سوالات صحیح را داشته باشید چیزهای زیادی وجود دارد که شما می توانید آن ها را به دست آورید. این مورد باعث افزایش اعتماد به نفس شما نیز خواهد شد.

چندین مزیت قدرتمند برای سوال پرسیدن

سوال پرسیدن مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

مزایای پرسیدن، به روشن شدن افکار کمک می کند.

پرسیدن سوال به شما کمک می کند تا افکار خود و دیگران را نیز روشن کنید. وقتی افکار در ذهن شما شناور می شوند ، به یک باره تصویر کاملی ایجاد نمی کنند. اما با پرسیدن سوالات بیشتر درباره افکاری که در ذهن خود دارید ، تصویری که در ذهن شما به وجود آمده برایتان  واضح تر خواهد کرد. اگر کسی چیزی به شما می گوید و شما آن را نمی فهمید ، پرسیدن سوال برای توضیحات بیشتر از اینکه فرضیات نا امن را مطرح کنید ، افتخارآمیزتر است.

به جلب علاقه مخاطبان کمک می کند.

اگر می خواهید ارتباط بیشتری با مخاطبان برقرار کنید ، باید عادت داشته باشید هنگام صحبت با آن ها سوالات مربوطه را بپرسید. وقتی سوالی پیش آمد، باید انتظار پاسخ داشت. حتی در مکالمات خصوصی نیز پرسیدن سوالات مودبانه مهم است. آیا شما افرادی را می شناسید که تا وقتی از آن ها سوال نکنید با شما صحبت نمی کنند ؟ به عبارت دیگر ، شما می توانید با استفاده از سوالات ، یخ های را بطه را بشکنید. در بسیاری از موارد ، افراد  از سوالات برای شروع گفتگو با اشخاصی  که برای اولین بار ملاقات کرده اند استفاده کرده اند.

علاقه را به افراد یا چیزهای دیگر نشان می دهد.

شما با آن چه در موردش سوال می کنید نشان می دهید به چه کسی یا به چه چیزی علاقه دارید. سوالاتی که می پرسید همچنین موارد مهم برای شما را نشان می دهد. سوالاتی که می پرسید نشانگر آن چیزی است که شما  به آن علاقه دارید. یادگیری پرسیدن سوال کلیدی اساسی برای داشتن یک زندگی جالب تر است.

تردید های شما را برطرف یا کاهش می دهد.

مزایای سوال پرسیدن | مرکز مشاوره همکده

با طرح سوالات صحیح می توانید با سوءظن و شک خود کنار بیایید. اگر پاسخ درستی برای سوالات خود بدست آورید ، آن ها شک و تردیدهای شما را برطرف یا تأیید می کنند. وقتی سوالی را در صورت لزوم نمی پرسید، ممکن است در نهایت با پیش فرض های ناامن به خانه بروید. این بسته به نوع اقداماتی که تصمیم می گیرید بر اساس نتیجه گیری که انجام داده اید ، می تواند فضای گسترده تری داشته باشد. اگر ذهن تردید گری دارید می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره به بهبود شرایط ذهنی خود کمک کنید.

دانش شما را بهبود می بخشد.

طبیعتاً می توان از سوالات  برای جستجوی دانش استفاده کرد. شما سوال می کنید زیرا می خواهید دانش بیشتری بدست آورید. آنچه را که نمی دانید و باید می دانستید احتمالاً همان چیزی است که درباره آن سوالی نپرسیده اید. اگر دوست دارید چیزهای جدید یاد بگیرید ، پس باید سوال بپرسید. اگر می ترسید از مردم بپرسید می توانید از Google استفاده کنید. اما فقط زندگی خود را بدون پرسیدن سوال رها نکنید.

درک شما را افزایش می دهد.

اگر چیزی را نمی فهمید، سوالات خود را بپرسید تا آن را به خوبی درک کنید. متأسفانه، بعضی از افراد ترجیح می دهند در سکوت یا جهل بمیرند تا سوالات مورد نظر خود را بپرسند و این اصلا خوب نیست.

منابع
coachfederation.orgsuccess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا