نقش شکست در موفقیت

زیگ زیگلار فقید یکی از معتبرترین متخصصان امروزی در زمینه موفقیت ، انگیزه و داشتن زندگی متعادل بود. وی در کتاب خود به نام متولد پیروزی استدلال می کند که موفقیت را نمی توان با یک جمله تعریف کرد ، اما در عوض  این مفهوم از بسیاری چیز ها تشکیل شده است.  می توان ادعا کرد که تعریف موفقیت به فرد بستگی دارد و با یک اندازه برای همه مناسب نیست. در این مقاله می خواهیم به عوامل مختلف برای رسیدن به موفقیت، نقش شکست در موفقیت و استفاده از تجربیات و اشتباهات گذشته برای به دست آوردن موفقیت بپردازیم. اگر شما در زندگی خود احساس شکست می کنید می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی کمک بگیرید.

تعاریف مختلف موفقیت

موفقیت همیشه بهترین کار است.

موفقیت زمانی حاصل می شود که در تمام زمینه های کاری که انجام می دهید نهایت تلاش خود را بکنید، حتی اگر این امر به نتایج بزرگی منجر نشود. اگر تمام تلاش خود را کرده اید ، باید برای تلاش خود احساس افتخار کنید.

موفقیت تعیین اهداف مشخص است.

هنگام تعیین اهداف واقع بین و ملموس باشید. موفقیت با تعیین اهداف انتزاعی حاصل نمی شود. اگر بدانید که به کجا می روید ، این خود یک موفقیت است ، حتی اگر در نهایت به مقصد برنامه ریزی شده نرسید. نقش شکست در موفقیت پیچیده است.

موفقیت داشتن مکانی به عنوان خانه است.

خانه جایی است که قلب شما اوج می گیرد. وقتی می توانید مکانی را خانه بنامید که همیشه در آن موفق هستید. خانه لازم نیست یک ساختار خاص باشد. می تواند یک کشور، یک شهر یا حتی یک شخص باشد. اگر جایی دارید که احساس راحتی و امنیت می کنید ، در حال حاضر به یک موفقیت عالی رسیده اید.

موفقیت درک تفاوت بین نیاز و خواست است.

اگر می توانید به تعهدات ماهانه خود عمل کرده و نیاز های اساسی خود را برآورده کنید ، موفق هستید. این که بتوانید تشخیص دهید چه زمانی کاملاً به چیزی احتیاج دارید و چه زمانی می توانید بدون آن کار کنید اغلب منجر به ثبات مالی می شود. همین امر خود راهی عالی برای موفقیت است.

موفقیت این است که باور کنید می توانید.

اگر باور داشته باشید که می توانید ، موفق خواهید شد. خودباوری به طور طبیعی برای همه به وجود نمی آید.  بنابراین اگر بتوانید به خود بگویید که می توانید به اهداف و برنامه های خود برسید ، بسیار عالی عمل می کنید. وقتی مردم به شما اعتقاد ندارند ، شما هنوز هم باید روی اعتماد به نفس خود کار کنید.

موفقیت یادآوری تعادل بین کار و اشتیاق است.

کار بدون اشتیاق باعث ایجاد استرس بی مورد و موفقیت های پوچ می شود. بر آنچه شما را به هیجان می آورد متمرکز شوید. اگر از کار خود راضی هستید ، یک اتفاق عالی است. با این حال ، حتی اگر اینگونه نباشید، می توانید شغل رسمی خود را با سرگرمی ها یا کارهای داوطلبانه ای که به آن علاقه دارید تعادل بخشید. نقش شکست در موفقیت بسیار پیچیده است.

موفقیت مراقبت از نیازهای شماست.

یادتان باشد قبل از کمک به دیگران به کمک بیشتر به خودتان توجه کنید. اگر می خواهید تأثیر مهمی در دنیای اطراف خود بگذارید ، مراقبت از خود ضروری است. برای مراقبت از خود و یادگیری تکنیک های آن می توانید به مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه نموده و از خدمات حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی استفاده کنید.

 موفقیت یادگیری این است که گاهی مجبورید نه بگویید.

موفقیت قطعا با یک زندگی متعادل همراه است.  بخشی از تعادل یادگیری نه گفتن است. نه گفتن به معنای خودخواه بودن شما نیست. این بدان معنی است که شما اولویت هایی دارید و می دانید در هر زمان باید به چه چیز هایی توجه کنید.

موفقیت این است که بدانید زندگی شما پر از نعمت است.

عشق ، سلامتی، دوستان، خانواده و … زندگی را پر از وفور نعمت می کند. شناختن این مرحله عامل مهمی برای احساس سپاسگزار بودن از زندگی است. اگر می توانید این احساس را تجربه کنید، پس قبلاً موفقیت را احساس کرده اید.

موفقیت درک این است که شما نمی توانید آنچه را که نمی بخشید حفظ کنید.

تنها در صورتی در موفقیت موفق خواهید شد که بدانید یادگیری هدیه دادن به جای همیشه گرفتن بخشی از اتفاقات این جهانی است که همه ما می خواهیم در آن زندگی کنیم. وقتی به دیگران کمک می کنید ، محیطی را ایجاد می کنید که دیگران می خواهند به شما کمک کنند. در ادامه نقش شکست در موفقیت را بررسی می کنیم.

شکست و موفقیت

نقش شکست در موفقیت | مرکز مشاوره همکده

شکست یک قدم به عقب نیست. بلکه یک پله عالی برای موفقیت است. اگر بر ترس از شکست غلبه نکنیم ، هرگز یاد نمی گیریم که از منطقه امن خود خارج شویم. بهترین و محبوب ترین شرکت ها عمداً به دنبال کارمندانی هستند که سوابق تحصیلی آنها نشان دهنده شکست و موفقیت باشد. به این دلیل که کسی که از شکست جان سالم به در برد ، دانش بی بدیل و پشتکار مهارناپذیری حاصل از غلبه بر سختی را بدست آورده است.

اهمیت شکست

زندگی بدون شکست در کارها غیرممکن است ، مگر اینکه آنقدر محتاطانه عمل کنید که شاید اصلاً زندگی نکرده باشید، در این صورت به طور پیش فرض شکست خورده اید.

چرا شکست بسیار مهم است؟

شکست ، همانقدر که صدمه می زند ، یک قسمت مهم از زندگی است. در واقع ، شکست ضروری است. افراد موفق همیشهه می گویند: من بیش از آنچه می خواهم اعتراف کنم شکست خورده ام.  من در مورد شکست های کوچک صحبت نمی کنم. من درمورد نوعی شکست که دنیای شما را می لرزاند صحبت می کنم و زمینه روابط ، امور مالی و سلامت روانی شما را کاملا تغییر می دهد. اگر مثل من هستید ، به احتمال زیاد چندین شکست خورده اید. نمی توانم بگویم که من از شکست خوردن لذت می برم. اما شکست ، از طریق روند تغییر دهنده زندگی ، ما را به افراد بهتری تبدیل می کند.

در حقیقت ، شکست معلم بزرگ زندگی است. این نمود طبیعت است که با از بین بردن بیش از حد برخی عوامل، منافع ویژه ای را از بین می برد ، زیرا با اهداف الهی ما را شکل می گیرد و به زندگی ما شکل می دهد. بدون شکست ، کمتر قادر به عطوفت ، همدلی ، مهربانی و موفقیت بزرگ خواهیم بود. ممکن است حتی کمتر به رویا های خود برسیم. از طریق شکست است که ما بزرگترین درس ها  را می توانیم از زندگی خودمان  یاد بگیریم. موفق ترین افراد در زندگی بیشترین شکست را داشته اند. اگر سعی می کنید زندگی را بدون شکست در هیچ کاری سپری کنید ، در واقع شما اصلاً زندگی نمی کنید. ریسک کردن بخشی از زندگی همه ما است. نقش شکست در موفقیت بسیار مهم است.

چه اتفاقی باعث می شود ما از شکست خودمان درس بگیریم؟

وقتی ما اتفاقی را پشت سر می گذاریم و می توانیم با تجربه این اتفاق اول از آن دور شویم ، به ما کمک می کند درک عمیق تری از زندگی داشته باشیم. تجربه شکست در کاری واقعاً ارزشمند است. به طور کامل ذهن ما را از طریق القای درد تغییر می دهد. این امر باعث می شود تا در مورد ماهیت واقعی چیزها و اهمیت آنها در زندگی خود تأمل کرده و آینده خود را متحول و بهبود بخشیم.

نقش شکست در موفقیت

وقتی ما در حال شکست هستیم ، تشخیص اهمیت آن دشوار است. اگر در زندگی شکست خورده اید ، امیدوارم که اهمیت شکست خوردن و در جا زدن را بهتر درک کنید. اما ، چگونه می توان از شکست بهبود یافت؟ چند راه برای انجام این کار وجود دارد. این راهکار ها عبارتند از::

حرف های دیگران در مورد خودتان را نادیده بگیرید.

وقتی شکست بخورید ، مطمئناً افرادی پیدا می شوند که به شما می گویند ، “من به شما چنین گفتم” و “شما باید به حرف من گوش می دادید.” البته باید این را بدانیم که زندگی در تمام مدت کاملاً ایمن ، واقعاً  به معنای زندگی کردن نیست. پس سعی کنید از آن افراد چشم پوشی کنید و حرف های دیگران را نادیده بگیرید.

نقش شکست در موفقیت -این را بدانید که شکست خوردن اشکالی ندارد.

یکی از بهترین راه های بهبودی از شکست این است که بفهمید شکست خوردن اصلا مشکلی به همراه ندارد. اگر بخواهید می توانید تعدادی ازجستجوها را در وب انجام دهید و داستانهای بی شماری در مورد شکست از موفق ترین افراد جهان پیدا کنید. شکست خوردن اشکالی ندارد اما تسلیم شدن و ناامیدی اشکال دارد.

استفاده از شکست به عنوان اهرم

اگر در زندگی شکست خورده اید ، می توانید از آن به عنوان اهرم فشار استفاده کنید تا نه تنها از آن رهایی پیدا کنید ، بلکه به شما کمک کند در آینده به جلو حرکت کنید. شکست می تواند بستر مناسبی برای رشد باشد که به سادگی با سایر شرایط قابل مقایسه نیست. برای استفاده از شکست های خود ، باید آنها را در ذهن خود روشن کنید. بنویسید که در چه چیزی شکست خورده اید و چرا شکست خورده اید.

نقش شکست در موفقیت – اهداف خود را دوباره مرور کنید.

این سوالات را با خود تکرار کنید. آیا در گذشته اهداف مشخص و واضحی داشتید؟ آیا اهداف را با روش دقیق تری تعیین کردید؟ اهداف خود را از گذشته مرور کنید و ببینید که تا چه اندازه اهداف خود را روشن کرده اید. آیا دقیق و مطمئن بودند؟ آیا آنها را در ذهن خود تجسم کرده اید؟ گاهی اوقات، عدم موفقیت در تعیین نکردن اهداف به روش صحیح حاصل می شود. نه تنها باید اهداف را به روش صحیح تعیین کنیم ، بلکه باید ماهانه ، هفتگی و روزانه آنها را ردیابی و تحلیل کنیم.

منابع
wanderlustworker.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا