مهارت های مورد نیاز برای موفقیت

موفق بودن به نظر همه متفاوت است. این مهارت در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد. اما چیزی که اکثر مردم در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که موفقیت شامل انواع احساسات همراه با امنیت است. یکی از راه های ارائه امنیت در موفقیت گشودن هرچه بیشتر در های فرصت با فراگیری مهارت های ارزشمند زندگی است. در این مقاله می خواهیم به مهارت های مورد نیاز برای موفقیت و راه هایی برای تقویت مهارت ها برای موفقیت بپردازیم. اگر نمی دانید چطور می توان در مسیر موفقیت پیش رفت، بهترین کار مراجعه به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره می باشد. شما می توانید از مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی این مرکز استفاده نمایید.

موفقیت

موفقیت (نقطه مقابل شکست) وضعیت دستیابی و تحقق یک هدف یا تلاش برای رسیدن به آن هدف است. موفق بودن به معنای دستیابی به چشم اندازهای مطلوب و اهداف برنامه ریزی شده می باشد. علاوه بر این ، موفقیت می تواند یک موقعیت اجتماعی خاص باشد که توصیف یک فرد مرفه است. موفقیت حتی می تواند شهرت به دست آمده توسط افراد هم معنی شود.  فرهنگ لغت موفقیت را به شرح زیر توصیف می کند: “دستیابی به ثروت ، رفاه و یا رسیدن به شهرت”.

دانستن معنای موفقیت در زندگی

یکی از مهم ترین گامهای اساسی برای دستیابی به موفقیت در زندگی ، دانستن معنای موفقیت برای زندگی شخصی خود است. معنای واقعی موفقیت فراتر از تعاریف رایج در مورد موفقیت، مانند داشتن پول زیاد ، ثروتمند بودن ، داشتن بسیاری از شرایط خاص و مدرک های کسب شده علمی می باشد. کاملاً برعکس، موفقیت واقعی در زندگی را نمی توان با عوامل ذکر شده در بالا اندازه گرفت. درعوض موفقیت با تعداد افرادی که به دلیل آنچه شما خلق کرده اید قادر به زندگی بهتر و پیشرفته تر هستند، اندازه گیری می شود.

این معنای اصلی موفقیت است، نه غنایمی که مردم در زندگی خود جمع می کنند! رسانه ها و جامعه به ما این امکان را می دهند اغلب نتیجه بگیریم که داشتن یک زندگی موفق به معنای داشتن ثروت فوق العاده و امکانات زیاد است. اما معنای موفقیت این است که یک زندگی شاد داشته باشید و این که دنیا را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنید.

راه ها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت

راه های مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت را می توان در بخش های مختلف دسته دبندی کرد. برای مثال شما می توانید موفقیت در کار یا تحصیل یا حتی در رشته ورزشی مورد علاقه خودتان را تجربه کنید.

موفقیت در کار

مهارت های قابل انتقال مهارت هایی هستند که در هر حرفه ای توسعه می یابند و قابل استفاده هستند. این مدل مهارت ها پایه موفقیت حرفه ای هستند و اتفاقاً مطلوب ترین مهارت هایی هستند که کارفرمایان در جستجوی افراد مورد نظر به دنبال آن می گردند.  خواه در تابستان در حال گذراندن دوره کارآموزی باشید یا در یک کار نیمه وقت مشغول به کار شوید ، از این زمان برای توسعه این مهارت های اساسی استفاده کنید که عبارتند از:

ارتباط با همکاران

ارتباط شامل گوش دادن ، نوشتن و گفتن است. کارفرمایان می خواهند ببینند شما می توانید افکار و عقاید خود را به روشنی  بیان کنید یا نه. شنونده خوب بودن به معنای تلاش برای درک احساسات دیگران ، ایجاد روابط قوی و حل تعارضات و مشکلات است.

حل مسئله

د ر هر شغلی که دارید چالش هایی به وجود می آید. شما باید توانایی تجزیه و تحلیل مسائل ، تصمیم گیری درست و غلبه بر مشکلات را داشته باشید. پس سعی کنید مهارت های حل مسئله را یاد بگیرید. برای یادگیری این مهارت ها می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده ببرید.

کار گروهی

بسیاری از مشاغل شما را ملزم می کند که به طور موثر و با احترام با دیگران کار کنید. خواه همکاران یا مشتری های شما باشند. کارفرمایان آرزوی کسی را دارند که بهترین ها را در کار گروهی به نمایش بگذارد و بتواند با سایرین ارتباط برقرار کند.

ابتکار عمل

می توانید با مدیریت پیشگیرانه موقعیت ها و یافتن پاسخ سوالات بدون جهت و غرض ورزی، ابتکار عمل خود را نشان دهید. این مسئله نشان می دهد که شما مسئولیت شخصی خود را می پذیرید و به عنوان یک رهبر پیشرفت می کنید.

حرفه ای بودن و داشتن اخلاق کاری

کارفرمایان می خواهند ببینند شما مسئولیت شخصی خود را در مورد اعمال و عادات کاری خود نشان می دهید. مطمئن باشید که به موقع حاضر می شوید ، به طور مثمر ثمر با دیگران کار می کنید و تأثیر ارتباطات غیر کلامی خود را ارائه می کنید. مسئولیت کار های خود را بر عهده بگیرید و از اشتباهات خود بیاموزید تا صداقت و رفتار اخلاقی از خود نشان دهید.

رهبری

شما می توانید با استفاده از مهارت های بین فردی برای مربیگری و پیشرفت دیگران توانایی خود را نشان دهید. علاوه بر این ، می توانید از مهارت های همدلی برای ایجاد انگیزه ، سازماندهی ، اولویت بندی و تفویض وظایف استفاده کنید.

مهارت های مورد نیاز برای موفقیت – به جزئیات دقت کنید.

در انجام کار ها با دقت و تمرکز کار کنید. برای اطمینان از اینکه خطایی وجود ندارد، کار خود را دوباره بررسی کنید. کارفرمایان دوست دارند ببینند شما از نظر کیفیت کاری که انجام می دهید استانداردهای بالایی دارید.

تکنولوژی دیجیتالی

کارفرمایان به طور معمول در مورد نرم افزارهای خاص شغلی آموزش می بینند. اما آنها انتظار دارند شما هم مهارت کافی در سیستم های رایانه ای داشته باشید و به سرعت ابزارهای جدید فنی را یاد بگیرید.

مهارت های مورد نیاز برای موفقیت – تطبیق پذیری

نشان دهید که می توانید با انطباق با شرایطی که ایجاد می شوند، انعطاف پذیر باشید. برای کارفرمایان مهم است که شما بتوانید برای رسیدن به موفقیت برنامه ها را تغییر دهید و با مفاهیم جدید سازگار شوید.

موفقیت در زندگی

در این بخش می خواهیم مهارت های مورد نیاز برای موفقیت  را بگوییم. این راه ها شامل موارد زیر می باشد.

سخنرانی در جمع

توانایی صحبت واضح ، متقاعد کننده و با قدرت در مقابل مخاطب ، چه مخاطب یک نفری یا هزار نفری  یکی از مهمترین مهارتهایی است که هر کسی را می تواند در خود رشد دهد. افرادی که سخنرانان موثری هستند راحت تر با خود کنار می آیند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و جذابیت بیشتری در محیط زندگیاز خود نشان می دهند. توانایی مکالمه موثر علاوه بر تاثیر در زندگی به این معنی است که شما می توانید هر چیزی را بفروشید. البته نه تنها محصول، بلکه می توانید ایده ها ، ایدئولوژی ها و جهان بینی را به مالکیت خود در بیاورید. این کار به معنای فرصت های بیشتر برای پیشرفت شغلی ، مشتریان بزرگتر یا بودجه تجاری بیشتر است.

نوشتن

خوب نوشتن مزایای مشابهی با خوب صحبت کردن دارد. نویسندگان خوب در سبک زندگی خودشان، ایده ها و حتی کار، بهتر از نویسندگان ضعیف هستند. یادگیری خوب نوشتن نه تنها تسلط بر دستور زبان بلکه ایجاد توانایی سازماندهی افکار به شکل منسجم و هدف قرار دادن آن برای مخاطبان به موثرترین روش را ایجاد می کند.

مهارت های مورد نیاز برای موفقیت – تصمیم گیری

پلی که از تحلیل به عمل منجر می شود ، تصمیم گیری های موثر و مفید است. در واقع این یعنی دانستن اینکه چه کاری باید براساس اطلاعات موجود انجام شود. اگرچه مهم نبودن رفتار می تواند خطرناک باشد ، اما تجزیه و تحلیل بیش از حد یا انتظار برای اطلاعات بیشتر قبل از تصمیم گیری نیز می تواند خطرناک باشد. توانایی حضور در صحنه و پاسخگویی سریع و موثر همان چیزی است که شما را از دیگران جدا می کند.

تفکر انتقادی

توانایی فکر کردن  و توجه به خود مهارتی اساسی است . در زمانی که مفهوم شغل و محل کار پیوسته در حال تغییر است، شرایط مربوط به آن هم عوض می شوند. تفکر انتقادی به وضوح می تواند با شیوه های مختلفی بر روی زندگی و تفکر شما تاثیر بگذارد. بنابراین شما باید بتوانید برای خودتان به روشی واقع بینانه و معنی دار فکر کنید. آلبرت انیشتین می گوید:”آموزش یادگیری حقایق نیست ، بلکه تربیت ذهن برای فکر کردن است.”

سازگاری یکی از مهارت های مورد نیاز برای موفقیت

استفاده از فناوری های نوظهور کاری است که بیشتر دانشجویان و متخصصان در زندگی روزمره خود باید انجام دهند. گرچه این روند در نهایت می تواند زندگی را آسان کند ، اما اغلب شرایط جدیدی با خود به همراه دارد. یک مثال خوب در این مورد چگونگی استفاده شرکت ها از فناوری مدرن برای حضور بیشتر در جهان است. این نتایج منجر به این می شود که شرکت های سطح بالا کارمندان خود را به کار از راه دور و استفاده کامل از فناوری های دیجیتال تشویق کنند.

مهارت های ارتباطی عالی

مهارت های ارتباطی خوب چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین مهم هستند. نسل بعدی باید در این موارد سرآمد باشد. همانطور که در بالا ذکر شد ، ممکن است شرایط خاصی برای پیشروی وجود داشته باشد از این رو لازم است تا مهارت های ارتباطی به صورت عالی تری تقویت شوند.  مانند اعضای اصلی یک تیم علمی که در مکان های مختلف زندگی می کنند و باید با هم ارتباط بگیرند.

درک فرهنگی

درک عمیق فرهنگی می تواند منجر به تعاملات مثبت تر ، همکاری بهتر و گفتگوهای واقعاً متنوع شود. با توجه به اینکه نسل امروزه در جوامع غالباً به عنوان یکی از متنوع ترین نسل ها تا به امروز شناخته می شود ، تنوع بیشتری از ایده ها و دیدگاه ها در محل کار آینده وجود خواهد داشت. به همین دلیل باید مهارت درک فرهنگی را در خود تقویت کنیم. برای این کار می توان از مشاوره تلفنی روان شناسی و کمک مشاوران استفاده کرد.

ابتکار عمل و داشتن انگیزه یکی از مهارت های مورد نیاز برای موفقیت

در حالی که رقابت یک قسمت عادی برای دستیابی به موفقیت در زندگی است ، اکنون جهان بیش از هر زمان دیگری به هم پیوند خورده است. بنابراین بسیاری افراد در یک مرحله جهانی بیش از آنچه نسل های قبلی در آن رقابت می کردند، پیش می روند. به همین دلیل ابتکار عمل و داشتن انگیزه بیش از گذشته به چشم می آید. می توانید دانش آموزان و دانشجویانی را تصور کنید که در سیستم جهانی با هم به مقابله علمی می پردازند.

منابع
ef.comcolorado.edu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا